طراحی دفترچه یادداشت تبلیغاتی

دفترچه های یادداشت تبلیغاتی یکی از اقلام اداری بسیار مهم است که در کنار کار تبلیغات، بسیار پر کاربرد بوده و حتی مشتریان حاضر به پرداخت مبلغی برای خرید آن ها هستند.
شما با چاپ لوگو و کانال های ارتباطی خود روی هر صفحه از آن می توانید به یاد ماندنی شوید. چرا که مرور هر روزه شما توسط مشتریان و بینندگان صورت گرفته و همین باعث می شود که آن ها حتی شماره تلفن شما را نیز به خاطر بسپارند. از آن جایی که دفترچه های یادداشت بسیار پر کاربرد و پر مصرفند مشتریان از بابت همچین هدیه ای نه تنها ممنون خواهند شد بلکه همکاری با شما به خاطره ای خوش برای آن ها بدل می شود.
طراحی یادداشت تبلیغاتی شرکت سنگ و معدن

مزایای داشتن دفترچه یادداشت تبلیغاتی چیست؟

فراموش نکنید که بهترین نوع تبلیغات، تبلیغات دهان به دهان است و اگر کسی از خدمات شما تجربه خوبی داشته باشد می توانید از این تبلیغات بهره مند شوید. دفترچه های یادداشت تبلیغاتی می توانند شانس بهره برداری از تبلیغات دهان به دهان را افزایش داده و مشتریانی وفادار را به شما هدیه کند. معمولا همه اقشار جامعه از دفترچه های یادداشت تبلیغاتی استقبال می کنند. اما دانشجویان و دانش آموزان و دیگر اقشار محصل جامعه بیش تر به این دفترچه نیازمندند. یکی دیگر از مزیت های دفترچه یادداشت های تبلیغاتی کم هزینه بودن آن است.

می توان آن ها را به صورت سیاه و سفید و رنگی چاپ کرد. چاپ رنگی دفترچه یادداشت های تبلیغاتی نسبت به چاپ سیاه و سفید آن می تواند شکیل تر باشد و توجهات بیش تری را به خود جلب کند. البته این موضوع بستگی به رنگ سازمانی شما دارد. اگر رنگ سازمانی شما سفید و سیاه است می توانید به وسیله چاپ افست یا ریسو دفترچه هایی با کیفیت بالا داشته باشید. یکی از کار هایی که دفترچه های یادداشت تبلیغاتی برای سازمان شما انجام می دهند برند سازی و هویت سازی شرکت شماست.

آن ها شما را به دیگران معرفی می کنند، لوگوی شما را بیش از پیش به نمایش می گذارند و شما را به یاد ماندنی می کنند. برند سازی که در ادامه موجب ایجاد اعتماد بین شما و مشتریان می شود دلیل اصلی فروش بیش تر شما پس از ارائه خدمات مناسب است. تمام سازمان ها در تلاشند تا اعتماد افراد را برای ارائه خدمات جلب کنند تا فروش و سود بیش تری داشته باشد. دفترچه یادداشت های تبلیغاتی در کنار دیگر اقلام هدیه و اقلام اداری می تواند این برند سازی را برای شرکت شما انجام دهد.

انواع دفترچه یادداشت های تبلیغاتی کدام اند؟

این دفترچه ها را می توان در اندازه های مختلفی به چاپ رساند و جلد های مختلفی را برای آن ها در نظر گرفت. برای مثال شما می توانید برای دفترچه یادداشت خود از جلد های پلاستیکی، مقوایی، چرمی، پارچه ای، سیمی، رومیزی، دکمه ای و … استفاده کنید. همان طور که ملاحظه کردید برای چاپ جلد دفترچه یادداشت تبلیغاتی انتخاب های زیادی داریم. یکی از پر طرفدار ترین انواع دفترچه های یادداشت تبلیغاتی، دفترچه سیمی است. برای تولید دفترچه های سیمی باید هزینه بیش تری پرداخت اما در نهایت افراد زیادی خواهان استفاده از آن ها خواهند بود. چرا که دفترچه های سیمی قابلیت تا شدن را برای فرد مهیا کرده و استفاده از آن ها نسبت به دیگر دفترچه ها راحت تر است.

البته اگر جنس فنر استفاده شده در دفترچه های یادداشت تبلیغاتی سیمی از جنس فلز باشند، سنگین تر خواهند شد و در نتیجه حمل و نقل آن ها دشوار خواهد شد. اما دفترچه های یادداشت تبلیغاتی حتما نباید جلدی برای خود داشته باشند. دفترچه یادداشت تبلیغاتی می توانند بسیار انعطاف پذیر تر عمل کنند. هزینه تولید دفترچه یادداشت هایی که جلد ندارند بسیار پایین تر از دیگر دفترچه هاست. اما این از ارزش آن ها نمی کاهد چرا که همچنان کاربرد گسترده ای داشته و افراد بسیاری نیاز به آن دارند. دفترچه های یادداشت تبلیغاتی بدون جلد از نظر صحافی می توانند به صورت چسبی و یا سیمی باشند. دفترچه یادداشت های چسبی این امکان را برای فرد فراهم می کند که اوراق داخلی دفترچه را در صورت نیاز از بقیه جدا کرده و محل دیگری نگه داری شوند. البته شما فقط می توانید کاغذ رویی را جدا کنید چرا که اگر خواهان جدا سازی کاغذ های میانی باشید دفترچه به چند قسمت تقسیم خواهد شد.

این مشکلات را می توان با داشتن دفترچه یادداشت های تبلیغاتی سیمی به جای چسبی برطرف نمود. برای چاپ دفترچه یادداشت تبلیغاتی می توان از کاغذ هایی با گرماژ متفاوتی استفاده کرد. هر چه گرماژ کاغذ بالاتر باشد کیفیت کاغذ بهتر است. برای تولید کاغذ یادداشت های تبلیغاتی خود بهتر است از کاغذ هایی با جنس معمولی استفاده کرد. چرا که اگر جنس کاغذ مصرفی از کیفیت پایینی برخوردار باشد نشان دهنده پایین بودن کیفیت خدمات شما و بالا بودن کیفیت کاغذ مصرفی نیازمند صرف هزینه بسیار بالا است.

توزیع دفترچه یادداشت های تبلیغاتی باید به چه صورت باشد؟

روش های متفاوتی برای توزیع یادداشت های تبلیغاتی وجود دارد. برای مثال شما می توانید آن ها را به صورت هدیه به مشتریان احتمالی خود بدهید. سعی کنید حین توزیع دفترچه های خود به مخاطبان هدف خود بیندیشید و محل رفت و آمد آن ها را بیابید. بدین وسیله می توانید بازدهی این دفترچه ها را به حداکثر برسانید. ابزار هایی که به صورت رایگان عرضه می شوند باعث ایجاد حس قدر دانی در افراد می شود.
روش دیگر توزیع و پخش آن فروش آن ها به مبلغ کمتری نسبت به دیگر دفترچه هاست. این کار مزیت های خاص خود را دارد. با فروش دفترچه یادداشت های تبلیغاتی خود با قیمتی کم تر از سایرین می توانید کسانی که واقعا به این دفترچه ها نیازمندند را بیابید. همچنین افراد به این خاطر که برای دفترچه هزینه ای پرداخت کرده اند از آن به خوبی نگهداری خواهند کرد. در ادامه باید گفت که بسیاری از هزینه های شرکت نیز با انتخاب این روش حذف می شود. اما طراحی دفترچه یادداشت تبلیغاتی که به فروش می رسد باید با دفترچه های رایکان متفاوت باشد. چرا که اگر دفترچه های فروشی، تبلیغات بسیار گسترده ای داشته باشد شاید افراد دیگر دفترچه ها را به دفترچه شما ترجیح دهند. سعی کنید در طراحی دفترچه یادداشت های تبلیغاتی که به صورت فروشی عرضه می شوند تعادل را بیش تر از دیگر روش های توزیع رعایت کنید.

برای طراحی دفترچه یادداشت خود به چه نکاتی توجه داشته باشیم؟

شما می توانید برای بهتر شناخته شدن شرکت از رنگ سازمانی خود بهره ببرید. سعی کنید در طراحی دفترچه یادداشت تبلیغاتی سادگی را حفظ کنید. چرا که این دفترچه ها در نهایت باید محلی برای یادداشت و نوشتن افراد باشد. پس فضای قابل توجهی باید برای نوشتن اختصاص یابد و رنگ سفید یا رنگی نزدیک به آن داشته باشد. هرگز نباید فراموش کرد که طراحی دفترچه های یادداشت تبلیغاتی نباید به صورتی باشد که از کاربرد آن بکاهد چرا که در نهایت این کاربرد دفترچه های یادداشت تبلیغاتی است که به آن ها جذابیت بخشیده و موارد استفاده از آن را زیاد می کند.
از طراحی سربرگ های اداری خود نیز می توانید برای طراحی دفترچه یادداشت تبلیغاتی الهام بگیرید چرا که به شما کمک می کند که یکپارچگی و هماهنگی سازمان بیش از پیش حفظ شود.

اندازه دفترچه یادداشت های تبلیغاتی می تواند بسیار متنوع باشد در نتیجه شما می توانید بسته به نیاز شرکت با مصرف کنندگان اندازه آن را مشخص کنید. طبیعی است که هرچه ابعاد دفترچه شما بزرگ تر و وسیع تر باشد هزینه چاپ آن ها بیش تر خواهد شد. شما می توانید علاوه بر تعیین اندازه ها به صورت اتفاقی، از قطع های کتاب هم استفاده کنید. برای مثال می توانید دفترچه یادداشت های تبلیغاتی خود را در قطع رقعی که یکی از استاندارد ترین اندازه هاست، در قطع وزیری که بزرگ تر از قطع رقعی است، در قطع پالتویی که قطع کشیده شده رقعی است و … استفاده کنید.

یادداشت تبلیغاتی

یاداشت تبلیغاتی یا دفترچه یادداشت همان طور که نام آن مشخص است ابزاری برای بازاریابی و تبلیغات می باشد که از آن هر شخصی با هر موقعیت اجتماعی از آن استفاده می کند از دفترچه یادداشت برای ثبت کارهای روزانه برای مدیریت بهتر کارها استفاده می شود در برخی از کسب و کارها از دفترچه یادداشت به عنوان یک هدیه تبلیغاتی در مناسبت های گوناگون در سال برای ارائه خدمات و محصولات خود به مشتریان خود استفاده می شود دفترچه یاداشت های تبلیغاتی ابزاری پر کاربرد در اداره ها می باشد دفترچه یاداشت ها بیشتر برای افرادی مانند دانش آموزان و دانشجویان برای اینکه لیست کارها و تکالیف شان را مشخص کنند مورد استفاده قرار می گیرد.
دفترچه یادداشت ها دارای طرح ها، رنگ ها و جنس های گوناگونی هستند که در بازار عرضه می شود با استفاده از دفترچه یاداشت می توان برند و سازمان تان را به دیگران معرفی کنید تا مشتریان تان افزایش یابد.

طراحی یاداشت تبلیغاتی

یاداشت های تبلیغاتی باید به گونه ای طراحی شود که در آن خدمات و محصولات شرکت را ارائه کند برای طراحی یادداشت ها ی تبلیغاتی از دو بخش جلد و صفحات داخل دفترچه یاداشت تشکیل شده است دفترچه یاداشت ها بر اساس جنس، تعداد صفحات، نوع کاغذ ، شعار سازمان و لوگو طراحی می شود تعداد صفحات موجود در دفترچه یاداشت ها شامل 40،60،80و100 برگ می باشد در زمان طراحی یادداشت تبلیغاتی باید اطلاعاتی مانند نام سازمان یا برند، شماره تماس، معرفی محصولات و خدمات و لوگو می توان در آن قرار داد.

انواع یاداشت های تبلیغاتی

دفترچه ها به دلیل کاربرد های فراوانی دارند انواع مختلفی با جنس ها و طرح های گوناگونی در بازار عرضه می شود معمولا از جنس جلدهایی مانند چرم، مقوایی ،گلاسه و جیر برای دفترچه یاداشت های تبلیغاتی استفاده می شود دفترچه های یاداشت های متعددی با طرح ها و رنگ های مختلف برا ی ارائه به مشتریان استفاده می شود دفترچه ها می توانند نمونه دفترچه یاداشت های تبلیغاتی رایج عبارتند از: دفترچه یاداشت های سیمی، فانتزی، رو میزی، مدیریتی، دکمه دار، دفترچه یاداشت با خودکار، چرمی طلقی و … می باشد.

مزایای دفترچه یادداشت

دفترچه یاداشت به عنوان ابزاری که کارهای روزانه خود را یاداشت می کنید استفاده از آن برای ثبت کارهای روزانه و جلسات اداری و کارهای محول شده به شما در سازماندهی کارهایتان کمک می کند همچنین از فراموشی کارهایتان و انجام نشدن آن ها جلوگیری می کند.
از مزیت های دیگر دفترچه یاداشت ها می توان به قابلیت حمل آسان اشاره کرد.
دفترچه یاداشت ها در ابعاد مختلفی با واحد اندازه گیری سانتی متر در بازار عرضه می شود در این بخش از مقاله می خواهیم ابعاد رایج در دفترچه یاداشت را معرفی کنیم.

1. سایز A4 دفترچه یاداشت های بزرگ در ابعاد A4 دارای سایز 21*29.5 می باشد.

2. سایز A5 دفترچه یاداشت های متوسط در ابعاد A5 دارای سایز 14.5*21 می باشد.
3. سایز A6 دفترچه یادداشت های کوچک A6 دارای سایز 10.5*14.5 می باشد.

ویژگی های مهم دفترچه یاداشت

هر دفترچه یادداشتی دارای ویژگی هایی هستند که با استفاده از آن ها می توان یک دفترچه یاداشت خوب طراحی کرد.
فضا
دفترچه یادداشت به دلیل فضای زیادی که دارند می توان از آن فضا برای تبلیغات سازمانی جهت معرفی سازمان استفاده کرد.

جلد

همان طور که در بخش های قبلی مقاله توضیح داده شد یکی از اجزای تشکیل دهنده دفترچه یاداشت جلد می باشد جلد های دفترچه یاداشت در طرح ها، رنگ ها و جنس های مختلف توسط طراحان گرافیست طراحی می شوند.

ابعاد

دفترچه یادداشت ها در ابعاد کوچک، بزرگ و متوسط توسط طراحان طراحی می شوند دفترچه یادداشت ها همان طور که در بخش های پیشین مقاله به آن اشاره شد می تواند به صورت A4,A5,A6 طراحی شوند دفترچه های با سایز A4 می توان دفترچه های کلاسور اشاره کرد دارای چندین برگ هستند در صورتی که برگه های آن به اتمام رسید می توان چند برگه اضافه داشته باشید با قرار گرفتن آن ها در کلاسور از آن ها استفاده کنید.

نکات مهم در طراحی دفترچه یادداشت ها

صحافی
نکته ای که قبل از اقدام به صحافی باید انجام داده شود جهت باز شدن دفترچه یاداشت می باشد جهت باز شدن دفترچه یاداشت ها می تواند به صورت عمودی و افقی باشد بعد از اینکه جهت باز شدن دفترچه یاداشت ها مشخص شد نوع صحافی که می خواهیم در دفترچه یاداشت ها استفاده شود را انتخاب می کنیم معمولا صحافی دفترچه یاداشت ها به صورت سیمی، منگنه ای و سر چسب انجام می شود اگر قصد دارید به صورت سیمی دفترچه یاداشت ها را صحافی کنید می توانید از رنگ های مختلفی مانند سفید، مشکی و طلائی استفاده کنید. اگر در زمان چاپ قصد دارید از صحافی سیمی استفاده کنید می تواند نوع سیم آن را هم مشخص کنید این صحافی به دوبل یا تکی انجام شود. دسته دیگر از صحافی هایی که برای یادداشت های تبلیغاتی استفاده می شود صحافی سر چسب می باشد رایج ترین نوع صحافی است که در کاغذ های یاداشت های تبلیغاتی چسب قرار می گیرد موقعیت قرارگیری آن ها در بالای کاغذ می باشد.
ضخامت
دفترچه یاداشت ها با توجه به جنس و نوع ضخامت شان در بازار عرضه می شود رایج ترین جنس دفترچه هایی که امروزه مورد استفاده قرار گرفته، دفترچه یاداشت های براق و مات می باشد.
درج تبلیغات
یکی از نکات مهمی که در زمان طراحی یاداشت های تبلیغاتی باید به آن توجه کنیم این است که تبلیغات مربوط به سازمان در کدام قسمت از دفترچه باید قرار گیرد معمولا تبلیغاتی که برای معرفی سازمان، محصولات و خدمات سازمان استفاده می شود در چند صفحه اول دفترچه قرار می گیرد.
جوهر
یکی دیگر از عواملی که در تولید یاداشت های تبلیغاتی موثر است انتخاب جوهر می باشد قبل از اقدام به چاپ دفترچه یاداشت باید از جوهری استفاده کنیم که کیفیت بالایی دارد کیفیت بالای جوهر در چاپ تاثیر به سزایی در مانایی یاداشت های تبلیغاتی دارد.

مزایای طراحی یاداشت های تبلیغاتی

تبلیغات
در زمان طراحی دفترچه یاداشت های تبلیغاتی باید مشخص کنیم که چه اطلاعاتی از سازمان را می خواهیم به مخاطبان خود ارئه دهیم همان طور که می دانید تبلیغات به دو صورت آنلاین و آفلاین انجام می شود تبلیغات بر روی دفترچه یاداشت به صورت آفلاین انجام می شود برای تبلیغات می توان از اطلاعاتی مانند شماره تماس و آدرس در دفترچه یاداشت ها استفاده کنید.
توجه به مخاطب
یکی دیگر از نکاتی که در زمان طراحی دفترچه یادداشت های تبلیغاتی باید به آن توجه داشته باشیم این است که مخاطبان خود را شناسایی کنیم و برای آن دسته از مخاطبان تبلیغات را انجام دهیم که با قرار گرفتن اطلاعات تماس داخل دفترچه یادداشت با سازمان تان تماس بگیرند.
اقتصادی بودن
سفارش دفترچه یاداشت های تبلیغاتی به دلیل کم هزینه بودن طرفداران زیادی را دارد.
توجه به طراحی
یکی از نکاتی که باید در زمان طراحی به آن توجه داشته باشیم نوع رنگ، جنس، طرح و فونت هایی که در یادداشت های تبلیغاتی استفاده می کنیم می باشد ترکیب رنگی که برای طراحی استفاده می شود باید مطابق رنگ سازمانی باشد و از فونت های مناسب طراحی استفاده شود همچنین باید جنس جلدهای دفترچه یاداشت های تبلیغاتی از کیفیت های بالایی برخوردار باشد. در واقع طراحی باید به گونه ای انجام شود که منحصر به فرد باشد و به راحتی در ذهن مخاطب ماندگاری داشته باشد.

ورود

گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟