عکاسی تبلیغاتی

عکاسی تبلیغاتی یا Advertising photography وظیفه روح بخشی به وظایف شما را دارد. در این شاخه از عکاسی، عکاس با استفاده از دانش و تجربه خود دست به خلق تصویری شگفت انگیز و جدید از کالاهای شما می زند تا نگاه مشتریان را به آن جذب کند. عکس های تبلیغاتی یکی از اولین قدم هاییست که می توانید در کمپین تبلیغاتی خود بر دارید چرا که طراحی و ساخت دیگر اقلام تبلیغاتی بر پایه این عکس های تبلیغاتی است. تصور کنید شما می خواهید کاتالوگی داشته باشید اما هیچ عکسی برای تولید محتوا وجود نداشته باشد. عملا این کار بدون حضور عکاسی تبلیغاتی ممکن نیست. در نتیجه عکس های شما در تمامی اقلام های تبلیغاتی مثل کاتالوگ، بروشور، تراکت، بیلبورد، پوستر و … استفاده می شود. هدف عکاسی تبلیغاتی ارائه تصویری جذاب و جان بخشی به محصولات شماست تا بینندگان با دیدن آن ها به خرید از شما ترغیب شوند.

در عکاسی تبلیغاتی به چه مواردی توجه کنیم؟

عمق میدان ((Depth of field : عمق میدان موضوع مورد بحث عکاس را مشخص سازی می کند. عکاس تبلیغاتی به تنظیم عمق میدان برای بیننده تصمیم می گیرد که به چه چیزی توجه کند و به چه چیزی توجه نشان ندهد. حال می خواهیم به این پرسش بپردازیم که عمق میدان چیست و چرا یکی از مهم ترین مفاهیم در عکاسی است. تصویر قطره آبی را تصور کنید که وضوح بسیار زیادی در عکس دارد و تصویر پس زمینه آن محو شده است. در این تصویر می گوییم که عمق میدان در قطره آب است. زمانی که عکاس تبلیغاتی قصد دارد روی کالای شما تمرکز کند باید از عمق میدان باریکی استفاده کند تا فقط قسمت محدودی از کالا وضوح بالایی داشته و بقیه قسمت ها رفته رفته تار شوند. چندین عامل هستند که روی عمق میدان تاثیر بسزایی می گذارند. یکی از عوامل دیافراگم دوربین است. دیافراگم یا اپرچر همانند مردمک چشم عمل کرده و میزان ورودی نور به دوربین را تنظیم می کند. هرچه نور بیش تری وارد دوربین شود عمق میدان باریک تر شده و تصاویر پس زمینه تار می شود. برای مثال اگر شما بخواهید از منظره وسیعی عکاسی کنید باید دریچه دیافراگم خود را نزدیک به حالت بسته نگه دارید تا نور کم تری وارد شده و عمق میدان گسترده ای داشته باشید. این گونه قسمت های مشخصی از عکس شما تار نخواهند شد. نکته بعدی در فاصله شما از سوژه عکاسیتان است. اگر خیلی به کالای تبلیغاتی خود نزدیک شوید ممکن است تمام تصویر تار شود. اما اگر فاصله مشخصی را از کالا حفظ کنید می توانید عمق میدانتان به نحو بهتری تنظیم کرده و وضوح کالا را تنظیم کنید.
ترکیب بندی (Composition) : ترکیب بندی می تواند مرز بین یک عکاسی حرفه ای و مبتدی را مشخص کند. ترکیب بندی باعث می شود که عناصر تصویری چیدمانی مرتب و منظم داشته و افراد با دیدن تصویر دچار آشفتگی دیداری نشوند. هدف از ترکیب بندی ساده سازی فضای تصویر برای درک بهتر مفهوم عکس است. تصاویر راوی داستانند. یکی از تکنیک هایی که عکاسان برای داستان سرایی تصاویر خود استفاده می کنند ترکیب بندی است. ترکیب بندی خود به تنهایی می تواند احساسات و داستان های نهفته در پشت داستان را برای بیننده بازگو کند. یکی از مواردی که می توان به وسیله آن ترکیب بندی زیبایی داشت تجسم است. برای ترکیب بندی قوانین مختلفی مثل قانون یک سوم و قانون طلایی وجود دارد اما هیچکدام از این قوانین، قوانین ثابتی نیستند و افراد ملزم به رعایت آن ها نخواهند بود. عکاسی یک هنر است. هنرمند نمی تواند خود را در قواعد خلاصه کند. اما این قوانین می توانند از سردرگمی بکاهند و استفاده از آن ها کمک کننده است.
توجه به نور و سایه: واژه photography که از زبان یونانی سرچشمه گرفته شده است به معنی نوشتن با نور است. نور یکی از مهم ترین عناصر عکاسی است. عکاسی با نور زنده است و نور با عکاسی. اما با وجود داشتن عنصر ارزشمندی مثل نور، چرا باید به سایه ها توجه کنیم؟ سایه ها سوژه های جذابی برای عکس هستند. آن ها ایده هایی ناب برای عکاسی اند. یک سایه به تنهایی می توانید سوژه عکاسی باشد بدون اینکه حتی خود سوژه واقعی در عکس حضور داشته باشند. در عکاسی تبلیغاتی و عکاسی صنعتی می توان از سایه ها استفاده های خلاقانه ای کرد. با اضافه کردن بافت و تعویض جهت سایه می توان بهترین مفاهیم را به عکس های تبلیغاتی و صنعتی اضافه کرد.

تفاوت عکاسی تبلیغاتی با صنعتی در چیست؟

موضوع عکاسی تبلیغاتی و صنعتی با یکدیگر متفاوت است. همین طور این دو شاخه هدف متفاوتی از عکاسی دارند و هرکدام به مسائل به خصوصی توجه می کنند. در عکاسی صنعتی فقط خود محصول به نمایش در می آید تا بیننده با شکل و شمای محصول آشنا شود. حتی می توان در عکاسی صنعتی به جز خود کالا از عناصر دیگری استفاده نکرد و پس زمینه به طور کل حذف شود تا تمام توجهات به سمت کالا معطوف باشد. هدف از عکاسی صنعتی و تجاری فقط ارائه ظاهر محصول به مشتری است. از این نوع عکاسی به میزان بسیار زیادی در صنایع لوازم خانگی و کفش می بینیم. اما عکاسی تبلیغاتی اهداف وسیع تری دارد. عکاسی تبلیغاتی نه تنها شکل و ظاهر محصول را ارائه می دهد بلکه می تواند نحوه استفاده از آن را نیز بازگو کند. اصلی ترین هدف عکاسی تبلیغاتی برانگیختن احساسات بینندگان و مخاطبان است چرا که افراد با احساساتشان خرید می کنند. برای مثال می توان برای نوشیدنی ها عکسی تهیه کرد که حس خنکی را به مشتریان عرضه می کند یا برای یک پودر لباس شویی از عناصری در عکاسی تبلیغاتی استفاده کنیم که حس تمیزی و پاکی را به بیننده منتقل کند. عکاسی تبلیغاتی قصد دارد که به بیننده بگوید جای این محصول در خانه کجاست و با داشتن آن چه احساسی را خواهیم داشت.

چگونه عکس تبلیغاتی بهتری داشته باشیم؟

اگر شما نیز علاقه مند به رشته عکاسی هستید ولی نمی دانید چگونه مهارت خود را توسعه داده و بهبود ببخشید ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم. در ادامه درباره راه هایی صحبت خواهیم کرد که می توانید با استفاده از آن ها مهارت عکاسی خود را بالا برده و به روش بهتری این کار هنری را انجام دهید:
1) خلاقیت ذاتی نیست، اکتسابی است: برخلاف تصور عموم که خلاقیت را یک ویژگی ذاتی می دانند حقیقت این است که خلاقیت و توسعه کار فقط و فقط به دیدن نمونه کار های گوناگون بستگی دارد و به وسیله آن افزایش پیدا می کند. یکی از روش هایی که می توانید خلاقیت خود را توسعه دهید این است که نمونه کار ببینید و از آن ها ایده بگیرید. مخصوصا اگر می خواهید در مورد موضوع خاصی کار کنید ببینید عکاسان دیگر از چه نقطه نظری به کار نگاه کردند و ایده پردازی های آنان به چه صورت بوده است.
2) عکاسی وابسته به نور است: به عنوان عکاس همیشه به نور توجه داشته باشید. در عکاسی می توانید هم از نور طبیعی بهره ببرید و هم از نور مصنوعی یا همان فلش. در مورد نور مصنوعی مشکلی نخواهید داشت اما در مورد نور طبیعی چرا. نور طبیعی از صبح ظاهر گشته و به نور نرم معروف است. همین طور که به ظهر نزدیک می شویم شدت این نور زیاد شده و به عنوان نور سخت شناخته می شود. بهترین زمان برای استفاده از نور طبیعی، زمان صبح و نزدیک به غروب است که شدت نور کاهش پیدا می کند. چرا که اگر نور شدت زیادی داشته باشد می تواند درخشندگی های اضافی به عکس نهایی شما داده و جذابیت عکس ها را از بین ببرد.
3) با ویرایش نمی توان یک عکس بد را به عکس خوب تبدیل کرد: ویرایش عکس ها نباید به صورت افراطی صورت بگیرد. مگر اینکه سبک عکاسی این ویرایش های را بپذیرد. سعی کنید تا جای ممکن تصاویری که می گیرد در همان حالت عادی خود زیبا و دلپذیر باشند و با یک ویرایش ساده بتوان آن ها را اصلاح کرد.
4) استفاده از سه پایه می تواند کمک حال شما باشد: استفاده از سه پایه حتمی نیست اما می تواند به شما مخصوصا در عکاسی صنعتی یاری برساند. به جای اینکه دوربین خود را به دست بگیرید و خطر افتادن آن از دست شما وجود داشته باشد می توانید از سه پایه استفاده کنید تا بار اضافی حمل نکنید. هم چنین دستتان برای تغییر و جا به جایی سوژه باز شده و می توانید با سرعت بیش تری به عکاسی تبلیغاتی خود بپردازید.
5) تا جای ممکن زوایای عکاسیتان را تغییر دهید: نا امید نشوید. هم چنان به عکاسی ادامه دهید. شاید زاویه ای مانده و شما از آن بی بهره بوده اید. شاید یک زاویه بهتر بتواند شما را به یک برنده تبدیل کند. پس فرصت هایی که یک سوژه عکاسی ایده آل برای شما در ایجاد می کند را از دست ندهید و تا زمانی که خورشید نور مطلوبی دارد به عکاسی ادامه دهید.

چکیده

یکی از عوامل مهم در تبلیغات تصاویر می باشد برای تبلیغاتی که در تیزر، بنر، بیلبورد، مجلات و… انجام می شود کیفیت تصاویر نقش مهمی را ایفا می کند برای اینکه بتوان تصاویر در ذهن مخاطب ماندگاری داشته باشد باید از تصاویری استفاده کرد که کیفیت خوبی داشته باشد زمانی که تصاویر در ذهن مخاطب ثبت شود می توان مشتریان بیشتری را جذب کنیم و در نتیجه سازمان به فروش بیشتری برسد.

عکاسی تبلیغاتی

زمانی که به یک تبلیغ یا آگهی نگاه می کنیم اولین چیزی که ما به آن توجه می کنیم تصاویر هستند بعد از تصاویر دومین عنصری که به آن توجه می کنیم محتوای آن تبلیغ می باشد بنابراین تصاویری که در یک تبلیغ استفاده می شود نقش مهمی را در عملکرد موفق آن تبلیغات ایفا می کند در واقع تبلیغاتی که برای سازمان انجام می شود باید کیفیت بالایی داشته باشد زمانی می توانیم بگوییم که یک تبلیغ کیفیت بالایی دارد که توجه مخاطب در چند ثانیه به خود جلب کند اگر بخواهیم یک تعریفی از عکاسی تبلیغاتی داشته باشیم عکاسی تبلیغاتی همان طور که از نامش مشخص می باشد از آن برای تبلیغات محصولات و خدمات سازمان استفاده می شود و یکی از شاخه های عکاسی صنعتی می باشد یکی دیگر از ویژگی هایی که باید عکاسی تبلیغاتی داشته باشد باید مشتری را تشویق به خرید از آن محصول کند عکاسی تبلیغاتی می تواند به صورت دیجیتالی و چاپی باشد تبلیغات می تواند در تلویزیون پخش شود یا اینکه می تواند به صورت بروشور، مجله، روزنامه و… چاپ شود.

وظایف عکاس تبلیغاتی

در این بخش از مقاله قصد داریم بدانیم که یک عکاس تبلیغاتی چه وظایفی را بر عهده دارد باید چه کاری را انجام دهد. یک عکاس تبلیغاتی باید با توجه به دانش و آگاهی که دارد یک جلسه با مشتریان خود برگزار می کند در آن جلسه مشتری مشخص می شود که چه مشتری چه چیزی را می خواهد تا بر اساس خواسته های مشتری، کار های تبلیغات را انجام دهد و همچنین مشتری را راهنمایی و هدایت می کند تا بتواند به هدف اصلیش برسد همان طور که در ابتدای مقاله شرح داده شد تبلیغاتی که برای یک سازمان انجام داده می شود باید یک پیامی داشته باشد در این جلسه مشخص می شود که در ابتدا هدف از تبلیغات مشتری چه می باشد و قصد دارد چه پیامی به مخاطبان منتقل کند بعد از اینکه هدف و پیام مشتری مشخص شد و با هم به توافق رسیدن عکاس اقدام به انجام کارها می کند زمانی که یک کاری را انجام دهیم باید تمامی اعضای تیم کاری با هم همکاری داشته باشند برای اینکه کار را بتوانیم در زمان تعیین شده به مشتری ارائه دهیم باید مشتری نیز با شرکت تبلیغاتی همکاری خوبی داشته باشد برای انجام تبلیغات نیاز به داده هایی داریم که باید مشتری آن به شرکت تبلیغاتی ارائه دهد در واقع مشتری باید کالا را تهیه کند در اختیار شرکت تبلیغاتی قرار دهد و تیم عکاسی شرکت تبلیغاتی باید محیطی را برای تبلیغات آماده کند محیطی که انتخاب می شود با توجه به نوع کالا تصمیم گیری می شود که در یک محیط داخلی یا در یک محیط بیرونی تبلیغات انجام شود این تصمیم گیری بر اساس تجربه کاری تیم عکاسی شرکت تبلیغاتی انجام می شود. برای تبلیغات با توجه به نظر عکاس می توان از افرادی که مدل هستن برای تبلیغات آن محصول استفاده کرد زمانی که مقدمات کار فراهم شد تیم عکاسی باید تصاویر اولیه را آماده کند این تصاویر اولیه از سوژه ها در حالت های مختلف عکاسی می شود در عکاسی نباید از یک حالت عکس های متنوعی را داشته باشیم بعد از اینکه تصاویر آماده شدن تیم عکاسی اقدام به ویرایش عکس می کنند در ویرایش عکس یکی از کار هایی که تیم تبلیغاتی باید انجام دهد رتوش و ایجاد افکت در تصاویر می باشد در این مرحله باید عکاس دقت زیادی را داشته باشد به عنوان مثال می خواهیم در مورد آبمیوه که مربوط به یک سازمان هست تبلیغات کنیم اگر بر روی لیوان یا روی میوه یک لکه وجود دارد باید آن لکه با استفاده از نرم افزارهای گرافیکی برداشته شود زیرا وجود لکه بر روی آن تصویر به شدت از جذابیت آن کم می کند و از کیفیت تبلیغات کاسته می شود.

مهارت های لازم عکاس تبلیغاتی

عکاسی تبلیغاتی یکی از شاخه های عکاسی می باشد اگر قصد دارید در صنعت عکاسی موفق باشید در ابتدا باید دانش خود را تقویت کنید که لازمه آن گذراندن دوره ها در موسسات یا دانشگاه ها می باشد زمانی که دانش خود را تقویت کردید و آن دانش لازم را به دست آوردید انتخاب می کنید در چه شاخه ای از عکاسی می خواهید فعالیت کنید اگر قصد دارید وارد شاخه عکاسی تبلیغاتی شوید باید علاوه بر دانشی در زمینه عکاسی به دست آوردید باید در زمینه تبلیغات و بازاریابی دانشی را به دست آورید و با توجه به دانش های کسب شده در زمینه عکاسی تبلیغات و بازاریابی می توان در موفقیت تان نقش داشته باشد.

نکات مهم در عکاسی تبلیغاتی

استفاده از پس زمینه های ساده
یکی از نکاتی که باید در عکاسی تبلیغاتی به آن توجه داشته باشیم نوع پس زمینه ای که می خواهیم استفاده کنیم می باشد برای عکاسی تبلیغاتی پیشنهاد می شود از پس زمینه های ساده استفاده کنید تا تبلیغات کیفیت خوبی داشته باشند زیرا استفاده از پس زمینه های شلوغ باعث می شود که ما را از هدف اصلی تبلیغات دور کند و آن بازدهی لازم را نداشته باشد.
عکاسی از زاویه های مختلف
برای اینکه مشتری را متقاعد کنیم که کالای ما را خریداری کند باید از زوایایی گوناگون از کالا عکاسی شود برای متقاعد سازی مشتریان در تبلیغات نیاز است که به جزئیات توجه بیشتری داشته باشیم برای عکاسی از زاویه ها گوناگون باید از تکنیک عکاسی 360 درجه استفاده کرد.
عکاسی از محصول
یکی دیگر از نکاتی که باید در زمان عکاسی به آن توجه داشته باشیم این است که باید از محصول مورد نظرمان عکاسی شود باید تصاویری که از محصولات تهیه می شود باید زوایای گوناگون باشد تا محصول به خوبی در عکس مشخص باشد همان طور که در بخش های پیشین شرح داده شد برای اینکه تبلیغات موثر باشد و کیفیت خوبی داشته باشد اگر بعد از اینکه عکاسی کردید در زمان ویرایش مشاهد کردید یک قسمت از محصول لکه دارد آن لکه را با استفاده از نرم افزار های گرافیکی برداشته شود.
کیفیت تصاویر
زمانی تبلیغات موثر هست که تصاویر از کیفیت خوبی برخوردار باشند برای ایجاد کیفیت خوب در تصاویر باید از درجه وضوح بالا استفاده کرد.
رنگ
یکی از عوامل مهم در جذابیت یک تبلیغ استفاده از رنگ ها می باشد رنگ هایی که برای تبلیغات استفاده می شود باید با توجه به علم روانشناسی رنگ و هدف تبلیغات مشخص شود.
استفاده از لوگو
یکی از مواردی که باید در تبلیغات رعایت شود تا محصول سازمان تان با برند دیگری اشتباه گرفته نشود از لوگو استفاده می شود تا مشخص شود این تبلیغ مربوط به سازمان شما می باشد.

نتیجه گیری

عکاسی تبلیغاتی برای تبلیغات محصولات یک سازمان استفاده می شود و با استفاده از تبلیغاتی که در مورد آن محصول انجام می شود باعث می شود مشتریان بیشتری را سازمان جذب کند و در نتیجه فروش بیشتری را داشته باشد برای عکاسی باید توجه به محصول محیط انتخاب می شود این کار باید توسط عکاس انجام شود با توجه به اهمیت و نقش عکاسی تبلیغاتی نیاز ضروری هر سازمان می باشد تا بتواند فروش بیشتری داشته باشد شرکت طرح ثمین آماده همکاری با شما عزیزان می باشد جهت سفارش و کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09217153044 تماس حاصل فرمایید.

ورود

گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟