برند سازی سازمانی

برند سازی یکی از مواردیست که به وسیله آن می توانیم اعتماد مشتریان خود را به بهترین شکل ممکن به دست آوریم. برند سازی سازمانی مسئله ایست که بسیاری از سازمان ها و شرکت ها باید از بدو ورود خود به بازار کار به دنبال آن باشند. چرا که مسئله ایست که با گذشت یک شب یا دو شب انجام نمی شود. بلکه سالیان درازی به طول می انجامد. مسئله برند سازی آن قدر حساس است که با کوچک ترین اشتباه زحمت چندین ساله یک شرکت می تواند بر باد رود. در واقع زمانی که برند سازی ما خدشه دار شود به این معنیست که به اعتبار ما ضربه وارد شده و شاید جبران آن نسبت به سایر موارد بسیار سخت باشد.
بسیاری از شرکت های معروف و قابل اعتمادی که امروزه معروف شده و جایگاه ویژه ای را در کنار مردم پیدا کرده اند سالیان بسیاری روی برند سازی سازمانی خود کار کرده اند و هزینه های تبلیغاتی بسیاری را پرداخت کردند. هزینه های تبلیغاتی که در واقع همان سرمایه گذاری روی برندسازی سازمانی است می تواند در طولانی مدت موجب فروش بیش تر شما شود.
محققان دریافتند زمانی که مشتریان با دو محصول که کیفیت یکسانی دارند مواجه شوند، آن محصولی را انتخاب می کنند که زیر نظر برند شناخته شده تری تولید شده است. چرا شما به کسانی که می شناسید به بهترین نحو ممکن اعتماد می کنید.
همان طور که پیش تر گفته ایم برندسازی سازمانی و اعتماد سازی و اعتبار سازی ارتباط بسیار تنگاتنگی با یکدیگر دارند. چرا که این سه با احساسات مشتریان ارتباط تنگاتنگی برقرار کرده و مشتریان به وسیله احساسات خود خرید می کنند. ما به وسیله برند سازی می توانیم در باره تاریخچه شرکت، نحوه کار شرکت و … صحبت کنیم و بتوانیم روابط عاطفی عمیق تری را با افراد برقرار کنیم. هرچه ما بتوانیم به روش بهتری از نظر عاطفی به مشتریان نزدیک تر شویم به روش بهتری می توانیم فروش خود را بیش تر کنیم.
برند سازی سازمانی مسئله ای است که باید پروسه طولانی خود را بگذراند تا بتواند به ثمر برسد. در نتیجه صبر و حوصله در این راه اهمیت بسیار زیادی دارد. هیچ سازمانی نتوانسته یک شبه به شهرت برسد و کیفیت محصولات خود را به بالاترین حد ممکن برساند. تمامی شرکت ها شکست ها و ورشکستگی های بسیاری را تجربه کرده اند تا بتوانند به بهترین شکل ممکن برند سازی سازمانی را انجام دهند.

برند سازی به چه معناست؟

برند سازی در تعریف بسیار ساده یعنی معروف شدن. یعنی شما در ذهن مشتریان خود بنشینید و در یاد آن ها بمانید. یعنی ما اولین شرکتی باشیم که مشتریان به یاد آن میفتند. بسیاری از ما می پرسند که چه چیزی به برند سازی آن ها آسیب میزند و ما یک چیز را می گوییم: توقف. توقف در هر چیزی که مربوط به شرکت می شود می تواند بسیار آسیب زننده باشد. توقف در تبلیغات می تواند به برندسازی شما آسیب جدی وارد کند. شما نباید بگذارید که به فراموشی سپرده شوید. شرکت و سازمانی که تبلیغات انجام نمی دهد نه تنها دیگر به برند سازی نخواهد رسید بلکه مرده پنداشته می شود. حذف تبلیغات یعنی فراموش شدن شرکت شما و کاهش فروش روز افزون. این کاهش فروش می تواند تا جایی پیش برود که حتی شرکت به ور شکستگی برسد. ور شکستگی یک شرکت نیز از آن طرف می تواند با تبلیغات متوقف شود. در نتیجه هرگز به توقف کردن حتی فکر هم نکنید.

چگونه برند سازی کنیم؟

برند سازی سازمانی مراحل به خصوصی دارد که باید به دقت آن ها را پشت سر بگذارید. فراموش نکنید که برند سازی سازمانی پروسه ای طولانی است و پیش از برپایی سازمان شما آغاز می شود. در نتیجه باید برای آن صبر و حوصله پیشه کنید تا بهترین نتیجه را از آن بگیرید.
قدم اول: انتخاب نام تجاری
در اولین قدم برند سازی سازمانی که مهم ترین قدم آن نیز شناخته می شود باید نامی زیبا را برای شرکت خود انتخاب کنید. انتخاب نام می تواند برای برخی از شرکت ها بسیار سردرگم کننده باشد. چرا که کمال گرایی به آن ها غلبه خواهد کرد. اما برخی از کارفرمایان به راحتی نامی را برای شرکت انتخاب می کنند چرا که معتقدند این نام نیست که روی شهرت شرکت تاثیر گذار است بلکه این برند سازی سازمانی و تبلیغات است که مهم است. نکته ای که وجود دارد این است که انتخاب نام مناسب برای سازمان بخشی از برند سازی است. تفکر این کارفرمایان تا زمانی که نامی کوتاه و ملموس و مرتبط با حوزه کاریشان انتخاب کنند هیچ ایرادی نخواهد داشت.
قدم دوم: طراحی لوگو
زمانی که نام شرکت انتخاب شد نوبت به طراحی لوگو و ثبت لوگو می رسد. در طراحی لوگو باید به موارد بسیاری توجه کرد چرا که شاید تغییر آن ها با جلو بردن برند سازی سازمانی سخت و سخت تر شود. مورد اولی که باید در طراحی لوگو به آن توجه کنید این است که نوع لوگویی که می خواهید برای سازمانتان ساخته شود چه نوعی باشد. برخی برای خود لوگوی مینیمال انتخاب می کنند. برخی دیگر به لوگوی انتزاعی علاقه مند هستند. قبل از سفارش لوگو باید انواع لوگو ها را بشناسید تا بتوانید تصمیم بهتری بگیرید. توجه کنید که لوگو هایی که به دست شما می رسند در درجه اول به رنگ مشکی هستند. پس از این مرحله رنگ سازمانی خود را انتخاب کرده و سپس روی لوگوی خود پیاده سازی می کنید.
قدم سوم: انتخاب رنگ سازمانی
رنگ سازمانی که در مرحله سوم برند سازی شکل می گیرد باید به دقت انتخاب شود. چرا که هویت سازمانی و حسی که شما به مخاطبین و مشتریان خود خواهید داد بر اساس همین رنگ اتفاق می افتد. رنگ سازمانی باید بر اساس روانشناسی رنگ ها انتخاب شود اما در این راستا باید رنگ سازمانی رقبای خود را نیز مد نظر قرار دهید. چرا که انتخاب رنگ سازمانی که رقیب شما از قبل آن را برای سازمان خود انتخاب کرده است می تواند تقلید کننده تلقی شود و اعتبار شما را پایین آورد.
در زمینه انتخاب رنگ سازمانی می توانید با مشاوران مجموعه طرح ثمین مشورت کنید تا بر اساس روانشناسی رنگ ها بتوانید انتخاب خوبی داشته باشید.
قدم چهارم: تهیه ابزار ها و وسایل مورد نیاز
اگر سرمایه بزرگی دارید و می خواهید شرکت خود را پر قدرت شروع کنید باید بتوانید زیر ساخت های خود را آماده کنید. برای آماده سازی زیر ساخت ها باید دفتری را برای خود اجاره یا خریداری کنید. سپس تمامی محصولات مورد نیاز مثل میز یا صندلی و هر چیز دیگری که نیاز دارید را تهیه کنید. نیازی نیست تمام وسایل را به صورت یکجا خریداری کنید. بلکه می توانید در ابتدا لوازم ضروری را تهیه کرده و پس از مدتی که مشغول به کار کردید لوازم خود را کامل تر کنید.
قدم پنجم: متفاوت عمل کنید.
مشتریان باید شما را به عنوان یک شرکت نوآور و بی همتا بشناسند تا فقط از شما محصولات را خریداری کنند. برای این کار باید مزیت هایی نسبت به رقبا داشته باشید. برای مثال کیفیت بالاتری داشته باشید یا برای کالا های خود ضمانت در نظر بگیرید. در این مرحله باید خلاقیت خود را به کار بگیرید و نقطه ضعف رقبا را به نقطه قوت خود تبدیل کنید.
قدم ششم: تبلیغات را به بهترین نحو ممکن انجام دهید.
تبلیغات روح شرکت شما را خواهد ساخت. تبیلغات شما را معروف خواهد کرد. پایه و اساس برند سازی تبلیغات سازمانی شماست. یکی از راه هایی که می توانید در ذهن مشتریان و مخاطبان خود ماندگار شوید تبلیغات است. تبلیغات می تواند به بهترین شکل ممکن برند سازی شما را صورت پذیرد. یکی از اصولی که باید در تبلیغات به آن توجه کنیم استمرار در تبلیغ است. قبل از شروع تبلیغات باید برنامه ریزی مناسب و دقیقی داشته باشید. تبلیغات یک تخصص است که باید برعهده افراد متخصص در این زمینه سپرده شود چرا که یک اشتباه در امور تبلیغاتی می تواند هزینه های بسیاری را هدر دهد.

چکیده

یکی از اقداماتی که باید هر سازمانی انجام دهد برای اینکه بتواند فروش بیشتری در محصولات و خدمات خود داشته باشد و مشتریان بیشتری را برای خود جذب کند نیاز به تبلیغات دارد که با استفاده از تبلیغات متداول در هر زمینه فعالیتی می توان نزد مردم شناخته شد که شناخت سازمان توسط تاثیر مهمی در برند سازی سازمان دارد.

برند سازی سازمانی

برند سازی سازمانی به واسطه تبلیغاتی که توسط سازمان انجام می شود اطلاعاتی را در اختیار مخاطبان قرار می دهد که با استفاده از محصولات و خدمات سازمان توسط مشتری از کیفیت آنها اطلاع می یابد در واقع برند سازی به معنای ایجاد ارزش مطلوب برای مشتری می باشد و این خلق ارزش توسط تجربه، خاطرات ذهنی و حس ایجاد می شود.

چه عواملی باعث ایجاد برند سازمانی می شود ؟

برند سازی تنها به دلیل استفاده از لوگو، شعار و یا نام سازمان نمی باشد بلکه عواملی دیگر هستند که در برندینگ سازمان نقش مهمی را ایفا می کند.
رهبر
برای کسب موفقیت در هر سازمانی وجود رهبر امری ضروری می باشد مهم ترین نقش رهبر در سازمان برنامه ریزی می باشد که با برنامه ریزی بتواند سازمان را به هدف نهایی برساند در واقع یکی از مهمترین و کلیدی ترین نقشی که در سازمان وجود دارد رهبر می باشد.
وجود انگیزه
یکی از عواملی که وجود دارد باعث موفقیت سازمان می شود وجود انگیزه می باشد علاوه بر انگیز ه باید یک سازمان رقبای خود را شناسایی کند چه نوع محصولاتی و خدماتی را به مشتریان خود ارائه می دهد و بررسی کند که آن سازمان رقیب از چه نوع امکاناتی استفاده می کند در واقع باید یک نوع حس رقابت بین تمامی سازمان ها وجود داشته باشد. یکی از عوامل تاثیر گذار برندینگ وجود انگیزه و حس رقابت بین تمامی سازمان ها می باشد.
فرهنگ سازمانی سالم
یکی دیگر از عواملی که باعث برندینگ سازمانی می شود ایجاد فرهنگ سازمانی سالم است هر سازمانی یک سری ارزش هایی را برای خود دارد ارزش هایی که برای سازمان تعریف می شود باید مشتری پسند باشد در واقع باید خدماتی که به مشتریان ارائه میشود باید به صورت منحصر به فرد باشد و جلب رضایت مشتریان نقش مهمی را برندینگ سازمان ایفا می کند.
ایجاد برند خاص و منحصر به فرد
خاص و منحصر به فرد بودن برند به معنای اولین بودن نیست بلکه استفاده از نوآوری در برند می توان نقش مهمی را در برندینگ ایفا نماید در واقع باید پیامی که استفاده می کنید باید در سریع ترین زمان ممکن به مخاطب منتقل شود علاوه بر اینها باید از جلوه بصری مناسبی برخوردار باشد تا باعث جذابیت شود.
معرفی برند
مهم ترین بخشی که باید برند سازی سازمانی انجام داد معرفی برند می باشد مدیران سازمان که در واقع نقش رهبر را ایفا می کند باید بتواند سازمان خود را به بهترین شکل ممکن معرفی کند در صورتی که اگر در انجام این کار کوتاهی شود به راحتی سازمان های دیگر که رقبای تان هستند می آیند جای تان را می گیرند و به همین دلیل باعث می شود که در برند سازی شکست بخورید.
صبور
اگر مدیر سازمان هستید و قصد دارید که سازمان تان نزد مردم شناخته شود در کنار تلاش و کوشش هایی که برای برند سازی انجام می دهید باید صبر، حوصله داشته باشید تا بتوانید در برند سازی نتیجه مطلوبی را به دست آورید.

انواع برند ها

برند ها در انواع مختلف برند سازی شخصی، برند سازی خدماتی، برند سازی سازمانی، برند سازی تجاری، برند سازی گروهی، برند سازی رویداد، برند سازی خصوصی، برند سازی رسانه ای و… می باشد.

ابزار های مورد نیاز برند سازی

مدیر هر سازمانی برای شناخته شدن توسط مردم که توسط برندینگ انجام می شود برای بازاریابی سازمان نیاز به ابزار هایی مانند تبلیغات، روابط عمومی، پیشبرد فروش، بازاریابی مستقیم، فروش شخصی، بسته بندی، رویداد ها و اسپانسرینگ و خدمات مشتری دارد که استفاده از این ابزار ها می تواند برند سازی نقش مهمی را ایفا کند.

مزیت های برند سازی

هر سازمانی اهدافی برای خود دارد که یکی از مهمترین اهداف سازمان برندینگ می باشد استفاده از برندینگ مزیت هایی را برای سازمان فراهم می کند مزیت های برند سازی شامل موارد فوق می باشد:
آگاهی برند:
هر سازمانی با برند سازی نزد مردم جامعه شناخته می شود و همین عامل باعث می شود که سازمان مشتریان بیشتری را به دست بیاورد علاوه بر این می توان به فروش بیشتری دست یابد.
افزایش مشتریان و فروش
همان طور که بارها تکرار شد هر سازمانی با برند سازی با توجه به اعتماد سازی که نزد مشتریان می شود تاثیر به سزایی در افزایش تعداد مشتریان و فروش در پیش دارد که همین عامل به سود دهی بیشتری را برای سازمان فراهم می کند.
اعتبار
افزایش اعتبار نزد مشتریان یکی دیگر از مزیت های برند سازی می باشد که ایجاد سابقه خوب نزد مشتریان خوش قول بودن در زمان تحویل محصول یا انجام خدمات سازمان و با مسئولیت پذیری سایر کارمندان سازمان می تواند تاثیر به سزایی در افزایش اعتبار مشتریان داشته باشد.
ارزش کسب و کار
با شناخته شدن توسط افراد جامعه، اعتماد سازی نزد مشتریان و افزایش مشتریان و فروش سازمان با کنار هم قرار دادن این عوامل در کنار یکدیگر باعث می شود که سازمان در سطح جامعه یا در جهان به ارزش یا جایگاه خوبی نزد افراد جامعه برسد و نسبت به رقبای خود در سطح بالاتری قرار گیرد.
رضایت کارمندان
سازمانی که برند باشد یا در برند سازی سازمان تلاش کند تا به آن درجه از سود دهی برسد با توجه به شناخته شدن آن توسط افراد جامعه باعث می شود شخصی که قصد کار دارد و دنبال کار می گیرد ترجیح می دهد در سازمانی کار کند که شناخته شده است و از سوی دیگر به دنبال جذب کارمند می باشد می تواند رضایت کارمندان را با شهرتی که توسط برند سازی کسب کرد ه به دست آورد.

نقش برند سازی در بازاریابی و تبلیغات

هر سازمانی با توجه به اهدافی که در پیش دارد اقدام به انجام فعالیت هایی می کند یکی از فعالیت هایی که انجام می دهد تبلیغات می باشد تبلیغاتی که انجام می دهد به شیوه مستقیم بر روی بنر یا بیلبورد ها قابلیت نصب را داشته باشد یا اینکه به صورت غیر مستقیم در سربرگ ها یا ست های اداری مانند پاکت نامه ها با درج اطلاعات مربوط به سازمان و مشخص کردن زمینه فعالیت تبلیغات می کند در زمینه بازاریابی می تواند به صورت آنلاین انجام شود یا به شیوه سنتی انجام شود در واقع برای انجام فعالیت هایی مانند تبلیغات و بازاریابی لازم است ابتدا مخاطبان سازمان را شناسایی شود که با شناسایی آن ها می توان محصولی را به فروش رساند البته نباید این را فراموش کنیم که برند سازی می تواند نقش بسیار مهمی را در فروش محصولات و خدمات برای سازمان فراهم آورد در بخش فوق قصد داریم مهم ترین عوامل موثر برند در بازاریابی و تبلیغات را بررسی کنیم.
• جذب مشتری
• افزایش اعتماد مشتری
• ارتباط موثر با مشتری
• افزایش فروش
• سود بیشتر
• پیدا کردن ارزش های کسب و کار
• تعهد مشتریان به سازمان
• توسعه سازمان

نتیجه گیری

با توجه به توضیحات ارائه شده در بخش های پیشین متوجه شدیم هر سازمانی اهدافی برای خود دارد یکی از اهداف مهم هر سازمان میزان سود بالا می باشد که بتواند فروش بیشتری را داشته باشد و در نتیجه مشتریان بیشتری را جذب کند برای رسیدن مقصد نهایی شرکت طرح ثمین با استفاده از برند سازی می تواند شما را در جهت رسیدن به اهداف سازمانی تان یاری کند تا شما را به هدف نهایی تان برساند تا بتوانید مشتریان بیشتری را برای سازمان خود جذب کنید و فروش بیشتری داشته باشید و نزد افراد جامعه شناخته شوید به طوری که سازمان بتواند سود بیشتری به دست آورد جهت ثبت سفارش و کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09217153044 تماس حاصل فرمایید.

ورود

گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟