چاپ تقویم

یکی از مهم ترین و پر کاربردترین اقلام اداری و ابزار های تبلیغاتی تقویم های اداری است. تقویم وسیله ایست که هر سازمان و شرکتی بدون توجه به نوع کسب و کارشان نیاز مند آن است.
زمان مسئله ایست که از اعصار دور مورد توجه اندیشمندان بوده است. تصور می شود اولین بار زمانی که انسان به کشاورزی روی آورد مسئله زمان و تقویم سالانه جزو دغدغه های اساسی وی شد. چیزی که امروزه ما را با انسان های سال های دور پیوند می زند یکی از مهم ترین مسائل روز است، بله، تقویم های سالانه. بسیاری از برنامه ریزی های ما روی تقویم ها شکل می گیرد. ما بر اساس تقویم ها تصمیم می گیریم آیا باید کار کنیم یا به اوقات فراغت خود برسیم. بسیاری از استراتژی های تبلیغاتی ما بر اساس تقویم ها دسته بندی و اجرا می شوند. پس اهمیتی که تقویم ها در کسب و کار ما دارند غیر قابل انکار است.
حال که به اهمیت داشتن تقویم پی بردیم توضیح مختصری درباره انواع و نوع مصرفشان خواهیم گفت.
چاپ تقویم رومیزی: از آن جایی که از تقویم های رومیزی در ادارات و سازمان ها به میزان بسیار زیادی استفاده می شود آن ها به عنوان یکی از محبوب ترین انواع تقویم ها شناخته شده هستند. تقویم های رومیزی شکل ها و ساختار های بسیار گوناگونی دارند اما متداول ترینشان آن هاییست که پایه قطوری برای ایستادن تقویم دارند. این پایه از جنس مقوای بسیار محکمی است که به راحتی از بین نمی رود. برای زیبایی این پایه سعی می کنند آن را با سلفون بپوشانند تا نه تنها ظاهر تقویم رومیزی شکیل تر شود بلکه به استحکام پایه بیفزاید. تقویم های رومیزی در بیش تر موارد به وسیله فنری پایه ریزی می شوند. برگه های تقویم رومیزی از کاغذ های گلاسه ضخیمی ساخته شده است تا به راحتی پاره نشوند و متون به صورت شفاف به نمایش در آیند. برای چاپ تقویم رومیزی استفاده از همین کاغذ های گلاسه به جای کاغذ های تحریر می تواند خیلی بهتر باشد چرا که کاغذ های گلاسه جوهر را به خودشان جذب نمی کنند و وضوح متون حفظ خواهد شد. اما کاغذ های تحریر از آن جایی که سطح زبری دارند و جوهر را به خود جذب می کنند ممکن از نوشته ها کدر و تار شوند و این برای یک تقویم رومیزی که توسط بسیاری از اشخاص دیده می شود خیلی مناسب نیست. تقویم های رومیزی از آن جایی که جلوه ای رسمی دارند و جلوی دید مشتریان و اشخاص به خصوصی قرار می گیرند یکی از بهترین گزینه ها برای ارائه تبلیغاتند. چاپ تقویم های رومیزی می تواند یکی از بهترین تصمیمات یک شرکت باشند. چرا که به بینندگانتان این پیام را می دهید که شما منظم هستید و به هماهنگی سازمانی خود اهمیت بسزایی می دهید. تقویم های رومیزی در اندازه های گوناگونی به چاپ می رسند. اندازه های استاندارد آن ها 22 در 10، 20 در 14.5، 14.5 در 15 و 24 در 11.5 می باشد.
چاپ تقویم دیواری حصیری چینی: این تقویم ها همان طور که از نامشان پیداست از جنس حصیر بوده و ظاهری لوکس و باستانی به سازمان یا شرکت شما می دهند. این تقویم ها که معمولا به صورت وارداتی از کشور چین وارد می شوند. امروزه کم تر شرکتی از این تقویم ها استفاده می کنند اما همچنان توسط سازمان های به خصوصی همچون بانک ها مورد توجه قرار گرفته می شود. یکی از ویژگی های به خصوص این تقویم ها ابعاد آن است. به این صورت که معمولا شکل عمودی به خود می گیرند تا جای کمتری را اشغال کنند. البته آن ها در ابعاد دیگری مثل ابعاد مربعی نیز تولید می شوند اما نوع اول و استوانه ای آن ها طرفداران بیش تری را به خود اختصاص می دهند. تقویم های دیواری حصاری چینی به این معروفند که در آغاز تصویری را به نمایش می گذارند و سپس محتوای تقویم یک ساله در پایین تقویم دیواری قرار می گیرد.
چاپ تقویم دیواری: تقویم های دیواری یکی از محبوب ترین تقویم ها پس از تقویم های رومیزی هستند. آن ها توسط افراد زیادی دیده می شوند و از آن جایی که روی دیوار نصب شده اند در هر جایی از سالنی که در آن حضور دارند دیده می شوند. نصب آن ها بسیار راحت است و از آن جایی که سالی یک بار قرار است تهیه شوند هزینه زیادی را به خود اختصاص نمی دهند. تقویم های دیواری انواع گوناگونی دارند. آن ها به صورت تقویم های دیواری عمومی، تبلیغاتی، خصوصی و دیجیتالی به چاپ می رسند. تقویم های دیواری عمومی که معمولا به صورت عمده چاپ شده و برای فروش گذاشته می شوند طوری طراحی می شوند که بتوان آن ها را در هر سازمان و شرکتی به کار برد. این تقویم ها به صورت اختصاصی برای سازمان ها تولید نشده و برای تبلیغات شما هیچ منفعتی ندارند. آن ها صرفا برای شرکت هایی تولید می شوند که خواهان چاپ تقویم اختصاصی و تبلیغاتی برای خود نیستند. تقویم های خصوصی که توسط اشخاص سفارش سازی و تولید می شوند بیش تر استفاده شخصی داشته و نمی توان آن ها را هرجایی استفاده کرد. معمولا افراد در این نوع تقویم ها تاریخ تولد خود و عزیزانشان را بولد می کنند و عکس های خانوادگی خود را روی آن ها به چاپ می رسانند. تقویم های دیجیتالی شاید نیازی به چاپ نداشته باشند اما نیازمند مانیتور یا صفحه نمایشی هستند که بتوان آن ها را به نمایش درآورد. تقویم های دیجیتالی معمولا در فرودگاه ها، بانک ها و … استفاده می شوند و می توان هم زمان انواع تاریخ های خورشیدی، میلادی و قمری را به نمایش درآورد. و در آخر می رسیم به تقویم های تبلیغاتی. تقویم های تبلیغاتی که به صورت اختصاصی فقط و فقط برای سازمان ها و شرکت های سفارش دهنده تولید می شوند یکی از روش ها و استراتژی های تبلیغاتی برای آن هاست. زمانی که لوگو، نشانی، راه های ارتباطی و … روی تقویم درج شود و طبق رنگ سازمانی طراحی ها آغاز شوند در نتیجه یک تقویم معمولی تبدیل به یک ابزار تبلیغاتی قدرتمند خواهد شد که می تواند رقبای شما را یکی یکی کنار زده و خود را در خانه های مشتریان ماندگار کند. یکی از مزیت های بزرگ تقویم های دیواری سبک بودن آن است. از آن جایی که آن ها از مواد سبکی تولید می شوند در نتیجه هزینه چاپ آن ها نیز بسیار کم تر از سایر تقویم ها می باشد. چاپ دفترچه تقویم: دفترچه هایی که حاوی تقویم هستند یکی از هدایای تبلیغاتی پر طرفدارند که افراد بسیار زیادی را به سمت شما می کشانند. افراد بسیاری هستند که نیازمند دفترچه هایند. می توان گفت تقریبا تمامی اقشار جامعه به دفترچه هایی برای نوشتن نیازمندند. مخصوصا دانشجویان و دانش آموزان. در نتیجه انتخاب دفترچه به عنوان یک هدیه تبلیغاتی می تواند انتخاب بسیار قدرتمندی باشد. حال اگر این دفترچه حاوی تقویم باشد نپذیرفتن آن به عنوان هدیه تبلیغاتی غیر ممکن خواهد شد. این هدیه پرقدرت تبلیغاتی یکی از بهترین ایده ها برای تبلیغات دم سال تحویل می باشد. دفترچه های تقویم می تواند هم به صورت چسبی صحافی شوند و هم به صورت فنری. مسلما دفترچه های فنری از آن جایی که کار با آن ها بسیار راحت تر است طرفداران بیش تری را به خود اختصاص می دهند اما آن ها هزینه زیادی می برند. البته برای کاهش هزینه دفترچه های فنری می توانیم به جای استفاده از فنر فلزی از فنر پلاستیکی استفاده کنیم. در طراحی دفتر تقویم به این توجه کنید که نام و لوگوی شما باید روی تمامی صفحات دفترچه نقش ببندد. چرا که فلسفه تبلیغاتی تکرار شماست. تکرار نام، لوگو، ارزش ها … در نتیجه تمامی اطلاعات خود را روی تمامی صفحات درج کنید. اینگونه می توانید مطمئن شوید که مشتریان شما تا پایان سال بعد آشنایی کاملی با شما پیدا خواهند کرد.

چکیده

سازمان ها در ایام خاص سال مانند نوروز برای اینکه تعداد مشتریان بیشتری را جذب کنند تا فروش بیشتری داشته باشند هدایایی را به مشتریان خود می دهند هدایایی که یک سازمان می تواند به مشتریان بدهد تقویم، سررسید، سالنامه باشد تقویم ها جزء موارد ضروری در زندگی روزانه می باشد که از آن برای حساب کردن روز ها ، هفته ها و ماه ها استفاده می شود با حساب کردن روز های سال می توان برنامه ریزی هایی به صورت کوتاه مدت و بلند مدت داشته باشیم تقویم علاوه بر اینکه می توان حساب سال، روز و ماه های سال را داشته باشیم می توانیم وقایع خاص سال مناسبت های ویژه نیز آگاهی داشته باشیم.

تقویم

تقویم ها در انواع مختلف به بازار عرضه می شوند به طور کلی تقویم ها به سه دسته عمده تقسیم بندی می شوند تقویم های رو میزی، تقویم های دیواری و جیبی تقسیم بندی می شوند ساختار اصلی تقویم از یک سری صفحات تشکیل شده است که در آن از ماه ها، روز ها و هفته های سال نمایش داده می شود.
تقویم های رو میزی
همان طور که از نامشان مشخص است به تقویم هایی گفته می شود که بر روی میز قرار داده می شود این دسته از تقویم ها کاربرد فراوانی را دارند در این نوع تقویم ها از یک برگه به عنوان ماه ها و روز های سال نمایش داده می شود و برگ دیگر به عنوان تبلیغات یا تصویر استفاده می شود برای ایجاد جلوه بصری می توان متناسب با ماه یا فصل کرد.
تقویم های دیواری
محل نصب تقویم دیواری بر روی دیوار می باشد تمامی ماه ها، روز ها و سال ها در یک برگه نمایش داده می شود جنس کاغذی که برای تهیه تقویم های دیواری استفاده می شود از نوع گلاسه می باشد در بالای برگه تقویم های دیواری معمولا یک تصویری از محصول جهت تبلیغات مورد استفاده قرار می گیرد و در آن تمامی ماه ها، روز ها و هفته های سال را به صورت کامل نمایش داده می شود.
تقویم جیبی
نوع دیگری از تقویم ها، تقویم های جیبی می باشد که می توان آن را همیشه به همراه خود داشته باشید و از آن برای برنامه ریزی کار ها استفاده کرد قابلیت حمل آسان از مزیت های تقویم جیبی می باشد. در این نوع تقویم ها روز ها، ماه ها و هفته های سال بر روی برگه های تقویم ها قرار داده می شود و فضایی برای یادداشت کارها در نظر گرفته شده است.

انواع تقویم ها

تقویم ها از نظر ساختار به سه دسته تقویم های شمسی، تقویم های قمری، تقویم های شمسی و قمری تقسیم بندی می شوند.
عمده ترین تفاوت تقویم شمسی و قمری در تعداد روز های سال می باشد در تقویم شمسی 365 روز در طول یک سال داریم در صورتی که در تقویم قمری 354 روز در طول سال داریم یعنی حدود 11 روز تقویم شمسی و قمری با هم اختلاف دارند استفاده از تقویم های شمسی کاربرد بیشتری نسبت به تقویم های قمری دارند همان طور که اشاره شد تقویم ها از یک سری ماه ها تشکیل شده است ماه هایی که در تقویم قمری استفاده می شود ماه محرم، صفر، ربیع الاول، ربیع الثانی، جمادی الثانی، رجب، شعبان، رمضان، شوال، ذیقعده و ذیحجه می باشد این تقویم بیشتر مورد استفاده مسلمانان و یهودیان می باشد یکی دیگر از تفاوت های تقویم شمسی و قمری در نوع کاربرد می باشد تقویم قمری کاربرد بیشتری نسبت به تقویم شمسی دارد .

تقویم تبلیغاتی

یک نوع دیگر تقویم به نام تقویم تبلیغاتی شناخته شده است همان طور که از نامشان مشخص است از آن برای تبلیغات سازمان استفاده می شود که در مناسبت های خاص سال به مشتریان هدیه داده می شود با ارائه آن ها به مشتریان می توان تعداد مشتریان بیشتری را جذب کرد و به فروش بیشتری را به دست می آوریم در واقع یکی از راه های تبلیغاتی است که از آن برای تبلیغات محصولات و خدمات و همچنین برای معرفی سازمان استفاده می شود.

طراحی تقویم تبلیغاتی

قبل از اینکه اقدام به طراحی تقویم نیاز است که در ابتدا باید طرح های تقویم های دیگران را مشاهده کنیم و از آن ها ایده بگیریم برای اینکه طراحی خاص و ویژه ای را داشته باشیم نباید از طرح های دیگران کپی برداری کنیم ایده هایی که به نظرمان می رسد باید در یک برگه آنها را پیاده سازی کنیم سپس آن ها با استفاده از نرم افزار های گرافیکی مانند فتوشاپ در سیستم پیاده سازی کنیم پس از اینکه مشخص کردید می خواهید چه تقویمی را طراحی کنید باید مشخص کنید که در برگه های تقویم می خواهید چند ماه نمایش داده شود معمولا برای نمایش تعداد ماه های سال در تقویم می توان به صورت 1 ماه، 6 ماه، 12 ماه و 2ماه قرار داده شود انتخاب تعداد ماه هایی که در هر برگه می خواهید نمایش داده شود بستگی به تعداد صفحات دارد پیشنهاد می شود که اگر می خواهید به خوبی دیده شوید تا مشتریان بیشتری را جذب کنید باید از برگه های بیشتری استفاده کرد و در هر برگ فقط از یک تصویر استفاده می شود برگه هایی که برای تقویم می خواهید طرحی کنید دارای دو قسمت برگه های پشت و روی می باشد می توان از هر دو طرف برگه برای طراحی استفاده کرد برای طراحی روی برگه می توان ماه و هفته های آن ماه نمایش داده شود و در برگه پشت می توان از یک تصویر از محصولات سازمان استفاده کرد. تقویم باید با توجه به هدف سازمان طراحی شود و باید از المان هایی مانند تصویر استفاده کرد برای تاثیر گذاری بر روی مخاطبان باید تصاویر از کیفیت خوبی برخوردار باشد تصاویری که استفاده می شود باید ساده باشد. محتوا هایی که بر روی تقویم تبلیغاتی قرار داده می شود باید با توجه به فضایی که دارید محتوا ها قرار داده شود محتوا هایی که می خواهید روی صفحات تقویم نشان داده باشد نباید آنقدر زیاد باشد که تمام صفحه را اشغال کند و نباید آنقدر کم باشد که فضای خالی زیادی بر روی صفحه داشته باشید المان مهمی که در طراحی تقویم تبلیغاتی باید به آن توجه داشته باشیم رنگ است برای اینکه بتوان طراحی خوب و موفقی را داشته باشیم می توانیم از رنگ سازمانی استفاده کرد در صورتی که یک سازمانی رنگ سازمانی نداشت با علم روانشناسی رنگ و با توجه به هدف سازمان می توان رنگ سازمانی را تعیین کرد تا آن سازمان با این رنگ به دیگران شناخته شود.

چاپ تقویم تبلیغاتی

بعد از اتمام فرآیند مراحل طراحی تقویم تبلیغاتی به مرحله چاپ می رویم همان طور که کیفیت در طراحی بسیار مهم است کیفیت در چاپ نیز اهمیت فراوانی را به همراه دارد به صورت کلی از دو روش چاپ افست و چاپ دیجیتال برای تقویم تبلیغاتی استفاده می شود عمده ترین تفاوت چاپ افست و دیجیتال در تعداد تیراژ ها می باشد از چاپ افست برای چاپ در تیراژ های بالا استفاده میشود در صورتی که از چاپ دیجیتال برای چاپ در تیراژ های پایین استفاده می شود . کیفیت بالا، هزینه پایین استفاده از رنگ های CMYK از مزیت های چاپ افست و دیجیتال می باشد یکی از معایب چاپ افست هزینه بالایی در تعداد تیراژ های بالا دارد یکی از معایب چاپ افست هزینه بالا در تیراژ های پایین می باشد.

نتیجه گیری

با توجه به توضیحات ارائه شده در مقاله تقویم تبلیغاتی به عنوان یک ابزار برای تبلیغات و بازاریابی در سازمان مورد استفاده قرار گرفته است برای تاثیر گذاری بر روی مخاطب باید به صورت خاص طراحی شوند شرکت طرح ثمین در زمینه چاپ تقویم فعالیت می کند جهت سفارش و کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09217153344 تماس حاصل فرمایید.

ورود

گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟