چاپ پوستر

پوستر ها ابزاری برای خبر رسانی و تبلیغات است که به وسیله آن اطلاعاتی به مخاطبان منتقل می شود. ابعاد آن ها نسبت به دیگر اقلام تبلیغاتی و خبری مثل تراکت و بروشور بیش تر بوده و از فواصل دور نیز قابل شناسایی هستند. پوستر ها وسیله ای هستند که هدف آن ها انتقال پیام در کوتاه ترین زمان ممکن با بیش ترین کیفیت است. داشتن یک پوستر تبلیغاتی همانند این است که شما بلند گویی در دستان خود دارید و به وسیله آن سازمان خود را به دیگران معرفی می کنید. در چاپ پوستر های تبلیغاتی می توان از عکس های صنعتی و تبلیغاتی استفاده کرد. برای این کار می توانید از عکاسان ماهر تبلیغاتی و صنعتی بهره ببرید. عکاسان صنعتی و تبلیغاتی با داشتن دانش و تجربه کاری مناسب در زمینه عکاسی می توانند تصاویر مادام العمر با کیفیتی را برای کالا های شما تولید کنند.

در چاپ پوستر باید به چه مواردی توجه کنیم؟

1) استفاده از رنگ های محدود: استفاده از رنک های مناسب می تواند روی کار شما تاثیر مثبت بسزایی بگذارد. فراموش نکنید که هر رنگی معنا و مفهوم گسترده ای را در بر می گیرد. برای مثال رنگ آبی حس آرامش را در افراد ایجاد می کند. همچنین این رنگ باعث می شود افراد اعتماد بیش تری از خود نشان دهند. موارد مصرف این رنگ برای پوستر های مذهبی و فرهنگی بسیار مناسب است. یا رنگ قرمز باعث می شود افراد هیجانات زیادی را تجربه کنند. همچنین اشتهای افراد برانگیخته می شود. بهتر است از این رنگ برای پوستر های تبلیغاتی رستوران ها و فست فود ها استفاده کنیم. اما باید به این نکته توجه داشته باشیم که رنگ هایی که برای چاپ پوسترمان انتخاب کرده ایم از هماهنگی خوبی برخوردار باشند. چرا که استفاده از رنگ هایی که تقاوت بسیار زیادی با هم دیگر دارند موجب آشفتگی ذهنی افراد می شود. این می تواند روی بازدهی پوستر ما اثر نا مطلوبی بگذارد.
2) در انتخاب فونت های پوستر دقت به خرج دهید: سعی کنید تا جای ممکن شکل فونتی که استفاده می کنید با مفهوم پوسترتان هماهنگ باشد. تمام تلاش شما باید بر این باشد که تایپوگرافی عنوان به زیبایی صورت بگیرد. سعی کنید تا جای ممکن از فونت های معمولی استفاده نکنید و به جای آن ها از فونت هایی که می توانند به خوبی خلاقیت شما را ابراز کنند بهره ببرید. همین طور می توانید به جای استفاده از فونت خودتان در نوشتن عناوین دست به کار شوید.
3) در چاپ پوستر به سادگی بهای بیش تری دهید: سادگی می تواند کار شما را جذاب تر از همیشه کند. همیشه این کار های شلوغ نیستند که برنده طراحی های خلاقانه می شوند. بلکه هنر در این است که به ساده ترین شکل ممکن بتوانید بهترین خروجی را داشته باشید. مفاهیم در فضایی ساده به روش راحت تری منتقل می شوند. هم چنین افراد به دلیل سادگی طراحی به سمت پوستر شما جذب خواهند شد.
4) قبل از اینکه فایل خود را برای چاپ خانه بفرستید باید به خط برش توجه کنید: خط برش چیست و چرا باید به آن توجه کرد؟ هنگام چاپ پوستر در چاپ خانه ها ممکن است بخشی از پوستر شما برش بخورد. این برش می تواند از نیم میلی متر تا یک سانتی متر باشد. در نتیجه شما نباید در قسمتی که برش می خورد مطالب مهمی را درج کنید. همیشه قبل از طراحی کار خط برش را مشخص سازید تا بعد ها دچار ضرر و زیان نشوید. می توانید وظیفه طراحی های خود را به شرکت طرح ثمین بسپارید.
5) رزولوشن: رزولوشن یا همان وضوح مناسب یکی از چیز هاییست که باید حتما به آن قبل از چاپ پوستر توجه کنید. وضوح تصویر اگر خیلی پایین باشد می تواند روی کیفیت چاپ تاثیر بسیار مخربی بگذارد. رزولوشن مناسب برای چاپ حداکثر 300dpi می باشد. سعی کنید این عدد را به خاطر بسپارید و از آن نهایت استفاده را بکنید. 6) فرمت فایل: هنگامی که می خواهید فایل پوستر های خود
6) فرمت فایل: هنگامی که می خواهید فایل پوستر های خود را برای چاپ خانه بفرستید به فرمت آن توجه کنید. فرمت فایل نهایی برای چاپ پوستر باید به صورت PDF باشد. البته PDF برای فایل هاییست که در داخل نرم افزار هایی مثل ایندیزاین و کورل و ایلستریتور ساخته و آماده شده اند. اگر فایلی در فتوشاپ آماده شده باشد می تواند به صورت فرمت Tiff نیز برای چاپ خانه ارسال شود. پس هرگز فایل های خود را به صورت تصویر برای چاپ خانه نفرستید چرا که کیفیت نهایی کار پایین خواهد آمد.
7) سایز استاندارد: پوستر ها اندازه های گوناگونی دارند. اما باید تلاش کنیم سایزی که برای پوسترمان انتخاب می کنیم سایز استاندارد باشد. حال این پرسش پیش می آید که سایز استاندارد چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟ اندازه مناسب برای چاپ پوستر A0 ،A1 ،A2، A3 و A4 می باشد. این اندازه ایست که در چاپ خانه ها به صورت استاندارد تلقی می شود. اما اگر ما از سایز استاندارد استفاده نکنیم چه اتفاقی رخ می دهد؟ هنگامی که از سایز غیر استاندارد برای چاپ پوستر استفاده می کنیم ممکن است زمان تحویل کار به شدت افزایش پیدا کند. این کار می تواند گاهی زمان تحویل پوستر ها را دو برابر کند. هم چنین هزینه چاپ پوستر هایی که سایز استانداردی ندارند بسیار بیش تر از پوستر هاییست که در سایز استاندارد تولید می شوند. سایز های غیر استاندارد دور ریز بیش تری داشته و در نهایت زباله بیش تری برای چاپ آن ها تولید می شود. همچنین این کار به دلیل افزایش دور ریز ها یکی از راه های هدر رفتن منابع زمین است و برای محیط زیست مضر می باشد. با انتخاب سایز استاندارد برای چاپ پوستر های خود می توانید به راحتی از هزینه های زیاد صرف نظر کنید. همچنین سفارش شما با سرعت بیش تری آماده خواهند شد.
8) قبل از فرستادن فایل نهایی برای چاپ خانه از صحت اطلاعات وارد شده اطمینان حاصل کنید. این کار را نه تنها برای چاپ پوستر بلکه برای تمامی فایل های چاپی خود انجام دهید. مخصوصا اگر می خواهید آن ها را در مقیاس وسیعی به چاپ برسانید. اما چه اطلاعاتی باید بررسی شوند و چگونه؟ سعی کنید تا جای ممکن محتوای درج شده در پوستر را بررسی کنید. آیا آن ها به درستی تایپ شده اند؟ غلط املایی ندارند؟ آیا مفهوم را به درستی منتقل می کنند؟ اطلاعات تماس و کانال های ارتباطی درست درج شده است؟ تمام محتوای درج شده در پوسترتان باید به دقت بررسی شوند چرا که اگر محتوای اشتباهی به چاپ برسد هیچ کس غیر از شما مسئول آن نخواهد بود.

کاغذ یا گلاسه؟

برای چاپ پوستر می توان هم از کاغذ تحریر استفاده کرد هم از کاغذ گلاسه. اما کدام یک بهتر است؟ هرکدام از این کاغذ ها می توانند بخشی از نیازهای ما را برطرف کنند. کاغذ تحریر کاغذی سبک است که روی آن روکش یا سلفون کشیده شده و به صورت پوستر در می آید. معمولا کاغذ های تحریر استقامت خیلی بالایی ندارند اما می توانند برای پوستر هایی که در تیراژ های بالا قرار است چاپ شوند بسیار مناسب باشد. چرا که هزینه چاپ آن ها نسبت به کاغذ گلاسه بسیار پایین تر است. اما کاغذ های گلاسه ضخامت بیش تری نسبت به کاغذ های تحریر داشته و استقامت پوستر را بالا می برند. بدین معنی که آن ها ماندگاری پوستر های شما را دو چندان می کنند. هم چنین کاغذ گلاسه از آن جایی که بسیار براق است می تواند توجهات بسیاری را به سمت خود جلب کند. آن ها به راحتی می توانند به سازمان شما هویت بصری زیبایی بخشیده و مشتریان را به خواندن محتوای پوستر تشویق کنند. کاغذ های تحریر به خاطر سطح زبری که دارند جوهر را به خود جذب کرده و رنگ ها کمی کدر می شوند. اما برعکس کاغذ تحریر،کاغذ گلاسه صاف و براق بوده و جوهر را به خود جذب نمی کند در نتیجه وضوح نوشته ها در کاغذ تحریر بسیار بالاست.

چکیده

برای اینکه یک خبر یا رویدادی را در سطح جامعه اطلاع رسانی شود از پوستر استفاده می شود اندازه هایی که برای طراحی پوستر استفاده می شود می تواند در سایز کوچک باشد که در فاصله های نزدیک قابل رویت باشد می توان در سایز بزرگ طراحی شود که از فواصل دور نیز قابل رویت باشد از پوستر می توان به عنوان کارت پستال استفاده کرد یا می توان به عنوان بیلبورد از آن استفاده کرد می توان با طراحی و چاپ پوستر پیام و اطلاعات را به مخاطب منتقل کنید این اطلاعات رویداد هایی است که سازمان برای مشتریان خود در نظر دارد می تواند در مورد برگزاری یک همایش، سمینار، سخنرانی، افتتاحیه و… باشد.

طراحی پوستر

پوستر ها باید به گونه ای طراحی شود که در سریع زمان ممکن پیام خود را به مشتریان خود ارائه دهد اگر قصد دارید که برای یک مناسبت خاص یا اعلام خبر به مخاطبان خود باید اقدام به طراحی پوستر کنید طراحی پوستر باید توسط شخصی انجام شود که ایده پردازی زیادی می کند و در طرح ها از ایده ها استفاده می کند برای اینکه بخواهیم یک پوستر خوب طراحی کنیم باید مراحلی را طی کنیم و به نکات مربوط به طراحی توجه داشته باشیم.
قبل از اینکه اقدام به طراحی کنیم باید ایده هایی که در مورد طراحی پوستر داریم به آن فکر کنیم و آن ها را داخل کاغذ پیاده سازی کنیم بعد از این مرحله باید ایده هایی که بر روی کاغذ پیاده سازی کردید با استفاده نرم افزار های طراحی مانند فتوشاپ، کورل، ایلستریتور و… بر روی سیستم پیاده سازی کنید. برای اینکه بر روی سیستم طرح مان را پیاده سازی کنیم باید ابعادی برای پوستر در نظر بگیریم این ابعاد باید با توجه به در خواست مشتری تعیین شود در بخش بعدی در مورد ابعاد پوستر به صورت کامل شرح می دهیم برای طرحی پوستر به المان هایی مانند تصویر، رنگ، فرم و فونت نیاز داریم در پوستر برای انتخاب تصویر باید توجه داشته باشیم که آن عکس یا تصویر مان از کیفیت بسیار بالایی برخوردار باشد برای انتخاب تصویر می توان از دو شیوه تصاویر صنعتی و تصاویر تبلیغاتی استفاده کرد تصاویر صنعتی با نام تصاویر مستقیم شناخته می شوند منظور از تصاویر مستقیم یا صنعتی به تصاویری گفته می شود که آن کالا به عنوان موضوع شناخته می شود به همین دلیل به آن می گویند تصاویر مستقیم چون به صورت مستقیم به کالا اشاره می کند. تصاویر تبلیغاتی به تصاویری گفته می شود که به صورت غیر مستقیم به موضوع اشاره می کند در واقع به تصاویر تبلیغاتی تصاویر غیر مستقیم گفته می شود. المان رنگ یکی از المان هایی است که باید در زمان طرحی پوستر به آن توجه داشته باشیم استفاده از این المان باعث می شود که جلوه بصری در پوستر تان ایجاد گردد در واقع استفاده از رنگ مناسب با توجه به هدف و موضوع پوستر میزان موفقیت پوستر تان را مشخص می کند در زمان طراحی پوستر باید به این نکته توجه کنیم که نباید پوستر شلوغ طراحی شود برا ی اینکه طرح مان شلوغ نشود باید تنها از سه رنگ استفاده کرد به ترتیب از رنگ اول تا سوم باید ترتیب اولویت های آن مشخص باشد. المان سومی که برای پوستر استفاده می شود فرم ها می شود فرم ها در واقع به نمادها و اشکالی گفته می شود که در تصاویر پوستر از آن استفاده می شود طراحی فرم باید به صورت خلاقانه انجام شود تا تاثیر گذار باشد در واقع فرم ها در ایجاد جلوه بصری نقش دارد باید به این نکته نیز توجه کنیم نماد ها و اشکالی که در تصاویر پوستر استفاده می شود باید با توجه به هدف سازمان منتخب شوند. آخرین المانی که اکنون می خواهیم شرح دهیم فونت ها می باشد فونت ها با توجه به موضوع پوستر باید انتخاب شوند و با توجه به ابعاد پوستر باید از فونت هایی با سایز مناسب استفاده شود به عنوان مثال اگر موضوع پوستر در مورد یک محصول کودکانه است می توان از فونت های فانتزی استفاده کرد.

ویژگی های پوستر موفق

با توجه به بخش طراحی پوستر در این بخش از مقاله قصد داریم در مورد ویژگی های که باید یک پوستر خوب داشته باشد نگاهی داشته باشیم.
سرعت انتقال
یکی از ویژگی های پوستری که به خوبی طراحی شده است سرعت انتقال می باشد به دلیل اینکه پوستر ها در خیابان ها یا بزرگراه نصب می شوند باید تمامی اطلاعاتی که بر روی پوستر در ج می شود باید بتواند در عرض چند ثانیه بتواند پیام خود را به دیگران منتقل کند.
فونت
به دلیل اینکه پوستر ها باید از فواصل دور یا نزدیک قابل رویت باشد باید از فونت مناسب استفاده شود.
سادگی
برای تاثیر گذاری بیشتر بر روی مخاطبان باید در زمان طراحی از تصاویر و رنگ ها زیاد استفاده نشود همچنین نباید اطلاعات زیادی بر روی پوستر قرار داده شود تا بتواند به راحتی نظر مخاطب را به خود جلب کند.
موضوع
برای اینکه یک پوستر طراحی شود باید در ابتدا به موضوع پوستر تعیین شود سپس با توجه به موضوع ایده پردازی و طراحی انجام شود.
استقرار پوستر
پوستری که قصد طراحی آن را دارید باید توجه داشته باشید که پوستر تان باید در چه مکانی قرار گیرد مکان استقرار پوستر باید به خوبی انتخاب شود باید جایی پر رفت و آمد باشد تا جلو دید مخاطبان قرار گیرد تا بتوان از این طریق مشتریان زیادی جذب کرد و در نتیجه فروش بیشتری را آن سازمان به دست آورد.
درج اطلاعات
برای آگاهی مخاطبان باید در زمان طراحی پوستر از اطلاعاتی مانند لوگو، نام سازمان، زمینه فعالیت، آدرس و شماره تماس قرار گیرد با درج این نوع اطلاعات در واقع کار بازاریابی و تبلیغات را برای سازمان خود انجام داده اید که می تواند در جذب مشتری و فروش بیشتر نقش مهمی را ایفا کند.
کیفیت
یکی دیگر از ویژگی های پوستر موفق استفاده از تصاویر با کیفیت بالا می باشد برای کیفیت تصاویر با درجه وضوح بالا پیشنهاد می شود از وضوح 300 dpi استفاده کرد.
طراحی منحصر به فرد
زمانی می توانیم در طرحی پوستر عملکرد موفقی داشته باشیم که طرح مان نو باشد و بر اساس ایده های جدید بتوانیم آن را طراحی کنیم کارهایی که دیگران انجام داده اند را مشاهده کنیم تا بتوانیم از آن ایده بگیریم ولی نباید از آن کپی برداری شود و نباید در طرحی های خود از آن استفاده کرد.

ابعاد پوستر

در بخش طراحی پوستر اشاره ای به ابعاد پوستر شد در آن بخش گفتیم که باید برای اینکه طرح مان را بر روی سیستم پیاده سازی کنیم باید ابعاد پوستر را مشخص کنیم.
برای تعیین ابعاد پوستر باید پوستر را می خواهیم به چه صورت طراحی شود به طور کلی برای طراحی پوستر، پوستر ها را می توان به صورت عمودی یا افقی طراحی شوند با توجه به جهت پوستر سایز آن را مشخص می کنیم. برای طرحی پوستر از سایز های A0,A1,A2,A3,A4 استفاده می شود واحد اندازه گیری ابعاد پوستر بر اساس اینچ یا میلیمتر می باشد.

چاپ پوستر

زمانی که مراحل طراحی پوستر به اتمام رسید برای چاپ پوستر اقدام می کنیم در ابتدا باید نوع کاغذ برای پوستر را مشخص شود با توجه به جنس کاغذ اقدام به چاپ می کنیم معمولا پوستر ها بر روی کاغذ هایی از جنس گلاسه براق و مات و کرافت استفاده می شود استفاده از کاغذهای گلاسه و کرافت گزینه مناسبی برای چاپ پوستر می باشد ولی کاغذهای کرافت ماندگاری و مقاومت بیشتری دارد بعد از انتخاب نوع کاغذ باید با استفاده از دستگاه های چاپی که برای پوستر استفاده می شود پوستر را چاپ کرد البته این نکته را نباید فراموش کرد کیفیت در چاپ بسیار مهم می باشد برای اینکه کیفیت خوبی در چاپ داشته باشیم می توانیم از چاپ افست و دیجیتال استفاده کنیم از چاپ افست در تیراژ بالا استفاده می شود ولی از چاپ دیجیتال در تیراژ پایین استفاده می شود. کیفیت بالا ، هزینه پایین در تیراژ بالا، استفاده از رنگ های CMYK از مزیت های چاپ افست می باشد کیفیت بالا، هزینه پایین در تیراژ پایین و استفاده ار رنگ های CMYK از مزیت های چاپ دیجیتال می باشد.

نتیجه گیری

در این مقاله در مورد با پوستر ، نحوه طراحی آن، چاپ پوستر آشنا شدیم یاد گرفتیم از پوستر برای تبلیغات و بازاریابی برای سازمان استفاده می شود که با طراحی خاص می توان مشتریان زیادی را جذب کرد و فروش بیشتری را برای سازمان به دست آورید شرکت طرح ثمین در زمینه طراحی و چاپ پوستر فعالیت می کند برای درخواست سفارش می توانید با شماره 0921715304744 تماس حاصل فرمایید.

ورود

گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟