چاپ لیوان

نوشیدن چای و دمنوش در محل کار یک رویه روزانۀ معمول است که در بین کارمندان طرفدار بسیار زیادی دارد. بسیاری از افراد اولین فعالیت روزانه ای که پس از بیدار شدن از خواب انجام می دهند خوردن صبحانه ای مختصر به همراه نوشیدنی ست. این نوشیدنی می تواند چای، آب میوه، شیر و یا قهوه باشد و محدودیتی در انتخاب آن وجود ندارد. چیزی که در این پروسه همواره ثابت است لیوانی ست که از آن برای نوشیدن استفاده می شود.
به همین دلیل استفاده از لیوان ها به عنوان یک ابزار تبلیغاتی ماندگار و موثر می تواند روش خوبی برای برند سازی و هویت سازی سازمان یا شرکت شما باشد. در حقیقت می توان گفت سازمان های زیادی از این روش خوب تبلیغاتی برای مدت زیادی استفاده کرده اند و نتیجه بسیار خوبی از این کار گرفته اند. در حقیقت چاپ محتوای تبلیغاتی روی لیوان امتحان خود را پس داده است.
لیوان های تبلیغاتی یکی از ابزار ها و هدیه های تبلیغاتی مناسب است که هزینه زیادی برای تولید آن ها نیاز ندارید. آن ها تنوع زیادی دارند و می توانند بسیار پر کاربرد باشند. لیوان های تبلیغاتی آنقدر موثر هستند که تقریبا تمام سازمان ها و شرکت ها برای مصارف شخصی و تبلیغاتی آن ها را سفارش می دهند. می توان در چاپ لیوان های تبلیغاتی از خلاقیت بسیاری استفاده کرد.

مزایای چاپ عکس و محتوای تبلیغاتی روی لیوان چیست؟

1) چاپ سریع: شما می توانید در مدت زمان بسیار کوتاهی لیوان های تبلیغاتی خود را به صورت فوری دریافت کنید. بدیهیست که هرچه تعداد لیوان های سفارشی شما بیش تر باشد، مدت زمان تحویل اقلام تبلیغاتی بیش تر طول خواهد کشید اما چاپ لیوان در بین دیگر ابزار های تبلیغاتی بسیار سریع تر صورت می پذیرد.
2) به صورت شایسته تری به دیگران معرفی می شوید: چاپ لیوان یکی از روش های مفید و مناسب برای معرفی شدن به دیگران است. اما این روش با روش های دیگر تبلیغاتی یک تفاوت دارد و آن این است که شما به صورت یک سازمان رسمی در بین مردم شناخته می شوید. سازمانی که به فکر مشتریان خود است و برای آن ها احترام و ارزش بسیاری قائل است.
3) ماندگار می شوید: لیوان های چاپی ابزاری نیستند که به راحتی دور انداخته شوند مخصوصا اگر از جنس پلاستیک باشند. لیوان های پلاستیکی نمی شکنند و عنصر ماندگاری در آن ها دو چندان است اما از زیبایی بصری می کاهند و حس لوکس بودن را به مشتری القا نمی کنند. شما به وسیله چاپ محتوای تبلیغاتی روی لیوان به خانه افراد وارد می شوید و برای یک عمر خود را برای افراد خانواده ماندگار می کنید.

انواع لیوان های تبلیغاتی کدام اند؟

چاپ لیوان سرامیکی: یکی از محبوب ترین لیوان های مورد استفاده مردم ایران لیوان های سرامیکی است. لیوان های سرامیکی می توانند به هر رنگی باشند و سپس عمل چاپ روی آن ها شکل بگیرد. اما اگر سفید باشند هم نسبت به دیگر لیوان ها هزینه کم تری برای تولید نیاز دارند و هم اینکه هیچ محدودیتی در زمینه چاپ برای آن ها وجود ندارد. آن ها می توانند هر فایلی را به جز فایل هایی که محتوای رنگ سفید دارند روی خود به چاپ برسانند.
چاپ لیوان حرارتی: لیوان های حرارتی یکی از جذاب ترین انواع لیوان های موجود در بازار ایران می باشد. آن ها بسیار تعجب برانگیزند چرا که بسیاری از افراد تصور می کنند با یک لیوان مشکی معمولی سر و کار دارند اما در واقع زمانی که نوشیدنی گرم خود را درون آن می ریزند تازه محتوا برای آن ها به نمایش در می آیند. آن ها بسیار سرگرم کننده هستند و می توانند شروع خوبی برای تبلیغات باشند. اما لیوان های حرارتی می توانند ایراداتی نیز داشته باشند. برای مثال لیوان های سرامیکی در حالت عادی لوگوی تبلیغاتی شما را به نمایش نمی گذارند. حتی در هنگامی که مایعات سرد در حال مصرف نیستند نیز نمی توانند نقش خود را به خوبی ایفا کنند و این برای هدف تبلیغاتی خیلی مسئله مناسبی نیست.
چاپ روی فنجان: فنجان ها یکی از اقلام اداری شیک هستند که برای مهمان ها تدارک دیده می شود تا مهمانان در کنار برگزاری یک جلسه اداری از نعمت چایی خوش طعم نیز بهره مند شوند. فنجان های اداری می توانند یکی از شیک ترین انتخاب های شما برای درج محتوای تبلیغاتی روی آن ها باشد.
چاپ لیوان اکلیلی: لیوان های اکلیلی از آن جایی که ظاهری درخشان و لوکس دارند می توانند برای افرادی که در انتخاب چاپ بین لیوان های مختلف دچار سردرگمی شده اند انتخاب بسیار مناسبی باشند. آن ها توجه بسیاری را به خود جلب می کنند و حتی از راه دور نیز دیده می شوند. مشتریان با دیدن آن ها از سلیقه سازمانی شما تعریف خواهند کرد و از لیوان هایی که هدیه گرفته اند بسیار راضی و خرسند خواهند شد. آن ها در رنگ های نقره ای، طلایی و یاسی می توانند به عنوان لیوان تبلیغاتی چاپ شوند.
چاپ لیوان شیشه ای: لیوان های شیشه ای در کنار لیوان های سرامیکی یکی از لیوان های محبوب در بازار است. چاپ روی لیوان های شیشه ای هم به صورت مات و هم به صورت براق انجام می شود. در چاپ روی لیوان های شیشه ای باید به این نکته توجه کنید که قسمت های سفید فایل طراحی شما چاپ نخواهد شد. همچنین لیوان های شیشه ای گزینه مناسبی برای چاپ تصاویر شخصی نیستند و برای آن لیوان های سرامیکی بیش تر پیشنهاد می شوند. همچنین آن ها نباید همانند دیگر لیوان ها شسته شوند و برای شست و شوی آن ها از روش هایی مثل استفاده از اسکاچ نرم استفاده کرد.
چاپ لیوان رنگی: لیوان های رنگی انتخاب سازمان هاییست که شخصیتی شاد و غیر رسمی برای خود در نظر گرفته اند. این لیوان های رنگی برای افرادی که سن کمی دارند نیز بسیار مناسب است. لیوان های رنگی به دلیل زیبایی و برقراری ارتباط مناسب با مخاطب می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای چاپ باشند. توجه داشته باشید که شما قبل از اقدام به چاپ باید طرح خود را در پس زمینه رنگی مورد نظر قرار دهید تا ببینید طرحتان به چه صورت در خواهد آمد تا در هنگام چاپ همان چیزی چاپ شود که انتظارش را می کشیده اید.
چاپ لیوان قاشقی: این لیوان ها همان لیوان های معمولی هستند که جایی برای نگه داشتن قاشق روی آن ها تعبیه می شود. این ویژگی، آن ها را بسیار کاربردی تر کرده و مشتریان زیادی با علاقه، به سمت نگهداری این لیوان های قاشقی پیش قدم می شوند. فراموش نکنید یکی از دلایلی که افراد اقلام تبلیغاتی شما را که به صورت هدیه توزیع شده اند به صورت داوطلبانه نگه می دارند کاربردی بودن آن است. خوشبختانه لیوان های قاشقی از این نظر بی رقیب اند. آن ها می توانند به یکی از بهترین اقلام تبلیغاتی برای شما بدل شوند.
چاپ لیوان فسفری: لیوان های فسفری یکی از جذاب ترین انواع لیوان های موجود در بازار هستند. حتما از تاثیری که رنگ های فسفری روی توجه آدمی می گذارند اطلاع دارید. این به این دلیل است که آن ها نسبت به دیگر رنگ ها، نور بیش تری انعکاس می دهند. بهتر است روی لیوان های فسفری، محتوای خود را به رنگ مشکی چاپ کنیم تا جلای بیش تری داشته باشند و بیش تر نمایان شوند.
چاپ لیوان دم نوش: لیوان های دمنوش یکی از اقلام تبلیغاتی شگفت انگیز برای سازمان شما هستند. آن ها بسیار لوکس اند. چهره سازمانی شما به وسیله آن ها می تواند به بهترین شکل ممکن به دیگران منتقل شود. شما با داشتن آن ها به عنوان سازمانی در خور توجه و احترام شناخته خواهید شد. آن ها برای گرم نگه داشتن نوشیدنی شما به صورت دو جداره ساخته شده اند.
چاپ زیر لیوانی: زیر لیوانی ها یکی از اقلام مهم و اساسی برای جلوگیری از لکه شدن سطوح می باشد. جنس آن ها چوبی است و روکشی چاپی روی آن را در بر می گیرد.

چکیده

لیوان ها یکی از ابزار هایی هستند که در زندگی روزمره کاربرد فراوانی دارند لیوان ها می توان به صورت دسته دار باشند یا بدون دسته باشند به صورت کلی می توان لیوان ها را به انواع مختلف ماگ ها و فنجان ها تقسیم بندی کرد از لیوان ها برای نوشیدن استفاده می شود در ادامه مقاله قصد داریم با ماگ و انواع ماگ، فنجان ها و نحوه چاپ بر روی آن ها آشنا شویم.

لیوان

اگر بخواهیم یک تعریف از لیوان یا گلس ارائه دهیم لیوان یک ظرف شیشه ای است که از آن برای نوشیدنی های سرد استفاده می شود از لیوان ها برای پذیرایی در مهمانی های رسمی کاربرد دارد نوع دیگر لیوان که در بازار عرضه می شود کاربرد زیادی هم دارد لیوان های کاغذی می باشد این دسته از لیوان ها هم برای نوشیدنی های سرد و هم برای نوشیدنی های گرم استفاده می شود این دسته از لیوان ها فاقد دسته می باشند.

ماگ

ماگ که با نام فنجان شناخته شده است از این به وسیله به عنوان نوشیدنی های گرم استفاده می شود حجمی که اشغال می کند دو برابر یک فنجان می باشد بر روی این نوع فنجان ها طراحی هایی انجام می شود از این نوع فنجان ها برای مهمانی ها استفاده نمی شود ماگ ها می تواند در طرح ها و رنگ های مختلفی به بازار عرضه شوند برای اینکه بتوان به راحتی از ماگ استفاده کرد یک دسته برای آن در نظر گرفته شده است
جنس ماگ
با توجه به تاریخچه ماگ در گذشته از ماگ های چوبی استفاده می کردن ولی امروزه جنس های مختلفی از ماگ ها در بازار عرضه می شود
انواع ماگ
ماگ ها از جنس های سرامیک، کریستال، پلاستیکی، چوبی و فلزی تشکیل شده است
ماگ سرامیکی
ماگ سرامیکی نسبت به ماگ هایی دیگر مقاومت بالایی را به همراه دارد به دلیل مقاومت بالا می تواند حرارت های ماکروفر را تحمل کند از این نوع ماگ برای نوشیدنی سرد و گرم استفاده می شود این دسته از ماگ ها در طرح های مختلفی به بازار عرضه می شود.
ماگ کریستال
ماگ کریستال همان طور که از نامشان مشخص است از جنس کریستال تشکیل شده است برخلاف ماگ های سرامیکی این نوع ماگ ها حاوی طرح یا عنصر گرافیکی نمی باشد و مقاومت کمتری را نسبت به ماگ سرامیکی دارد به دلیل مقاومت پایین گزینه مناسبی برای گرم کردن نوشیدنی نمی باشد.
ماگ پلاستیکی
ماگ پلاستیکی همان طور که مشخص است مقاومت کمتری را نسبت به ماگ های دیگر دارد به هیچ عنوان گزینه مناسبی برای گرم کردن نوشیدن در ماکروفر نمی باشد با حرارت دمای ماکروفر تغییر شکل می دهد این دسته از ماگ به دلیل وزن کم به راحتی قابل حمل و نقل هستند و نسبت به ماگ های دیگر بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد ماگ های پلاستیکی همان طور که کاملا مشخص است برای نوشیدن سرد استفاده می شود و نسبت به ماگ های دیگر هزینه کمتری را به همراه دارد.
ماگ چوبی
ماگ های چوبی مخاطبان خاص خود را دارد که در طرح ها مختلف به بازار عرضه می شود هزینه بالا، ایجاد بوی نامطبوع در گذر زمان و عدم نگهداری از نوشیدنی گرم از معایب ماگ های چوبی می باشد.
ماگ فلزی
ماگ های فلزی به دلیل جنس فلزی که دارند گزینه مناسبی برای نوشیدنی های گرم نمی باشد.

چاپ لیوان

برای اینکه بتوانیم لیوان ها را به فروش برسانیم می توانیم بر روی آن ها طراحی انجام شود طراحی هایی که بر روی لیوان انجام می شود باید خاص باشد و از جلوه های بصری خوبی برخوردار باشد تا مشتریان زیادی را جذب کند و در نهایت به فروش بیشتری برسید یکی از کارهایی که می توانید برای بازاریابی و تبلیغات سازمان انجام دهید در نمایشگاه ها یا همایش یا جلساتی که برگزار می کنید می توانید برای وسایل پذیرایی از لیوان های مخصوص سازمان تان استفاده کنید. لیوان هایی که برای سازمان طراحی و چاپ می شوند باید اطلاعاتی مانند لوگو، نام سازمان، شماره تماس بر روی آن قرار گیرد با درج این اطلاعات بر روی لیوان می توان مشتریان بیشتری را آن سازمان جذب کند این روش تبلیغات و بازاریابی هزینه کمی را به همراه دارد مناسب برای افرادی هست که قصد ندارن برای سازمان تبلیغاتی با هزینه های بالا انجام دهند. یکی از گزینه هایی که برای چاپ لیوان وجود دارد چاپ لیوان برای مناسبت های خاص می باشد به عنوان مثال روز تولد تان است یا مناسبت های خاص خانوادگی را در پیش دارید می توانید در مهمانی هایی که برگزار می کنید از این دسته از لیوان ها استفاده کنید. همان طور که قبلا به آن اشاره شد دسته ای دیگر از لیوان ها ماگ ها می باشد در بخش های پیشین مقاله ماگ و انواع آن ها را شرح دادیم علاوه بر توضیحاتی که برای ماگ ارائه شد یک دسته ماگ در بازار عرضه می شود که جنبه د کوری دارند در زمان طراحی و چاپ ماگ های د کوری بیشتر از المان های تصویر استفاده می شود باید از زیبایی خاصی برخوردار باشد تا مورد استفاده قرار گیرد.

روش چاپ بر روی لیوان

برای اینکه بتوانیم بر روی لیوان طرح ها را چاپ کنیم تا آن ها را به مشتریان عرضه کنیم یا از لیوان ها در سازمان استفاده کنیم باید نوع کاغذ را انتخاب کنیم برای چاپ لیوان معمولا از کاغذ هایی با جنس ترنسفر استفاده می شود و برای چاپ طراح بر روی این جنس از کاغذ نیاز به یک دستگاه پرینتر می باشد دستگاه پرینتری که برای لیوان استفاده می شود سابلیمیشن می باشد برای اینکه فرآیند چاپ بر روی لیوان انجام شود باید طرحی که بر روی کاغذ پرینت گرفته شده باید دور لیوان قرار گیرد سپس داخل دستگاه چاپی که برای لیوان استفاده می شود قرار گیرد.

دستگاه های چاپ لیوان

عملکرد دستگاه های چاپ لیوان به این صورت است زمانی که کاغذ و لیوان داخل دستگاه های چاپ قرار می گیرد با فشار و حرارت طرح تان بر روی لیوان منتقل می شود در این بخش از مقاله قصد داریم انواع دستگاه های چاپ را بررسی کنیم و عملکرد هر کدام از آن ها را بیان کنیم به طور کلی برای چاپ بر روی لیوان از دستگاه های چاپ سابلیمیشن، پرس حرارتی، چاپ حرارتی یا ترانسفر استفاده می شود.
دستگاه چاپ عکس
دستگاه چاپ عکس همان طور که نامش مشخص است برای چاپ عکس بر روی لیوان استفاده می شود.
دستگاه چاپ پرس حرارتی
برای انجام فرآیند چاپ از کاغذ استفاده می شود ولی زمانی هست که می خواهیم فرآیند چاپ را بر روی لیوان یا ظروف سرامیکی ،شیشه ای انجام شود یا اینکه می خواهیم طرح مان بر روی لباس چاپ شود برای اینکه بتوانیم طرح موردنظر را بر روی ظروف یا پارچه ها چاپ کنیم باید از دستگاه چاپ پرس حرارتی استفاده کنیم این دستگاه قابلیت چاپ بر روی این اجناس فراهم می کند.

انواع دستگاه های چاپ پرس حرارتی

به طور کلی دو روش چاپ برای دستگاه های پرس حرارتی وجود دارد.
روش اول: چاپ حرارتی ترانسفر
برای استفاده چاپ ترانسفر ابتدا باید طرح مورد نظرمان که می خواهیم بر روی لیوان چاپ شود آن طرحی که بر روی کاغذ ترسیم شده را بر روی لیوان پوشانده می شود سپس داخل این دستگاه قرار داده می شود و طرح بر روی لیوان به واسطه حرارت چاپ می شود عملکرد چاپ ترانسفر ابتدا با استفاده از چاپ افست و دیجیتال طرح بر روی کاغذ ترسیم میشود سپس از چاپ حرارتی استفاده می کند.
روش دوم: چاپ حرارتی دستگاه سابلیمیشن
فرآیند چاپ در دستگاه سابلیمیشن به صورت پرس، حرارت، وکیوم انجام می شود با استفاده از این روش ها تصویر بر روی لیوان چاپ می شود. دستگاه سابلیمیشن قابلیت چاپ را بر روی سطوح سرامیکی، شیشه ای، mdf، لباس و… را دارد استفاده از این دستگاه فرآیند چاپ با کیفیت بالا انجام می شود مقرون به صرفه بودن و کیفیت بالا و قابلیت چاپ در تیراژ پایین مزیت های دستگاه سابلیمیشن می باشد. برای استفاده از این نوع دستگاه به کاغذ ، دستگاه پرس حرارتی، پرینتر و چسب نسوز نیاز داریم کاغذی که برای چاپ لیوان استفاده می شود باید مخصوص چاپ لیوان باشد بعد از اینکه موارد مورد نیاز فراهم شد سپس اقدام به چاپ لیوان می کنیم. فرآیند چاپ بر روی لیوان به صورت کامل در ابتدای مقاله شرح داده شده است.

انواع دستگاه های چاپ سابلیمیشن

دستگاه چاپ سابلیمیشن سه بعدی
دستگاه های چاپ سابلیمیشن سه بعدی برای چاپ طرح های لیوان استفاده می شود فرآیند چاپ روی تمامی سطوح لیوان انجام می شود که در سایز ها و اندازه های مختلف لیوان کاربرد دارد.
دستگاه چاپ سابلیمیشن 8 کاره
تفاوت آن با دستگاه چاپ سابلیمیشن سه بعدی این است که از سه عدد کلمپ برای فرآیند چاپ استفاده می شود.
دستگاه چاپ پرس حرارتی 6 کاره
دستگاه چاپ پرس حرارتی 6 کاره مانند دیگر دستگاه های چاپ سابلیمیشن قابلیت چاپ در اندازه های مختلف بر روی لیوان را دارد تفاوت آن با دستگاه چاپ سابلیمیشن 8 کاره در تعداد کلمپ می باشد در این دستگاه از یک عدد کلمپ استفاده می شود.

نتیجه گیری

با توجه به توضیحات ارائه شده در مقاله استفاده برای طراحی لیوان نیاز به اطلاعاتی مربوط به سازمان داریم درج این اطلاعات بر روی لیوان کار تبلیغات و بازاریابی را برای سازمان انجام می دهد فرآیند چاپ بر روی لیوان با استفاده از دستگاه های چاپ انجام می شود ابتدا طرحی که بر روی سیستم پیاده سازی شده را پرینت می گیریم سپس آن کاغذ را دور لیوان می پوشانیم و داخل دستگاه قرار می دهیم با حرارتی که وارد می شود طرح روی لیوان چاپ می شود برای سفارش لیوان سازمانی در طرح و مدل های مختلف با شماره 09217153044 تماس حاصل فرمایید.

ورود

گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟