چاپ یادداشت تبلیغاتی

دفترچه یادداشت های تبلیغاتی یکی از بهترین اقلام های تبلیغاتی هستند که در سال های اخیر محبوبیت بسیاری در بین شرکت ها کسب کرده اند. دلیل محبوبیت دفترچه یادداشت های تبلیغاتی این است که آن ها بسیار پر مصرف بوده و طرفداران بسیاری دارند. زمانی که به مشتریان دفترچه یادداشتی هدیه داده می شود آن ها بسیار خرسند شده و مدیون شما خواهند شد. چرا که امروزه همه اقشار چامعه به دفترچه ها نیاز دارند. دفترچه یادداشت های تبلیغاتی اقلام بسیار کاربردی و پر مصرف هستند که تنوع بسیار زیادی دارند. به خاطر همین ویژگیشان می توانیم انواع و اقسام دفترچه های تبلیغاتی در رنگ ها و طرح های گوناگون داشته داشته باشیم که به کمک برند سازی شرکت ما بیایند. زمانی که مشتری از شما هدیه ای تبلیغاتی می گیرد به شما مدیون شده و مایل است کاری را در جبران هدیه انجام دهد. در نتیجه قدرت یک دفترچه یادداشت تبلیغاتی را هرگز دست کم نگیرید. آن ها همانند زنجیری مشتریان را به شما متصل کرده و به سوی شما بر خواهند گشت.

در چاپ یادداشت تبلیغاتی به چه مواردی باید توجه کنیم؟

در چاپ یادداشت تبلیغاتی به این توجه کنید که چگونه می توانید بیش ترین استفاده را دفترچه های خود ببرید و بازدهی تبلیغاتی خود را افزایش دهید. برای مثال در طراحی یادداشت تبلیغاتی حتما لوگو و نام شرکت را در هر صفحه دفترچه قرار دهید. مرور روزانه دفترچه توسط بیننده باعث می شود که شما اول در ناهوشیار آن ها بنشینید و بعد از مدتی آن ها به صورت کاملا هوشیارانه شما را به یاد خواهند آورد. ماندگار شدن یکی از اهداف مهم سازمان های تولیدی و خدماتی است. هدف از ایجاد سازمان ها و شرکت ها جذب مشتریان است که این کار بدون شناخته شدن و در ذهن جوامع ماندن میسر نیست. حال چگونه در ذهن افراد باقی بمانیم تا آن ها خود به ما مراجعه کنند؟ دفترچه یادداشت های تبلیغاتی یکی از اقلامی هستند که باعث می شوند افراد به صورت روزانه با لوگو و نام شرکتتان مواجه شده و نهایتا به طور اتوماتیک شما را به خاطر بسپرند. هرچه بیش تر در ذهن افراد ماندگار شوید، برند سازی موفق تری خواهید داشت و عمر منبع در آمد شما بیش تر خواهد شد.
نکته بعدی که باید به آن توجه کنید نحوه صحافی دفترچه های تبلیغاتی است. آن ها می توانند هم به صورت چسبی و هم به صورت سیمی صحافی شوند. صحافی سیمی شکیل تر از صحافی چسبی است و ظاهر بهتری دارد. برای صحافی سیمی می توانید از فنر فلزی و یا پلاستیکی استفاده کنید. فنر های فلزی وزن سنگین تری داشته و نسبت به فنر های پلاستیکی گران تر هستند اما بسیار محکم و مقاوم بوده و به راحتی تغییر شکل نداده و از فرم نمی افتند. اما فنر های پلاستیکی در مقابل بسیار سبک بوده و به همین خاطر جا به جایی دفترچه را برای مشتریان راحت تر می کند. همچنین ارزان تر بوده و انتخاب آن ها می تواند در کاهش هزینه ها اثر گذار باشد. صحافی چسبی که با چسب مخصوصی صورت می پذیرد نسبت به صحافی سیمی هزینه کم تری را به خود اختصاص می دهد. این چسب کاغذ ها را در کنار هم قرار داده و مانع جدا شدنشان خواهد شد.
از دیگر مسائلی که باید در چاپ دفترچه یادداشت های تبلیغاتی به آن توجه کنید جنس کاغذ مصرفی است. معمولا کاغذ هایی که برای دفترچه ها استفاده می کنند همان کاغذ هاییست که برای چاپ کتاب استفاده می شود. از گذشته تا به امروز از کاغذ تحریر 80 گرم برای تولید کتاب در ایران استفاده می شده و این کاغذ برای چاپ انواع کتاب و دفترچه ها استاندارد بوده و همچنان پر کاربرد است. اما امروزه تنوعات بسیار زیادی در صنعت چاپ شکل گرفته و در نتیجه از کاغذ های متفاوتی استفاده می شود که جنس متفاوتی با هم دارند. برای مثال دفترچه هایی مخصوص طراحان تولید شده است که از ضخامت بیش تری نسبت به دفترچه های معمولی برخوردارند. برای انتخاب ضخامت و نوع دفترچه های خود بهتر است جامعه هدف خود را بهتر بشناسید. آن ها از چه جور دفترچه هایی بیش تر استفاده می کنند و نیاز آن ها در چیست؟ با پاسخ به این سوال ها می توانید بهترین انتخاب را در مورد مدل و شکل دفترچه یادداشت های تبلیغاتی داشته باشید. در سال های اخیر استفاده از کاغذ های بالک برای چاپ کتاب بسیار شایع شده چرا که آن ها برای مطالعه بسیار مناسبند و چشم ها را اذیت نمی کنند. همچنین آن ها بسیار سبکند و حمل نقل و جا به جایی را برای تولید کنندگان بسیار راحت تر کرده اند. دلیل سبک بودن کاغذ های بالکی مخلل بودن آن است. آن ها به خاطر مخلل بودنشان نسبت به کاغذ های معمولی تر از حجم بیش تری برخوردارند. از آن جایی که برای سفید شدن آن ها از مواد شیمیایی استفاده نمی کنند در نتیجه سازگار با محیط زیست بوده و به راحتی تجزیه می شوند. کاغذ های بالکی می تواند برای ناشرینی که نمی خواهند از روی اطلاعات کتابشان اسکن گرفته و سو استفاده شود جلوگیری کنند چرا که اسکن گرفتن از روی کاغذ های بالکی بسیار سخت است. عاشقان کتاب نیز کاغذ بالک را به کاغذ تحریر ترجیح می دهند چرا که این کاغذ ها باعث سبکی کتاب شده و در نتیجه زمانی که کتاب به صورت باز شده رها می شود، به دلیل سبکی کاغذ ها بسته نخواهند شد. شما می توانید در گزینه های انتخابی خود کاغذ بالک را نیز قرار دهید چرا که هم حس فانتزی و خوبی را به مشتری عرضه می کند و هم باعث سبک تر شدن دفترچه یادداشت تبلیغاتیتان می شود. هزینه چاپ کاغذ بالک تفاوت چندانی با کاغذ تحریر ندارد اما در ویژگی هایشان تفاوت های بسیار گسترده ای وجود دارد.

چگونه دفترچه های یادداشتمان را توزیع کنیم؟

برای توزیع دفترچه یادداشت های تبلیغاتی روش های بسیار گوناگونی وجود دارد. برای مثال می توانید آن ها را در محیط کار خود به مشتریان وفادار و همیشگی خود هدیه دهید. مطمئن باشید که آن ها از این هدیه به شدت خوشحال خواهند شد چرا که از قبل برای این هدیه آمادگی نداشته اند.
اگر دفترچه های خود را در تیراژ بالایی به چاپ رسانده اید می توانید آن ها را در مکان های به خصوصی ارائه دهید. برای مثال کسانی که بیش تر از همه به این دفترچه ها نیاز دارند را شناسایی می کنیم. دانش آموزان و دانشجویان بیش تر از سایر اقشار جامعه به دفترچه یادداشت های تبلیغاتی شما نیاز دارند. در نتیجه می توانید آن ها را جلوی مدارس یا دانشگاه ها توزیع کرد.
روش دیگری که برای توزیع دفترچه یادداشت ها اجرایی شده فروش آن ها به مبلغ بسیار کم تری است. شما با فروش آن ها می توانید نیازمندان واقعی دفترچه های خود را بیابید. هم چنین بخش بزرگی از هزینه های شما برخواهد گشت و شما نگران هزینه ها نخواهید بود. اما این روش معایب بزرگی دارد. برای مثال سرعت توزیع دفترچه ها کاهش پیدا می کنند. اگر دفترچه یادداشت های تبلیغاتی شما در تیراژ های بالا چاپ شده باشد احتمالا به این دلیل که آن ها با این روش به شیوه کند تری توزیع می شوند، مجبور به اجاره انباری برای نگهداری از آن ها خواهید شد. در نتیجه کسانی که می خواهند از این روش توزیع استفاده کنند بهتر است دفترچه های خود را در تیراژ کمی به چاپ برسانند.
دفترچه یادداشت های تبلیغاتی در رنگ ها و طرح های بسیار متفاوتی تولید می شوند و یکی از بهترین ابزار های تبلیغاتی شناخته شده اند. آن ها با استراتژی بازی با حافظه می توانند به بهترین نحو ممکن برندسازی و هویت سازی شرکت و سازمان ها را انجام داده و بازدهی شگفت انگیزی داشته باشند. برای توزیع آن ها هم می توانید به صورت داخلی و هم به صورت خارجی عمل کنید. آن ها به صورت سیمی و چسبی در بازار وجود داشته و کاغذ های متفاوتی برای تولید آن ها به کار گرفته می شود

چکیده

دفترچه یادداشت یک ابزار پر کاربرد برای ثبت وقایع روزانه می باشد که با استفاده از آن می توان روز کاری تان را به طور منظم کنترل کنید دفترچه یادداشت ها مورد استفاده تمامی صنف های کسب و کارها می باشد که با استفاده از می توان جلسات مهمی که در سازمان تان برگزار می شود را یادداشت کرد گاهی سازمان ها برای مناسبت های خاص سفارش دفترچه یادداشت تبلیغاتی می دهند و آن دفترچه یادداشت را به مشتریان وفادار خود اهدا می کنند.

دفترچه یادداشت تبلیغاتی

دفترچه یادداشت تبلیغاتی یکی دیگر از انواع دفترچه یادداشت ها می باشد همان طور که از نامش مشخص است از آن برای تبلیغات برون سازمانی استفاده می شود این نوع دفترچه یادداشت ها توسط مدیران سازمان به مشتریان هدیه داده می شود با پخش آن ها فوایدی را برای سازمان فراهم می کند باعث می شود که تعداد مشتریان افزایش یابد و محصولات به فروش بیشتری برسند دفترچه یادداشت های تبلیغاتی در واقع خدمات و محصولات سازمان را معرفی می کند که مخاطب با مشاهده آن با نام سازمان، خدمات و محصولات سازمان آشنا می شوند.
طراحی دفترچه یاداشت های تبلیغاتی به عنوان ابزار کم هزینه تبلیغاتی به شمار می رود که مورد استفاده افراد جامعه می باشد معمولا دفترچه یادداشت ها در طرح ها و رنگ ها و جنس های مختلفی استفاده می شود.

طراحی دفترچه یادداشت تبلیغاتی

جهت تهیه دفترچه یادداشت های تبلیغاتی باید از المان های طراحی مانند سایز، تعداد صفحات، نوع جلد، رنگ و… می باشد قبل از اینکه اقدام به طراحی دفترچه یادداشت کنید در ابتدا باید سایز دفترچه یادداشت را تعیین کنیم دفترچه ها در سایزهای مختلف سری A,B به چاپ می رسند با توجه به سایز مورد نظر اقدام به طراحی آن می کنیم در مورد سایز دفترچه یادداشت ها در بخش بعدی شرح داده می شود بعد از اینکه سایز دفترچه ها مشخص شد طرح ها یا ایده هایی که در سر دارید بر روی کاغذ ترسیم کنید بعد از اینکه طرح مورد نظر تان را بر روی کاغذ ترسیم کردید آن را بر روی سیستم پیاده سازی کنید مورد بعدی که باید در طراحی دفترچه یادداشت تبلیغاتی به آن توجه کرد المان های طراحی می باشد باید از المان هایی مانند سایز، رنگ و… استفاده کرد برای انتخاب رنگ می توان از رنگ های سازمانی استفاده کرد برای انتخاب رنگ سازمانی بهتر است با توجه به علم روانشناسی رنگ انتخاب شود. در واقع انتخاب نوع رنگ جلوه بصری ایجاد می کند و این یکی از عوامل مهم در جذب مخاطب می باشد بعد از اینکه نوع رنگ انتخاب شد باید یک سری اطلاعات بر روی دفترچه یادداشت تان قرار گیرد این اطلاعات شامل اطلاعات سازمانی تان می باشد این اطلاعات سازمانی شامل نام سازمان، لوگو، آدرس، شماره تماس و… می باشد برای برند سازی سازمان تان نیاز است که اطلاعاتی مانند لوگو و شعار سازمان در صفحات داخلی دفترچه یادداشت قرار داده شود درج این نوع اطلاعات برند سازی شکل می گیرد و باعث معروف شدن سازمان تان می شود.

سایز دفترچه یادداشت تبلیغاتی

دفترچه یادداشت های تبلیغاتی در سایز ها و طرح های متنوعی طراحی می شود دفترچه یادداشت های تبلیغاتی به صورت کلی در سایز های سری A,B طراحی می شود در زیر سایز های رایج در طراحی و چاپ یادداشت های تبلیغاتی استفاده می شود به صورت کامل شرح داده می شود.
سایز A4
دفترچه یادداشت هایی که با سایز A4 طراحی می شود برای لیست کردن کارهای روزمره استفاده می شود دفترچه یادداشت هایی که در این سایز طراحی می شود فضای خالی زیادی دارد که می توان از آن برای ثبت کارهای روزانه یا جلساتی که در طول روز کاری برگزار می شود استفاده شود.
سایز B5
دفترچه یادداشت هایی که در این سایز طراحی می شود به عنوان مشخص کردن یا لیست کردن وظایفی که باید در طول روز کاری انجام شود استفاده می شود سایز این نوع دفترچه یادداشت ها متوسط است و می توانید آن را همیشه همراه خود داشته باشید. دفترچه یادداشت های سایز B5 بیشتر مورد استفاده دانش آموزان قرار می گیرد.
سایز A5
دفترچه یادداشت هایی که در سایز A5 طراحی می شود بیشتر مورد استفاده روزنامه نگاران می باشد استفاده از این نوع دفترچه یادداشت ها امکاناتی را برای تان فراهم می کند که بتوانید به راحتی وسایل مورد نیازتان را با خود حمل کنید. علاوه بر روزنامه نگاران هنرمندان برای زدن طرح شان در یک محیط باز از این نوع دفترچه یادداشت ها استفاده می کنند.
سایز B6
دفترچه یادداشت هایی که در سایز B6 طراحی می شوند مناسب افرادی هستند که قصد دارند لغاتی را یاد بگیرند و همچنین این سایز مناسبی است که می توان از آن برای طراحی یادداشت تبلیغاتی استفاده کرد.
سایز A6
دفترچه یادداشت هایی که در سایز های A6 طراحی می شود برای مشاغل خلاق کاربرد دارد در این نوع دفترچه یادداشت ها می توانید ایده های سازمانی خود را یادداشت کنید. سایز این نوع دفترچه یادداشت ها کوچک است به دلیل کوچک بودن سایز دفترچه یادداشت ها می توان آن ها را همواره همراه خود داشته باشید.
سایز B7
دفترچه یادداشت هایی که در سایز B7 طراحی می شود به سایز پاسپورت معروف هستند این نوع دفترچه یادداشت ها برای برنامه ریزی های که در کوتاه مدت یا بلند مدت دارید مورد استفاده قرار می گیرد.
سایز A7
دفترچه یادداشت هایی که در سایز A7 طراحی می شود ابزاری مناسب برای لیست کردن کارهای دانش آموزان یا لیست خرید هایی که باید در منزل انجام شود مورد استفاده قرار می گیرد.
سایز B8
دفترچه یادداشت هایی که در این سایز طراحی می شود دفترچه یادداشت هایی هستند که همیشه و همواره همراه تان خواهد بود و می توانید لیست کارهایتان را مشخص کنید یا اگر موردی یا کاری به ذهن تان خطور کرد می توانید آن را یادداشت کنید.

جنس چاپ یادداشت های تبلیغاتی

قبل از اینکه اقدام به چاپ یادداشت های تبلیغاتی کنیم باید به جنس های آن ها توجه داشته باشیم جنسی که برای چاپ یادداشت تبلیغاتی انتخاب می کنیم می تواند تاثیر مستقیمی بر روی کیفیت آن ها داشته باشد زمانی می توانیم بگوییم که یک یادداشت تبلیغاتی دارای کیفیت است که علاوه بر اینکه باید جنس خوبی داشته باشد باید به صورت اصولی طراحی شود موقعیت لوگو ،شعار سازمانی، شماره تماس و آدرس به درستی انتخاب شود. در این بخش از مقاله قصد داریم جنس هایی که برای یادداشت های تبلیغاتی استفاده می شود را شرح دهیم.
به طور کلی دفترچه یادداشت های تبلیغاتی داری یک جلد می باشد جلدهایی که برای دفترچه یادداشت ها استفاده می شود دارای جنس های گوناگونی می باشد رایج ترین جنس هایی که برای یادداشت های تبلیغاتی استفاده می شود شامل جلد چرمی، جلد مقوایی، جلد پلاستیکی، جلد پارچه ای و دکمه ای، رومیزی، سالنامه می باشد.

صحافی

بعد از اینکه جنس جلد دفترچه یادداشت مشخص شد سپس تعیین می کنیم که باید از چه نوع صحافی باید استفاده شود صحافی هایی که برای یادداشت های تبلیغاتی استفاده می شود عبارتند از: دوخت، سیمی و چسبی می باشد.

مزیت های استفاده از دفترچه یادداشت های تبلیغاتی

دفترچه یادداشت های تبلیغاتی همان طور که از نام آن ها مشخص است برای تبلیغات سازمانی استفاده می شود دفترچه ها به طور کلی از سه قسمت جلد روی ، جلد پشت و صفحات داخلی دفترچه تشکیل شده است همان طور که در بخش های پیشین مقاله اشاره شد اطلاعاتی مانند لوگو، شعار و… که مربوط به سازمان هستند بر روی جلد دفترچه قرار داده می شود صفحاتی که در ابتدای دفترچه یادداشت تبلیغاتی استفاده می شود می توان از این صفحات برای تبلیغات محصولات سازمان استفاده شود در بقیه صفحاتی که برای دفترچه یادداشت تبلیغاتی استفاده می شود می توان اطلاعاتی مانند لوگو و شعار سازمانی را قرار دهید که در معروف شدن سازمان نقش مهمی را ایفا می کند. علاوه بر معروفیت سازمان باعث می شود که تعداد مشتریان خود را افزایش دهید و از سوی دیگر فروش بیشتری را داشته باشید و یکی دیگر از مزیت های استفاده از دفترچه یادداشت این است که دیگر نیاز نیست که تمامی مطالب را به ذهن بسپارید بلکه می توانید آن مطالب را یادداشت کنید و همین کار باعث می شود که مطلب از ذهن ما فراموش نشود.

نتیجه گیری

با توجه به موضوعات بررسی شده در چاپ و طرحی یادداشت تبلیغاتی می توان از این روش به عنوان تبلیغات و بازاریابی محصولات داخل سازمان استفاده کرد و آن را به مشتریان سازمان در مناسبت های خاص سال هدیه داد برای تهیه یادداشت تبلیغاتی شرکت طرح ثمین با کادری مجرب در زمینه طراحی و چاپ یادداشت های تبلیغات پذیرای سفارشات شما می باشد برای ثبت سفارش با شماره تماس 09217153044 حاصل فرمایید.

ورود

گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟