عکاسی همایش

عکاسی همایش که به عکاسی خبری یا عکاسی ژورنال معروف است یکی از شاخه های عکاسی است که تفاوت بسیاری با عکاسی هنری دارد. در عکاسی همایش، عکاس باید سعی کند که واقعیت را به نمایش درآورد. عکاس خبری به دنبال نشان دادن واقعیت به دیگران است. حال این واقعیت می تواند با هنر تلفیق شود اما رسالت یک عکاس خبری یا عکاس همایش این نیست. در عکاسی همایش باید به این موضوع توجه کنید که گاهی هنر باید فدای خبر شود. گاهی شرایطی پیش می آید که عکاس بدون توجه به تکنیک های عکاسی فقط باید آن لحظه را ثبت کند. همواره به این موضوع توجه داشته باشید که سرعت در ثبت رویداد های مهم یکی از هدف های اصلی یک عکاس خبری است. عکاسی خبری می تواند چالش برانگیز باشد. شما در این حوزه باید بسیار وقت شناس باشید. مسئولیتی که بر دوش شما گذاشته شده است نسبت به سایر عکاسان بیش تر است. اما در این راه می توانید قدرت وتوانایی عکاسی خود را به رخ همگان بکشید. بسیاری از عکاسان با استعداد و تازه کار پا به این عرصه گذاشتند و در نهایت به خاطر عملکرد خوب و قویشان توانستند مشتریان وفاداری را بیابند. پس نتیجه ای که می تواند این شاخه برای حوزه کاری شما داشته باشد به سختی هایش می ارزد و می تواند سکوی پرتابی برای شما باشد.

در عکاسی همایش یا خبری به عنوان عکاس به چه مواردی توجه کنیم؟

1) به عنوان یک عکاس خبری و عکاس همایش باید قبل از شروع همایش از کارفرما بپرسید چه انتظاری از عکس های شما دارند. آیا شما باید بیش تر به عکاسی از جمعیت کثیر شرکت کننده در همایش بپردازید؟ چه افرادی در این همایش دعوت به سخنرانی هستند؟ سوژه عکاسی شما بیش تر چه کسانی باشند؟ و … ممکن است نظر شما با نظر کارفرما کاملا مناسب باشد. اگر عکس های شما طبق سلیقه کارفرما نباشد عملا فاجعه رخ می دهد چرا که شما دیگر نمی توانید زمان را به عقب برگردانید و همایش را دوباره آغاز کنید.
2) قبل از شروع همایش در محل برگزاری همایش حضور داشته باشید. با این کار می توانید قبل از شروع به کار تجهیزات خود را آماده عکاسی کنید. هم چنین از حواشی همایش ها عکس برداری کرده و آرشیوی از پشت صحنه همایش داشته باشید که این به نوبه خود می موجب رضایت کارفرمایان شود. یکی از دلایلی که باید زود تر به محل برگزاری همایش بروید این است که بتوانید مکان های خوب و درست برای عکاسی را بیابید. زوایای مختلف را در نظر بگیرید و آن ها را برای عکاسی امتحان کنید. این کار باعث می شود که هنگام شروع همایش شما آماده به کار باشید و عکس های بسیار بهتری بگیرید.
3) یکروز قبل از شروع کار حتما از سالم بودن لوازم و تجهیزات عکاسی خود اطمینان حاصل کنید. این یکی از مواردیست که بر حسب تجربه می آموزید . تصور کنید در روز همایش متوجه می شوید یکی از تجهیزات شما کارایی لازم را ندارد. شما نمی توانید عکس های یک همایش مهم را به خاطر این اهمال کاری خراب کنید در نتیجه دچار استرس شدیدی خواهید شد. در نتیجه حرفه ای عمل کنید و قبل از شروع همایش تمام وسایل خود را آزمون کنید. در حقیقت باید کیفیت لنز ها، نور ها، سه پایه و شارژ دوربین خود را چک کنید.
4) تیزبین باشید. در یک گردهمایی بزرگی مثل همایش ها سوژه های بسیاری برای شما به وجود خواهد آمد. به تمام اتفاقات اطراف خودتان با دقت نگاه کنید. هیچ سوژه ای نباید بتواند از چنگال دوربین شما رها یابد. همه را ثبت کنید. مطمئنا به عنوان یک عکاس خبری و همایشی نکته بینی وظیفه شماست. هرچه از سوژه های بیش تری عکس بگیرید حرفه ای بودن خود را بیش تر به رخ کارفرمایان می کشید. هم چنین کارفرمایان به راحتی خواهند توانست زوایایی که از چشم آن ها پنهان مانده بود اما شما به راحتی به آن ها دسترسی یافتید را ببینند. مطمئنا آن ها از این که وظیفه عکاسی را روی دوش شما گذاشته اند خوشحال خواهند شد. رضایت کارفرمایان را دست کم نگیرید. یک کارفرمای راضی می تواند فرصت های کاری خوبی را برای شما فراهم آورد.
5) در استفاده از نرم افزار ها اعتدال را رعایت کنید. نرم افزار هایی که به وسیله آن عکس های خود را ادیت می کنید نمی توانند معجزه کنند. یک عکس بد نمی تواند به وسیله فتوشاپ به یک عکس خوب تبدیل شود اما این نکته درباره عکس های خوب فرق می کند. اگر روش های درست ادیت کردن را ندانید می توانید یک عکس خوب را به یک عکس بد و غیرقابل پسند تبدیل کنید. سعی کنید تا جای ممکن استفاده درست از این نرم افزار ها را یاد بگیرید تا بعد ها به مشکل نخورید. به این نکته توجه کنید که ادیت های خیلی زیاد می توانند عکس شما را به روش مصنوعی تری به نمایش درآورد. سعی کنید اعتدال را رعایت کنید و چشم بیننده را با این ادیت های بی مورد آزار ندهید.
6) در عکاسی همایش یا خبری باید برای دوربین خود تنظیمات به خصوصی در نظر بگیرید. برای مثال می توانید حالت عکاسی خود را به عکاسی پی در پی تغییر دهید. یا که حالت فوکوس خود را روی حالت فوکوس خودکار قرار دهید تا به بهترین نحو ممکن عکاسی صورت پذیرد.
7) یکی از مهم ترین مسائل شما به عنوان یک عکاس خبری و عکاس همایشی زمان است. اگر همایش شما از دست برود دیگر نمی توانید آن را بر گردانید و در نتیجه آن روز فاجعه رخ خواهد داد. اگر نتوانید سر موقع حاضر شوید یا در آن روز مشکلی برای شما پیش بیاید باید بتوانید به نحوی در اولین قدم کار را به شخص دیگری بسپارید و کارفرمایان را راضی نگه دارید. متاسفانه در عکاسی همایش هیچ جای خطا و اهمال کاری وجود ندارد و همین مورد حساسیت کاری شما را بالا خواهد برد.
8) دیده نشوید. بهترین عکس ها زمانی گرفته می شوند که سوژه های عکاسی متوجه حضور عکاس نبوده باشند. اینکه شما بتوانید عکس های طبیعی بگیرید به دیده نشدن شما بر می گردد. باید بتوانید به نحوی وارد شلوغی ها شده و لحظات تکرار نشدنی را بدون اینکه کسی بفهمد ثبت کنید. این کار نیازمند تجربه ای است که برای به دست آوردن آن زمان بسیار زیادی احتیاج نخواهید داشت. برای این کار به یاد سپردن یک جمله اکتفا می کند: دیوار باشید. یک دیوار وجود دارد اما توجه چندانی به خود جذب نمی کند. اگر بتوانید مهارت خوبی در این کار کسب کنید می توانید کیفیت عکس های همایشی و سمیناری خود را توسعه دهید.
9) به هیچ عنوان از فلاش دوربین استفاده نکنید. نوری که داخل همایش ها وجود دارد نور استانداردی برای عکاسی نیست و در نتیجه نویز بسیار زیادی در عکس های شما نمایان خواهد شد که برای حل آن پیشنهاد ما استفاده از دوربین های فول فریم است. اما با این حال به هیچ عنوان در عکاسی همایش از نور فلاش دوربین استفاده نکنید چرا که کیفیت و زیبایی عکس های شما به شدت پایین خواهد آمد. هم چنین استفاده از فلاش های متداول در همایش ها و سمینار ها می تواند حواس شرکت کنندگان را پرت کند و تمرکز آن ها را پایین آورد. سعی کنید تا جای ممکن با استفاده از قرار دادن حالت نیمه خودکار و یا بازی با دیافراگم نور مد نظر خود را تولید کنید.
عکاسی همایشی یا خبری تعاریف گوناگونی دارد. برخی آن ها را قصه گویان خبری می دانند. کسانی که به وسیله عکس هایشان خبری را به شما در کسری از ثانیه منتقل می کنند. عکس ها قضاوت افراد را بر می انگیزند. بدین معنی که یک عکس خوب میتواند قضاوت افراد را نسبت به شما مثبت کند و یک عکس بد قضاوت های منفی را در شغل و حرفه کاری شما سبز کند. پس به جای استفاده از گوشی های موبایل برای عکاسی، از عکاسان خبری و همایشی درخواست کنید تا سمینار و همایش شما را در تاریخ ثبت کرده و ماندگار کنند.

چکیده

یکی دیگر از شاخه های عکاسی، عکاسی همایش یا فوتوژورنالیسم می باشد البته با نام عکاسی خبری نیز شناخته می شود همان طور که از نام آن مشخص است در همایش هایی که برگزار می شود رویداد هایی که اتفاق می افتد توسط عکاس همایش عکاسی می شود عکاسی همایش فقط در همایش ها عکاسی نمی شود بلکه می توان در سمینار ها هم استفاده کرد.

پارامتر های مهم عکاسی همایش

واژه عکاسی به معنای عکس گرفتن از سوژه های مختلف می باشد نمونه ای از عکاسی ها، عکاسی همایش می باشد که در آن به ثبت رویدادها می پردازد اگر برای یک همایش خبری به عنوان عکاس می خواهید در آن همایش حضور داشته باشید باید یک چک لیستی از عکاسی همایش تهیه کنید تا هر زمان که می خواستید در یک همایش حضور داشته باشید بر اساس آن عمل کنید در این چک لیستی که آماده می کنید باید در آن ترتیب و اولویت کارها کاملا مشخص باشد ترتیب قرار گرفتن کارها به صورت زیر می باشد
به عنوان شخصی که در حرفه ی عکاسی فعالیت می کنید وقتی که مراجعه کننده یا مشتری دارید در ابتدا باید خواسته ها او را بدانید باید بدانید که مشتری تان چه هدف یا خواسته ای دارد با عکاسی که انجام می شود می خواهد به چه چیزی برسد وقتی که خواسته و هدف مشتری را به خوبی درک کردید و به درک متقابل رسید با توجه به اطلاعاتی که از مشتری برای برگزاری همایش گرفتید باید در آن روز به موقع در مکان همایش حضور داشته باشید و موردی که باید قبل از برگزاری همایش به آن توجه داشته باشیم سالم بودن دستگاه دوربین عکاسی می باشد به طور کلی هر دوربین عکاسی از اجزای مختلفی مانند فلش اکسترنال، لنز و دستگاه دوربین عکاسی تشکیل شده است که این موارد باید قبل از برگزاری جلسه کاری به آن توجه شود شما به عنوان عکاس باید خلاق باشید تا بتوان از حد و مرز های تعیین شده عبور کنید و به شکلی خاص آن را ارائه نمایید وظیفه یک عکاس این است که توجه مخاطب را به خود جلب کند برای جلب توجه مخاطب باید از عناصر بصری استفاده کرد انتخاب پس زمینه مناسب برای عکاسی می توان نقش مهمی در جلب توجه مخاطبان داشته باشد. همان طور که قبلا به آن اشاره شد یکی از اجزای دوربین، لنز می باشد و از سوی دیگر باید از تصاویری عکاسی می شود باید کیفیت بالایی داشته باشد برای ایجاد کیفیت بالا در تصاویر باید از لنز های خوب استفاده کرد پیشنهاد می شود که از لنز پرایم که با نام فیکس نیز شناخته شده هستند استفاده کرد بعد از اینکه لنز مناسبی برای عکاسی از سوژه ها تهیه کردید باید در هنگام عکاسی باید زاویه دید سوژه را تنظیم کرد با تنظیم زاویه دید می توان عکس جذاب تهیه کرد تا بتوان توجه مخاطب را به خود جلب کند. زمان عکاسی باید به ترتیب چیدمان عناصر توجه داشته باشیم به عنوان یک عکاس حرفه ای باید از تکنیک های عکاسی استفاده کنید تا عکاسی که می کنید از کیفیت بالایی برخوردار باشد و به صورت خاص باشد و توجه مخاطبان را جلب کند یکی از شرایطی که باید یک عکاس داشته باشد این است که با دقت به محیط پیرامون خود توجه کافی را داشته باشد در واقع باید به جزئیات توجه بیشتری داشته باشند باید در هر لحظه آماده عکاسی باشد و بتواند از سوژه ها عکاسی کند. یکی از واژه هایی که در عکاسی تکرار می شود سوژه است اگر بخواهیم یک تعریفی از سوژه ارائه دهیم سوژه نقطه فوکوس است جایی است که توجه مخاطب به آن جلب می شود به عبارت دیگر سوژه شی، انسان می باشد که توجه مخاطب را به خود جلب کرده است.
در سمینار و همایش هایی که برگزار می شود سوژه های مختلفی وجود دارد که در ادامه با انواع سوژه ها آشنا می شوید به طور کلی سوژه ها به چهار دسته تقسیم می شود:
• برگزار کننده
• حامی
• سخنران
• شرکت کننده
زمانی که به عنوان عکاس در یک همایش یا سمینار حضور دارید باید قبل از اینکه همایش برگزار شود از مشتری خود باید بپرسید که افراد اصلی که در این همایش هستند چه اشخاصی می باشند برگزار کننده همایش چه شخصی است حامی، سخنران و شرکت کننده این همایش چه افرادی هستند در عکاسی توجه به فرم لب ها، نگاه ها، عضلات، صورت و ابروها معنای عکس را عوض می کند در زمان برگزاری همایش ها باید از سوژه هایی نظیر لبخند، بسته بودن دهان و نگاه به مخاطبان استفاده کرد و در همان زمان عکاسی شود یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه لازم را داشته باشیم در نظر گرفتن جمعیتی که در آن همایش شرکت می کنند می باشد برای عکاسی از حجم جمعیت باید از زوایای مختلف تهیه شود در هنگام عکاسی از حجم جمعیت باید ارتفاع دوربین به خوبی تنظیم شود و در ارتفاع مناسب عکاسی شود در صورتی که لرزش در هنگام عکاسی به وجود می آید و باعث می شود که تصویر تان تار شود می توانید از سه پایه استفاده کنید. زمانی که تمامی مراحل فوق را انجام دادید و قصد دارید عکس را تحویل دهید باید توسط نرم افزار های فتوشاپ یا لایت روم عکس ها را ویرایش کنید سپس به مشتری خود تحویل دهید.

تنظیم دوربین

اگر بخواهیم از هر سوژه ای عکاسی کنیم باید در ابتدا دوربین خود را تنظیم کنیم همان طور که در بخش های پیشین توضیح داده شد دوربین های عکاسی از اجزای مختلفی تشکیل شده است اجزای تشکیل دهنده دوربین عکاسی عبارتند از: دوربین، فلش اکسترنال و لنز می باشد در این بخش از مقاله قصد داریم تنظیمات مربوط به دوربین عکاسی به صورت کامل شرح دهیم.
حالت عکاسی
یکی از تنظیماتی که باید در دوربین های عکاسی انجام شود حالت عکاسی یا درایو مد می باشد عکاسی که در همایش ها صورت می گیرد باید از یک تصویر چندین بار پشت سر هم عکاسی شود برای همین باید حالت عکاسی را باید تنظیم کرد برای اینکه بتوان چندین عکس به صورت پی در پی گرفته شود دست را باید بر روی شاتر نگه داریم.
تعیین نقطه فوکوس
برای عکاسی باید نقطه فوکوس را بر روی al servo تعیین کنیم با تنظیم نقطه فوکوس می توان سوژه را به صورت خودکار پیدا می کند یک کادری روی سوژه قرار می گیرد و برای عکاسی آماده می شود.
حالت نور سنجی
یکی از پارامتر هایی که برای عکاسی بسیار حائز اهمیت می باشد میزان نور است برای تعیین میزان نور باید با توجه به گزینه های موجود میزان نور را مشخص کرد.
تقدم سرعت شاتر
تقدم سرعت شاتر به سرعت عکاسی اشاره می شود در واقع سرعت شاتر به سه شیوه اتوماتیک، نیمه اتوماتیک و دستی انجام می شود در صورتی که به عنوان عکاس در همایش یا سمینار حضور دارید می توانید سرعت شاتر را در حالت نیمه اتوماتیک قرار دهید.

نتیجه گیری

با توجه به توضیحات ارائه شده در مقاله باید برای عکاسی در هر سوژه ای نیاز به دانش و مهارت دارد در عکاسی خبری یا همایش باید با کیفیت خوب عکس ها تهیه شود و به جزئیات توجه لازم را داشته باشیم و برای ایجاد جلب توجه بین مخاطبان باید از عناصر بصری مناسب استفاده کرد شرکت طرح ثمین در زمینه عکاسی همایش فعالیت می کند برای سفارش می توانید به شماره 09217153044 تماس حاصل فرمایید.

ورود

گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟