استند نمایشگاهی

استند نمایشگاهی وسیله ای تبلیغاتی است که مطمئنا آن ها را حداقل برای یکبار هم که شده دیده اید. اما آیا از میزان تاثیری که روی کسب و کار شما می گذارند اطلاعی دارید؟ چرا بیش تر کسب و کار ها در نمایشگاه ها از این استند های نمایشگاهی استفاده بهینه ای می کنند؟ این ها سوالاتی است که در این مقاله به آن ها پاسخ خواهیم داد.
استند نمایشگاهی پوستری پایه دار است که به جای اینکه روی دیوار نصب شود روی زمین به راحتی قرار گرفته و می ایستد. استند های نمایشگاهی یکی از استراتژی های خوب تبلیغاتی هستند که مشتریان را حتی از راه دور به سمت خود جذب می کند. یک استند نمایشگاهی خوب باید بتواند آن قدر جذاب و گیرا باشد که نه تنها دیده شود بلکه مشتریان را وادار به خرید و دریافت خدمات از شما کند. این استند های نمایشگاهی خوب که صرفه در مجموعه طرح ثمین تولید می شود یکی از پر طرفدارترین اقلام نمایشگاهی بوده و بسیاری از کسب و کار ها از این استند های نمایشگاهی برای جذب مشتریان و کسب اعتماد و اعتبار بین مشتریان خود استفاده می کنند.
نمایشگاه ها محلی برای دیده شدن کسب و کار های بزرگ و کوچک است. به همین دلیل در نمایشگاه ها رقبا همدیگر را می شناسند و از یکدیگر الگو گرفته و یا با یکدیگر دست به همکاری می زنند. نمایشگاه ها بستر مناسبی را برای تبادل اطلاعات و جذب مشتریان تازه و وفادار فراهم می کنند. یکی از دلایلی که افراد به نمایشگاه ها جذب می شوند آشنایی با خدمات جدید، به روز بودن، دریافت ناب ترین خدمات و سرگرمی است. حتی بسیاری از بازدیدکنندگان نمایشگاه برای تبلیغ کسب و کار شخصی خود و یا یافتن شغل رویاهای خود به این نمایشگاه ها می آیند.
استند های نمایشگاهی یکی از بهترین وسیله هایی هستند که می توانند در نمایشگاه ها به شما خدمت رسانی کنند. اما مزیت آن ها نسبت به سایر روش های تبلیغاتی چیست و چرا استند های نمایشگاهی طرفداران بسیار زیادی دارند؟
یکی از دلایلی که باید استند های نمایشگاهی را تهیه کنید سبک بودن آن هاست. بله آن ها وزن چندانی ندارند و به راحتی می توانند جا به جا شوند. این یک مزیت بسیار بزرگ است چرا که شما می توانید آن را حتی با ماشین شخصی خود نیز به محل نمایشگاه بیاورید. کسانی که در نمایشگاه های بسیاری شرکت کرده اند از این مزیت بسیار استقبال می کنند. همان طور که می دانید برگزاری نمایشگاه کاری پر چالش است و شرکت کنندگان با زمان می جنگند. بسیاری باید تراکت های خود را تا آن موقع آماده کنند و وسایل نمایشگاهی خود را بچینند. این پروسه می تواند برای آن ها استرس آور باشد. این در حالیست که آن ها هیچ نگرانی بابت استند های خود ندارند. آن ها سبک و قابل حمل اند. با دوام اند و پس از یکبار تولید نیاز به تولید دوباره آن ندارند. هم چنین هزینه تولید آن ها بسیار پایین است و هزینه چندانی برای این کار نیاز ندارند. آن ها بسیار با دوام بوده و با اینکه ضربات بسیاری می خورند اما هرگز دست از خدمت رسانی و تبلیغ شرکت نمی کشند. این یکی از بزرگترین مزیت هاییست که استند های نمایشگاهی دارند. آن ها نیازی به پیگیری شما ندارند. شما می توانید آن ها را به حال خود رها کنید تا وظیفه خود را در قبال شما انجام دهند. از استند های تبلیغاتی می توان به عنوان وسیله ای تزئینی نیز یاد کرد. آن ها مراجعین شما را چند دقیقه ای بیش تر در غرفه شما نگه می دارد تا شما بتوانید فرصت های خرید بیش تری را برای مشتریان فراهم کنید. آن ها چشمان مشتریان را مجذوب خود کرده و بسیاری از مشتریان شما را به این فکر وا می دارد که چه قدر این سازمان یا شرکت برای مشتریان و خودش ارزش و احترام قائل است و به روش بسیار بهینه ای توانسته مرا مجاب به همکاری با آن ها کند.
حال که مزایای داشتن یک استند نمایشگاهی را بررسی کردیم می خواهیم ببینیم که طراحی و چاپ آن باید به چه صورت باشد.
تا حالا به طراحی استند های نمایشگاهی توجه کرده اید؟ آن ها بسیار جذاب طراحی شده اند و حاوی اطلاعات با ارزشی هستند. برای طراحی آن ها از رنگ سازمانی شرکت استفاده شده و با دیگر اقلام نمایشگاهی مطابقت دارند. اطلاعاتی که روی استند های نمایشگاهی قرار می گیرند می توانند حاوی اطلاعاتی باشند که فروش شما را بالا می برند. این اطلاعات می توانند آدرس سایت فروشگاهی شما و یا آدرس فروشگاه شما باشد. هم چنین شرکت ها با استفاده از استند های نمایشگاهی بیانیه های خود را به گوش همگان می رسانند. بسیاری از شرکت ها و سازمان ها پس از اینکه جشنواره یا مسابقه ای را برگزار کردند به وسیله استند های نمایشگاهی برگزاری این رویداد ها را به تمام بینندگان و مخاطبان خود منتقل می کنند.
طراحی استند ها باید به صورت کاملا جذابی صورت پذیرد. در طراحی استند ها تمرکز طراح روی عکس های کاربردی و نوشته های تعیین کننده است. طراحی بیلبورد ها برخلاف طراحی استند فقط بر مبنای تصاویر بوده و خواهان جذب مخاطبین در کسری از ثانیه است. استند ها نیز که بیلبورد های کوچک زمینی هستند تمرکز اصلیشان همانند بیلبورد ها روی تصاویر است اما آن ها نوشته ها را نیز تا جای ممکن می پذیرند.
استند های نمایشگاهی انواع گوناگونی داشته و از مواد مختلفی تشکیل می شوند. مواد اولیه ساخت آن ها همچون فلز، کارتن پلاست، پلاستیک و … روی وزن نهایی و قیمت نهایی شما تاثیر خواهد گذاشت. برای مثال استند های نمایشگاهی که از فلز تشکیل شده اند قیمت بالاتر و وزن بیشتری دارند اما ماندگاری آن ها نسبت به دیگر مواد اولیه استند های نمایشگاهی بیش تر خواهد بود.
اگر استند تبلیغاتی شما طراحی اصولی نداشته باشد یا کیفیت چاپ بسیار نامرغوب باشد مشتریان با خود به این نتیجه خواهد رسید که محصولات شما نیز به احتمال بسیار زیاد از کیفیت بسیار بالایی برخوردار نیست و به سمت رقبای شما سرازیر خواهد شد. در نتیجه در کیفیت محصولات تبلیغاتی خود نهایت دقت را کنید. چرا که تبلیغات هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری روی همان هزینه ایست که برای تبلیغات صورت گرفته است.
بهتر است استند های نمایشگاهی خود را هر چند وقت یکبار به دست طراحان بسپارید تا طراحی دوباره ای برای آن ها صورت پذیرد. این عمل بدین خاطر صورت می پذیرد که کسب و کار شما را پویا و فعال نشان دهد. تغییر در نوع و ظاهر تبلیغات می تواند تاثیر بسزایی روی مشتریان قدیمی و جدید شما بگذارد چرا که آن ها را نسبت به محتوای تبلیغاتی جدید شما کنجکاو خواهد کرد.
استند های نمایشگاهی می توانند به صورت رول آپ نیز باشند. تفاوتی که رول آپ ها نسبت به استند های نمایشگاهی دارند این است که آن ها می توانند به راحتی جمع شده و جا به جایی آن ها به راحت ترین شکل ممکن صورت پذیرد. هم چنین رول آپ های نمایشگاهی قابلیت این را دارند که محتوای داخل آن ها به راحت ترین روش ممکن تغییر کند و شما مجبور نباشید برای هر محتوای جدیدی که می خواهید چاپ کنید یک استند تبلیغاتی جدیدی را برای مجموعه خود تهیه فرمایید. این نکته مثبتیست که رول آپ های نمایشگاهی نسبت به استند های نمایشگاهی دارند.
در کلام آخر باید گفت که استند های نمایشگاهی یکی از بهترین و هوشمندانه ترین انتخاب های هر کسب و کاری است. اگر کسب و کار شما شرکت کننده دائمی نمایشگاه است پس در نتیجه استند های نمایشگاهی و رول آپ های نمایشگاهی می تواند یکی از اصلی ترین انتخاب های شما برای تبلیغ کسب و کار و سازمان شما باشد. استند های نمایشگاهی توانستند جایگاه خود را در میان روش های تبلیغاتی ارزان و موثر محکم کنند. آن ها آنقدر همه گیر شده اند که اگر کسب و کاری از آن ها در نمایشگاه های خود استفاده بهینه ای نداشته باشد نسبت به رقبا عقب خواهد افتاد.

استند

استند به زبان فارسی به معنای ایستاده یا تکیه دادن می باشد اگر بخواهیم به تاریخچه استند توجه داشته باشیم زمانی که نمایشگاه ها به وجود آمدن باید برای فروش و تبلیغات محصولات به یک فضایی نیاز داریم با به وجود آمدن نمایشگاه ها برای اینکه بتوان غرفه سازی در نمایشگاه ها انجام شود سازه های استند با جنس های پلکسی گلاس، فلز، کارتن پلاست ،فلز و… به وجود آمدن که با استفاده از آن ها می توان به عنوان ویترین محصولات و تبلیغات آن ها استفاده کرد.

استند ها را می توان در چه جاهایی استفاده کرد؟

استند هایی که ساخته می شود در فضاهای باز و بسته قرار داده می شود بنابراین باید در زمان طراحی باید با توجه محل استقرار استند ها اقدام به طراحی استند ها می کنیم.

انواع استند ها :

در این بخش قصد داریم با انواع استند ها آشنا شویم به طور کلی استند ها به سه دسته تبلیغاتی، نمایشگاهی و فروشگاهی تقسیم می شوند در ادامه به صورت کامل شرح داده می شود.
استند تبلیغاتی
همان طور که از نام آن مشخص است برای تبلیغات خدمات و محصولات از استند های تبلیغاتی استفاده می شود استند های تبلیغاتی باید از جلوه بصری مناسبی برخوردار باشد ایجاد جلوه بصری و محتوا مناسب تاثیر به سزایی در افزایش فروش و تعداد مشتریان دارد. هر چقدر از عناصر بصری استفاده شود به جذابیت تبلیغات افزوده می شود و با طراحی مناسب می توان سازمان را به هدف اصلی نزدیک تر کرد. به طور کلی استند های تبلیغاتی از جنس های مختلف پلکس گلاس، رومیزی، کراس، تلسکوپی، چوبی، ایکس، چرخشی، فلکه ای، پاپ آپ، رول آپ، فلزی، لایت باکس، اسپیس فریم و بامبو ساخته می شود.
استند تبلیغات محیطی
نوع دیگر تبلیغاتی که انجام می شود تبلیغات محیطی می باشد تبلیغات محیطی به تبلیغاتی گفته می شود که در نقاط مختلف شهر در میدان ها، بزرگراه ها برای کسب و کارهای مختلف تبلیغات انجام می شود تا سازمان به سود خوبی برساند نمونه ای از تبلیغات محیطی بیلبورد هایی هستند که در نقاط مختلف شهر می توان مشاهده کرد استند های تبلیغاتی در تبلیغات محیطی کاربردهای مختلفی دارد کاربردهای تبلیغات محیطی شامل موارد زیر می باشد:
• معرفی کسب و کار
جهت تبلیغات محصولات و خدمات سازمان باید سازمان به همراه زمینه فعالیت سازمان را معرفی شود تا مخاطبانی که تبلیغات مشاهده می کنند و قصد دارن سفارش کالا دهند با نام سازمان و زمینه فعالیت سازمان آشنا باشند.
• قابل استفاده در همایش ها و نمایشگاه ها
تبلیغات می تواند در یک فضای باز یا بسته مانند نمایشگاه ها، همایش ها، سمینار ها و… انجام شود در واقع برای نصب تبلیغات نیاز به استند داریم.
• قابل استفاده در فروشگاه ها و مراکز خرید
استند های تبلیغات محیطی را می توان در فروشگاه و مراکز خرید برای شناخته شدن محصول و فروش آن محصول مشاهده کرد.
• هتل ها
هتل ها نمونه دیگری از کاربرد های استند های تبلیغاتی می باشد که با تبلیغات در مورد هتل می توان مشتریان بیشتری را جذب کند.
• غذا و نوشیدنی
برای معرفی بهترین غذا و نوشیدنی از استند های تبلیغات محیطی استفاده می شود استند های که برای معرفی بهترین نوشیدنی در فروشگاه ها برای تبلیغات آن نوشیدنی استفاده می شود و برای معرفی بهترین غذا می توان نمونه آن را در رستوران ها مشاهده کرد.
• قابل استفاده در نمایشگاه ها
یکی دیگر از کاربردهای استند ها در نمایشگاه می باشد که با استفاده از استند ها می توان غرفه های نمایشگاه ها ساخته شود و محصولات داخل آن غرفه های نمایشگاهی فروخته شود.
استند نمایشگاهی
استند های نمایشگاهی مانند استند های تبلیغات برای تبلیغات استفاده می شود وجه مشترکی بین استند ها وجود دارد میتواند تبلیغات را در فضای بسته انجام داد یا در فضای بسته. استند های نمایشگاهی برای غرفه سازی نمایشگاه ها استفاده می شود که محصولات به صورت ویترین بر روی آن قرار داده می شود.
استند فروشگاهی
استند های فروشگاهی همان طور که از نام آن ها مشخص می باشد برا ی تبلیغات داخل فروشگاه های زنجیره ای استفاده می شود هدف از تهیه استند فروشگاهی تبلیغات برای محصولات باشد که بتوان از طریق فروش آن محصول فروشگاه سود بیشتری را به دست آورد. استند های فروشگاهی از انواع مختلف دیواری، ساده، آرشیپل، دیواری و… ساخته می شود برای ویترین محصولات داخل قفسه ها قرار داده می شود.

مزیت های استند

استفاده از استند ها مزیت هایی را به همراه دارد مزیت های استند شامل موارد زیر می باشد:
• قابلیت استفاده در فضاهای باز و بسته
یکی از مزیت های استند ها قابل استفاده بودن در محیط های داخلی و خارجی می باشد استند های تبلیغاتی که برای محیط خارجی ساخته می شود باید در برابر عوامل محیطی مانند باران، برف و…مقاوم باشد.
• قابلیت استفاده از دو طرف استند
استند ها داری دو طرف پشت و روی می باشد محتوای تبلیغاتی که بر روی استند ها قرار داده می شود می تواند در هر دو طرف استند نمایش داده شود.
• هزینه پایین
همان طور که می دانید زمانی اقدام به تبلیغات می کنیم یکی از ابزار های ضروری برای نصب تبلیغات استفاده از استند می باشد یکی از مزیت های استفاده از استند هزینه پایین آن می باشد و می توان تبلیغات را بر روی آن قرار داد.
• حمل و نقل آسان
استند ها به دلیل سبک بودن و وزن کمی که دارد می توان به راحتی آن را حمل و نقل کرد.
• قابلیت تغییر طول و عرض
استفاده از استند ها این مزیت را برای تان فراهم می کند تا بتوان طول و عرض استند را به هر اندازه ای که مورد نظر تان می باشد تغییر دهید روی آن سایز تبلیغات خود را قرار دهید.
• قابلیت تغییر محتوای تبلیغاتی
قابلیت تغییر محتوای تبلیغاتی از مزیت های مهم استفاده از استند می باشد با استفاده از استند ها می توان به راحتی طرح و گرافیک محتوای تبلیغاتی را تغییر داد.
• نصب و جمع آوری آسان
استند ها قابلیت نصب و جمع آوری دارد بدون نیاز به دانش به راحتی میتوان آن ها را نصب کنیم و به راحتی نیز می توانیم آن ها جمع کنیم این از مزیت های استفاده استند ها می باشد.

نکات مهم در مراحل ساخت استند های نمایشگاهی

استند های نمایشگاهی در واقع یکی از روش های تبلیغاتی می باشد در دنیای تبلیغات با تبلیغ محصولات و خدمات سازمان علاوه بر اینکه در فروش و افزایش تعداد مشتریان نقش به سزایی را ایفا می کند در برند سازی سازمان نیز کمک می کند تا توسط افراد جامعه شناخته شوند برای شناخته شدن سازمان باید نام سازمان به همراه زمینه فعالیت در زمان طرحی گرافیکی تبلیغات توجه شود و به گونه ای باید محتوای تبلیغاتی آماده شود که یک پیام با توجه به هدف آن سازمان به مخاطبان منتقل شود پیام باید به گونه ای باشد که در سریع ترین زمان ممکن به مخاطبان منتقل شود. برای ساخت استند های نمایشگاهی نیاز است که مراحلی طی شود تا به واسطه آن بتوان استند نمایشگاهی را راه اندازی کنیم در ادامه این بخش با نکاتی مهم در مراحل ساخت استند های نمایشگاهی آشنا می شوید نکات مراحل ساخت استند های نمایشگاه عبارتند از :
درج لوگو
یکی از کار هایی که باید برای ساخت استند های نمایشگاهی انجام دهیم این است که لوگو سازمان باید در قسمت بالای استند قرار داده شود که با قرار دادن لوگو به برند سازی سازمان کمک می کند تا شناخته شوید علاوه بر این ها طراحی که انجام می شود باید دارای جلوه بصری مناسبی باشد جلوه بصری باید به گونه ای باشد که مورد توجه مخاطب قرار گیرد.
توجه به ساختار محتوای تبلیغاتی
جهت ساخت استند های نمایشگاهی باید توجه داشته باشیم قرار است که محتوای تبلیغاتی به چه زبانی طراحی شود اگر محتوای تبلیغاتی باید به زبان فارسی طراحی شود پس باید ساختار و چیدمان به ترتیب از بالا به پایین به صوت راست چین باشد ولی اگر می خواهیم به زبان انگلیسی محتوای تبلیغاتی را طراحی کنیم باید ساختار و چیدمان محتوای تبلیغاتی از چپ به راست باشد.
تصاویر
یکی از عناصری که در طراحی بسیار کاربرد دارد و نقش به سزایی در جذابیت بصری آن تبلیغات ایفا می کند استفاده از تصاویر می باشد تصاویری که در زمان طراحی باید استفاده کرد تصاویر با کیفیت بالا می باشد تصاویری که دارای کیفیت بالا باشد نقش مهمی را در ایجاد جلوه بصری و جذب مخاطب ایفا می کند.
رنگ
یکی دیگر از المان های طراحی رنگ می باشد هر سازمانی برای خود یک رنگ سازمانی باید داشته باشد رنگی که انتخاب می شود باید به گونه ای باشد که توجه مخاطب را به خود جلب کند برای انتخاب رنگ با توجه به علم روانشناسی رنگ می توان با توجه به هدف سازمان رنگی مناسب برا ی محتوای تبلیغاتی استفاده کرد رنگی که انتخاب می شود باید به گونه ای باشد که توجه مخاطب را در سریع ترین زمان ممکن جلب کند.
سادگی
طراحی استند های نمایشگاهی باید به گونه ای انجام شود که بین محتوای متنی و تصاویر و فضای خالی استند توازن داشته باشیم شلوغی در محتوای تبلیغاتی باعث می شود سازمان را به هدف نرسد و مورد توجه مخاطب قرار نگیرد.
ایده پردازی و خلاقیت
یکی از کار هایی که باید قبل از شروع فرآیند طراحی انجام داد ایده پردازی می باشد طراحی باید توسط شخصی انجام شود بتوان ایده های زیادی بدهد و برای طراحی های خود خلاقیت داشته باشد شخصی که خلاقیت داشته باشد طرح ها و نمونه کار های مشابه انجام نمی دهد و طرحی که به مشتری می دهد نو می باشد و کپی برداری از نمونه کارهای دیگران نیست فقط می تواند نمونه کارهای دیگران را مشاهده کند برای اینکه ایده بگیرد.
توجه به سایز استند
در زمان شروع فرآیند طراحی باید به سایز توجه داشته باشیم محتوای تبلیغاتی باید بر اساس سایز بر روی استند قرار گیرد با توجه به درخواست مشتری می توان سایز آن ها را بر اساس استند های رومیزی، رول آپ و… طراحی کرد.
ارزیابی
بعد از اینکه طراحی به اتمام رسید باید نظر همکاران خود بدانید در صورتی که ایده ای داشتند آن ایده را لحاظ کنید تغییرات را اعمال کنید پس از اینکه مورد تایید خودتان و همکاران تان بود جلسه ای با مشتری خود برگزار کنید در آن جلسه در صورتی که مشتری خواستار تغییرات بود آن تغییرات اعمال شود بعد از اینکه مشتری تایید کرد اقدام به چاپ نمایید.

نتیجه گیری

با توجه به توضیحات داده شده با مفهوم استند نمایشگاهی ، کاربرد آن آشنا شدید و یاد گرفتیم استند ها را می توان در محیط های باز و بسته استفاده کرد استفاده از استند ها ابزاری ضروری برای نصب تبلیغات می باشد مزیت هایی را به همراه داشت با مزیت های آن آشنا شدیم و یاد گرفتیم یکی از ابزار های تبلیغات استفاده از استند های نمایشگاهی می باشد با استفاده از این نوع تبلیغات سازمان را رسیدن به اهداف یاری میکند شرکت طرح ثمین در زمینه طراحی نو ساخت استند های نمایشگاهی فعالیت می کند جهت ثبت سفارش با شماره 019217153044 تماس حاصل فرمایید.

ورود

گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟