پرچم تشریفاتی

پرچم های تشریفاتی همان طور که از نامشان پیداست برای بزرگی و جلال کسب و کار ها و مقامات ساخته شده اند. پرچم های تشریفاتی نوعی پرچم های تجملاتی هستند که به بهترین شکل ممکن ابهت و بزرگی را به شما عرضه می کنند. پرچم های تشریفاتی برعکس پرچم های معمولی در هر جایی استفاده نمی شوند و جایگاه به خصوصی برای خود دارند.
پرچم های تشریفاتی به صورت به خصوصی برای نشان دادن آرم یا لوگوی شما به روش کاملا تشریفاتی طراحی شده است. یکی از دلایل اصلی استفاده از پرچم های تشریفاتی رو نمایی از لوگوی برند به خصوصی است که می خواهد مجموعه خودش را به صورت رسمی به همگان معرفی کرده و به بهترین شکل ممکن تشریفات را آمیزه برند خود کند.

چه کسانی از پرچم های تشریفاتی استفاده می کنند؟

1) در مجامع بین المللی مسلما هر کشوری باید پرچم تشریفاتی خود را داشته باشد تا نمادی از ابهت و بزرگی آن کشور را به نمایش بگذارد. پرچم های تشریفاتی نه تنها جلا و شکوه را به نمایش می گذارند بلکه حضور آن کشور را نیز به اطلاع بینندگان خواهد رساند. معمولا جنس پارچه استفاده شده در پرچم های تشریفاتی این جور مراسمات ساتن است تا از دور زیبایی و جلای پرچم تشریفاتی نمایان باشد. نمایندگان کشور ها هر کدام در جایی که پرچم کشورشان واقع شده است مستقر می شوند تا بینندگان به گمراهی نیفتند.
2) یکی دیگر از مکان هایی که پرچم های تشریفاتی استفاده می شوند داخل سازمان های بزرگ و مدرن است که می خواهند خدمات خود را بسیار قابل نشان دهند. شما می توانید پرچم های تشریفاتی خود را در ساختمان خود به نمایش بگذارید تا هم تسلط خود را بر محیط نشان دهید و هم بینندگان از حضور دفتر شما در آن ساختمان به بهترین شکل ممکن با خبر شوند. پرچم های تشریفاتی می تواند نشان دهنده مالکیت شما روی ساختمان باشد و شما را نسبت به دیگر اعضای ساختمان در سمت جداگانه ای قرار خواهد داد. پرچم های تشریفاتی نشان دهنده این هستند که شما برای برند خود ارزش قائلید و به بهترین شکل ممکن می توانید نیاز های مشتریان را بر طرف سازید.
3) از دیگر مکان هایی که از پرچم های تشریفاتی به صورت عمده و گسترده استفاده می شود نمایشگاه های داخلی و بین المللی هستند. در نمایشگاه ها بسیاری از کسب و کار ها و بیزینس های بزرگ از انواع پرچم ها استفاده می کنند تا بزرگی خود را نشان دهند. آن ها با این کار لوگوی خود را در ذهن همگان ثبت کرده و به بهترین شکل ممکن برند سازی را انجام می دهند. نمایشگاه ها محفل های پر شوری هستند که تمام کسب و کار ها در این گردهمایی، خود را به بازدید کنندگان به بهترین شکل ممکن معرفی می کنند. نمایشگاه ها یکی از بهترین بستر ها برای توسعه کسب و کار های کوچک و بزرگ است که در این راه بسیاری توانستند مشتریان جدید و وفاداری را به تعداد بسیاری زیادی به سمت خود جذب کنند. یکی از موارد مهمی که باید در برگزاری نمایشگاه ها به آن کمال توجه را داشته باشید تزئین غرفه است. شما باید در میان رقبای خود بدرخشید و برتر دیده شوید. شرکت در نمایشگاه یکی از بهترین فرصت ها برای رقابت و آشنایی با شرکا و مشتریان جدید است. تزئین غرفه نمایشگاهی یکی از اصولیست که باید توسط هر کسب و کاری به خوبی صورت پذیرد تا به بهترین شکل ممکن به افراد خارج از شرکت معرفی شوند. از ابزار هایی که باید در نمایشگاه ها برای تزئینات و تبلیغات برند و سازمان خود استفاده کنید می توان به استند های نمایشگاهی، پاپ آپ های نمایشگاهی، پرچم های رومیزی و پرچم های تشریفاتی اشاره کرد. این کسب و کار ها از پرچم های تشریفاتی خود در نمایشگاه ها نیز استفاده می کنند تا با رقبا به رقابت بپردازند. یکی از بهترین روش رقابت در نمایشگاه ها استفاده از اقلام نمایشگاهی مهندسی شده است. اقلام نمایشگاهی مثل پاپ آپ های نمایشگاهی و استند های نمایشگاهی در کنار پرچم های تشریفاتی و تبلیغاتی می توانند کلکسیون خوبی برای مجذوب کردن مشتریان شود.
4) در کنفرانس ها و سمینار ها یکی از بهترین روش هایی که می توانید هیبت و بزرگی خود را به همگان نشان دهید به اهتراز در آوردن یک پرچم تشریفاتی است. بسیاری از کنفرانس ها و سمینار ها گردهمایی های بزرگی هستند که می توانند هم به صورت داخلی برگزار شده و هم به صورت خارجی و بین المللی صورت پذیرد. کنفرانس ها و سمینار ها میتینگ هایی هستند که سطح بسیار بالایی دارند. در این دوره همایی ها افراد متخصصی به عنوان سخنران دعوت شده و افراد سرشناسی برای گوش سپاری به سخنان آن ها می آیند. یکی از دلایلی که کنفرانس ها و سمینار ها شکل می گیرد تبلادل اطلاعات و نظرات بین سخنران، شرکت کنندگان و خبرنگاران است. کسب و کار ها و اسپانسر هایی که در این سمینار ها و کنفرانس ها هستند برای اینکه خود را به دیگران معرفی کنند، حضور خود را در این همایش ها اعلام کنند و از همه مهم تر برند سازی انجام دهند و لوگوی خود را در ذهن بینندگان و شرکت کنندگان ثبت کنند به تهیه پرچم تشریفاتی دست می زنند تا بتوانند به بهترین نحو ممکن نسبت به رقبا برتری یابند.

چرا باید از پرچم های تشریفاتی استفاده کنیم؟

1) آن ها حس مالکیت به شما می دهند. پرچم کسب و کار شما در هر جایی که قرار بگیرد می تواند به بهترین شکل ممکن مالکیت شما را در آن مکان به نمایش می گذارد. مهم نیست پرچم شما در کجا قرار دارد افراد با دیدن آن ها متوجه می شوند که شما آن جا هستید و می توانند به راحت ترین شکل ممکن با شما ارتباط برقرار کرده و از خدمات شما استفاده بهینه ای کنند. می خواهید نماینده ای از طرف خود در ساختمان داشته باشید؟ پرچم ها جزو بهترین انتخاب ها هستند. چیزی که شما را نسبت به رقبا متفاوت می کند تسلط بیش تر شما روی محوطه است. در نتیجه پرچم ها ابزار بهینه ای برای ایجاد همین تسلط روی امور هستند. آن ها به همگان نشان می دهند که شما در آن منطقه حضور دارید، در دسترسید و آماده خدمتید.
2) پرچم های تشریفاتی با کیفیت نه تنها ابزاری برای افزایش اعتبار شمایند بلکه ابزار تبلیغاتی نیز هستند. تبلیغات به معنای روشیست که می تواند کاری کند مخاطبان بیش تری شما را بشناسند. پرچم های تشریفاتی دقیقا همین کار را می کنند. آن ها نه تنها به عنوان اقلام نمایشگاهی شناخته می شوند بلکه ابزار تبلیغاتی نیز به حساب می آیند. تمام کارفرمایان می دانند که تبلیغات برای کسب و کار ها چه قدر اهمیت دارد. اگر تبلیغات برای کسب و کار ها وجود نداشته باشد اعتبار و شهرت دیگر برای کسب و کار ساخته نخواهد شد و به همین دلیل فروش محصولات و خدمات رو به نابودی خواهد رفت. طبیعی ست که هرچه فروش شما کم تر باشد کسب و کار شما دیر یا زود باید بسته شده و سرمایه اولیه شما به ثمر نخواهد نشست.
3) پرچم های تشریفاتی کسب و کار شما را نسبت به رقبا بالاتر برده و حس بزرگی را به دیگران القا خواهد کرد. تاثیر روانی که پرچم های تشریفاتی روی بینندگان کسب و کار شما خواهند گذاشت بی سابقه است. مشتریان حتی بدون آن که از شما خدماتی دریافت کرده باشند می دانند که شما در کار خود حرفه ای هستید و به بهترین شکل ممکن خواسته های آن ها را انجام خواهید داد. پرچم های تبلیغاتی باعث می شوند مشتریان بین انتخاب های گسترده ای که دارند تنها شما را برای دریافت خدمات انتخاب کرده و این می تواند برای اعتبار کسب و کار شما بسیار مفید و قابل تایید باشد. می توان به جرئت گفت که پرچم های تبلیغاتی به بهترین نحو ممکن می توانند برند سازی را انجام داده و برای شما با صرف هزینه بسیار محدودی برند سازی کنند.

چکیده

یکی از اقلامی که باید در هر سازمانی وجود داشته باشد پرچم تشریفات می باشد قبل از به بدانیم پرچم تشریفات چیست و چه کاربردی دارد باید با معنای لغوی آن آشنا شویم تشریفات در زبان عربی به معنای شرف و بزرگی می باشد و در زبان فارسی به معنای تجمل، آرایش و زیبایی می باشد.

پرچم تشریفات

پرچم تشریفاتی نیز با نام پرچ ایستاده شناخته می شود پرچم های تشریفاتی به عنوان یک ابزار ضروری در هر سازمان و کسب و کار ی می باشد این نوع پرچم معمولا در اتاق های مدیران و یا کارمندان سازمان قرار می گیرد نمونه ای از این پرچم ها را می توان در همایش ها، سمینار ها و سالن اجتماعات هر سازمانی مشاهده کرد وجود پرچم در هر سازمان نشان دهنده برند بودن آن سازمان می باشد فرض کنید زمانی که توریست وارد کشور می شود برای معرفی کشور از پرچم استفاده می شود در واقع پرچم آن کشور نشان دهنده هویت آن کشور می باشد بنابراین مهم ترین عنصری که باید در زمان طراحی و چاپ پرچم به آن توجه داشته باشیم لوگو می باشد وجود لوگو در پرچم نشانه هویت سازمان می باشد وجود پرچم در هر سازمانی نشانه هویت بصری و برند بودن آن سازمان می باشد.

مشخصات پرچم تشریفات

هر پرچم تشریفاتی مشخصات و ویژگی هایی دارد در این بخش قصد داریم با مشخصات پرچم تشریفاتی آشنا شویم. مشخصات پرچم تشریفاتی شامل موارد ذیل می باشد:
سایز
پرچم تشریفاتی باید به گونه طراحی شود در معرض دید قرار گیرد و توجه دیگران را به خود جلب کند سایزی که برای پرچم های تشریفاتی باید در نظر گرفته شود سایز 150*90 می باشد.
المان های طراحی
جهت طراحی و چاپ پرچم های تشریفاتی می توان از لوگو و تصاویر استفاده کرد المان های طراحی باید به گونه ای روی پرچم ها درج شود که از تمام فضا استفاده شده باشد و جای خالی برای آن باقی نمانده باشد طراحی و چاپ پرچم های تبلیغاتی می توان به صورت یک طرفه یا دو طرفه انجام شود.
زیبا سازی
می توان برای زیبا سازی بر اساس سلیقه مشتری می توان اطراف پرچم را ریشه دوزی کرد نکته ای که وجود دارد باید با توجه به رنگ لوگو رنگ ریشه ها را انتخاب کرد.

انواع پرچم های تشریفاتی

هر سازمانی برای معرفی سازمان خود و برند بودنش از پرچم استفاده می کند در صورتی که آن سازمان در سطح بین المللی فعالیت می کند به عنوان مثال اگر سازمان تان بین المللی است یک سازمان تان داخل کشور و شعبه های دیگر سازمان تان در کشور های خارجه می باشد برای معرفی سازمان تان علاوه بر اینکه باید از پرچم کشوری که در آن زندگی می کنید داشته باشید باید از پرچم سازمانی خود نیز استفاده کنید که شامل لوگو سازمان تان می باشد. در ادامه این بخش با انواع پرچم های تشریفاتی آشنا خواهید شد.
به طور کلی پرچم به سه دسته رومیزی، اهتزاز و تشریفات تقسیم شده است
پرچم رومیزی
پرچم های رومیزی همان طور که از نامش مشخص می باشد به پرچم هایی گفته می شود در ابعاد کوچک هستند و بر روی میز قرار می گیرند این نوع پرچم ها از انواع مختلفی تشکیل شده است انواع پرچم های رومیزی به چهار دسته زیر تقسیم می شوند:
• پرچم رومیزی ساتن
پرچم های رومیزی ساتن طرفداران زیادی دارد از این نوع پرچم ها می توان برای معرفی برند خود استفاده کنید همان طور که از نام آن مشخص است این نوع پرچم ها دارای جنس ساتن می باشند ساتن هایی که برای این پرچم ها استفاده می شود دارای جنس مات و براق می باشد ابعادی که برای آن در نظر گرفته شده است سایز 30*20 سانتی متر می باشد همان طور که قبلا به آن اشاره شد لوگو سازمان تان باید روی آن قرار گیرد که توسط آن سازمان تان معرفی شود در زمانی که می خواهیم طراحی و چاپ پرچم ها را انجام دهیم باید لوگو در وسط پرچم چاپ شود معمولا ساتن هایی که برای آویزان کردن پرچم استفاده می شود در وزن های 9 کیلویی و 12 کیلویی می باشد و دور این نوع پرچم ها ریشه دوزی می شود رنگ ریشه هایی که استفاده می شود برای چاپ پرچم باید متناسب با رنگ لوگو سازمان باشد برای نصب این نوع پرچم ها از دو میل و تک میل استفاده می شود برای آویزان کردن پرچم ها از پایه های سنگین استفاده می شود.
• پرچم رومیزی لیزری
دسته ای دیگر از پرچم ها که دارای سبک لاکچری هستند، پرچم های رومیزی لیزری می باشد جنس این نوع پرچم ها از ساتن های با ضخامت ضخیم و نازک می باشد این نوع پرچم ها فاقد ریشه دوزی هستند و قابلیت چاپ و طراحی را در هر دو سمت پرچم وجود دارد جهت آویزان کردن پرچم از پایه استیل استفاده می شود و قابلیت نصب بر روی پایه های یک میله و دو میله را دارد این نوع پرچم ها در محیط های لوکس و لاکچری استفاده می شود.
• پرچم رومیزی یاد بود
مدرن ترین سبک برای معرفی برند پرچم های رومیزی یاد بود می باشد جنس این نوع پرچم ها از ساتن می باشد ظاهر این نوع پرچم ها از پرچم های دیگر متفاوت می باشد ریشه هایی در درو تا دور پرچم قرار داده شده برای آویزان کردن پرچم از میله استیل به شکل تی استفاده می شود این نوع پرچم ها دارای سایز های مختلفی هستند ولی رایج ترین سایزی که برای این نوع پرچم ها استفاده می شود سایز 20*29 می باشد بر خلاف پرچم های رومیزی لیزری قابلیت چاپ فقط در یک سمت پارچه را دارد.
• پرچم رومیزی تی
دلیل نامگذاری پرچم های رومیزی تی همان طور که از نامش مشخص است شکل ظاهری آن به صورت T می باشد همان طور که در بخش های پیشین گفته شد جنس آن از نوع ساتن مات و براق می باشد این نوع پرچم ها در سه سایز بزرگ، کوچک و متوسط تقسیم شده است و همچنین قابلیت استفاده از هر دو طرف پرچم وجود دارد یک طرف پرچم می توان لوگو سازمان قرار داد و در طرف دیگر نماد کشوری داخل آن زندگی می کنید باشد برای آویزان کردن پرچم از میله استیل به شکل T استفاده می شود دو تا پرچم که بر روی آن لوگو سازمان قرار داده شده استفاده کرد و در کنار یکدیگر قرار می گیرد.

پرچم تشریفات

دسته ای دیگر از پرچم ها، پرچم تشریفات می باشد به طور کلی هر پرچمی که آویزان می کنیم دارای یک پایه می باشد که به وسیله آن پرچم روی آن آویزان می شود تفاوتی که پرچم های تشریفات در مقایسه با پرچم های رومیزی دارد این است که پرچم های تشریفات پایه های شان بر روی زمین قرار می گیرد در صورتی که پرچم های رومیزی پایه های شان بر روی میز قرار داده می شد. پرچم های تشریفاتی مشابه پرچم های رومیزی از انواع مختلفی تشکیل شده است به طور کلی پرچم های تشریفاتی از سه دسته پرچم تشریفاتی ساتن، پرچم تشریفاتی جیر و پرچم تشریفاتی لیزری یا لمینت تشکیل شده است که در ادامه با انواع پرچم های تشریفاتی آشنا خواهیم شد.
• پرچم تشریفاتی ساتن
پرچم های تشریفاتی ساتن مانند پرچم های رومیزی ساتن طرفداران زیادی دارد پرچم های تشریفاتی ساتن همان طور که از نامش مشخص می باشد دارای جنس ساتن مات با وزن 9 کیلویی و 12 کیلویی می باشد قابلیت چاپ دو طرفه از ویژگی های پرچم تشریفاتی می باشد دور این نوع پرچم ها ریشه دوزی می شود رنگ هایی که برای ریشه ها استفاده می شود باید همرنگ لوگو باشد ابعاد مورد استفاده پرچم های تشریفاتی 150*90 سانتی متر می باشد برای آویزان کردن پرچم از پایه استفاده می شود پایه هایی که برای این نوع پرچم ها استفاده می شود پایه های با رنگ طلایی و نقره ای استفاده می شود.
• پرچم تشریفاتی جیر
پرچم های تشریفاتی جیر همان طور که از نامشان مشخص می باشد از جنس ساتن مات با وزن 9 کیلویی و 12 کیلویی می باشد که دور تا دور پرچم دور توسط ریشه دور دوزی شده رنگ ریشه ها باید مطابق با رنگ لوگو باشد برای آویزان کردن پرچم از پایه استفاده می شود پایه های آن به رنگ های طلایی و نقره ای می باشد.
• پرچم تشریفاتی لیزری
پرچم های تشریفاتی لیزری با نام لمینت نیز شناخته شده است این نوع پرچم ها از جنس ساتن مات یا براق با وزن سنگین یا سبک استفاده می شود این نوع پرچم ها فاقد ریشه می باشد در واقع این نوع پرچم ها، پرچم های لاکچری هستند که در محیط های لاکچری استفاده می شود و همچنین قابلیت چاپ تمام رنگی از مزیت های پرچم تشریفاتی لیزری می باشد.
پرچم اهتزاز
دسته ای دیگر از پرچم ها، پرچم اهتزاز می باشد این نوع پرچم ها مراسم ها و جشن ها استفاده می شود نمونه ای از این نوع پرچم ها را می توان در مسابقاتی که برگزار می شود مشاهده کرد معمولا محل نصب این نوع پرچم ها در شهر ها یا در فضاهای باز می باشد جنس این نوع پرچم ها از نوع ساتن می باشد وزن آن بستگی به محل نصب دارد اگر پرچم را می خواهیم در محیط باز نصب کنیم با توجه به ارتفاعی که نسبت به سطح زمین دارد باید از وزن سنگین استفاده کرد که بر اثر وزش باد پرچم محو نشود نمونه ایی دیگر از این پرچم ها زمانی است که می خواهد سرود ملی کشور پخش شود هر کشوری برای خواندن سرود ملیش از این نوع پرچم ها استفاده می کند در واقع با پخش سرود ملی پرچم آن کشور بالا می رود پرچم های ساحلی و بادبانی نوع دیگری از پرچم های اهتزاز می باشد.

نتیجه گیری

با توجه به توضیحات ارائه شده با مفهوم پرچم تشریفاتی ، مشخصات و ویژگی ها و انواع آن آشنا شدیم پرچم های تشریفاتی لازمه هر سازمانی می باشد که می توان با استفاده از آن سازمان و برند خود را معرفی کرد برای معرفی سازمان باید از لوگو استفاده کرد معمولا پس زمینه هایی که برای چاپ پرچم استفاده میشود پس زمینه با رنگ سفید می باشد و لوگو در وسط پرچم قرار داده می شود شرکت طرح ثمین در زمینه طراحی و چاپ پرچم های تشریفاتی فعالیت می کند جهت ثبت سفارش و کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09217153044 تماس حاصل فرمایید.

ورود

گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟