طراحی تقویم تبلیغاتی

تقویم تبلیغاتی یکی از روش های متداول تبلیغات برای شرکت ها است که معمولا به صورت هدیه تبلیغاتی به مشتریان داده می شود. تقویم های تبلیغاتی یکی از بهترین انواع تبلیغات مخصوصا در روز های پایانی سال است چرا که در این روز ها افراد زیادی خواهان این تقویم های تبلیغاتی هستند.
مزایای توزیع یک تقویم تبلیغاتی چیست؟
آن ها کاربردی اند
یکی از بهترین نوع تبلیغات، تبلیغاتیست که دور انداخته نشود چرا که زحمات شما را بر باد خواهند داد. شما باید به دنبال راه و روش تبلیغاتی باشید که در عین جذابیت بتواند ماندگار باشد و برای بیننده هر روز تکرار شود. همان طور که قبلا در مقاله تراکت اشاره کردیم، تراکت ها یکبار مصرفند. این بدین معناست که پس از توزیعشان دور انداخته شده و کم پیش می آید کسی آن را در کنار خود نگه دارد. این موضوع در مورد تقویم تبلیغاتی وجود ندارد. چرا که آن ها بسیار کاربردی بوده و احتمال دور انداختن آن ها بسیار کم است. آن ها هر روز توسط مشتری احتمالی شما استفاده شده و در نتیجه لوگو و رنگ سازمانی شما برای وی به نمایش در می آید. اینقدر اطلاعات شما برای وی تکرار خواهد شد که برخی حتی شماره تلفن شما را نیز دیگر از یاد نخواهند برد. این نشان دهنده بازدهی و تاثیرگذاری بالای تقویم های تبلیغاتی است. همان طور که گفته شد آن ها نسبت به دیگر روش های تبلیغاتی بازدهی بسیار بالا تری دارند.
هزینه تولید آن ها را می توان کاهش داد
به لطف روش های مختلف چاپ می توان با توجه به سرمایه موجود، هزینه نهایی را کاهش داد. اگر شما به تقویم های تبلیغاتی زیادی نیازمندید می توانید از چاپ افست بهره مند شوید. به وسیله چاپ افست می توان حداقل هزار عدد تقویم تبلیغاتی با کیفیت بسیار بالایی چاپ کرد. هزینه نهایی چاپ افست نسبت به کیفیتی که ارائه می دهد بسیار پایین تر از چاپ دیجیتال است. اما اگر بخواهید به تعداد محدود مثلا 100 عدد چاپ کنید بهتر است به چاپ دیجیتال روی بیاورید. درست است که کیفیت کمتری به شما ارائه خواهد داد اما می توانید هزینه انبارداری تقویم های تبلیغاتی را به طور کل حذف کنید چرا که به تعداد بسیار کمی چاپ می شوند.
آن ها وظیفه برندسازی سازمان شما را بر عهده دارند
برند سازی و هویت سازی شرکت یکی از اهداف مهم مدیران است. به وسیله برند سازی و هویت سازی می توان شرکت خود را به افراد بیش تری معرفی کرد و حرفه ای تر دیده شد. اما تقویم های تبلیغاتی چگونه وظیفه برند سازی را برعهده خواهند گرفت؟ از آن جایی که شما درون تقویم تبلیغاتی خود لوگو، نام شرکت، شماره تلفن و دیگر کانال های ارتباطی خود را قرار می دهید پس می توانید با تکرار این اطلاعات در یاد مشتری و بیننده بمانید. این ماندگاری در ذهن می تواند سبب برند سازی شود.
سالنامه های تبلیغاتی هدیه ای خوشایند برای مشتریان است
افراد بسیار زیادی هستند که به سالنامه ها احتیاج دارند. اگر سالنامه ای به آن ها هدیه شود بسیار خرسند شده و به شرکت شما مدیون خواهند شد. از آن جا که آنان در برخورد با شما تجربه خوب و رضایت بخشی داشته اند در نتیجه مایل خواهند بود که دوباره با شما همکاری کرده و مشتری دائم شما شوند.
تقویم ها طرفداران بسیار زیادی دارند
بیش تر اقشار جامعه از تقویم ها استفاده می کنند و به آن نیاز دارند. تولید تقویم تبلیغاتی کار بی ارزشی قلمداد نشده و پخش و توزیع آن ها کاری بسیار ساده است، چرا که در کم ترین زمان ممکن به دست مشتریان احتمالی شما خواهند رسید. افراد بسیاری از این تقویم های تبلیغاتی استقبال ویژه ای خواهند کرد و شما مطمئن خواهید بود که این کالای تبلیغاتی، یکی از پر مصرف ترین کالا هاست و دور انداخته نخواهند شد.
آن ها ماندگارند
می توانید مطمئن باشید که کالای تبلیغاتی شما حداقل به مدت یکسال در دستان مشتری خواهد ماند. آن ها به خاطر عمر سالیانه ای که دارند به یکی از مشهورترین انواع روش های تبلیغاتی بدل شده اند. چرا که به واسطه عمر بالایی که دارند بسیار می توانند پر بازده باشند.
انواع تقویم های تبلیغاتی کدام اند؟
تقویم دیواری
تقویم های دیواری یکی از انواع تقویم هاست که به وسیله ابزاری روی دیوار نصب شده و به راحتی به نمایش در می آیند. یکی از مزیت های این نوع تقویم ها این است که از راه دور نیز قابل تشخیص بوده و به راحتی می توان لوگوی سازمان را در نظر همگان برجسته سازی کرد.
تقویم جیبی
این نوع از تقویم ها ابعاد کوچک تری داشته و به همین دلیل کارایی بسیار بالایی دارند. آن ها بسیار سبک بوده و می توانند به راحتی جا به جا شوند. آن ها در هر مکانی جا شده و فضای زیادی را اشغال نمی کنند. تنها ایرادشان این است که به دلیل کوچک بودن ممکن است گم شوند و نمی توان مطالب زیادی را در آن ها به نگارش در آورد.
تقویم رو میزی
تقویم های رومیزی تبلیغاتی یکی از بهترین ابزار ها برای محیط دفتر کار و خانه است. بسیاری از افراد مخصوصا کسانی که در محیط کاری هستند به تقویم های رومیزی نیازمندند و به صورت روزانه آن را مشاهده کرده و از آن استفاده می کنند. آن ها بسیار زیبا و شکیل هستند و به خاطر طراحی زیبایی که دارند می توانند فضای محیط کاری را زیبا کرده و امکانات زیادی را در اختیار کارمندان می گذارند. معمولا تقویم های رومیزی از جنس کاغذ گلاسه ساخته می شوند تا از استحکام بیش تری برخوردار باشند.
تقویم پالتویی
تقویم های پالتویی تبلیغاتی یکی پر مصرف ترین تقویم ها است که طرفداران بسیار زیادی در میان اقشار مختلف جامعه داشته و بسیار کاربردی اند. آن ها به این دلیل که جایی برای نوشتن را در اختیار مخاطبان خود در نظر می گیرد یکی از بهترین انتخاب ها هستند. آن ها برای برنامه ریزی های روزانه بسیار موثر بوده و در نتیجۀ کاربردی که دارند می توانید مطمئن باشید که مشتری شما آن را هرگز دور نخواهد انداخت.
تقویم های تبلیغاتی خود را چگونه طراحی کنیم؟
سعی کنید در قدم اول از رنگ سازمانی خود برای طراحی تقویم تبلیغاتی بهره ببرید و سپس رنگ چهار فصل را به آن اضافه کنید. تا آن جایی که می توانید ساده عمل کنید. یک ضرب المثل انگلیسی هست که می گوید: less is more به این معنی که هرچه شما عناصر کمتری به طراحی خود اضافه کنید تاثیر گذاری بیش تری خواهید داشت.
نکته بعدی در تکرار اطلاعات با ارزش شما نهفته است. باید اطلاعاتی همچون لوگو ، شماره تماس، آدرس و … را در تمام صفحات تقویم خود بیاورید. این می تواند روند برند سازی شما را تسهیل بخشیده و بیش تر از پیش در یاد مشتریان بمانید.
می توانید درون تقویم های تبلیغاتی خود روزهای مهم را با رنگ های به خصوصی به نمایش در آورید تا بین آن ها تمایزی صورت پذیرد همچنین می توانید کد های تخفیف به خصوصی را در آن ها تعبیه کنید تا افراد با داشتن تقویم تبلیغاتی شما بتوانند به تخفیف ها دست پیدا کنند. این عمل موجب می شود که آن ها به استفاده از خدمات شما ترغیب شده و از کد های تخفیف استفاده کنند.
می توانید ابعاد تقویم تبلیغاتی خود را گسترده تر کرده و کاربرد آن را بیش تر کنید. برای مثال می توانید صفحه ای برای نوشتن برای آن در نظر بگیرید و یا اینکه جایی برای گذاشتن خودکار درون آن تعبیه کنید.
بهتر است برای اینکه از تمامی مزایای تقویم های تبلیغاتی بهره ببرید از انواع مختلف آن ها استفاده کنید. به طور مثال هم تقویم رومیزی تبلیغاتی داشته باشید و هم تقویم جیبی و پالتویی.
تاجای ممکن سعی کنید تقویم های تبلیغاتی شما از جنس خوبی برخوردار باشند. برای مثال از کاغذ هایی با گرماژ بالا استفاده کنید که استفامت بیش تری دارند. چرا که کیفیت بالای تقویم های تبلیغاتی نشان دهنده کیفیت بالای خدمات و محصولات شماست. این نشان می دهد شما به کیفیت اهمیت بسیار زیادی می دهید و برای اقلام تبلیغاتی خود وقت زیادی می گذارید.

تقویم تبلیغاتی

با نزدیک شدن به آخر سال سازمان ها برای مشتریان خود هدایایی ارسال می کنند یکی از این هدایا می تواند تقویم تبلیغاتی استفاده می شود تقویم تبلیغاتی می تواند به اشکال مختلف دیواری، رومیزی یا سالنامه باشد از زمان های گذشته مردم برای آگاهی از تعداد روزهای هفته، ماه ها و سال ها از تقویم استفاده می کردند. تقویم تبلیغاتی همان طور که نامش مشخص است برای تبلیغات محصولات و خدمات سازمان ها استفاده می شود در آن می توان به محصولات و سازمان را معرفی کرد در واقع می توان گفت یکی از روش های بازاریابی می باشد که با استفاده از این روش می توان تعداد مشتریان زیادی را جذب کنید و فروش بیشتری را داشته باشید.

اصول طراحی تقویم تبلیغاتی

رایج ترین نوع تقویم های تبلیغاتی که در بازار عرضه می شود تقویم های تبلیغاتی از نوع ساده، سیمی، کارتی، آهن ربا و… می باشد در این بخش از طراحی قصد داریم با اصول طراحی تقویم تبلیغاتی آشنا شویم.
انتخاب موضوع
قبل از اینکه اقدام به طراحی تقویم تبلیغاتی کنید باید برای آن تقویم یک موضوع انتخاب کنید و با تیم سازمانی خود مشورت کنید از آن ها هم بخواهید ایده های خود برای انتخاب موضوع مطرح کنند علاوه بر این موضوع باید تقویم تبلیغاتی که طراحی می شود باید دارای جذابیت بصری باشد برای ایجاد جلوه بصری می توان از المان هایی مانند تصویر، فونت، رنگ و… استفاده کرد. برای اینکه طراحی ویژه ای داشته باشید می توانید از تصاویر، فونت ها یا از المان هایی استفاده کنید زمانی که یک شخص تقویم شما را دید نام سازمان شما به خاطر بیاورد می توانید برای تقویم تبلیغاتی که از ماه ها و روز ها تشکیل شده است هر برگه آن را به شکل های متنوع دیگر طراحی کنید.
انتخاب ماه
بعد از اینکه موضوع تقویم تبلیغاتی تان با مشورت تیم سازمانی انتخاب شد باید مشخص شود که قرار است در یک صفحه چه تعداد ماه قرار بگیرد در زمان طراحی تقویم تبلیغاتی می توان به شکل های مختلفی ماه های سال برای دیگران قابل رویت باشد می توان طراحی را به گونه ای انجام دهید در یک صفحه فقط یک ماه قرار داده شود یا می توان طراحی را به گونه ای انجام دهید که فقط دو ماه سال بر روی یک صفحه تقویم نمایش داده شود یا می توان در هر صفحه 6 ماه سال را در یک تقویم نمایش داده شود و 6 ماه سال را در یک برگه از تقویم های تبلیغاتی قرار داده می شود یا می توان 12 ماه سال را بر روی یک برگه از تقویم تبلیغاتی قرار داده شود.
بنابراین می توان تعداد ماه هایی می خواهیم بر روی یک صفحه تبلیغاتی نمایش داده شود در یک تقویم تبلیغاتی مشخص کرد نکته مهمی که در انتخاب تعداد ماه های سال بر روی تقویم تبلیغاتی وجود دارد این است که باید تعداد ماه هایی که داخل تقویم قرار داده می شود باید به گونه ای باشد که به راحتی قابل رویت باشد و از فونت هایی استفاده کرد که قابلیت خوانایی داشته باشد.
تقویم تبلیغاتی همان طور که نامش مشخص است برای تبلیغات محصولات و خدمات سازمان استفاده می شود برای این منظور می توانید در هر صفحه یک ماه را قرار دهید و محتوایی که داخل آن صفحه قرار داده می شود می تواند محصولات سازمان تان باشد.
مشخص کردن تعداد صفحات
بعد از اینکه تعیین کردید که در هر صفحه چه تعداد ماه قرار داده شود باید تعداد صفحاتی می خواهید برای طراحی تقویم را انجام دهید را مشخص کنید در این مرحله از طراحی باید تصمیم گیری کنید که تقویم تبلیغاتی تان به صورت یک روی یا دو روی طراحی شود برای طراحی تقویم می توانید از تم های فصلی یا محیطی استفاده کنید.
پیام
همان طور که قبلا اشاره شد یکی از ویژگی هایی که باید تقویم تبلیغاتی داشته باشد پیام تبلیغاتی می باشد که می توانید در زمان طراحی تقویم لوگو، تصویر محصولات تان ، نام سازمان تان یا شماره تماس و آدرس را قرار دهید با قرار دادن این نوع اطلاعات بر روی تقویم تعداد مشتریان تان افزایش می یابد و فروش بیشتری از محصولات تان دارید بنابراین با ارائه تقویم تبلیغاتی به مشتریان تان و افراد دیگر باید یک پیامی را به مخاطبان تان منتقل کنید که این پیام باید با اهداف سازمان تان هماهنگی داشته باشد.
تصاویر
یکی از نکاتی که باید در زمان طراحی به آن توجه داشته باشیم انتخاب تصویر می باشد یکی از عوامل تاثیر گذار برای ایجاد جلوه بصری انتخاب تصویر می باشد باید تصاویر به گونه ای باشد که جذاب و کیفیت بالایی داشته باشد نکته ای که باید در زمان طراحی تقویم تبلیغاتی توجه داشته باشیم این است که نباید از تصاویر شلوغ برای طراحی استفاده کرد.
توجه به فضا
یکی دیگر از عواملی که باید در زمان طراحی به آن توجه داشته باشیم فضا می باشد رایج ترین نوع تقویم هایی که مورد استفاده قرار می گیرد تقویم های رومیزی، دیواری و جیبی است برای طراحی تقویم تبلیغاتی نباید از صفحاتی که طراحی می کنید بیش از حد شلوغ و نه خلوت باشد باید با توجه به فضایی که در اختیار دارید اقدام به طراحی کنید.
تاریخ عملکرد
اگر قصد دارید که یک تقویم تبلیغاتی تهیه کنید که به صورت خاصی طراحی شود می توانید در یک صفحه از 12 ماه سال را قرار دهید و برای هر روزی که بر روی تقویم تبلیغاتی در نظر گرفته می شود یک فضای خالی در نظر گرفته شود تا مخاطب بتواند عملکرد آن روزش را بنویسد یا اینکه مشخص کند در آن تاریخ چه کاری را باید انجام دهد می توان یک فضایی را برای یادداشت های روزانه در نظر گرفت.
تبلیغ سازمان
در زمان طراحی تقویم تبلیغاتی باید یک فضایی را برای تبلیغ سازمان در نظر گرفته شود می توان تقویم را به گونه ای طراحی شود که فضای بیشتری را برای تبلیغ سازمان تان در نظر گرفته شود.
نمونه کار
یکی دیگر از کارهایی که می توان انجام داد برای اینکه طراحی منحصر به فردی داشته باشیم نمونه کار می باشد برای این منظور می توانید برای طراحی صفحات تقویم تبلیغاتی سازمان از نمونه کار های سازمان استفاده کنید با قرار دادن نمونه کارهای سازمان در تقویم باعث می شود که دیگران با فعالیت های سازمان تان آشنا شوند، تعداد مشتریان تان افزایش یابد و فروش بیشتری داشته باشید.
رنگ
در زمان طرحی تقویم تبلیغاتی یکی از موارد مهم که در جذب مخاطب تاثیر به سزایی دارد انتخاب رنگ می باشد برای طراحی تقویم تبلیغاتی می توان از رنگ های مختلفی استفاده کرد از آنجایی که تقویم برای سازمان طراحی می شود می توان از تم رنگی سازمان استفاده کرد.
نکته ای باید در زمان طراحی تقویم به آن توجه کرد باید تقویم را به گونه ای طراحی شود که نقش بازاریابی را به خوبی ایفا کند زمانی می توان گفت که در طراحی تقویم تبلیغاتی عملکرد موفقی داشتیم که تعداد مشتریان سازمان افزایش یابد و سازمان فروش بیشتری داشته باشد.

انواع تقویم های تبلیغاتی

در این بخش از مقاله قصد داریم با انواع تقویم های تبلیغاتی آشنا شویم و هر یک را شرح دهیم. به طور کلی تقویم های تبلیغاتی به سه دسته رومیزی، جیبی و دیواری تقسیم می شود.
تقویم تبلیغاتی رومیزی
رایج ترین نوع تقویم تبلیغاتی، تقویم رو میزی می باشد در این دسته از تقویم های تبلیغاتی می توان جزء اقلام ست اداری سازمان استفاده می شود که از جلوه بصری خاصی برخوردار می باشد تقویم تبلیغاتی رو میزی تبلیغات سازمان در پشت برگه و در برگه جلویی تعداد روز های یک ماه قرار داده می شود.
تقویم جیبی
تقویم جیبی همان طور که نامش مشخص است ابعاد بسیار کوچکی دارد به راحتی می توانید آن را با خود به همراه داشته باشید قیمت پایین تقویم های جیبی از مزیت های تقویم تبلیغاتی می باشد.
تقویم دیواری
نمونه دیگری از تقویم ها، تقویم های دیواری می باشد مقاومت بالا از مزیت های تقویم های دیواری می باشد نسبت به تقویم های رومیزی و جیبی قیمت بالاتری را دارد این نوع تقویم ها معمولا دارای جنس حصیر و مقوا می باشد طراحی این نوع تقویم در بالای صفحه یک بنر قرار گرفته می شود و 12 ماه سال به همراه تعداد روز های سال در یک برگه نوشته می شود به طور کلی تقویم های دیواری به دو بخش تقسیم کرد در بخش اول بنر می توان از تصاویر محصولات استفاده کرد و بخش دوم تاریخچه و روز ها و ماه ها ی سال قرار داده می شود.

ورود