برند سازی شخصی
برند سازی شخصی یا پرسونال برندینگ یکی از اصول تبلیغاتی است که در دهه های اخیر طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده است. در گذشته های دور برند سازی شخصی یکی از سخت ترین اقداماتی بود که افراد به آن دست پیدا می کردند. به جرئت می توان گفت فقط ستاره های هالیوودی بودند که به هم چین اصطلاحی دست پیدا می کردند. اما امروزه به دلیل گسترش شبکه های مجازی مثل اینستاگرام و تلگرام برند سازی شخصی رونق بسیاری گرفته و طرفداران بسیار زیادی دارد. می توان گفت شبکه های اجتماعی باعث شدند که به بهترین نحو ممکن برندسازی شخصی راحت تر و سریع تر صورت پذیرد و بسیاری از افراد دست به این کار بزنند.
متخصصینی که در این حوزه فعالیت می کنند معتقدند که برند سازی شخصی را می توان با بحث تولید محتوا اغدام کرد. برخی نیز معتقدند که تولید محتوا باعث برند سازی شخصی شده و آن ها را هم معنی می دانند. بدین خاطر که آن ها معتقدند شما با تولید محتوا می توانید برند سازی شخصی خودتان را رونق ببخشید.
اما چرا بسیاری از افراد به برند سازی شخصی دست می زنند و مزایای این کار در چیست؟
در دنیای امروز بسیاری از افراد مدارک زیادی برای ارائه دارند. می توان گفت تقریبا همگی به دنیا می آییم تا یک روزی متخصص شویم. اما چیزی که شخص ما را از دیگران جدا می کند همین برندسازی شخصی یا پرسونال برندینگ است. به وسیله برند سازی شخصی شما شناخته شده تر می شوید و فرصت های بهتری را برای موفقیت به دست خواهید آورد. این یکی از بهترین سرمایه گذاری هاییست که می توانید روی خود انجام دهید.
یکی دیگر از مزیت هایی که برای برند سازی شخصی در نظر گرفته شده افزایش در آمد شماست. اگر شما محصولی برای فروش داشته باشید شاید برای فروش آن زحمات زیادی را متقبل شوید اما اگر از قبل برند سازی شخصی انجام داده باشید افراد بیش تری به شما اعتماد خواهند کرد و فروش شما چندین برابر خواهد شد. همان طور که می دانید افراد با توجه به حسی که دارند خرید می کنند و اعتماد حسیست که به راحتی به دست نخواهد آمد. اما شما به وسیله برند سازی شخصی می توانید برای خود اعتباری بی همتا کسب کرده و به بهترین شکل ممکن اعتماد مردم را به خود جلب کنید.
اینکه مشتریان به سراغ ما بیایند به وسیله برند سازی شخصی یک رویای دست یافتنی شده است. به وسیله برند سازی شخصی به جای اینکه ما به دنبال مشتریان برویم آن ها به سمت ما خواهند آمد. این اتفاق می تواند فروش ما را بیش تر کرده و برای شخص ما اعتبار سازی کند. حتی در این شرایط می توانیم کسب و کار خود را راه اندازی کنیم و به بهترین شکل ممکن آن را جلو ببریم چرا که مردم به ما اعتماد دارند و علاقه مندند که ما کار ها را برای آن ها انجام دهیم. کسی که به برند سازی شخصی دست یافته است می تواند بخشی از تفکر عمومی را در دست گرفته و از آن برای فروش محصولات خود استفاده کند.
برند سازی شخصی چگونه شکل گرفت؟
تام پیترز اولین کسی بود که درباره برند سازی شخصی مقاله نوشت که در سال 1997 به چاپ رسید. به نظر تام پیترز انسان ها با تبلیغات و برند ها احاطه شده اند. حال این برند ها دیگر فقط به شرکت ها محدود نشده و به تعداد کل افراد کره زمین می توانیم برند های جورواجور داشته باشیم. اینکه شما که هستید و چه شغلی دارید اهمیت چندانی ندارد. چیزی که مهم است این است که شما باید برای برند سازی شخصی خود تلاش کرده و خود را به بهنرین شیوه ممکن به بقیه معرفی کنید. نکته بسیار مهمی که وجود دارد نوع تخصص شماست. به راحتی می توانید به وسیله هر تخصصی که دارید به برند سازی شخصی خود بپردازید. چیزی که تخصص شما باعث و بانی اش می شود محدود کردن جامعه هدف شماست و این یکی از اهدافیست که باید در برند سازی شخصی به دنبال آن باشید. نیازی نیست ما برای همگان برند باشیم. بلکه برای کسانی برند خواهیم بود که جامعه هدف ما بوده و به تخصص ما نیاز دارند.
چکیده
هر سازمانی با توجه به اهدافی که دارد اقدام به انجام فعالیت هایی مانند تبلیغات و بازاریابی می کند ولی مهمترین عاملی که می توان در جهت رسیدن به اهداف یاری کند برند سازی می شود برای سازمان از برند سازی سازمانی استفاده می شود ولی زمانی هست که مدیر سازمان یا یک شخصی که کسب و کار شخصی دارد با توجه به توانایی ها و تخصص هایی که دارد آن شخص به صنعت تبدیل می شود در برند سازمانی باعث افزایش فروش می شود ولی در برند سازی شخصی نام شخص نام برند او می شود که با شناسایی آن شخص با توجه به تخصص هایی که دارد باعث می شود توسط افراد جامعه شناسایی شوند و آن ها به او مراجعه کنند برند سازی شخصی با توجه به اینکه مشخص می شود که شما چه کسی هستید با توجه به تخصص ها و مهارت هایی که دارید توسط برند سازی شخصی نزد مشتریان اعتماد سازی می شوید باعث می شود مراجعه کنند های زیادی داشته باشید.
مراحل برند سازی شخصی
برند سازی شخصی به شما کمک می کند با توجه به نوع مهارت و تخصص هایی که دارید تعداد مشتریان بیشتری را کسب کنید برای برند سازی شخصی نیاز داریم یک سری مراحل را طی کنیم تا بتوانیم مشتریان بیشتری را کسب کنیم مراحل برند سازی شخصی شامل موارد زیر می باشد.
مشخص کردن هدف
اولین گام برای برند سازی سازمانی بی توجهی یا چشم پوشی افکاری که باعث می شود شما را در رساندن به هدف اصلی تان عقب بی اندازد می باشد و به این فکر کنید که می خواهید توسط افراد جامعه چگونه شناخته شوید در این مرحله باید مشخص کنید چه اهدافی دارید و برای آن تصویر سازی ذهنی کنید مشخص کنید که با استفاده از برند سازی شخصی قرار است شما را به چه جایگاهی را در جامعه به دست آورید یا اینکه به چه ارزشی برسید.
مهارت
جهت برند سازی شخصی همان طور که در ابتدای مقاله نیز اشاره شد باید مهارت ها و تخصص هایی که در دانشگاه یا سابقه کاری که در سازمان های مختلف کسب کردید به مشتریان تان ارائه دهید در واقع در برند سازی شخصی خدماتی که به مشتریان ارائه می شود تخصص و مهارت هایی می باشد که در یک زمینه شخص کسب کرده است و کار را به صورت حرفه ای انجام می دهد که با انجام حرفه ای کارها با توجه به زمینه فعالیت تاثیر به سزایی در جذب مشتری دارد.
توجه به ارزش های شخصی
یکی دیگر از عواملی که باید در زمان برند سازی شخصی به آن توجه کرد در نظر گرفتن ارزش ها می باشد هر شخصی برای خود یک سری ارزش ها دارد به عنوان مثال برای یک شخص خانواده اهمیت دارد ولی برای شخص دیگری پول اهمیت دارد در این مرحله باید مشخص کنید چه چیزی برای تان اهمیت بالایی را به همراه دارد برای تان آنقدر پول اهمیت دارد که برای رسیدن به چنین موفقیتی به صورت رایگان کار کنید برای اینکه بتوانید یک تجربه ای را به دست آورید. در واقع اشتیاقی که از خود برای انجام دادن کارها انجام می دهید همین عاملی برای برند سازی شخصی تان می شود و موفقیت تان را رقم می زند.
توجه به شخصیت
کاری که باید در این مرحله انجام دهید توجه به تیپ شخصیتی خودتان می باشد در این مرحله باید از لحاظ شخصیتی خود را قضاوت کنید بعد از اینکه خود را قضاوت کردید باید نظر دیگران را در مورد شخصیت تان بپرسید ممکن است نظرات تان با نظرات دیگران متفاوت باشد در صورتی که موفق شدید که نظر دیگران را در مورد شخصیت تان بدانید می توانید در کارتان و برند سازی شخصی تان موفق شوید.
توجه به ارزش، مهارت و شخصیت
در این مرحله از برند سازی شخصی باید سوالاتی را از خود بپرسید آیا می توانید ارزش ها، مهارت ها و شخصیت تان را در کنار همدیگر داشته باشید به عنوان مثال اگر ارزش ما خانواده هست در صورتی که شغل یا حرفه شما به گونه ای باشد که باید خانواده را برای چند ماه دور بمانید آیا می توانید این کار را انجام دهید باعث نمی شود که احساسات بر روند انجام کارها تاثیر بگذارد در این مرحله با توجه به شناختی که توسط خودتان و دیگران به دست آوردید و با توجه به مهارت هایی که دارید و ارزش هایی که برای خودتان مشخص کردید و این ارزش ها را دارید باید تصمیماتی که در این مرحله می گیرد باید سنجیده باشد تا آسیبی به شما منتقل نشود.
ارتباط اجتماعی
جهت رسیدن به موفقیت و کسب مهارت های بیشتر نیاز است که با افراد دیگری ارتباط داشته باشد چون که انسان با ارتباط می تواند به موفقیت بیشتری برسد زمانی که مهارت هایی را کسب کرده اید باید مهارت ها و دانش خود را به دیگران منتقل کنید به عبارت دیگر با دیگران همکاری داشته باشید و در انجام کارها آن ها را یاری نمایید این عامل باعث موفقیت تان می شود.
شبکه های اجتماعی و سایت
با توجه به توضیحات بخش های پیشین در برند سازی شخصی هدف جذب مشتری می باشد برای جذب مشتری باید با توجه به مهارت ها و دانشی که دارید یک سایت راه اندازی می کنید یا یک شبکه اجتماعی راه اندازی می کنید از طریق شبکه های اجتماعی تمامی خدماتی که می توانید به دیگران ارائه دهید قرار می دهید بنابراین می توان با راه اندازی سایت و شبکه های اجتماعی می توانید مراجعه کننده های بیشتری را به دست آورید و در برند سازی شخصی تان تاثیر به سزایی داشته باشد.
طراحی امضا برای ایمیل
یکی دیگر از عواملی که باعث موفقیت در برند سازی شخصی می شود طراحی امضا برای ایمیل می باشد که برا ی امضای ایمیل باید مواردی مانند نام، نام خانوادگی، عنوان ایمیل، عکس، تلفن تماس، آدرس وب سایت، آدرس شبکه های اجتماعی و متن پایان ایمیل در کنار همدیگر قرار داده می شود و امضا برای ایمیل طراحی شود که در پایان متن ایمیل باید امضا قرار داده شود سپس ارسال شود.
با استفاده از برند سازی شخصی می توان در میان افراد جامعه شناخته شوید و مراجعه کنند گان بیشتری نیز داشته باشید با استفاده از برند سازی می توان به آن شخصی تبدیل شوید که شایستگی اش را دارید برسید.
نتیجه گیری
با توجه به توضیحات ارائه شده در بخش های پیشین برند سازی انواع مختلفی دارد یکی از انواع برند ها برند سازی شخصی هست در برند سازی شخصی، کسی که به عنوان مدیر سازمان فعالیت می کند یا اینکه شخصی یک کسب و کار شخصی برای خود راه اندازی کرده است در مهارت ها و دانشی را کسب کرده است و با توجه به تجربه هایی که در سازمان های مختلف کسب کرده است می تواند کار خود را به بهترین شکل ممکن ارائه دهد برای اینکه بخواهد مشتریان بیشتری داشته باشد می تواند برای برند سازی شخصی اقدام کنند در واقع هدف اصلی برند سازی شخصی، جذب مشتری هست، فروش نیست اگر قصد دارید که کسب و کاری را به صورت شخصی راه اندازی کنید و می خواهید مشتریان بیشتری را جذب کنید نیاز به برند سازی شخصی دارید شرکت طرح ثمین در زمینه برند سازی شخصی فعالیت می کند جهت سفارش و کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09217153044 تماس حاصل فرمایید.