دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال چیست؟

در دنیای امروز تکنولوژی نقش اساسی و مهمی را در زندگی ما انسان ها ایفا می کند. به طوری که بدون اینترنت شاید هرگز نتوانیم به زندگی معمولی خود ادامه دهیم. مبتکران ایده اینترنت جهانی هرگز فکر نمی کردند ایده شان روزی بتواند بخش جدا نشدنی از زندگی مردم شود. زمانی که اینترنت توانست به موفقیت کلان برسد و طرفداران بسیاری پیدا کند، برخی از کسب و کار ها نیز از این ایده استقبال کرده و وارد دنیای مجازی شدند تا از این طریق بتوانند کسب و کار خود را به دیگران معرفی کنند. چرا که فضای اینترنت را محلی با پتانسیل بالا برای تبلیغات می دیدند. پس از این دوره و موفقیت کسب و کار هایی که در اینترنت مشغول به تبلیغ و معرفی خود بودند کسب و کار های دیگر نیز به این پلتفرم علاقه مند شده و بسیاری از کسب و کارهای محلی و کوچک نیز به فضای مجازی پیوستند.
در این دوره بود که اصطلاحی به نام دیجیتال مارکتینگ ساخته شد و رونق گرفت. دیجیتال مارکتینگ به معنای بازاریابی اینترنتی یا بازاریابی آنلاین است. دیجیتال مارکتینگ روشی نوین برای تبلیغات و بازاریابی محسوب می شود و نسبت به روش های تبلیغاتی محیطی هزینه کم تری را در بر می گیرد. هم چنین با استفاده از دیجیتال مارکتینگ می توان بازدهی تبلیغاتی را به روش درستی سنجید. چرا که پلتفرم های اینترنتی امکانات وسیعی را برای کسب و کار ها فراهم کرده که بتوانند رفتار مخاطبین و بینندگان خود را رصد کنند.
دیجیتال مارکتینگ در دنیای امروز به جایی رسیده که اگر کسب و کاری از این نوع بازاریابی استفاده نکند به سرعت از رقبای خود عقب افتاده و متحمل ضرر و زیان های جبران نا پذیری خواهد شد. روش ها و ابزار های دیجیتال مارکتینگ بسیار است. برای مثال یکی از مهم ترین بخش های دیجیتال مارکتینگ به سئوی سایت ها بر میگردد. با استفاده از سئوی مناسب و بهینه شده می توان اعتبار سایت را بالا برد و اینگونه مشتریان بسیاری به شما اعتماد خواهند کرد. یکی دیگر از روش های بازاریابی در فضای مجازی تبلیغات در شبکه های مجازی است.

با استفاده از شبکه های مجازی می توان بستر مناسبی برای معرفی و ارائه محصولات برای ارائه داشت. هم چنین شبکه های مجازی این امکان را برای ما قرار داده اند که به بهترین شکل ممکن با مشتریان خود به صورت مستقیم ارتباط داشته و انتقادات و پیشنهادات آن ها را به صورت مستقیم بشنویم. از روش های دیجیتال مارکتینگ که بازدهی بسیار بالایی نیز دارند می توان به تبلیغات کلیکی اشاره کرد. دیجیتال مارکتینگ از طریق تبلیغات کلیکی بسیار پر بازده است. چرا که در تبلیغات کلیکی بسیاری تبلیغات شما را می بینند اما تنها زمانی از بودجه ما کم می شود که بیننده روی آن کلیک کند.

بازاریابی دیجیتال یا بازاریابی سنتی؟

تفاوت بزرگی که دیجیتال مارکتینگ با بازاریابی سنتی دارد در میزان بازدهی آن ها نهفته است. بازدهی دیجیتال مارکتینگ نسبت به هزینه ای که می کنیم بسیار بیش تر از تبلیغات به صورت سنتی است. فرض کنید شرکتی به دنبال برگزاری یک کمپین تبلیغاتی است. برای اینکه بتواند بیلبوردی برای خود داشته باشد باید پس از پرداخت هزینه های طراحی آن ها را به چاپ برساند. سپس بیلبورد های شهری را برای مدت محدودی اجاره کند. در آخر هم میزان بازدهی کار خود را متوجه نشود. این می تواند شرکت را به طور کامل گیج کند. اما در دیجیتال مارکتینگ نیازی به چاپ بنر وجود نداشته و حتی به اجاره بیلبورد هم نیاز ندارید. با استفاده از رپورتاژ آگهی می تواند برای همیشه در سر تیتر خبر ها بمانید. هم چنین میزان بازدهی خود را ارزیابی کرده و نتیجه بهتری از بازاریابی بگیرید.

برای دریافت مشاوره دیجیتال مارکتینگ با مشاورین مجرب ما در ارتباط باشید.

ورود

گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟