فیلم تبلیغاتی

تبلیغات یکی از اصلی ترین اصولی است که هر کسب و کاری برای رشد و توسعه خود به آن نیاز دارد. از آن جایی که اهمیت تبلیغات بر هیچکس پوشیده نیست، راه های مختلف و متنوعی برای تبلیغات وجود دارد. شما می توانید بروشور یا تراکت های خود را به دست مشتریان بسپارید، برای خود بیلبوردی بزنید و یا در مجلات و روزنامه ها آگهی دهید. اما یکی از روش هایی که بازدهی بسیار بالایی دارد ساخت فیلم ها و تیزر های تبلیغاتی هستند. شما باید شناخته شوید و چه راهی بهتر از فیلم های چند دقیقه ای که در عین اینکه افراد را سرگرم می کنید پیام مجموعه و کسب و کار خود را نیز به آن ها برسانید. تیزر های تبلیغاتی معمولا قبل یا بین فیلم های پر بیننده می توانند به نمایش در آیند، یا اینکه در سایتتان به بازدید باور نکردنی دست یابند. مهم نیست فیلم های تبلیغاتی شما کجا به نمایش در خوهند آمد، در هر صورت آن ها یکی از بهترین راه ها برای برند سازی و معرفی محصولاتتان به شکیل ترین روش ممکن هستند. تیزر های تبلیغاتی یا فیلم های تبلیغاتی معمولا کوتاه و مختصرند و می خواهند در کم ترین زمان ممکن بیش ترین بازدهی را داشته باشند و این یکی از بهترین مزیت هاییست که می توانید در فیلم های تبلیغاتی بیابید. یکی از اهدافی که فیلم های تبلیغاتی مسلم هستند تا آن را بیابند مشغول کردن فکر بیننده و مخاطب است. بدین شکل که آن ها توضیح مختصر و هیجان انگیزی درباره محصول شما می دهند و در آخر سکوت می کنند. حال این بیننده است که کنجکاوی بسیار زیادی پیدا کرده و به دنبال یافتن ویژگی های دیگر محصول وارد سایت شما می شود.
فیلم های تبلیغاتی یا تیزر های تبلیغاتی به روش های گوناگونی ساخته و تولید می شوند. در ادامه به روش های مختلف تولید آن می پردازیم.
انیمیشن:
یکی از روش هایی که می توانیم به وسیله آن فیلم های تبلیغاتی بسازیم ساخت انیمیشن است. انیمیشن ها که از نظر هزینه استراتژی تبلیغاتی بسیار مناسبی هستند می توانند جذابیت بسیار زیادی داشته باشند و بازدهی تبلیغاتی شما را چندین برابر کنند. اما باید به این موضوع دقت کرد که فیلم های انیمیشنی برای همه کسب و کار ها شاید گزینه مناسبی نباشند. انیمیشن ها گامی برای نزدیک شدن به مشتری هستند و می توانند به بهترین روش ممکن ذهن مشتری را درگیر کسب و کار شما کند. هرچند فیلم های تبلیغاتی دیگر گسترش بیش تری نسبت به انیمیشن ها دارند اما انیمیشن ها در حال توسعه و ارتقا هستند و به صورت روز افزونی به طرفداران آن ها اضافه می شود.
فیلم تبلیغاتی رئال:
فیلم های تبلیغاتی رئال خواهان نمایش محصولات به صورت واقعی و در دنیای واقعی هستند. این فیلم های تبلیغاتی که در ایران گسترش وسیعی پیدا کردند یکی از بهترین روش ها برای کمپانی ها و کارخانه هایی هستند که محصول جدیدی را ارائه داده اند و می خواهند محصول جدیدشان را به همراه برجسته سازی نام شرکت به نمایش همگان در آورند. در این فیلم های تبلیغاتی محصول در دنیای واقعی به نمایش در می آید و نحوه کار با محصول برای مشتری شرح داده می شود.
فیلم تبلیغاتی رئال انیمیشن:
در فیلم های تبلیغاتی رئال انیمیشن فیلم برداری واقعی و موشن گرافیک یا انیمیشن ها با هم ادغام می شوند تا جذابیت کار چند برابر شوند. این فیلم های تبلیغاتی که به روش ویدیو موشن ساخته می شوند در ساخت موزیک ویدیو ها نیز بسیار موفق عمل کردند و توانستند این ویدیو های چند دقیقه ای را به یکی از جذاب ترین ویدیوها تبدیل کنند.

مراحل ساخت یک تیزر تبلیغاتی چیست؟

ساخت فیلم تبلیغاتی یا تیزر تبلیغاتی کار ساده ای نیست و باید یکسری از مراحل را به درستی بگذراند تا بتواند به بهترین روش ممکن ارائه شود.
1) سناریوی فیلم را آماده کنید: اولین کار و پروژه ای که برای ساخت یک فیلم تبلیغاتی نیاز است که انجام دهید آماده سازی سناریو و نقشه اصلی داستان فیلم است. باید مشخص کنید در این فیلم تبلیغاتی چه چیزی را می خواهید به نمایش درآورید، هدف شما چیست و چرا می خواهید فیلم تبلیغاتی داشته باشید. یکی از بهترین اهدافی که فیلم های تبلیغاتی یا تیزر های تبلیغاتی به دنبال دستیابی به آن هستند، برانگیختن حس کنجکاوی دیگران است. این بدان معناست که بیننده پس از تماشای تیزر بخواهد خودش قابلیت های دیگر خدمات و محصولات را کشف کند و به روش بهتری به ویژگی های محصول دست پیدا کند.
2) مخاطبین هدف شما کیست و از چه سبک فیلم های تبلیغاتی خوشش می آید؟ یکی از بهترین روش ها برای بالا بردن بازدهی فیلم ها این است بدانید سلیقه مخاطبین هدف شما به چه صورت است. همان طور که قبلا به آن اشاره کردیم فیلم های تبلیغاتی انیمیشن ممکن است برای همگان مناسب نباشد. شما در این مرحله از ساخت فیلم تصمیم می گیرید که در نهایت فیلم تبلیغاتی شما به چه صورت باشد و داستان چه محوریتی برای خود پیدا کند. هم چنین در این مرحله باید مشخص کنید تیزر خود را در کجا می خواهید پخش کنید. ممکن است اگر به این موضوع توجه نکنید فیلم تبلیغاتی که ساختید دیگر به کار شما نیاید. برای مثال فیلم تبلیغاتی که شما برای فضای مجازی ساخته اید و حالا می خواهید در تلویزیون پخش کنید شاید با قوانین شبکه های تلویزیونی داخلی ایران هم خوانی نداشته و شما مجاز به پخش آن ها در این پلتفورم ها نشوید.
3) ساخت تیزر: هنگامی که مراحل قبلی را به خوبی طی کردید، نوبت به ساخت آن می رسد. ساخت هیچ فیلمی کار ساده ای نیست و نیاز به برنامه ریزی های متعددی دارد. در این مرحله، مواردی که در مراحل قبلی انتخاب شده و در مورد آن بحث شد مثل نوع فیلم برداری، لباس، محل فیلم برداری و … به اجرا در می آید. توجه داشته باشید که انتخاب لوکیشن پایه و اساس انتخاب دیگر موارد است. برای مثال نوع لوکیشن انتخابی شما مشخص می سازد که لباس ها به چه صورت باشند، نور و تجهیزات مناسب محیط شما چه باشد و در حقیقت انتظار چه چیزی را باید داشته باشیم. پس از ساخت تیزر نوبت به تدوین آن می رسد.
4) تدوین فیلم تبلیغاتی: در مرحله تدوین فیلم، فیلم تبلیغاتی ما شکل و شمایل نهایی را به خود می گیرد. در مرحله تدوین فیلم، تدوینگر قطعات مختلف فیلم را به صورت کاملا هنرمندانه و جذاب به هم می چسباند و ترانه ها و صداهای مورد نیاز را به فیلم اضافه می کند. یکی از روش هایی که می توان یک تدوین گر مبتدی را از تدوین گر ماهر متمایز کرد توجه به جزئیات است. هنر تدوین گری هنری پر از جزئیات مثال نزدنی است و یک تدوین گر نباید بگذارد کوچک ترین موارد از زیر نظرش بگذرد. یکی دیگر از ویژگی هایی که یک تدوینگر باید به دنبال آن باشد آپدیت بودن است. این به این خاطر است که تدوین گران با نرم افزار ها کار می کنند. نرم افزار های تدوین نیز همواره در حال به روز رسانی هستند پس یک تدوینگر باید بتواند از جدید ترین و به روز ترین ابزار های تدوین استفاده کرده تا بیش ترین بازدهی را تقدیم مشتری کند.
5) انتشار آن: حال که تمام قطعات فیلم به درستی کنار هم چیده شد و صداگذاری ها صورت گرفت می توان آن را در اختیار بینندگان قرار کرد. در تایید فیلم تبلیغاتی خود به این موضوع توجه کنید که فیلم تبلیغاتی شما باید کوتاه و مختصر باشد. هم چنین این فیلم تبلیغاتی باید به صورتی ساخت و تدوین شده باشد که بتواند به بهترین شیوه ممکن با تمام اقشار جامعه و تمام سنین ارتباط برقرار کند. اما چرا یک فیلم تبلیغاتی باید هم چین ویژگی هایی را داشته باشد و دلیل تاکید بیش از اندازه ما روی این موضوع چیست؟ هزینه ای که بابت فیلم تبلیغاتی پرداخت شده است نباید با بازدهی کم هدر شود. شما باید تا جای ممکن بتوانید بازدهی فیلم های تبلیغاتی خود را به صورت قابل توجهی بالا ببرید تا بتوانید حداکثر استفاده را از فیلم تبلیغاتی خود برده و بیش ترین مشتریان را به سمت خود جذب کنید.

چکیده

فیلم تبلیغاتی با نام تیزر تبلیغاتی یا ویدیو تبلیغاتی مشهور می باشد همان طور که از نام آن مشخص است برای تبلیغات یا آگهی در مورد محصولاتی که سازمان ارائه می دهد تهیه می شود زمانی که فیلم ها تبلیغاتی آماده می شود بر روی رسانه های رادیو و تلویزیون پخش می شود با پخش فیلم های تبلیغاتی بر روی رسانه ها باعث افزایش تعداد مشتریان می شود و در نهایت می توان سازمان فروش بیشتری را به دست آورد علاوه بر اینکه برای سازمان سود دهی دارد باعث شناخته شدن برند در میان افراد جامعه می شود و اینکه با تهیه فیلم تبلیغاتی با توجه به محتوا می تواند باعث اعتماد سازی در بین مخاطبان می شود.

فیلم تبلیغاتی

فیلم تبلیغاتی باید دارای محتوای خوب باشد به طوری که مخاطب را به سوی خود جذب کند برای جذب مخاطب باید از عناصر بصری استفاده کرد نکته ای که در تهیه فیلم های تبلیغاتی وجود دارد محتوا می باشد محتوایی که باید در زمان آماده کردن محتوا به آن توجه داشته باشیم این است که باید محتوا به گونه ای تولید شود که حس کنجکاوی را در فرد به وجود بیاورد که با ایجاد حس کنجکاوی مخاطب به آن تبلیغ فکر کند و محتوایی که آماده می شود علاوه بر اینکه حس کنجکاوی را در مخاطب ایجاد کند باید بتواند در سریع ترین زمان ممکن پیام را به مخاطب منتقل کند. فیلم های تبلیغاتی که توسط سازمان های مختلف به شرکت های تبلیغاتی سفارش داده می شود می توان گفت یک هدف مشترک بین تمامی آن ها وجود دارد هدف مشترکی که بین تمامی سازمان ها وجود دارد این است که بتواند مشتریان بیشتری را جذب کنند، فروش بیشتری داشته باشند و در نهایت با تهیه فیلم تبلیغاتی در بین افراد جامعه شناخته شوند که این می تواند در برند سازی آن سازمان کمک فراوانی کند.

فیلم های تبلیغاتی در چه جاهایی دیده می شود؟

فیلم های تبلیغاتی را می توان در رسانه های رادیو، تلویزیون مشاهده کرد البته عنوان دیگری که برای فیلم های تبلیغاتی استفاده می شود تیزر ها هستند که در بزرگراه ها، میدان ها، خیابان ها نصب می شود.

ویژگی های فیلم تبلیغاتی

با توجه به توضیحاتی که ارائه شد بنابراین باید هر تیزر تبلیغاتی ویژگی هایی را داشته باشد در ادامه مقاله با ویژگی های فیلم تبلیغاتی آشنا می شویم.
ایده پردازی
زمانی که می خواهیم برای یک سازمانی فیلم تبلیغاتی آماده کنیم باید ایده پردازی شود و ایده هایی که توسط طراح مطرح می شود باید نو و خلاقانه باشد به گونه ای که یک مفهوم را به مخاطب منتقل کند.
جلوه های بصری
محتوایی که برای فیلم تبلیغاتی آماده می شود باید حاوی عناصر بصری باشد تا آگهی از جذابیت ظاهری برخوردار شود و توجه مخاطب را به آگهی جلب شود که این عامل به میزان فروش هایی که بعد از پخش آگهی سازمان کسب می کند نقش مهمی را ایفا می کند.
انتقال پیام
یکی از عوامل مهم جذب مخاطب در فیلم تبلیغاتی سرعت انتقال پیام می باشد زمانی که قصد داریم تبلیغاتی در مورد یک محصول تهیه کنیم می تواند این تبلیغات به صورت فیلم باشد می تواند به صورت متن باشد تحت هر شرایطی که می خواهید تبلیغات انجام دهید باید موضوع مشخص شود هدف از تبلیغات مشخص شود سپس با توجه به نوع موضوع و هدف پیام باید در سریع ترین زمان ممکن به مخاطب منتقل شود.
توجه به نظرات مشتری
زمانی که فیلم تبلیغاتی را آماده کردید حتما یک جلسه با مشتری برگزار کنید و در آن جلسه مشتری ممکن است خواستار تغییراتی بر روی فیلم تبلیغاتی باشد در این شرایط یک زمانی را به مشتری خود اعلام کنید و مطابق با زمانی که اعلام کردید تغییرات را اعمال کنید. در واقع فیلم تبلیغاتی که آماده می شود باید بر اساس نظر و سلیقه مشتریان انجام شود.

انواع فیلم های تبلیغاتی

به صورت کلی فیلم های تبلیغاتی به سه دسته انیمیشن، رئال و رئال انیمیشن تقسیم می شود در ادامه با مفهوم هر یک از آنها آشنا خواهید شد.
فیلم های تبلیغاتی رئال:
فیلم های تبلیغاتی رئال به تبلیغاتی گفته می شود که در رسانه تلویزیون پخش می شود که تبلیغات برای یک محصول انجام می شود در این نوع تبلیغات به معرفی محصول می پردازد.
فیلم های تبلیغاتی رئال انیمیشن:
فیلم های تبلیغاتی رئال انیمیشن به فیلم های تبلیغاتی گفته می شود که ترکیبی از انیمیشن و واقعیت می باشد.
فیلم های تبلیغاتی انیمیشن:
فیلم های تبلیغاتی انیمیشن به فیلم های تبلیغاتی گفته می شود که جهت تبلیغات برای حوزه های مختلف کسب و کار استفاده می شود.

مراحل تهیه فیلم تبلیغاتی

در این بخش از مقاله قصد داریم شما را با مراحل ساخت فیلم تبلیغاتی آشنا کنیم مراحل فیلم تبلیغاتی شامل موارد زیر می باشد که هر یک را به صورت کامل شرح خواهیم داد.
مرحله اول: پیش تولید
موضوعاتی که در مراحل ساخت فیلم تبلیغاتی مطرح می شود بسیار مهم می باشد که با توجه به نکاتی که در هر مرحله از ساخت فیلم تبلیغاتی مطرح می شود با توجه به آن نکات می توان فیلم تبلیغاتی را کیفیت خوب آماده کنیم. قبل از اینکه به تهیه فیلم تبلیغاتی بپردازیم باید سوالاتی را از خود بپرسیم سپس اقدام به تولید فیلم تبلیغاتی کنیم سوالاتی که باید مطرح شود به ترتیب زیر می باشد.
هدف از تولید فیلم تبلیغاتی چه می باشد؟
مخاطبان آن سازمان سفارش دهنده چه افرادی هستند؟
چه پیامی را می خواهیم به مخاطبان خود منتقل کنیم؟
بعد از اینکه محتوای فیلم تبلیغاتی آماده شد در چه جایی می خواهیم تبلیغات پخش شود؟
مدت زمانی که طول می کشد تا فیلم تبلیغاتی پخش شود چقدر می باشد؟
فیلم تبلیغاتی که باید آماده شود در چه نوعی باید تهیه شود؟ رئال یا انیمیشن؟
زمانی که تصمیم به ساخت فیلم تبلیغاتی گرفته شد باید میزان هزینه برای ساخت فیلم تبلیغاتی برآورد کرد؟
با توجه به سوالاتی که مطرح شده است هدف اصلی در تولید فیلم تبلیغاتی به ترتیب زیر می باشد.
افزایش تعداد مشتریان
افزایش میزان فروش
جذابیت در ارائه محصولات و خدمات
برتری نسبت به رقبا
در واقع در مرحله پیش از تولید باید به سوالات مطرح شده پاسخ دهیم با توجه به پاسخ هایی که می دهیم می توانیم میزان برتری خود را نسبت به رقبا تعیین می شود.
مرحله دوم: تولید
در مرحله تولید باید به تمامی سوالاتی که در بخش پیشین مطرح شده پاسخ داده شود با توجه به پاسخ ها داده شده و تصمیمات اتخاذ شده اقدام به طراحی فیلم تبلیغاتی می کنیم در واقع در این مرحله فیلم تبلیغاتی تولید می شود ولی باید تبلیغاتی که ساخته شده است ارزیابی شود.
مرحله سوم : تدوین
زمانی که فیلم تبلیغاتی ارزیابی شد باید فیلم تبلیغاتی را تدوین کنیم برای تدوین فیلم تبلیغاتی بخش هایی که ساخته شده است را در کنار همدیگر قرار می دهیم بر روی آن ها صدا، موسیقی و…. قرار می دهیم در واقع هر آنچه که باعث جذابیت تبلیغات می شود اضافه می کنیم.

نتیجه گیری

با توجه به توضیحاتی که در این مقاله داده شد به این نتیجه رسیدیم که در هر زمینه کسب و کاری که هستید باید برای رونق کسب و کار تان تبلیغاتی را انجام دهید یکی از روش های تبلیغات ساخت فیلم تبلیغاتی می باشد فیلم های تبلیغاتی بر روی رسانه ها پخش می شوند با پخش آن ها بر روی رسانه ها می توان مشتریان بیشتری را جذب کنید و فروش بیشتری را داشته باشید شرکت طرح ثمین در زمینه فیلم تبلیغاتی فعالیت می کند در صورتی که قصد دارید کسب و کار خود را رونق دهید با شماره 09217153044 تماس حاصل فرمایید.

ورود

گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟