چاپ سربرگ

سربرگ ها یکی از اقلام مهم ست اداری هستند که در سازمان ها بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. سربرگ ها ابزاری برای مکتوب کردن درخواست ها، قراردادها و نامه های اداری هستند و به آن ها رسمیت بیش تری می بخشند. سازمان ها سربرگ ها را یکی از اقلام مهم اداری می دانند بدین خاطر که سربرگ ها به آن ها اعتبار بخشیده و موجب شده اند که مشتریان آن ها را جدی تر قلمداد کنند. یکی از ابزار های مهم برند سازی و هویت سازی برای سازمان ها سربرگ ها هستند. چاپ سربرگ می تواند قدم خوبی برای برای رسمیت بخشی به برند ها باشد. در حقیقت سربرگ ها یکی از اولین اقداماتی است که باید برای آن برنامه بچینید.
برند سازی و هویت سازی چیست و چرا برای رشد و توسعه سازمان مهم است؟
هدف اصلی کسب و کارهای کوچک و بزرگ دیده شدن، شناخته شدن و در ادامۀ آن جذب مشتری و فروش بیش تر است. چرا که با فروش بیش تر می توانند کسب و کار خود را توسعه داده و به رونق بیش تری برسند. اما این شناخته شدن چگونه بهتر صورت می گیرد و چگونه می توان بهتر در یاد مشتریان ماندگار شد؟ برند سازی یکی از راه هایی است که به وسیله آن می توانید بیش تر از پیش شناخته شوید و فروش بیش تری داشته باشید. یکی از راه هایی که می توانید هویت سازی و برند سازی را انجام دهید تبلیغات و حفظ هماهنگی سازمانی است. تبلیغات یکی از اصل های مهم برای پیشرفت است و اهمیت آن بر هیچ کس پنهان نیست اما هماهنگی سازمانی چطور؟ هماهنگی سازمانی با استفاده از انتخاب رنگ سازمانی و چاپ ست اداری صورت می گیرد. به این صورت که تمامی اقلام اداری شما باید طراحی مشابهی داشته و از رنگ سازمانی شما استفاده کنند. برای این کار طراحی اقلامی مانند سربرگ ها، دفترچه ها، کارت های ویزیت و … باید همانند هم بوده تا هماهنگی سازمانی حفظ شود.

در چاپ سربرگ به چه نکاتی توجه کنیم؟

نکته اولی که باید در مورد آن تصمیم گیری کنیم این است که آیا قصد داریم سربرگ هایمان به صورت رنگی چاپ شوند یا سیاه و سفید. چاپ سیاه و سفید هزینه زیادی را در بر نمی گیرد. در حقیقت بسیاری از سازمان ها برای کاهش هزینه های سرسام آور خود سربرگ های خود را به صورت سیاه و سفید و ساده طراحی کرده و به چاپ می رسانند. اما پیشنهاد ما به شما این است که سربرگ های شرکتی خود را که با استفاده از رنگ سازمانی طراحی شده اند به صورت رنگی چاپ کنید تا بتوانید از حداکثر اعتباری که آن ها به شرکتتان می دهند استفاده درست کنید. چاپ سربرگ های رنگی با اینکه هزینه بیش تری را در بر می گیرند اما یکی از بهترین گزینه های تبلیغاتی و اعتبار سازی سازمانی هستند.
نکته بعدی در بررسی فایل نهایی قبل از چاپ خلاصه می شود. شما بایستی تمامی فایل های چاپی خود را قبل از فرستادن آن ها به چاپ خانه بررسی کنید چرا که اگر موردی نیاز به اصلاح داشته باشد اما شما متوجه آن نشده باشید می تواند فاجعه بار باشد. مسئولیت صفر تا صد محتوایی که به چاپ خانه می فرستید با شماست. در نتیجه سعی کنید تا جای ممکن قبل از فرستادن فایل به مراکز چاپ مطالب آن را با دقت بخوانید تا ایرادات تایپی، املایی و نگارشی نداشته باشد.
پس از اینکه سربرگ ها به دستتان رسید از اینکه چه کسانی از آن ها استفاده می کنند اطمینان حاصل کنید. سربرگ ها فضایی برای شما فراهم می کنند که در آن درخواست ها و نامه های اداری و رسمی خود را می نویسید. در نتیجه اگر این سربرگ ها دست افراد نادرستی بیفتند امکان سو استفاده از سر برگ شما وجود خواهد داشت. بنابراین سربرگ های خود را در مکانی مطمئن بگذارید تا به نام شرکت شما در خواست دروغینی ثبت نشود.
همیشه سعی کنید در چاپ سربرگ به خط برش توجه کنید. می توان گفت تقریبا تمام اقلامی که چاپ می شوند در چاپ خانه برش می خورند و بخشی از آن ها حذف می شود. طراحان باید از این موضوع آگاه بوده و خط برش را در طراحی خود در نظر بگیرند. سعی کنید تا جای ممکن حداقل 5 میلی متر را به عنوان خط برش در نظر بگیرید. در خط برش سعی کنید اطلاعات مهم و با ارزشی را قرار ندهیدکه پس از حذف آن بخش بزرگی از زحمات شما نابود شوند. با در نظر گرفتن این نکته های کوچک می توانید بهترین نتیجه را از چاپ خانه بگیرید.
سایز مناسب را برای سربرگ های خود انتخاب کنید. به طور مثال سربرگ های A5 برای درخواست های کوچک بسیار مناسبند و همین سایز می تواند برای بسیاری از سازمان ها مفید و کافی باشد. سربرگ های A4 که نسبت به سربرگ های A5 سایز بزرگتری دارند برای درخواست ها و نامه های طولانی تر استفاده می شوند که البته در بسیاری از سازمان ها کاربرد محدودی دارند. سربرگ هایی در سایز های کوچک تر نیز وجود دارد که میزان رسمیت سازمان را کم می کند. دقت کنید کاغذ های اداری هرچه بزرگ تر و شکیل تر باشند می توانند اثر قدرتمند تری روی مخاطبان بگذارند. بدین معنی که آن ها شما را جدی تر تلقی کرده و بیش تر احتمال دارد به شما اعتماد کنند. همان طور که قبلا گفتیم اعتماد بیش تر برابر است با فروش بیش تر چرا که مشتریان بیش تری خواهان خدمات شما خواهند بود.

کاغذ های مصرفی برای چاپ سربرگ کدام اند؟

کاغذ 80 گرم: یکی از محبوب ترین انواع کاغذ ها برای چاپ سربرگ کاغذ های 80 گرم هستند. آن ها همان کاغذ های معمولی هستند که شما می شناسید. کار با کاغذ های 80 گرم آسان است چرا که وزن مطلوبی داشته و از استحکام نسبتا خوبی برخوردارند. معمولا چاپ دورو برای کاغذ های 80 گرم توصیه نمی شود. بهتر است برای چاپ دورو از کاغذ هایی با ضخامت بالاتر بهره ببرید.
کاغذ 100 گرم: این کاغذ ها نسبت به کاغذ های 80 گرمی از استحکام بیش تری برخوردار بوده و می توان آن ها را به صورت دو طرفه چاپ کرد. همچنین آن ها با پرینتر های خانگی نیز سازگاری داشته و به راحتی می توان در خانه از آن ها استفاده کرد.
کاغذ کتان: کاغذ های کتان نسبت به دیگر انواع کاغذ هایی که درباره آن ها گفته شد بیش ترین نوع استقامت را دارند. آن ها به عنوان یکی از کاغذ های لوکس به حساب می آیند که به راحتی توجه افراد زیادی را به خود جلب می کنند. بافتی که در آن ها به کار رفته شده حس لامسه مشتریان را بر می انگیزد و به راحتی می توانند تجربه کار با شما را از یک تجربه معمولی به تجربه ای لوکس تغییر دهند. از آن جایی که کاغذ های کتان ساختار بسیار لوکسی دارند برای شرکت هایی که القای حس لوکس به مشتری از اهداف مهمشان است بسیارمناسب است. در حقیقت آن ها راه دیگری جز چاپ این کاغذ های لوکس برای مشتریانشان ندارند.
کاغذ های 140 گرمی یا کارتی: این کاغذ ها بسیار سنگین بوده و وزنی برابر با کارت های پستال ضخیم دارند. موارد استفاده از آن ها بسیار محدود بوده و افراد کمی آن ها را برای سازمان ها و شرکت های خود مفید می دانند. آن ها می توانند به صورت تمام رنگی نیز چاپ شده و بسیار جذاب و گیرا باشند. اما به دلیل کاغذ مصرفی هزینه تولید آن ها بسیار بالا بوده و بدین جهت طرفداران زیادی ندارند. از آن جایی که کاغذ های کارتی ضخامت بسیار زیادی دارند در نتیجه فقط به صورت یک رو چاپ می شوند.
تیم مجرب طرح ثمین در زمینه چاپ و طراحی سربرگ تجربه فوق العاده ای در طی سالیان دراز در کنار شما کسب نموده است. برای سفارش کار با ما از طریق راه های ارتباطی در تماس باشید.

چاپ سربرگ

سربرگ یکی از اجزای ست اداری می باشد که از آن برای نگارش مکاتبات اداری توسط اشخاص حقیقی و حقوقی مورد استفاده قرار می گیرد نوشتن نامه بر روی سربرگ ها علاوه بر اینکه به متن نامه شما اصالت می باشد باعث اعتماد سازی در میان مشتریان می شود این عامل در جذب مشتریان و فروش محصولات و خدمات آن سازمان نقش به سزایی را ایفا می کند.
با توجه به توضیح ارائه شده در بالا سربرگ ها برای مکاتبات اداری توسط اشخاص حقیقی مانند وکلا، پزشکان و اشخاص حقوقی مانند وزارت خانه ها، سازمان ها، ادارات، شرکت ها، موسسات و… استفاده می شود بنابراین سازمان در هر زمینه ای که فعالیت می کند یکی از اقلام ضروری در هر سازمانی تهیه سربرگ می باشد. از سربرگ ها برای صدور پیش فاکتور، ارسال نامه های اداری، قرارداد ها و… مورد استفاده قرار می گیرد.

طراحی و چاپ سربرگ

زمانی که قصد دارید یک سربرگ برای سازمان خود طراحی کنید باید اطلاعاتی را در اختیار سازمان تان قرار دهید این اطلاعات شامل نام سازمان، شماره پیوست، تاریخ، زمینه فعالیت، شماره تماس، آدرس، لوگو و… می باشد نکته ای که باید در زمان طراحی سربرگ به آن توجه داشته باشیم این است که بر روی سربرگ ها به نباید متن تبلیغاتی بر روی آن قرار داده شود در واقع سربرگ ها ابزار مناسبی برای تبلیغات سازمان تان نمی باشد به طور کلی سربرگ ها از سه قسمت بالا، پایین و وسط تشکیل شده اند در قسمت بالا به عنوان هدر برگه مورد استفاده قرار می گیرد و در قسمت وسط محتوا نامه بر روی آن نوشته می شود و در قسمت پایین اطلاعات کامل سازمان بر روی آن قرار داده می شود اطلاعاتی مانند لوگو، نام سازمان، شماره پیوست، تاریخ و…در قسمت بالا برگه قرار داده می شود و اطلاعاتی مانند شماره تلفن، آدرس و… در قسمت پایین قرار داده می شود و متن نامه در قسمت وسط که به عنوان محتوا نامه مورد استفاده قرار می گیرد. در صورتی که قصد دارید که سربرگ اداری طراحی کنید باید لوگو سازمان تان بر روی سربرگ قرار دهید باید در قسمت بالا سمت راست قرار گیرد. تاریخ و شماره پیوست باید در قسمت بالا سمت چپ قرار داده شود ولی اگر می خواهید به صورت شخصی از سربرگ استفاده کنید می توانید محل درج لوگو را در هر جایی از برگه قرار دهید. المان دیگر که در طراحی سربرگ باید به آن توجه کرد نام سازمان می باشد با درج اطلاعات تماس مانند شماره تماس، آدرس، ایمیل و… این اطلاعات را در اختیار مشتریان تان می گذارید تا در صورتی که نیاز به پاسخ توسط مشتریان بود به راحتی به این اطلاعات دسترسی داشته باشند. علاوه بر المان های آدرس، نام و زمینه فعالیت های سازمان می توانید از المان های دیگری مانند خط نیز استفاده کنید.
یکی از نکاتی که باید در طراحی سربرگ به آن توجه داشته باشیم رنگ می باشد برای طراحی سربرگ می توانید از ترکیب رنگی مختلفی استفاده کنید ولی اگر به هر دلیلی از پرینتر های رنگی برای چاپ سربرگ استفاده نمی کنید بهتر است که از ترکیب رنگی سفید و مشکی استفاده کنید. ولی اگر قصد دارید که از ترکیب رنگ های مختلف استفاده کنید پیشنهاد می شود از رنگ های تیره استفاده شود از رنگ های روشن استفاده نشود زیرا استفاده از رنگ های روشن اطلاعاتی که بر روی سربرگ قرار داده می شود ناخوانا می شود و جلوه بصری را از بین می برد.
برای طراحی سربرگ باید از المان های طراحی استفاده کنید یکی از المان های طراحی فونت می باشد برای سربرگ ها باید به نوع و سایز فونت ها توجه شود معمولا برای سربرگ ها از فونت هایی با سایز 14-12 پوینت استفاده می شود.
یکی دیگر از نکاتی که باید در طراحی سربرگ به آن توجه داشته باشیم این است زمانی که می خواهید اطلاعات را در سربرگ درج کنید این اطلاعات باید با زبان فارسی بر روی سربرگ قرار گیرد به هیچ عنوان اطلاعات با زبان انگلیسی یا زبان دوم قرار گیرد.

ابعاد سربرگ

سربرگ ها در سایز های مختلف بزرگ و کوچک به چاپ می رسند رایج ترین سایزی که برای طراحی سربرگ مورد استفاده قرار می گیرد سایز های A4,A5 می باشد سربرگ ها در سایز های کوچکتر B6,A6 به عنوان یادداشت ها نیز استفاده می شود.
نکته مهمی که در زمان طراحی سربرگ باید به آن توجه داشته باشیم این است که سربرگ ها باید داری هویت سازمانی باشند یعنی باید سربرگ ها لوگو سازمان در آن قرار داده شود تا توسط کسی مورد سوء استفاده قرار نگیرد اگر از سربرگ ها به عنوان یادداشت استفاده می شود نباید اطلاعاتی مانند شماره پیوست بر روی آن قرار درج شود و اینکه حتما باید واژه یادداشت بر روی آن ها قرار گیرد.

مزیت ها ی تهیه سربرگ

با توجه به اهمیت سربرگ در سازمان ها در این بخش از مقاله قصد داریم مزیت های استفاده از سربرگ در سازمان را شرح دهیم.
نقش سربرگ در سازمان
استفاده از سربرگ در سازمان ها به دلیل درج اطلاعات مهم در سربرگ این امکان را برای سازمان تان به وجود می آورد که مشتریان تان به سازمان تان اعتماد کنند و این اعتماد تاثیر به سزایی در جذب مشتریان تان می شود ارائه نامه یا پیش فاکتور و… در سربرگ سازمان و زمینه فعالیت سازمان را به دیگران معرفی می کنید سربرگ ها باید به شیوه اصولی طراحی شوند در غیر این صورت باعث اعتماد سازی شکل نمی گیرد.
هویت سازمان
ارائه سربرگ در سازمان به مشتریان به دلیل قرار دادن المان های طراحی مانند رنگ و اطلاعات مربوط به سازمان مانند شماره تماس، آدرس و… که در بخش های پیشین مقاله توضیح داده شد هویت و پایداری سازمان را نشان می دهد.
امنیت بالا
مهم ترین دلیل استفاده از سربرگ ها امنیت بالای آن می باشد زمانی که نامه ای را برای یک سازمان دیگر ارسال می کنید با اطلاعاتی مانند آدرس، شماره تماس، لوگو و… علاوه بر اینکه هویت سازمان را نشان داده می شود امنیت را برقرار می کند و باعث می شود که مورد سوء استفاده افراد سود جو قرار نگیرد.
بازار یابی
استفاده از سربرگ در سازمان ها به دلیل وجود اطلاعات سازمان باعث می شود که مشتریان تان مجددا با شما ارتباط داشته باشند و همین عامل باعث می شود که مشتریان بالفعل را به مشتریان بالقوه تبدیل کند.
طراحی خاص سربرگ
به دلیل اینکه سربرگ یکی از اقلام اداری می باشد با طراحی منحصر به فرد سربرگ باعث می شود که در ذهن مخاطب یا مشتریان تان ماندگار بمانید و همیشه از نام سازمان تان زبان زد دیگران باشد.
احترام و رسمیت در سربرگ
امروزه برای ارسال نامه ها علاوه از نرم افزار های مختلف می توانید از سربرگ ها نیز استفاده می کردن ارسال نامه های اداری در سربرگ علاوه بر اینکه باعث ایجاد احترام بین تمامی همکاران و مشتریان به نامه هایی که ارسال می شود رسمیت می بخشد.
استفاده از سربرگ ها در سازمان ها از سوء استفاده کردن افراد سود جو جلوگیری می کند و این یکی از مزیت های استفاده از سربرگ می باشد.

چاپ سربرگ

قبل از اینکه اقدام به چاپ کنیم باید به نوع کاغذ توجه داشته باشیم برای چاپ سربرگ از کاغذ با جنس تحریر، کتان و گلاسه استفاده می شود اگر در برای چاپ سربرگ می توانید از گرماژ 80 تا 100 استفاده کنید.

نتیجه گیری

سربرگ ها در سازمان ها می توان به عنوان یک روش تبلیغاتی برای معرفی و خدمات سازمان استفاده کرد سربرگ ها به عنوان یک ابزار ضروری برای هر سازمان کاربرد دارد استفاده از آن در هر سازمانی مزیت هایی را برای سازمان فراهم می آورد در این مقاله با نحوه طراحی سربرگ و نکات مربوط به طراحی و چاپ سربرگ آشنا شدیم و همچنین متوجه شدیم که از چه نوع اطلاعاتی را باید برای طراحی و چاپ سربرگ از مشتریان خود دریافت کنیم به عنوان آخرین نکته برای طراحی باید همیشه بعد از اینکه طرح مورد نظرتان ابتدا بر روی کاغذ سپس بر روی سیستم پیاده سازی کردید بعد از پیاده سازی طرح تان، آن را به مشتریان تان نشان دهید و در صورتی که خواستار تغییرات شدن آن تغییرات را اعمال کنید و این نکته را فراموش نکنید همیشه باید چند طرح برای ارائه به مشتریان تان داشته باشید.

ورود

گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟