فیلم صنعتی

فیلم صنعتی به زبان بسیار ساده فیلمی تبلیغاتی از نحوه ساخت و پردازش کالا ها در کارخانه است. بیش تر کارخانه ها به این دلیل به دنبال ساخت فیلم صنعتی برای خود هستند که مشتریانشان از روند بهداشتی و پردازشی تولید کالا مطمئن شده و حس نزدیک تری نسبت به کالا و تولیدی ها پیدا کنند. هم چنین فیلم های صنعتی می توانند زمان طولانی تری را به خود اختصاص داده و تبدیل به مستند صنعتی شوند تا مشتریان بتوانند با دیدن آن ها دانش و اطلاعات عمومی خود را نیز بالا ببرند. با داشتن یک فیلم صنعتی برای کارخانه خود می توانید کیفیت کالاهای خود را به رخ همگان کشیده و ویژگی های مثبت و مزیت های خود را به عنوان یک تولیدی و وجه تمایز شما با دیگر تولیدی ها را به روش بسیار بهتری بازگو کنید.
فیلم های صنعتی برای شرکت های سرگرمی و شبکه های تلویزیونی بسیار مناسب است و دست اندر کاران این شبکه ها از فیلم صنعتی شما استقبال خواهند کرد. این مستند و فیلم صنعتی حتی برای کسانی که سنین کمی دارند نیز می تواند جذابیت داشته باشد چرا که جوانان شاید آینده خود را در کارخانه شما ببینند. می توان گفت فیلم های صنعتی آن قدر گسترش پیدا کرده اند که اگر کارخانه ای هم چین فیلم تبلیغاتی برای خود نداشته باشد نسبت به رقبا عقب خواهد افتاد. اما آیا فیلم های صنعتی فقط برای کارخانه ها مناسب است؟ زمانی که حرف از کارخانه زده می شود بسیاری از ما سوله های بزرگی را تصور می کنیم که دستگاه های صنعتی عظیم و بزرگی در حال ساخت و پردازش کالا ها هستند. اما این در مورد تمام تولیدی ها حقیقت ندارد. در واقع می توان گفت که بسیاری از تولیدی ها در فضاها و اتاق های بسیار کوچکی کار می کنند. مسلما فیلم های صنعتی فقط برای کارخانه های بزرگ کاربرد ندارد و تولیدی های کوچک نیز می توانند با استفاده از آن بسیاری از مشتریان را متعجب کنند. فیلم های صنعتی نقش بسیار پررنگی در حفظ و نگهداری اعتبار شما بازی می کنند. اعتبار چیزیست که مخاطبین معمولی شما را به مشتریان وفاداری تبدیل می کند. هرچه اعتبار کاری شما بالاتر باشد اعتماد سازی بیش تر صورت می گیرد. اما اعتماد سازی چیست و چرا برای فروش بیش تر مهم است؟ یکی از وظایف و اهداف مهم تبلیغات ایجاد اعتماد بین شما و مخاطبان شما است تا آن ها را به بهترین شکل ممکن راضی نگهدارد و به مشتریان همیشگی شما تبدیل شوند. اعتماد سازی همانند معجزه ایست که در خدمت کسب و کار های کوچک و بزرگ گذاشته می شود. اگر یک مشتری به شما اعتماد داشته باشد تمام محصولات جدید شما را خواهد خرید و نه تنها خودش از آن ها استفاده خواهد کرد بلکه آن را به دیگران و اطرافیان خود نیز معرفی خواهد کرد. به این نوع تبلیغات، تبلیغات دهان به دهان می گویند. تبلیغات دهان به دهان که یکی از مهم ترین و پر بازده ترین نوع تبلیغات است همان توصیه هاییست که دیگران برای پیشبردن کار شما به شما می کنند. برای مثال به شما آرایشگاه خوبی را معرفی می کنند یا نوع ماشین لباس شویی که خودشان از آن استفاده کرده اند را به شما نشان می دهند. این نوع تبلیغات جزو پربازده ترین ها است و حاصل سرمایه تبلیغاتی است که شما برای کسب و کار خود کنار گذاشته بودید.

فیلم های صنعتی برای چه کسب و کارهایی استفاده می شود؟

کارخانه ها و خطوط تولید:
همان طور که پیشتر توضیح داده شد یکی از صنایعی که طرفدار پراپرقرص فیلم های صنعتی هستند تولیدی ها و کارخانه ها هستند. از آن جایی که ورود به کارخانه ها برای همگان مقدور نیست، این کارخانه ها و تولیدی ها تصمیم به تولید فیلم های صنعتی گرفتند تا به وسیله آن بتوانند هم کنجکاوی مشتریان قبلی خود را از بین ببرند و هم مخاطبان جدیدی پیدا کنند تا پیام خود را به دست آن ها برسانند. برای کارخانجاتی که با مشتریان خارجی نیز در ارتباط هستند می توان زیر نویس انگلیسی یا هر زبان دیگری را قرار داد تا آن ها نیز بتوانند از این فیلم های صنعتی بهره برداری کنند. به وسیله زیر نویس ها دیگر لازم نیست هزینه ای برای صدا گذاری پرداخت شود و هزینه های شما کاهش می یابد هرچند که صداگذاری به زبان مقصد می تواند تاثیر گذاری بیش تری داشته باشد. این دقیقا کاریست که شرکت های خارجی مثل سامسونگ در ایران انجام می دهند. یکی از مواردی که در ساخت فیلم های تبلیغاتی و صنعتی باید مد نظر داشت جذابیت آن است. این جذابیت به راحتی به دست نیامده و کادر و تیم مجربی باید روی فیلم صنعتی شما کار کنند.
شرکت ها و سازمان ها:
شرکت ها و سازمان ها فعالیت بسیار متنوعی انجام می دهند. شرکت هایی مثل شرکت های بیمه و خدمات پس از فروش و … برای تبلیغ خود به ساخت فیلم های صنعتی روی آورده اند. بدین خاطر که آن ها می توانند این فیلم صنعتی خود را چه به عنوان تبلیغ در شبکه های تلویزیونی چه در نمایشگاه ها به نمایش در آورند. خوشبختانه روش های متفاوت و متنوعی برای تبلیغ در نمایشگاه ها وجود دارد. دیگر کمپین های تبلیغاتی که مجموعه طرح ثمین در نمایشگاه ها به اجرا در می آورند طراحی تراکت و چاپ تراکت، طراحی بروشور و چاپ بروشور، تهیه اقلام نمایشگاهی مثل استند نمایشگاهی، پاپ آپ نمایشگاهی و … را می توان نام برد. یکی دیگر از روش های تبلیغاتی در نمایشگاه ها پخش فیلم های صنعتی است. از آن جایی پخش کننده های سینمایی در نمایشگاه ها به تعداد محدود وجود دارد می توان از پادکست های تبلیغاتی استفاده کرد که بازدهی مطلوبی دارند.
سمینار ها:
سمینار ها و کنفرانس های بزرگ برای اینکه در یاد همگان ماندگار و ثبت شوند از فیلم های صنعتی استفاده می کنند. البته تولید فیلم صنعتی آن ها با دیگر صنایع فرق می کند. از آن جایی که این سمینار ها در مدت زمان معلومی برگزار شده و دیگر تکرار نمی شوند حساسیت ساخت فیلم برای آن ها بسیار بالاست. کوچک ترین اشتباه می تواند جبران نا پذیر باشد. ساخت فیلم صنعتی برای سمینار ها بدین صورت است که عوامل فیلم سازی به همراه برترین تجهیزاتی که دارند به محل برگزاری سمینار ها و کنفرانس ها آمده و تجهیزات خود را قبل از شروع برنامه آماده می کنند. زمانی که برنامه آغاز شد عملیات فیلم برداری هم زمان آغاز می شود تا بهترین لحظات این برنامه ها را ثبت کند. در آخر کار به گروه تدوین سپرده می شود تا از این ویدیو های خام و طولانی یک تیزر صنعتی کوتاه و خلاصه شده به همراه صدا گذاری های دقیق قرار دهند.
پالایشگاه ها و نیرو گاه ها:
مجموعه هایی هم چون پالایشگاه ها و صنایع پتروشیمی بهترین راه را برای تبلیغ و ارتباط با مشتریان پیدا کرده اند. از آن جایی که این مکان ها از نظر میزان آلودگی، بسیار برای سلامتی مضر هستند و کارمندان لباس های مخصوصی برای کار در آن جا می پوشند در نتیجه کم پیش می آید در پالایشگاه ها به روی مردم معمولی باز شود. در نتیجه فیلم های صنعتی می توانند در این شرایط نقش بهینه ای را برای آن ها ایفا کنند. به وسیله هلی شات ها و پهپاد های مناسب این کار می توان فضای گسترده پالایشگاه ها را برای مردم به نمایش در آورد. هم چنین زحمات کارمندان دیگر نادیده گرفته نمی شود و این تشویقی برای آن ها خواهد بود. چرا که می دانند مردم کار و زحماتی که این شغل دارد را نظاره گر بوده اند و اعتبار کاریشان افزایش پیدا می کند. معمولا برای فیلم های صنعتی پالایشگاه ها و نیروگاه ها ترانه های قدرتمند به همراه صدا گذاری های با نفوذی استفاده می شود تا قدرت و توازن نیروگاه و پالایشگاه را به بهترین شکل ممکن به نمایش بگذارد. از آن جایی که برای هم چین مجموعه های بزرگی رقابت با رقبای خارجی حرف اول را میزند معمولا فیلم صنعتی آن ها به زبان های دیگر نیز ساخته و تدوین می شود.

چکیده

فیلم صنعتی با نام فیلم تبلیغاتی نیز شناخته می شود فیلم های صنعتی همان طور که از نام آن مشخص است از مرحله تولید کالا تا مرحله عرضه به بازار نمایش داده می شود در هر نوع کسب و کاری که هستید و در هر صنف کاری که کار می کنید می توان فیلم صنعتی را تهیه کرد هدف از ساخت فیلم صنعتی در فرآیند تولید محصول نشان دادن کیفیت محصولات به مخاطبان می باشد با نشان دادن فیلم صنعتی در شبکه های تلویزیونی، اینستاگرام علاوه بر اینکه می توانید مشتریان بیشتری را جذب کنید بلکه باعث اعتماد سازی بین مشتریان تان می شود. برای ساخت فیلم نیاز به محتوا دارید محتوایی که برای ساخت فیلم های صنعتی یا تبلیغاتی قرار می گیرد به کارفرما آن کسب و کار بر می گردد در میان خدماتی که به مشتریان ارائه می دهد دوست دارد کدام یک از محصولات به مشتریان خود معرفی کند که با معرفی آن محصولات فروش بیشتری را می توان جذب کرد.

فیلم صنعتی

فیلم یا تیزر یکی از شاخه های صنعت می باشد فیلم در واقع یک سری تصاویری هستند که پشت سر هم نمایش داده می شود در کنار فیلم از واژه فیلم برداری استفاده می شود که تمامی تصاویری که به صورت پیوسته و پشت سر هم نمایش داده و آن ها را ضبط می کند معمولا فیلم هایی توسط فیلم بردار ضبط می شود می تواند به صورت با صدا و بدون صدا باشد فیلمی که به مخاطب نشان داده می شود می تواند یک داستان باشد یا فقط محتوای صوتی باشد که توجه مخاطب را به خود جلب کند. در صورتی که امکان حضور مشتری در محل کسب و کارتان وجود نداشته باشد با تهیه فیلم صنعتی می توان فروش بیشتری را برای مجموعه یا سازمان تان به دست آورید. به عبارتی دیگر با تهیه فیلم صنعتی می توان محل کسب و کار خود یا محصولات سازمان تان را معرفی کنید.

تولید فیلم صنعتی

مراحل تولید فیلم صنعتی به ترتیب شامل مراحلی می باشد که هر کدام از این مراحل را به صورت کامل شرح می دهیم.
پژوهش
جهت تولید فیلم صنعتی با کیفیت بالا نیاز است که در مورد نوع کسب و کاری که دارید می تواند کارخانه باشد یا یک کارگاه یا شرکتی باشد که می خواهد محصولات خود را به مشتریان خود نمایش دهد باید پژوهش انجام شود بررسی شود تا بتوان ما به هدف نهایی برساند.
بازدید
بعد از اتمام مرحله پژوهش نیاز است که از محیط کارخانه یا کارگاهی که محصولات در آن تولید می شود بازدید شود در این بازدید حضور موسس یا بنیان گذار آن مجموعه می تواند در ساخت فیلم به ما کمک کند تا بتوانیم به نتیجه خوبی برسیم.
پژوهش پایانی
زمانی که بازدید انجام شد باید برای تکمیل پژوهش باید عکس هایی که در مرحله بازدید به دست آوردیم باید سوالاتی مطرح شود تا کیفیت تولید فیلم خوب شود.
آماده کردن متن سناریو
با توجه به هدف ساخت فیلم باید مرتبط با موضوع متنی را آماده کنیم و از آن متن برای ساخت فیلم استفاده می کنیم متنی که تهیه می شود باید با توجه به شعار سازمان تهیه شود.
پیش تولید
قبل از اینکه اقدام به تولید فیلم کنیم باید تیم فیلم برداری کنار هم جمع می شوند تا محل بازدید را ارزیابی کند به چه تجهیزاتی نیاز است آن تجهیزات را آماده می کنند تا فیلم ساخته شود. بعد از اینکه امکانات آماده شد باید یک روزی را مشخص کرد تا فیلم برداری انجام شود و سناریو آماده شده توسط شخصی بیان شود برای ضبط صدا که باید با توجه به متن سناریو آماده باشد باید در استادیو ضبط صدا انجام شود.
تدوین
باید از تمامی تصاویری که در مرحله بازدید عکاسی شد و صدای که در استادیو ضبط شد به همراه لوگوی سازمان باید توسط تدوین گر تدوین شود.
موسیقی
در این مرحله باید با توجه به محتوا فیلم باید موسیقی بر روی آن پخش شود موسیقی باید برای هر نوع فیلم صنعتی وجود داشته باشد.
صدا گذاری
در این مرحله باید تمامی تصاویر را با صدا به گونه ای تنظیم شود که با همدیگر هماهنگی داشته باشد.
تیراژ
برای تهیه تیراژ باید نام تمامی عوامل تهیه کننده فیلم و نام مالک های کارگاه، محصولات و کارخانه درج می شود.
تهیه نسخه خروجی
پس از طی کردن مراحل فوق با توجه به فیلم می توانید آن در فضاهای مجازی مانند وب سایت و شبکه های مجازی قرار دهید یا بر روی پرده سینما قرار داده شود.

ویژگی های فیلم صنعتی

تهیه فیلم صنعتی ویژگی هایی را به همراه دارد که در ادامه مقاله با ویژگی هایی که باید فیلم صنعتی داشته باشد آشنا خواهید شد.
فیلم صنعتی که توسط تیم فیلم برداری ساخته می شود باید از کیفیت بالایی برخود دارد شرط کیفیت بالا در فیلم های صنعتی پژوهش هایی که باید در طی زمان انجام شود با توجه به توضیحات بخش پیشین باید پژوهش های ابتدایی انجام شود سپس این پژوهش ها کامل تر شود سپس باید یک سناریو خوب با توجه به هدف ساخت فیلم باید تهیه شود فیلم برداری که انجام می شود باید با کیفیت خوب گرفته شود سپس صدا گذاری هایی که انجام می شود باید با کیفیت مناسب انجام شود و باید گرافیک خوبی داشته باشد جلوه بصری مناسبی داشته باشد تا توجه مخاطب را به خود جذب کند و در نهایت باید یک نسخه خروجی از فیلم تهیه شود توجه به این موارد باعث می شود که فیلم صنعتی که تولید می شود با بالاترین کیفیت تولید شود کیفیت بالای فیلم تولید شده باعث می شود که به عملکرد حرفه ای داشته باشیم.

اعضای تیم فیلم صنعتی

در این بخش از مقاله قصد داریم در مورد عوامل مهمی که باید برای ساخت فیلم صنعتی به آن توجه داشته باشیم شرح دهیم. برای اینکه در تولید فیلم صنعتی عملکرد موفقی داشته باشیم نقش تمامی اعضای تیم بسیار مهم می باشد هر کدام از اعضا کار مربوط به خود را انجام می دهند تا بتوانند فیلم را به بهترین شکل ممکن به مشتریان خود عرضه کنند.
گروه کارگردانی
یکی از اعضای تیم فیلم برداری تیم کارگردانی می باشد وجود تیم کارگردانی باعث می شود که کارها به خوبی مدیریت شود و در زمان خود کارها انجام شود.
برنامه ریزی دقیق
جهت بهتر انجام شدن کارها نیاز است که کارها توسط یک نفر برنامه ریزی شود برای برنامه ریزی کارها باید داخل یک دفترچه تمامی کارهای باید انجام شود یادداشت شود کتبی بودن لیست کار ها به ما یاد آوری می کند که کارها بهتر مدیریت شود برنامه ریزی و نظم در انجام کارها باعث موفقیت در آن کار می شود.
تجهیزات
جهت ساخت فیلم صنعتی نیاز به دستگاه هایی داریم که با استفاده از آن ها بتوانیم فیلم را تولید کنیم.
صدا گذار ی
همان طور که در بخش های پیشین شرح داده شد یکی از کار های باید در زمان تولید فیلم به آن توجه کرد صدا گذاری می باشد این صدا گذاری باید با توجه به سناریو تهیه شده انجام شود.
تدوین
یکی دیگر از اعضای تیم فیلم برداری گروه تدوین می باشد گروه تدوین باید تمامی کارهایی که توسط اعضای تیم انجام شده مانند صداگذاری و تصاویر تهیه شده، محتوا و… باید توسط گروه تدوین تمامی عناصر کنار همدیگر قرار گیرد.
نور پردازی
یکی از کارهایی که باید در فرآیند تولید فیلم صنعتی انجام داد نور پردازی می باشد میزان نور نباید زیاد یا کم باشد باید مناسب با محیط باشد. نور پردازی یکی از عوامل مهم در کیفیت فیلم صنعتی می باشد.
گرافیک
فیلمی که تولید می شود باید از عناصر بصری مناسبی برخوردار باشد تا بتواند توجه مخاطب را به خود جلب کند استفاده مناسب از عناصر نقش مهمی را در بازدهی فیلم ایفا می کند همان طور که در ابتدای مقاله اشاره شد هدف از تولید فیلم صنعتی جذب مشتریان بیشتر می باشد که با جذب مشتریان می توان به فروش بیشتری دست یابیم.

نتیجه گیری

فیلم صنعتی مورد استفاده تمامی سازمان هایی می باشد که قصد دارند محصولات خود را به مخاطبان نمایش دهند که با تولید فیلم صنعتی می توان تعداد مشتریان سازمان تان را افزایش دهید و فروش بیشتری داشته باشید در واقع تولید فیلم صنعتی در حوزه فعالیت تان باعث می شود که اعتماد سازی بین تمامی مشتریان می شود و مخاطبان را از فرآیند تولید محصولات آگاه کند که با نشان دادن فرآیند تولید محصولات مخاطبان از کیفیت محصولات اطمینان پیدا می کنند شرکت طرح ثمین در زمینه تولید فیلم صنعتی فعالیت می کند می توانید در بخش نمونه کارها آن ها را مشاهده کنید جهت سفارش فیلم صنعتی با شماره 09217153044 تماس حاصل فرمایید.

ورود

گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟