طراحی پست اینستاگرام

اینستاگرام به یکی از معروف ترین و محبوب ترین اپلیکیشن های جهان بدل شده است. از اصلی ترین اهدافی که اینستاگرام به دنبال آن می گردد این است که کاربران به جای اینکه با متون سرو کار داشته باشند بیش تر با عکس ها و تصاویر در ارتباط باشند. کاربران این اپلیکیشن تشویق می شوند تا عکس های خود را به اشتراک بگذارند تا دیگران نظرات خود را برای آن ها ارسال کنند. به دلیل اینکه استفاده از اینستاگرام رایگان و در عین حال راحت است جزو محبوب ترین کانال های ارتباطی حتی در ایران بدل شده است.
مزیت های استفاده از اپلیکیشن اینستاگرام برای شرکت ها و سازمان ها در چیست؟
اینکه اینستاگرام یکی از اصلی ترین راه های ارتباطی در دنیا بدل شده غیر قابل انکار است. امروزه اگر شرکت ها در اینستاگرام صفحه ای برای خود نداشته باشند فرصت بسیار بزرگی را برای بازاریابی از دست داده اند. چه شرکت بزرگی باشید چه کوچک، داشتن یک صفحه اینستاگرا می برای شما بسیار مهم است. در ادامه از مزایای این اپلیکیشن بی رقیب می خوانیم:
1) اینستاگرام بر پایه داستان سازی بنا شده است
مردم عاشق داستان ها هستند. به این خاطر که ما با داستان ها بزرگ شده ایم. داستان سرایی در طبیعت ما انسان ها وجود داشته و هست. چرا داستان سرایی برای کسب و کار شما مهم است؟ چون با احساسات و علایق مردم عجین شده و این احساسات هستند که موجب اعتماد افراد به شما و در نهایت خرید از شما می شود. اینستاگرام محل بسیار مناسبی برای ایجاد احساسات مختلف در افراد است. شما با داستان سرایی می توانید افراد را دنباله روی پست های خود کنید. حتی اگر آن ها شما را دنبال نکرده باشند به وسیله داستان سرایی می توانید کاری کنید که آن ها هرروز به صفحه اینستاگرامی شما سر بزنند.
2) محتوای تصویری برای استراتژی بازار یابی شما حیاتی است
اگر هنوز به فکر معرفی تصویری خود به صورت مستقیم به مشتریانتان نیفتاده اید الان فرصت مناسبیست که به آن بیندیشید. برای این کار بهتر است قالبی برای پست های خود داشته باشید. توجه داشته باشید اینستاگرام اپلیکیشنی بر مبنای تصاویر است، بنابراین تصاویر شما باید از کیفیت بسیار بالایی برخوردار باشد تا بتوانید با بقیه رقبا به رقابت بپردازید.
3) به وسیله بازاریابی اینستاگرامی شما می توانید به افراد زیادی دسترسی داشته باشید
حدود هفتصد میلیون کاربر در سراسر جهان از اینستاگرام استفاده می کنند و شما می توانید با استفاده از هشتگ های درست به آن ها دسترسی داشته باشید. فرض کنید می خواستید محصول خود را به صد نفر معرفی کنید. به نظر شما این کار چهقدر از شما وقت میگیرد؟ در حالی که با پست تصویری از همان کالا حداقل می توانید به هزاران نفر، بدون صرف وقت اضافه کالای خود را معرفی کنید و از طریق هشتگ ها به راحتی دیده شود.
4) اینستاگرام برای کسب و کار ها این امکان را می گذارد تا بازخورد های تصاویر منتشر شده را ببینید
اسنتاگرام برای صفحات کاری این امکان را مهیا کرده است تا بفهمند چند نفر پست آن ها را دیده، سیو کرده و برای بقیه فرستاده است. حتی به ما می گوید که چند نفر از طریق هشتگ ها به ما دسترسی پیدا کرده اند. این قابلیت خوب اینستاگرام به ما این امکان را میدهد که بفهمیم افراد از کدام پست ها خوششان آمده و از کدام پست ها استقبالی نشده است.
5) اینستاگرام محل مناسبی برای ارزیابی سایر رقبایتان هستند
می خواهید بدانید شرکتتان در چه سطحی است؟ رقبایتان را بررسی کنید. از آن جایی که تمامی رقبای اصلیتان صفحات اینستاگرامی شیگ و اصیل به همراه قالب خاص اینستاگرامی هستند شما نیز باید سطح خود را به آن ها برسانید. شما باید به صورت روزانه پست های رقبایتان را بررسی کرده و استراتژی های آنان را در کار خود در صورت لزوم به کار ببرید.
6) به وسیله اینستاگرام می توانید هویت سازی بهتری برای سازمان خود ایجاد کنید
یکی از اصلی ترین دلایلی که افراد از اینستاگرام باری سازمان ها و کسب و کارها استفاده می کنند برند سازی است. شما باید دیده شوید تا افراد شما را بشناسند. یکی از راه های شناخته شدن استفاده از شبکه های مجازی است. مخصوصا شبکه ای که بیش ترین طرفدار و کاربر فعال دارد. اینستاگرام جایی است که شما می توانید تنها به وسیله یک پست توسط افراد زیادی دیده شوید. فرض کنید شما با صرف مبالغ بسیار زیادی روی بیلبورد ها قرار می گیرید اما راه های کم هزینه تری نیز وجود دارد. اینستاگرام فرصتیست رایگان که در اختیار ما قرار داده شده تا بتوان به وسیله آن هویت سازی سازمان ها را انجام دهیم. یکی از استراتژی های اساسی در اینستاگرام پست های روزانه است. شما باید هرروز توسط بینندگان خود دیده شوید . این کار مزیت های زیادی برای برندسازی شما دارد. پست های روزانه باعث می شوند که شما بیش تر در یاد افراد بمانید. همچنین اگر این روند به عادت روزانه شما تبدیل شود بینندگن شما به دیدن پست های روزانه شما عادت می کنند.
7) اینستاگرام این امکان را برای ما قرار داده که بینندگان را به سایتمان منتقل کنیم
در قسمتی که اصطلاحا به عنوان بیو شناخته می شود، می توانید آدرس سایت خود را قرار دهید تا افراد نه تنها با محصولات و خدمات دیگر شما آشنا شوند بلکه به طور مستقیم از سایت خرید کنند. با این کار می توانید مشتریان احتمالی خود را به مشتریانی وفادار تبدیل کنید. این امکان نه تنها برای سایت بلکه برای کانال های تلگرامی و آیدی های مختلف نیز وجود دارد.
حال که به اهمیت داشتن یک صفحه اینستاگرامی پی برده ایم، می خواهیم به این بپردازیم که چرا باید برای صفحه اینستاگرام خود از همان ابتدا قالب پست داشته باشیم؟
شما نه تنها برای پست های اینستاگرامی بلکه برای استوری های خود نیز نیازمند قالب هستید. اما چرا؟ چرا تمام صفحات اینستاگرامی پر مخاطب و برند های اصیل برای خود قالب های اینستاگرامی در نظر می گیرند؟
دلیل اول: قالب های اینستاگرامی در صرف وقت و زمان شما صرفه جویی می کنند. شما فقط لازم است که عکس هایتان را درون آن ها قرار داده و نهایتا نوشته ای به آن اضافه کنید.
دلیل دوم: قالب های اینستاگرامی باعث برند سازی و هویت سازی می شوند. شما می توانید لوگو، شماره تلفن و اطلاعات دیگر خود را در این قالب ها به نمایش بگذارید.
دلیل سوم: با قالب ها می توانید احساسات و شخصیت سازمانی را به مخاطب عرضه کنید. برای مثال اگر شخصیت سازمانی شما بسیار پویاست می توانید با رنگ های شاد و روشن خود را معرفی کنید و به قالب خود هیجان بیش تری اضافه کنید در غیر این صورت سعی کنید تا جای ممکن قالب اینستاگرام شما ساده و رسمی باشد.
دلیل چهارم: به وسیله قالب ها صفحه اینستاگرام شما جدی تر تلقی می شود و افراد مدت زمان بیش تری را در آن خواهند گذراند. از آن جایی که قالب ها باعث نظم دهی و افزایش جذابیت بصری صفحه اینستاگرامی شما می شود بینندگان بیش تری به صفحات شما سر زده و در نتیجه به احتمال بیش تری در اکسپلور اینستاگرام به نمایش در خواهید آمد. اکسپلور اینستاگرام فرصتیست برای پیج ها تا بهتر دیده شوند. اگر پستی به اکسپلور راه یابد می تواند مخاطبان بیش تری را به خود جذب کرده و دنبال کنندگان بیش تری داشته باشد. هرچه شما در اینستاگرام محبوب تر باشید فروش شما بیش تر خواهد شد.
دلیل پنجم: هیچ چیز در اینستاگرام به اندازه کیفیت عکس و تصاویر بالا به شما در موفقیت کمک نمی کند. قالب هایی که فقط برای شما طراحی و ساخته شده است از کیفیت بالایی برخوردار بوده و می تواند یکی از دلایل موفقیت شما باشد.
در استفاده از قالب های پست و استوری اینستاگرام به چه چیز هایی توجه کنیم؟
توجه داشته باشید که فونتی که استفاده می کنید باید در تمامی پست ها به یک شکل و اندازه باشد. چرا که هماهنگی بین پست ها هدف استفاده از قالب هاست. همچنین سعی کنید تا جای ممکن رنگ قالب های خود را تغییر ندهید. چرا که زیبایی بصری صفحه شما را از بین خواهد برد.

اینستاگرام

افرادی هستند برای توسعه کسب و کارشان در فضای مجازی می خواهند که مخاطبانی از طریق شبکه های اجتماعی در سراسر دنیا داشته باشند در واقع می خواهند کسب و کارشان به شیوه آنلاین هم راه اندازی شود برای راه اندازی کسب و کار به صورت آنلاین می توان از یکی از شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام استفاده کرد برای راه اندازی کسب و کار در فضای اینستاگرام نیاز است که یک حساب کاربری برای اینستاگرام ایجاد کنید بعد از اینکه حساب کاربری تان ایجاد شد قسمت بیوگرافی صفحه سازمانی تان را درست کنید در این قسمت باید اطلاعاتی مانند نام سازمان، آدرس، شماره های تماس سازمان، لوگو سازمان یا برند تان و… درج شود اگر شما در کسب و کارتان یکی از کارهایی که انجام می دهید فروش محصولات و خدمات است می توانید تنها با راه اندازی یک پیج اینستاگرام تعداد مشتریان خود را گسترش دهید در واقع شما با راه اندازی صفحه اینستاگرام کار تبلیغات و بازاریابی به صورت آنلاین انجام می دهید همین عامل باعث رشد ، ترقی کسب و کارتان می شود یکی از کارهایی که باید بعد از راه اندازی پیج اینستاگرام انجام داد این است که باید پیج اینستاگرام تان به صورت منحصر به فرد با شکل ها و طرح های خاصی راه اندازی شود تا ظاهر زیبایی داشته باشد در این مقاله قصد داریم با نحوه صحیح طراحی پست های اینستاگرام برای جذب مخاطب آشنا شویم.

نقش اینستاگرام در کسب و کار

همان طور که در بخش پیشین به آن اشاره شد اینستاگرام یک ابزار تبلیغاتی برای فروش خدمات و محصولات برند یا سازمان تان می باشد این نوع شبکه اجتماعی عملکرد تصویر محوری دارد با استفاده از آن می توانید محصولات خود را به صورت استوری یا داستان در پیج اینستاگرام خود قرار دهید با قرار دادن تصاویر محصولات تان در استوری اینستاگرام تبلیغاتی برای سازمان یا برند خود انجام می دهید و محصولات و خدماتی که در سازمان ارائه می دهید را در اینستاگرام معرفی می کنید برای جذب مخاطب در اینستاگرام باید صفحه شما به صورت خاص و منحصر به فرد طراحی شود برای طراحی منحصر به فرد پیج اینستاگرام باید تصاویری که در این نوع شبکه اجتماعی قرار می دهید از جذابیت بالایی جهت تشویق مشتری برای خرید آن محصول برخوردار باشد.

طراحی پست اینستاگرام

در این بخش از مقاله می خواهیم یک تعریفی از طراحی پست های اینستاگرام ارائه دهیم برای اینکه تصاویری که در صفحه اینستاگرام قرار می دهیم دارای جلوه بصری و جذابیت بالایی جهت گسترش مشتریان باشد و تعداد فا لوور های اینستاگرام تان بیشتر شود باید هزینه هایی برای داشتن یک پیج جذاب و زیبا پرداخت کنید البته اگر هدف تان فروش از طریق اینستاگرام است با راه اندازی یک پیج منحصر به فرد در اینستاگرام مشتریان تان را تشویق به خرید محصولات تان می کنید و درآمد به دست آمده از کسب و کارتان بیشتر می شود یعنی علاوه بر اینکه به شیوه سنتی در آمد دارید می توانید به صورت آنلاین از طریق فضا های مجازی هم در آمد داشته باشید. نکته مهمی که باید در زمان طراحی پست های اینستاگرام رعایت شود این است که پست ها باید برای دستیابی به یک هدف خاص در سازمان طراحی شود هدف اصلی از گذاشتن تصاویر محصولات در استوری و پست آن ها در صفحه اینستاگرام مشخص باشد. همچنین اگر مشتری خواست آن محصول را سفارش دهد اطلاعات کافی در مورد آن محصول در قسمت کپشن پست تان وجود داشته باشد.

طراحی پست های ویدیویی اینستاگرام

در قسمت قبلی با طراحی پست ها اینستاگرام در قالب عکس آشنا شدیم در این بخش قصد داریم با دسته ای دیگر از طراحی پست هایی که در اینستاگرام استفاده می شود آشنا شویم دسته ی دیگر از پست هایی که برای اینستاگرام طراحی می شود پست های ویدیویی هستند برای اینکه بخواهیم یک ویدیو را در اینستاگرام پست کنیم باید مدت زمان آن را در نظر بگیریم مدت زمانی در پست های اینستاگرام معمولا در نظر گرفته می شود مدت 60 ثانیه می باشد اگر ویدیو شما بیشتر از 60ثانیه زمان دارد جای نگرانی وجود ندارد اینستاگرام برای ویدیو هایی بیشتر از 60 ثانیه زمان دارند خاصیت IGTV قرار داده است که بتوانید ویدئو تان را در صفحه اینستاگرام قرار دهید اگر هدف تان از قرار دادن ویدئو در پیج تان صرفا جهت معرفی محصولات تان است همچنین تعداد بازدید هایی که از ویدیو تان برای شما حائز اهمیت است می توانید از تصاویر استفاده کنید تا تعداد بازدید هایی که از پست شما می شود افزایش یابد.
نکته ای که در زمان طراحی پست های ویدیویی اینستاگرام باید در نظر داشته باشیم این است که افرادی هستند قبل از اینکه وارد پیج شما شوند تا از محصولات شما خریداری کنند استوری ها را چک می کنند نکته ای که در زمان گذاشتن ویدیو در استوری باید توجه داشته باشیم مدت زمان آن می باشد مدت زمانی که برای پخش هر ویدیو در نظر گرفته شده است 15 ثانیه می باشد در صورتی که فیلم شما بیشتر از 15 ثانیه بود می توانید آن فیلم را در استوری قرار دهید می توانید فیلم را آپلود کنید اینستاگرام فیلم شما را به بازه زمانی 15 ثانیه در چند بخش تقسیم بندی می کند .

روش های طراحی پست اینستاگرام

طراحی پست های اینستاگرام به دو صورت انجام می شود:
1. طراحی صفحه اینستاگرام
برای طراحی یک صفحه اینستاگرام از چند تا پست با المان های یکسان مانند رنگ در کنار همدیگر قرار داده می شود تعداد پست با المان های یکسان بین 9 الی 15عدد به صورت پی در پی در صفحات اینستاگرام قرار داده می شود.
2. طراحی گرافیکی اینستاگرام
طراحی پست ها ی اینستاگرام به صورت گرافیکی باید برای هر تصویری که قرار است در استوری یا داخل صفحه نمایش داده شود یا پست هایی داخل پیج اینستاگرام تان قرار می گیرد باید هر کدام یک طراحی منحصر به فرد داشته باشد با طراحی منحصر به فرد پست های اینستاگرام تعداد فا لوور ها پیج شما افزایش می یابد تعداد مشتریان تان افزایش می یابد همین عامل باعث فروش محصولات تان می شود و کسب و کارتان رونق می گیرد.

نکات مهم در طراحی پست های اینستاگرام

خلاقیت
برای جذب مخاطب در صفحات اینستاگرام باید صفحات دارای یک طراحی منحصر به فرد باشند می توان در زمان طراحی قالب های اینستاگرام استفاده کنید در زمان طراحی قالب می توان از المان هایی مانند اشکال هندسی، رنگ ها و… استفاده کرد تا مخاطبان بیشتری را جذب کند.
محتوا
محتوایی که داخل پست ها قرار بگیرد همان طور که در بخش های پیشین مقاله در مورد آن شرح داده شد باید دربردارنده هدف سازمان یا برند باشد محتوا باید به گونه ای باشد که مخاطب را تشویق به خرید محصول نماید.

رنگ
یکی از عواملی که باعث جذابیت بصری در پست های اینستاگرام می شود انتخاب رنگ است برای اینکه پست های اینستاگرام شما از جلوه بصری خوبی برخوردار باشد می توان از تم های رنگی مانند سفید و مشکی استفاده کرد البته می توان تم رنگی را براساس رنگ سازمانی انتخاب کرد.

قرار دادن پرسش و پاسخ در داخل پست
یکی دیگر از راه کار های موثر در جذب مخاطب قرار دادن سوالات داخل پست های اینستاگرام می باشد سوالاتی را داخل پست ها ی اینستاگرام مطرح می کنید و از آن ها بخواهید به آن پرسش ها پاسخ دهند با این تکنیک ذهن مخاطب را درگیر می کنید و باعث می شود تعداد کامنت های پست های اینستاگرام تان افزایش یابد با استفاده از این شیوه مخاطبان خود را مجبور به خواندن کپشن می کنید.

استفاده از ترکیب متن و تصویر
یکی از عوامل موثر در جذب مخاطب استفاده همزمان تصویر و محتوا می باشد می توان با قرار دادن آن ها در تصویر مخاطب تشویق به دنبال کردن پیج اینستاگرام خود کنید.

• درج اطلاعات مهم بر روی قالب
قالب های اینستاگرام باید به گونه ای طراحی شود که مورد استفاده افراد سود جو قرار گرفته نشود برای اینکه از کپی پست هایی که در اینستاگرام قرارداده می شود جلوگیری شود می توان از اطلاعات مهمی مانند لوگو، شماره تماس و آدرس در زمان طراحی قالب و طراحی پست های اینستاگرام استفاده شود.

نرم افزار های کاربردی برای طراحی قالب اینستاگرام

ساخت پست های اینستاگرام توسط گوشی های هوشمند و کامپیوتر انجام می شود برای طراحی پست های اینستاگرام در گوشی های هوشمند می توان از نرم افزار هایی مانند VSCO، Light room ، Canvas، Adobe spark ، inshot ، vivavideo، کاین مستر جهت ویرایش تصویر و ویدیو استفاده می شود. نرم افزار هایی که برای طراحی پست های اینستاگرام در کامپیوترهای شخصی استفاده می شود شامل نرم افزار هایی مانند Photoshop، illustrator، After Effect، Premiere Pro می باشد.

ورود

گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟