عکاسی صنعتی

تبیلغات یکی از ابزار هایی است که به وسیله آن می توانید فروش خود را دو چندان کنید. اما چگونه کالاهای خود را به بهترین نحو ممکن به دیگران معرفی کنیم؟ به طوری که تمامی جزئیات محصول به نمایش در آید تا بیننده بتواند انتخاب بهتری داشته باشد؟ عکاسی صنعتی و تجاری یکی از روش هایی است که می تواند به شما در ارائه تصویر مطلوبی از کالاهایتان کمک کند. می توان گفت در واقع عکاسی صنعتی برای هر کسب و کاری یک نیاز است. شما چه کسب و کار آنلاین داشته باشید چه آفلاین به هر حال برای ارائه محصولتان باید از عکس ها و تصاویر خوبی استفاده کنید. هدف از عکاسی صنعتی برای سازمان ها و شرکت ها فروش بیش تر است. به عبارت دیگر عکاسان صنعتی تمام تلاش خود را می کنند تا با استفاده از بهترین روش های عکاسی جلوه زیبایی از محصول را برای مخاطبین شما به نمایش بگذارد. می توان گفت مرز بین یک شرکت حرفه ای و غیر حرفه ای در استفاده از خدمات عکاسی صنعتی نهفته است. عکس و تصویر چیزیست که مخاطبان را به ورق زدن کاتالوگ های شما تشویق می کند. تصاویر صنعتی تمام حوزه های تبلیغاتی دیگر شما را نیز در بر می گیرند. تبلیغات در اینستاگرام بر مبنای تصویر است. بیلبورد ها برای افزایش بازدهی و جذب نگاه مشتریان نیازمند عکاسی صنعتی هستند. تراکت های شما برای معرفی کالا باید از عکس ها و تصاویر با کیفیت استفاده کنند. و از همه مهم تر شما برای سایت خود نیازمند عکس های با کیفیتی هستید که بتوانید فروش بیش تری داشته باشید. تصاویر با کیفیت بالا بازدید از سایت شما را بالا برده و مخاطبین سایت برای مدت زمان بیش تری در سایت شما باقی خواهند ماند که این به نوبه خود می تواند روی سئو سایت شما تاثیر مثبتی بگذارد.

چرا باید از عکاسان صنعتی در معرفی محصولاتمان بهره ببریم؟

1) تصاویر نرخ بازدید و فروش را بالا می برند: مهم نیست که این نرخ بازدید و فروش چند درصد است بلکه مهم این است که خریداران در نهایت محصولی را به صورت آنلاین می خرند که عکس داشته باشد. اگر با سایت هایی همچون شیپور و دیوار آشنایی داشته باشید به شما توصیه می کنند که حتما برای آگهی های فروش خود عکس بگذارید چرا که نرخ بازدهی را بالا خواهد برد.
2) عکاسان صنعتی بهترین تجهیزات را برای تبلیغ محصول شما در دست دارند: بسیاری از افراد اظهار کرده اند که عکس ها بیش تر از توضیحات نوشتاری می توانند آن ها را مجاب به خرید کنند. مخصوصا اگر این عکس ها به صورت حرفه ای عکاسی شده باشند. عکاسان صنعتی به بهترین روش ممکن می توانند این رویای شما را به واقعیت تبدیل کنند. در حقیقت می توان گفت که شما برای عکاسی هزینه اضافی نمی دهید بلکه این یک سرمایه گذاری مادام العمر روی محصول شماست.

چه مواردی در عکاسی صنعتی باید مد نظر قرار بگیرد؟

1) انتخاب نور مناسب: تجهیزات مناسب برای نور پردازی باید خریداری شود. از آن جایی که عکاسی صنعتی بیش تر در محیط سربسته انجام می شود در نتیجه تجهیزات نور پردازی بسیار بیش تر از دیگر روش های عکاسی مورد نیاز عکاس خواهد بود.
2) اگر مشتریان کمی دارید و تازه وارد به این حوزه شده اید به جای خرید تمام تجهیزات آن ها را اجاره کنید: چه در عکاسی صنعتی چه در شاخه های دیگر عکاسی به دلیل هزینه های بسیار گزافی که این شغل دارد سعی کنید تا جای ممکن هزینه های خود را کنترل کنید. اول حرفه ای شوید بعد اقدام به خرید تجهیزات مورد نیاز خود کنید. این توصیه ایست که هر کسی به شما نخواهد کرد.
3) بک گراند سفید: اگر نمی دانید از چه بک گراندی برای محصولات خود استفاده کنید رنگ سفید می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای شما باشد. سادگی زیباییست. رنگ سفید نه تنها می تواند حسی مینیمال به کارهای شما بدهد بلکه می تواند محصول مورد نظر را به بهترین روش ممکن برای بینندگان به نمایش در آورد.
4) زوایا: یکی از نکته هایی که باید حتما در عکاسی صنعتی به خاطر بسپارید عکاسی یک محصول در زوایای مختلف است. بیننده باید بتواند با قابلیت های مختلف یک محصول آشنا شود. هرچه تصاویر بیش تری از محصول موجود داشته امکان فروش محصول بالاتر رفته و بازدهی شما افزایش پیدا می کند.
5) وضوح بالا: کیفیت و وضوح بالا مخصوصا در فضای دیجیتال و اینترنت از اهمیت بسیاری برخوردار است. مشتریان هنگام انتخاب محصولات از آن جایی که به صورت حضوری نمی توانند محصول را در دست بگیرند در نتیجه روی محصول زوم کرده و بافت محصول را زیر نظر می گیرند. حال اگر کیفیت و وضوح عکس نا مطلوب باشد این می تواند روی انتخاب محصول توسط مشتری تاثیر بدی گذاشته و آن ها را به سمت رقبا بکشاند.
6) نشان دادن سایز محصول: یکی از تکنیک هایی که می توانید به وسیله آن بازدهی عکاسی خود را بالا برده و کارفرمایان را راضی نگه دارید نشان دادن سایز کالا در عکس است. بسیاری از افراد از خرید اینترنتی می ترسند. بخشی از آن به عکاسان صنعتی بر می گردد که نتوانسته اند آن طور که باید و شاید محصول را در عکس های خود به درستی معرفی کنند. برای اینکه به روش بهتری سایز محصول را در عکس مشخص سازید بهتر است شئ‌ای را که همگان با اندازه آن آشنایی دارند را در کنار آن قرار دهید. این شئ می تواند دست یا یک خودکار باشد.
7) سطح بازتاب کننده نور: در عکاسی صنعتی می توانید محصولات خود را روی شیشه ای قرار دهید تا بازتاب محصول را نشان دهد. این می تواند یکی از ایده های خلاقانه ای باشد که جذابیت عکس شما را برای بینندگان بالا ببرد. در فتوشاپ نیز روش هایی برای ایجاد بازتاب وجود دارد.
8) در فروش آنلاین قوانین هر سایت را درباره عکس ها بدانید: بسیاری از سایت های فروشگاهی قوانین به خصوصی در بارگذاری عکس ها دارند. بیش تر این سایت ها فقط عکس هایی که پس زمینه سفید دارند را به می پذیرند. پس قبل از عکاسی حتما برای کارفرمایان خود شرایط کاری این سایت های فروشگاهی آنلاین را توضیح دهید.
9) استفاده از سه پایه پس از توسعه کسب و کار خود در زمینه عکاسی صنعتی: زمانی که مشتریان محدودی دارید می توانید زمان زیادی را صرف تنظیمات دوربین برای هر عکس کنید اما در صورتی که مشتریان شما زیاد شوند و تعداد شات های شما برای هر محصول افزایش پیدا کند در نتیجه شما زمان کمتری برای تنظیم دوربینتان برای گرفتن هر شات در اختیار دارید. برای بر طرف کردن این مشکل می توانید از سه پایه ها استفاده کنید. سه پایه ها کار شما را در عکاسی صنعتی به مراتب راحت تر می کند. دیگر لازم نیست دوربینتان را به دست بگیرید. تنظیمات دوربین از قبل آماده شده است و شما فقط باید جای محصولات را تغییر داده و از زوایای گوناگونی عکاسی کنید.
10) استفاده از فیلتر: فیلتر زمانی به کار شما می آید که در حال عکاسی صنعتی از یک محصول براق هستید و آن محصول نور خیلی زیادی را باز تاب می کند. این می تواند عکس نهایی شما را خراب کند. اما فیلتر های قطبی در عکاسی صنعتی می توانند کمک حال شما شوند.
11) فتوشاپ در عکاسی صنعتی: توصیه ما این است که سعی کنید عکس هایتان به فتوشاپ نیازی نداشته باشند اما با این حال یادگیری فتوشاپ یکی از مواردیست که باید در لیست اهداف خود وارد کنید. فتوشاپ مکمل کار شماست. هرچند که این نرم افزار نمی تواند عکس بد را خوب کند اما می تواند قدم مثبتی در زیبا تر کردن عکس های شما داشته باشد. چه بسا شما نیاز داشته باشید قسمتی از عکس را حذف کنید ، رنگ محصول را تغییر دهید و یا بک گراند عکس را به طور کل حذف کنید. در تمام این موارد فتوشاپ می تواند به شما یاری برساند.

چکیده

ممکن تا حالا برای شما پیش آمده باشد که بخواهید محصولات سازمان تان را تبلیغ کنید یا اینکه در میان دوستان و اطرافیان تان اشخاصی را داشته باشید که بخواهند محصولات یا خدماتی که سازمان شان ارئه می دهد را به دیگران معرفی کنند یکی از راه های شناخته شدن سازمان و محصولات یا خدمات سازمان تبلیغات می باشد برای اینکه تبلیغات تان موثر واقع شود باید تبلیغات تان کیفیت بالایی داشته باشد منظور از اینکه می گوییم باید کیفیت بالا داشته باشد این است که باید از تصاویری استفاده کرد که دارای کیفیت بالا هستند برای انجام تبلیغات حرفه ای می توان برای تصاویر محصولات تان از عکاسی صنعتی استفاده کنید اگر سازمان تان قصد دارد که در سطح جامعه شناخته شود تا مشتریان بیشتری را جذب کنند و فروش بیشتری را برای سازمان پدید بیاورد باید برای تبلیغاتی که انجام می دهید یا می خواهید محصولات تان را از فضاهای مجازی به فروش برسانید نیاز به عکاس صنعتی دارید.

عکاسی صنعتی

عکاسی صنعتی شاخه های عکاسی زیادی را در بر دارد که هدف از استفاده عکاسی صنعتی در تجارت می باشد که در هر نوع کسب و کار به عکاس صنعتی نیاز داریم اگر می خواهیم کالا ها، خدمات سازمان خود را به فروش برسانیم و برای آن ها تبلیغاتی انجام دهیم برای اینکه کیفیت تبلیغات بالا باشد تصاویر نقش بسیار مهمی در موثر بودن آن تبلیغ ایفا می کند بنابراین با کمک عکاسی صنعتی می توان مشتریان بیشتری را جذب کنیم و فروش بیشتری را به دست آوریم در واقع عکاسی صنعتی به کسب و کار تان کمک می کند تا فروش بیشتری را داشته باشید برای اینکه بخواهیم نسبت به رقبای کسب و کارمان یک گام جلوتر باشیم تا تبلیغاتی که در بنر، بیلبورد ها، تیزر ها انجام می دهیم خاص باشد و توجه بیننده را به خود جلب کند می توانیم برای تصاویر از عکاسی صنعتی استفاده می شود در عکاسی صنعتی به بهینه سازی عکس کمک می کند که اولین موردی که در ذهن مخاطب ماندگار می ماند تصویر می باشد می توان با عکاسی صنعتی آن توجه مخاطبان را به تبلیغات خود جذب کنیم.

انواع عکاسی صنعتی

عکاسی صنعتی انواع مختلفی دارد که می توانیم با توجه به نوع کار می توانیم از آن استفاده کنیم در این بخش از مقاله قصد داریم انواع عکاسی صنعتی را بررسی کنیم و هر مورد را شرح دهیم.
عکاسی تبلیغاتی
عکاسی تبلیغاتی همان طور که از نامش مشخص است از آن برای تبلیغات استفاده می شود مفهوم عکاسی تبلیغاتی به تبلیغات در مورد یک محصول یا کالای سازمان اشاره می کند که از طریق تبلیغات فروش آن کالا بیشتر شود تبلیغات می توان در بیلبورد، تیزر، مجلات، کاتالوگ ها، بروشور ها، تلویزیون و در سایت ها انجام شود برای ایجاد کیفیت تصاویر از عکاسی صنعتی استفاده می شود.
عکاسی هوایی
عکاسی هوایی یکی دیگر از شاخه های عکاسی صنعتی می باشد همان طور که از نامش مشخص است برای عکاسی در هوا انجام می شود برای انجام عکاسی هوایی نیاز است که از هلیکوپتر یا چتر نجات برای عکاسی استفاده کرد در واقع عکاسی هوایی دوربین های پیشرفته ای هستند که از آن برای عکاسی استفاده می شود.
عکاسی معماری
در صورتی که می خواهیم مکان کسب و کار خود تبلیغات کنیم تا مشتریان بیشتری را جذب کنیم از عکاسی معماری استفاده می شود به عنوان مثال برای تبلیغ یک رستوران می توان از این نوع عکاسی استفاده کرد.
عکاسی ماشین
اگر شرکتی هستیم که در بازه زمانی های مختلف ماشین هایی را تولید می کنید و می خواهیم در یک کاتالوگ از ویژگی های ماشین برای مشتریان خود ارائه دهیم برای اینکه تصاویر از کیفیت خوبی برخوردار باشند می توان از عکاسی ماشین استفاده کرد که در فروش آن ماشین نقش مهمی را ایفا می کند.
عکاسی غذا
در صورتی که کسب و کاری مرتبط با فروش مواد غذایی داریم مانند رستوران ها برای اینکه مواد غذایی یا غذاهای که توسط تیم سازمانی تهیه می کنیم فروش بیشتری داشته باشیم از عکاسی غذا استفاده می شود استفاده از این عکاسی برای تهیه لیست منو در رستوران ها و فست فود ها بسیار کاربرد دارند.
عکاسی محصول
عکاسی محصول یکی دیگر از شاخه های عکاسی صنعتی است که برای تبلیغ یک محصول یا کالا سازمان استفاده می شود با استفاده از این نوع عکاسی می توان فروش بیشتری برای سازمان به دست آوریم همچنین برای اینکه بخواهیم در یک کاتالوگ خصوصیات و مزایای محصولات را بیان کنیم برای جلب توجه مخاطب از عکاسی محصول استفاده می شود.
عکاسی خبری
عکاسی خبری به تصاویری گفته می شود که به یک رویداد خبری اشاره می کند از این عکس ها در کانال های خبری استفاده می شود این نوع عکاسی با کسب و کار های خبر مرتبط می باشد.
عکاسی ورزشی
عکاسی های ورزشی در واقع به کسب و کار های خبری مرتبط هستند ولی به دلیل ورزشی بودن خبر باید از تصاویر ورزشی استفاده کرد .
عکاسی جواهرات
در صورتی که در صنف کاری جواهرات هستیم برای تبلیغات جواهرات از عکاسی جواهرات استفاده می شود استفاده از این نوع تصاویر در ذهن مخاطب ماندگار باقی می ماند در تبلیغات دیجیتالی، بروشور ها، کاتالوگ ها از این عکاسی استفاده می شود.

تفاوت های عکاسی صنعتی و عکاسی تبلیغاتی

با توجه به توضیحاتی که در بخش های پیشین مقاله مطرح شد ممکن است به این موضوع رسیده باشید عکاسی صنعتی همان عکاسی تبلیغاتی می باشد ولی این گونه نیست در واقع عکاسی تبلیغاتی یک شاخه ای از عکاسی صنعتی می باشد عمده ترین تفاوتی که بین عکاسی صنعتی و تبلیغاتی وجود دارد این است که در عکاسی صنعتی از جزئیات استفاده می شود در صورتی که در عکاسی تبلیغاتی اطلاعات بیشتری را در اختیار مخاطب می گذارد در واقع در عکاسی صنعتی به ویژگی یا مزایای استفاده از آن محصول اشاره می کند. یکی دیگر از تفاوت های عکاسی صنعتی و تبلیغات در پس زمینه می باشد در عکاسی صنعتی از پس زمینه های سفید استفاده می شود ولی در عکاسی تبلیغاتی از پس زمینه های از یک پارچه استفاده می شود که به صورت دو بعدی یا سه بعدی استفاده می شود در واقع در عکاسی تبلیغاتی برای تصویر صحنه باید به جزئیات بیشتری توجه شود.

نقش عکاسی صنعتی در کسب و کار

اگر کاری را به تازگی شروع کردید یا اینکه قصد دارید کسب و کار خود را رونق دهید باید در سازمان خود برای موثر واقع شدن تبلیغاتی که برای سازمان انجام می دهید یا برای بار گذاری محصولات داخل سایت باید یک عکاس حرفه ای استخدام کنید.
در واقع استفاده از عکاسی صنعتی در کسب و کار باعث می شود در تبلیغات عملکرد موفق تری را داشته باشید و مشتریان بالفعل را به مشتریان بالقوه تبدیل می کند با توجه به توضیحاتی که در مورد عکاسی صنعتی ارائه شد هدف از عکاسی صنعتی فروش سازمان می باشد .

مزایا عکاسی صنعتی

استفاده از عکاسی صنعتی در سازمان قطعا برای سازمان نیز مزایایی را به همراه دارد هدف اصلی استفاده از عکاسی صنعتی علاوه بر فروش قانع کردن مشتری برای اینکه محصولاتی که در سازمان به فروش می رسد را خریداری کند برا ی اینکه به راحتی در ذهن مخاطب ماندگار باقی بماند باید تیمی داشته باشیم که در ابتدا با بازار آشنایی کامل داشته باشد و با توجه به نیاز مشتری از تصاویری استفاده کند که در ذهن مخاطب بیشترین تاثیر را داشته باشد. در ادامه مقاله با مزایای عکاسی صنعتی آشنا می شویم.
کیفیت بالا در تصاویر محصولات
استفاده از عکاسی صنعتی باعث می شود که تصاویری برای محصولات سازمان استفاده می کنیم از کیفیت بالایی برخوردار باشد
برتری برند
اگر در سازمان خود یک عکاس صنعتی داشته باشید می توانید از تصاویر جذابی را سازمان تان ایجاد کند تا از این تصاویر در شبکه های اجتماعی سازمان خود استفاده کنید.
افزایش فروش
استفاده از تصاویر خاص و نو در عکاسی صنعتی می تواند تاثیر به سزایی را در جذب مشتری داشته باشد که با جذب مشتری می توان فروش سازمان را افزایش داد.

نتیجه گیری

هر سازمانی باید برای سازمان خود یک عکاس صنعتی داشته باشد که به فروش محصولات و جذب مشتریان سازمان کمک کند در واقع یکی از شاخه های عکاسی، عکاسی صنعتی می باشد که این عکاسی صنعتی خود شاخه های متنوعی دارد که در این مقاله با انواع آن ها آشنا شدیم در واقع هدف اصلی عکاسی صنعتی، فروش می باشد و برای اینکه در ذهن مخاطب تاثیر بیشتری داشته باشد تا آن محصول به فروش برسد از عکاسی صنعتی استفاده می شود. شرکت طرح ثمین در زمینه عکاسی صنعتی فعالیت می کند در صورتی که قصد دارید فروش سازمان تان بالا ببرید می توانید با شماره 09217153044 تماس حاصل فرمایید.

ورود

گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟