چاپ بروشور

بروشور ها یکی دیگر از انواع اقلام تبلیغاتی بسیار مهم هستند که وظایف گوناگون و گسترده ای را بر عهده دارند.
اما وظایف گسترده آن ها به چه صورت است؟
1) اولین و مهم ترین وظیفه آن ها تبلیغات است. آن ها اطلاعات مختصری درباره نوع خدمات شما ارائه می دهند. چون هدف آن ها این است که در کمترین زمان ممکن بیش ترین اطلاعات شرکت را برای مشتریان توصیف کنند. آن ها یکی از اقلام تبلیغاتی هستند که به راحتی می توانند به سازمان شما اعتبار بخشیده و باعث شوند که دیگران شما را به رسمیت بشناسند. چرا که بروشور ها وظیفه برند سازی سازمان شما را بر عهده دارند. یعنی پس از معرفی شما، باوری را در نگاه خواننده ایجاب می کنند که شما معتبر هستید و آن ها می توانند به شما در این زمینه اعتماد کنند. چیز دیگری که آن ها را به یکی از لوازم تبلیغاتی محبوب تبدیل کرده است این است که تولید و چاپ بروشور ها بسیار مقرون به صرفه است. به این صورت که آن ها این اجازه را به شما می دهند که با توجه به مقدار بودجه ای که دارید بتوانید تعداد چاپ آن ها را انتخاب کرده و در این زمینه محدودیتی برای شما وجود ندارد. در کنار آن باید به این نکته نیز توجه کرد که آن ها با توجه به هزینه کمی که برای تولید نیاز دارند بازدهی بسیار مناسبی دارند. بدین معنی که آن ها روشی مطمئن برای سرمایه گذاری هستند. حتی قدم نهایی برای شما که همان توزیع بروشور است بسیار راحت است. پس از چاپ بروشور به راحتی می توانید آن ها را در مکان های متفاوتی قرار دهید.
2) آن ها نه تنها وظیفه تبلیغات را بر عهده دارند بلکه به خوانندگان خود آموزش نیز می دهند. بسیاری از شرکت های بزرگ از بروشور ها استفاده می کنند تا نحوه کار با یک محصول را برای مشتری توضیح دهد. تصور کنید چیزی به نام بروشرو وجود نداشت. آن گاه بسیاری از مشتریان این شرکت ها از اینکه نمی توانند محصولی را سر هم کرده و یا از آن استفاده کنند ناراضی خواهند شد. در نتیجه بروشور ها ابزار های بسیار مفیدی برای ارائه آموزش هستند.
3) وظیفه بعدی بروشور ها ارائه اطلاعات است. این چیزیست که برای آن ساخته شده است. شما به چاپ بروشور فکر می کنید چرا که می خواهید اطلاعاتی را در اختیار مخاطبان خود قرار دهید. می توان به طور کل گفت هدف از تبلیغات ارائه اطلاعات است. اما این وظیفه در برورشور ها به صورت اختصاصی تری شکل می گیرد. این اطلاعات می تواند بسته به نوع بروشور متفاوت باشد. برای مثال بروشور های تبلیغاتی فقط اطلاعات جامعی از سازمان را ارائه می دهند و به آن می پردازند. یا بروشور های آموزشی دیگر وظیفه برند سازی سازمان را برعهده ندارد بلکه به کمک مشتریان وفادار شما می شتابند. ارائه اطلاعات می تواند به صورت تک زبانی و یا چند زبانی باشد. به این صورت که اگر شما فقط به صورت داخلی فعالیت می کنید پس بهتر است اطلاعات بروشور های چاپی شما به زبان فارسی باشد اما اگر صادرات محصولات خود را نیز برعهده دارید پس بروشور های خود را به صورت چند زبانه چاپ کنید.
در چاپ بروشور به چه چیز هایی توجه کنیم؟
در اولین قدم باید به این مسئه توجه داشته باشید که بروشور شما باید از چه جنس کاغذی تشکیل شده باشد. کاغذ های بسیار متنوعی در بازار موجود است که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارد. شما با دانستن ویژگی های متنوع آن ها می توانید انتخاب کنید که کدام یک از آن ها برای کار شما مناسب است. یکی از کاغذ هایی که می توانید از آن ها استفاده کنید کاغذ های گلاسه است که از کیفیت بسیار مطلوبی برخوردارند. هر چیزی که روی کاغذ های گلاسه چاپ شوند به صورت براق و با کیفیتی نمایش داده می شوند و محصول نهایی شما را از یک محصول معمولی به یک محصول منحصر به فرد تبدیل خواهند کرد. اما بیش تر سازمان ها و شرکت های بزرگ زمانی که می خواهند اقدام به چاپ بروشور کنند از کاغذ هایی با گرماژ بالا استفاده می کنند که از استحکام زیادی برخوردار است. بیش تر افراد مقواها را به کاغذ های گلاسه ترجیح می دهند چرا که مقواها به راحتی تا شده و برای بروشور های چند لته بسیار مناسب اند.
در طراحی بروشور از چه چیزهایی پرهیز کنیم؟
1) بروشور ابزاری تبلیغاتی بر مبنای تصویر است، نه متون بلند.
سعی کنید تا جای ممکن متون نوشتاریتان در بروشور ها به حداقل برسد. این به این معنا نیست که شما اطلاعات مهم را حذف کنید و یا آن ها را به طرز بدی خلاصه کنید. این بدین معناست که از دادن اطلاعات غیر ضروری بپرهیزید. به این نکته توجه داشته باشید که افراد در قدم اول به تصاویر توجه می کنند. اگر آن ها ببینند که در بروشور شما متون طولانی بسیاری وجود دارد به دلیل کمبود وقت آن را کنار گذاشته و بروشور رقبای شما را بر می دارند. درج متون زیاد و طولانی با هدف بروشور نیز کاملا متفاوت است. همان طور که قبلا گفته شد بروشور ها برای ارائه بیش ترین اطلاعات در کم ترین زمان ممکن هستند در نتیجه متون نوشتاری باید به صورت خلاصه در آمده باشند.
2) برای تصاویر مصرفی در بروشور ها وقت و هزینه صرف کنید، به زودی نتیجه این کار را خواهید دید.
تصاویر یکی از با ارزش ترین بخش های یک بروشور است. عکس های با کیفیت نه تنها باید برای بروشور ها به کار برده شوند بلکه برای دیگر ابزار های تبلیغاتی مثل بیلبورد، کاتالوگ، تراکت و… نیز باید استفاده شوند. در نتیجه شما به این عکس ها احتیاج دارید تا بازدهی استراتژی های تبلیغاتی خود را افزایش دهید. برای عکاسی از محصولات خود باید حتما از افرادی کمک بگیرید که سالها در حوزه عکاسی صنعتی و تبلیغاتی مشغول به فعالیت بوده اند چرا که شما فقط قرار است یکبار برای این کار هزینه کنید و دوست دارید که بهترین عکس ها از محصولات شما گرفته شود. عکاسان تبلیغاتی و صنعتی با علم و دانشی که از مخاطب و ترفند های عکاسی دارند می توانند در این زمینه بسیار به شما یاری برسانند.
3) برای چاپ بروشور از رنگ های محدودی استفاده کنید.
برای چاپ بروشور استفاده از رنگ سازمانی می تواند کافی باشد. چرا که تا جای ممکن تعداد رنگ هایی که در چاپ بروشور استفاده می کنید باید محدود شوند. به نظر شما دلیل این همه تاکید روی کاهش تنوع رنگی چیست؟ بله، آشفتگی دیداری. زمانی که تعداد رنگ های استفاده شده در بروشور ها یا هر ابزار تبلیغاتی دیگر زیاد شوند آن وقت مغز باید تلاش بیش تری برای پردازش رنگ ها کند و در نتیجه مخاطب شما پس از خواندن بروشور با ذهنی خسته مواجه خواهد شد که این همان تجربه بد از ارتباط شماست. ما باید تا جای ممکن این خستگی دیداری را کم کنیم تا افراد در برخورد با برند ما حس فوق العاده ای کسب کنند. در چاپ بروشور به این موضوع دقت کنید که استفاده از رنگ سازمانی نه تنها می تنواند باعث برندسازی شود بلکه هماهنگی بروشور شما را با سایر اقلام اداری دیگر بیش تر خواهد کرد. برای مثال اگر رنگ سازمانی شما آبی است می توانید رگه هایی از رنگ فیروزه ای نیز استفاده کرده و در طراحی بروشور خود روی این دو رنگ مانور دهید تا از آشفتگی دیداری جلوگیری کنید. دقت داشته باشید که با توجه به مبحث روانشناسی رنگ ها، رنگ آبی نشان دهنده اعتماد و رنگ فیروزه ای باعث ایجاد آرامش می شود. با اشاره به این موضوع می خواستیم میزان اهمیت روانشناسی رنگ ها را به شما دوباره گوشزد کنیم. چرا که شما با انتخاب رنگ سازمانی مناسب می توانید ذهن مخاطبان خود را به سمت احساسات و هیجانات گوناگون هدایت کنید و اگر رنگ اشتباهی را برای سازمان خود بر گزینید می تواند ضرر های غیر مستقیم بسیاری به سازمان برساند.

چاپ بروشور

بروشور یکی از ابزار های تبلیغاتی است که به وسیله آن می توانید خدمات و محصولات سازمان را به مخاطبان خود معرفی کنید در واقع بروشور یک برگه چند لتی می باشد که اطلاعات جامعی را در اختیار مخاطب قرار داده می شود بروشور ها فقط به عنوان معرفی سازمان ها و محصولات آن ها استفاده نمی شود بلکه از آن به عنوان برای آموزش نیز استفاده می شود نحوه نوشتن اطلاعات در بروشور و کاتالوگ یکی از تفاوت های بروشور و کاتالوگ می باشد در بروشور اطلاعات کاملی را از محصولات ارائه می دهد در صورتی که در کاتالوگ اطلاعات مختصری از محصولات در آن قرار داده می شود.

کاربر چاپ بروشور

از بروشور ها صرفا به عنوان معرفی محصولات و خدمات استفاده نمی شود بلکه از آن به عنوان آموزش، منو رستوران ها، راهنمای گردشگری، کارت دعوت و معرفی سازمان ها نیز مورد استفاده قرار می گیرد در ادامه مقاله با هر کدام از عناوین به صورت کامل آشنا می شوید.
معرف محصول
بروشور ها به عنوان یک ابزار تبلیغاتی برای معرفی محصولات استفاده می شود این بروشور یکی از رایج ترین نوعی است که مورد استفاده قرار می گیرد به عنوان مثال زمانی که از داروخانه یک دارویی را خریداری می کنید داخل بسته آن دارو راهنما هایی داخل دارو قرار داده شده است آن راهنمایی که داخل دارو قرار داده شده یک بروشور چند لتی می باشد که در آن در مورد نحوه استفاده از آن دارو یا محصول را به صورت کامل توضیح داده است. یک مثال دیگر که از بروشورها استفاده شده است در زمان خرید یک کالا می باشد زمانی که شما یک کالایی را خریداری می کنید برای اینکه این محصول نحوه استفاده را یاد بگیرید سازنده آن برند یک بروشور چند لتی تهیه کرده است و در آن در مورد نحوه استفاده بروشور را به صورت کامل توضیح داده است.
معرف سازمان
توسط بروشور ها می توانید سازمان خود را معرفی کنید اطلاعاتی که داخل این نوع بروشور ها قرار داده می شود شامل اهداف، چشم انداز های سازمان می باشد این نوع بروشور ها در واقع به عنوان رزومه برای سازمان ها استفاده می شود نمونه این بروشور ها می توانید در زمان برگزاری همایش ها، نمایشگاه ها و سمینار ها مشاهده کنید .
محتوا آموزشی
همان طور که قبلا اشاره شد از بروشور ها صرفا برای معرفی محصولات و سازمان استفاده نمی شود بلکه از آن به عنوان آموزش نیز استفاده می شود نمونه ای از این بروشور ها را در مطب ها دندانپزشکی، بیمارستان ها و.. مشاهده کردید داخل این بروشور ها می تواند روش مقابله با یک بیماری را به طور کامل توضیح داده باشد یا اینکه می توان در مورد یک مطلب روانشناسی به صورت کامل توضیح داده باشد.
منو
نوع دیگر از بروشور ها که مورد استفاده قرار می گیرد بروشور های منو می باشد همان طور که از نامشان مشخص است از آن به عنوان لیست خدماتی که یک کسب و کار ارائه می دهد مورد استفاده قرار می گیرد به عنوان مثال زمانی که می خواهید از رستوران سفارش غذا دهید برا ی سفارش غذا یک بروشور منو از آن رستوران در اختیار تان قرار داده است غذای مورد نظرتان را انتخاب می کنید نمونه دیگر از بروشور های منو در کافی شاپ ها می باشد نکته مهمی که در این بخش حائز اهمیت می باشد این نوع بروشور ها در رستوران ها، کافی شاپ ها و… به صورت بیرون بر مورد استفاده قرار می گیرد.
راهنمای گردشگری
یکی از کاربردهایی که قبلا به آن اشاره شد راهنمای گردشگری است این نوع بروشور ها برای زمانی قصد سفر به یک منطقه را دارید و با جاذبه های گردشگری آن منطقه آشنا نیستید مورد استفاده قرار می گیرد این نوع بروشور ها در سازمان های گردشگری توزیع می شود اطلاعاتی که در این نوع بروشور ها قرار می گیرد شامل اطلاعات کاملی از مکان های دیدنی آن شهر را در اختیار مخاطبان قرار می دهد این نوع بروشور ها علاوه بر اماکن گردشگری در هتل ها نیز در اختیار مسافران قرار می دهند.
کارت دعوت
کارت دعوت یکی از کاربردهای بروشور می باشد از کارت دعوت به عنوان دعوت یک سازمان به یک کنگره یا همایش مورد استفاده قرار می گیرد در این بروشور اطلاعاتی کاملی در مورد زمان برقراری جلسه، موضوع جلسه، مکان برگزاری جلسه و… در اختیار مخاطب می گذارد.

هدف از چاپ بروشور چه چیزی می باشد:

زمان که اقدام به ساخت یک بروشور می کنید اطلاعات کاملی در مورد آن موضوع با توجه نوع کسب و کار در اختیار مخاطبان خود قرار می دهید از آنجایی که بروشور یکی از راه های تبلیغات می باشد برای اینکه بتوانیم یک بروشور موفق طراحی کنیم باید از جذابیت بالایی برخوردار باشد بر این اساس می توان بروشور ها با توجه به اهدافی که دارند طراحی کرد در ادامه هدف از چاپ بروشور را به صورت کامل شرح می دهیم.
به طور کلی هدف از چاپ بروشور اطلاعات، تبلیغات، شناسایی و آموزش می باشد اطلاعاتی که داخل بروشور قرار داده می شود باید شرح کاملی از موضوع باشد درج این اطلاعات در بروشور آگاهی مخاطب را بالا می رود. همان طور که قبلا بیان شد یکی از ابزار های تبلیغات بروشور می باشد در آن به معرفی کامل محصولات می پردازید با استفاده از بروشور می توانید محصولات سازمان تان را تبلیغ کنید تا تعداد مشتریان تان افزایش یابد و فروش بیشتری داشته باشید. یکی از اهداف ایجاد بروشور شناسایی می باشد زمانی که شما محصولات تان را داخل بروشور قرار می دهید یا اهداف و چشم انداز های سازمان تان در آن قرار داده می شود با ارائه بروشور به مشتریان باعث می شود سازمان تان شناخته شود که این نشانه اعتبار کسب و کار شما می باشد. بروشور که تهیه می کنید باید جنبه آموزشی داشته باشد در آن در مورد نحوه استفاده صحیح از محصول، هشدارها و… قرار داده شود و این اطلاعات را در اختیار مخاطبان قرار دهد. بروشورها باید با توجه به اهداف تعیین شده طراحی شود تا بتوانید یک بروشور موفق به مشتریان خود ارائه دهید.

مزایای استفاده از بروشور

ارائه خدمات در قالب بروشور مزیت هایی را به همراه دارد در این بخش از مقاله قصد داریم در مورد مزیت های استفاده از بروشور به صورت کامل شرح دهیم.
توزیع آسان
یکی از مزیت های استفاده از بروشور توزیع آسان می باشد منظور از توزیع آسان این است که شما می توانید بروشور ها را در نمایشگاه ها، همایش ها و… پخش کنید پخش بروشور ها در این نوع اماکن می توان مشتریان بیشتری را جذب کرد.
هزینه پایین چاپ بروشور
علاوه بر تبلیغات و بازار یابی های آنلاین می توانید محصولات و خدمات خود را در قالب بروشور به دیگران معرفی کنید این روش بازاریابی و تبلیغات با انتخاب نوع تیراژ می توان هزینه تبلیغات و بازاریابی را کاهش داد.
اعتبار
با سفارش بروشور برای محصولات و معرفی سازمان تان می توانید اعتبار بیشتری را کسب کنید و همین عامل باعث می شود مشتریان تان به شما اعتماد کنند زمانی که مشتریان تان به شما اعتماد داشته باشند تعداد مشتریان تان بیشتر می شود و فروش بیشتری را کسب می کنید.
اطلاعات جامع
یکی از مزایای تهیه بروشور این است که اطلاعات کاملی را در مورد آن موضوع در اختیار مشتریان قرار می دهد همان طور که بخش های قبلی مقاله اشاره شد باید بروشور دارای اطلاعات کامل باشد.

چاپ بروشور

به طور کلی چاپ بروشور دارای سه مرحله می باشد در این بخش از مقاله قصد داریم مراحل چاپ بروشور را شرح دهیم.
مرحله اول: ایده پردازی
زمانی که قصد دارید طرحی را روی بروشور ارائه دهید ابتدا باید ایده پردازی کنید تمامی ایده های که برای طراحی بروشور دارید داخل کاغذ پیاده سازی کنید سپس آن ایده را توسط نرم افزار های طراحی مانند فتوشاپ پیاده سازی کنید.
مرحله دوم: طراحی
زمانی که ایده تان را بر روی کاغذ پیاده سازی کردید آن را باید توسط نرم افزار های طراحی مانند فتوشاپ پیاده سازی کنید زمانی که طرح مورد نظرتان بر روی سیستم پیاده سازی کردید آن را به همکاران خود نشان دهید و از آن ها بخواهید که نظرات خود را اعلام کنند بعد از اینکه نظرات و ایده های همکاران خود را بر روی سیستم پیاده سازی کردید یک جلسه با مشتریان تان بگذارید در صورتی که خواستار تغییرات شدن آن تغییرات را اعمال کنید.
مرحله سوم: چاپ بروشور
بعد از اینکه مرحله طراحی را پشت سر گذاشتید و طراحی را بر اساس نظرات مشتری در آن اعمال شد اقدام به چاپ نمایید نکته مهمی در زمان طراحی بروشور باید به آن توجه داشته باشیم خطوط است در تهیه بروشور باید خطوط تا خوردگی بروشور مشخص باشد.

ورود

گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟