چاپ ست اداری

ست اداری یکی از اصلی ترین مواردیست که بسیاری از سازمان های کوچک و بزرگ به دنبال تهیه آن هستند. اما چرا؟ چرا این اقلام بسیار مهمند و باید در هر سازمانی به مقدار مورد نیاز وجود داشته باشند؟ در ادامه توضیح می دهیم که چرا باید برای سازمان ها و شرکت های خود، چه قدیمی و چه تازه تاسیس ست اداری داشته باشید و آن ها را چاپ کنید.
چاپ ست اداری یکی از اولین قدم ها برای برای برندسازی سازمان هاست. برند سازی و هویت سازی جز مسائلی هستند که شرکت ها هر روز با آن دست و پنجه نرم می کنند. شما باید شناخته شوید. باید به چشم مشتری بیایید تا بتوانید در ذهن او ماندگار شوید. فرض کنید محصولی از برندی که روی هویت سازی خود زمان و سرمایه صرف کرده است در فروشگاه در کنار محصولی قرار بگیرد که بسیار نا شناخته است. شما کدام یک را بر می گزینید. مسلما به برندی اعتماد خواهید کرد که شناخت بیش تری از آن دارید مخصوصا اگر زمان کمی برای انتخاب داشته باشید. این پیروزی به وسیله برند سازی به دست آمده است و شرکت شما نیز مستحق آن است.
پس شما نیاز به برند سازی دارید تا بتوانید اعتماد مشتریان را جلب کنید. چاپ ست اداری اولین قدم برای برند سازی است. اما ست اداری چیست و از چه بخش هایی تشکیل می شود.؟
ست اداری شامل موارد زیر است:
کارت ویزیت
سربرگ A4 و A5
پاکت نامه
دفترچه یادداشت
خودکار
پاکت نامه سی دی
فاکتور و …
در ادامه به توضیح مهم ترین اقلام ست اداری می پردازیم.
چاپ کارت ویزیت: کارت ویزیت یکی از اولین و مهم ترین ست های اداری است که باید در شرکت خود داشته باشید. برخی تصور می کنند تبلیغات با استفاده از کارت ویزیت روشی بسیار قدیمی شده و دیگر نمی تواند تاثیر گذشته را روی مشتری بگذارد. اما می توان گفت که کارت ویزیت دیگر به عنوان قلم تبلیغاتی شناخته نمی شود بلکه یک نیاز است. در ایران کارت ویزیت هم چنان از کالاهای پر مصرف به شمار می رود. فرض کنید پس از معرفی شرکت خود، مشتری از شما کارت ویزیت درخواست می کند و شما آن را همراه خود ندارید. به مشتری روش دیگری برای ارتباط پیشنهاد می دهید اما او برای داشتن کارت ویزیت اصرار می ورزد چرا که با کارت ویزیت راحت تر است. آیا پس از اینکه به مشتری بگویید هنوز برای شرکتتان کارت ویزیتی در نظر نگرفته اید و اصلا آن را ندارید، او دیگر می تواند شما را لایق بداند؟ تا زمانی که کارت ویزیت توسط مشتریان درخواست می شود شما باید این ست اداری را داشته باشید.
چاپ سربرگ: سربرگ ها یکی از پر مصرف ترین ست های اداری هستند که در خواست ها و نامه های مکتوب را ثبت می کنند و توسط فولدر های تبلیغاتی دسته بندی می شوند. طراحی اختصاصی برای آن ها نه تنها باعث ایجاد هماهنگی سازمانی می شود بلکه برای امنیت سازمانی شما نیز بسیار حائز اهمیت است. به این صورت که دیگر کسی نمی تواند با یک ورقه معمولی در خواست شما را نوشته و امضای شما را جعل کند بلکه درخواست های سازمانی فقط روی همین برگه ها یادداشت می شوند. در نتیجه باید توجه داشته باشید که سربرگ های سازمانی شما در دست چه کسانی است.
چاپ پاکت نامه: پاکت نامه ها یکی دیگر از اقلام ست اداری هستند که اگر طراحی آن ها با طراحی سربرگ ها هماهنگ باشد می تواند تاثیر زیادی روی خواننده نامه بگذارد. پاکت نامه ها برای نقل و انتقالات نامه ها، فاکتور ها، قرار داد ها و … به کار برده می شوند و می توانند هم به صورت بین سازمانی و هم به صورت خارج سازمانی استفاده شود.
برای چاپ ست اداری می توانید از مواد اولیه گوناگونی استفاده کنید.
کاغذ 80 گرم:
کاغذ هایی با گرماژ 80 گرم یکی از پر مصرف ترین انواع کاغذ هاست و می تواند به راحتی نیاز شما را برطرف سازد. این کاغذ ها سبک بوده و هزینه آن ها نسبت به کاغذ هایی با گرماژ بیش تر پایین تر است.
کاغذ 100 تا 120 گرم:
کاغذ هایی با گرماژ بالاتر از استحکام بیش تری برخوردارند. از آن جایی آن ها مقاومت بیش تری نسبت به کاغذ های گرم 80 دارند محتوای رنگی با کیفیت بیش تری روی آن ها چاپ شده و مفاد تبلیغاتی شما به مدت بیش تری در دست مشتریان خواهد ماند. به همین دلیل تبلیغات شما به صورت موثر تری شکل می گیرد. آن ها نسبت به کاغذ هایی که پیش تر درباره شان توضیح داده شده بود شکیل تر هستند و به مشتری این حس را القا می کنند که از آن جایی که شما برای اقلام خود ارزش و احترام قائلید حتما برای مشتریان خود نیز همین سیاست را پیش خواهید گرفت. لازم به ذکر است که این کاغذ ها نسبت به کاغذ هایی با گرماژ 80 هزینه بیش تری برای تولیدشان صرف می شود.
کاغذ کتان:
یکی از ویژگی هایی که باعث برتری کاغذ کتان نسبت به دیگر کاغذ های موجود در بازار می شود بافت آن هاست. آن ها حس لامسه مشتریان را با خود درگیر کرده و به ست اداری شما ظاهری لوکس و منحصر به فرد خواهد داد. کیفیت این کاغذ ها وصف ناپذیر است. بسیاری پس از اینکه پاکت نامه و کارت ویزیت خود را با این کاغذ چاپ کردند به خاطر کیفیت بالای این کاغذ شکفت زده شده اند! آن ها هرگز فکر نمی کردند که کاغذ های کتان تا این اندازه با کیفیت و منحصر به فرد باشند. همچنین به خاطر استحکتم و استقامتی که دارند می توانند برای مدت طولانی تری وظیفه برند سازی شما را انجام دهند و نشان دهنده میزان کیفیت بالای خدمات شما خواهند بود.
چرا چاپ ست اداری می تواند تا این حد تاثیر گذار باشد؟
شما به طور روزانه با تبلیغات های بسیاری از برند های متفاوت و محصولات مختلف رو به رو می شوید. در حقیقت می توان گفت از این همه تبلیغات خسته شده اید و دیگر مثل قبل نمی توانید ادعای برند های مختلف را باور کنید. اعتماد شما چیز مهمیست که نباید در اختیار هر کسی قرار گیرد. این باور چیزیست که در قسمت هوشیار شما اتفاق می افتد. شاید شما بتوانید اطلاعاتی که به سوی بخش هوشیارتان روانه می شود را حذف کنید اما بخش ناهوشیار چی؟ آیا می توان همان کار را هم با او کرد؟ واژگان هوشیار و ناهوشیار اولین بار توسط زیگموند فروید، بنیانگذار رویکرد روان کاوی مطرح شد. بسیاری از شرکت های تبلیغاتی از این موضوع آگاه هستند و می دانند که بخش ناهوشیار شما بسیار بیش تر از بخش هوشیار می تواند روی اعمال و رفتار شما تاثیر بگذارد در نتیجه از تبلیغات هایی استفاده می کنند که بیش تر از اینکه شما آن ها را به صورت آگاهانه بپذیرید در ناهوشیار شما شکل بگیرند. چاپ ست اداری یکی از این روش های تبلییغاتی غیر مستقیم است که سعی در تغییر باور های ناهوشیار شما دارد. شما به وسیله چاپ ست اداری به جای اینکه خودتان به سمت مشتری روانه شوید مشتری به سمت شما می آید و پس از اینکه از یکی از اقلام اداری شما استفاده کرد و لوگوی شرکت به صورت کاملا تاثیر گذاری در ذهن مشتری ماند دوباره به سوی شما باز خواهد گشت و اعتماد سازی شکل می گیرد.
آیا چاپ ست اداری ارزشش را دارد؟
فراموش نکنید که تبلیغات ها در بلند مدت به ثمر می رسند. سرمایه گذاری برای تبلیغات یکی از روش هایی مطمئن است که به وسیله آن می توانید تقریبا مطمئن باشید که در آینده به نفعتان تمام خواهد شد. به عنوان یک سازمان شما باید به فکر این باشید که از تمامی پتانسیل های تبلیغاتی برای تبلیغ و برند سازی شرکت خود استفاده کنید. اختصاصی کردن اقلام اداری برای سازمان می تواند یکی از استراتژی های خوب تبلیغاتی باشد. چرا که شما با صرف کم ترین هزینه نه تنها به هماهنگی سازمانی خود کمک شایانی کرده اید بلکه توسط مشتریان نیز جدی تر تلقی می شوید.

ست اداری

ست یکی از اقلام های اداری می باشد که از آن می توان برای معرفی محصولات و خدمات در قالب کاتالوگ، بروشور، کارت ویزیت استفاده کرد همچنین می توان برای ارسال مکاتبات اداری برای صدور پیش فاکتور می توانید از سربرگ استفاده کنید برای ارسال نامه ها می توان از پاکت نامه ها استفاده کرد با توجه به توضیحاتی که ارائه شد ست اداری شامل کاتالوگ، بروشور، کارت ویزیت، پاکت نامه، سربرگ و…. می باشد استفاده از ست اداری در سازمان ها نشان دهنده حرفه ای بودن سازمان می باشد و اعتبار بیشتری را نزد مشتریان تان داشته باشید با قرار دادن اطلاعاتی که مربوط به سازمان تان است مشتریان تان به سازمان تان اعتماد کرده و در هر زمانی می تواند به سازمان تان مراجعه کند علاوه بر این ها شما با سفارش اداری برای سازمان تان کار تبلیغات و بازاریابی را انجام می دهید به عنوان مثال یک مشتری داشته اید قبلا از شما خرید کرده است و شما یک فاکتور در پاکت نامه اداری به مشتری خود داده اید در این صورت چون اطلاعات مربوط به سازمان تان بر روی پاکت نامه درج شده است در هر زمانی می تواند با شما تماس بگیرد و خرید کند به دلیل قرار گرفتن اطلاعات بر روی پاکت نامه مشتری دوباره از شما خرید می کند و از این طریق شما می توانید فروش بیشتری داشته باشید.

ست اداری شامل چه مواردی می شود

در این بخش از مقاله قصد داریم با اقلام ست اداری آشنا شویم اقلام اداری شامل موارد زیر می باشد
لوگو
لوگو برای هر سازمانی نیاز است با استفاده از لوگو می توانید مخاطبان را نام سازمان تان آشنا کنید لوگو باید با توجه به هدف سازمان طراحی شود.
سربرگ
سربرگ یکی از اقلام اداری می باشد که از آن برای مکاتبات اداری استفاده می شود به طور کلی سربرگ ها به سه بخش تقسیم می شود قسمت اول مربوط به طراحی می شود اطلاعاتی مانند لوگو، نام سازمان، تاریخ، شماره پیوست در قسمت اول در هدر برگه قرار داده می شود در قسمت فوتر که در پایین برگه می باشد اطلاعاتی مانند شماره تماس و آدرس در آن قرار می گیرد و محتوای نامه در بخش وسط برگه قرار داده می شود.
کارت ویزیت
کارت ویزیت ابزاری برای تبلیغات و بازاریابی سازمان می باشد کارت ویزیت باید به گونه طراحی شود که پیام را در سریع ترین زمان ممکن به مخاطب منتقل کند برای طراحی کارت ویزیت نیاز داریم که یک سری اطلاعات مانند نام سازمان، لوگو، شعار، شماره تماس، آدرس قرار می گیرد با درج این اطلاعات در کارت می توانید فروش بیشتری داشته باشید و مشتریان زیادی را جذب کنید. کارت ویزیت را می توان به یک روی و دو روی طراحی کرد به عنوان مثال می توانید روی کارت ویزیت اطلاعات به زبان اصلی طراحی شود در پشت کارت ویزیت اطلاعات به زبان دیگری قرار بگیرد.
کاتالوگ
سازمان ها برای معرفی محصولات و خدمات به سایر مخاطبان خود از کاتالوگ استفاده می کنند در کاتالوگ ها اطلاعات مربوط به محصولات در آن قرار می گیرد در واقع کاتالوگ ها یک ارتباط مستقیمی بین تولید کننده و مصرف کننده ایفا می کنند تا بتوان مشتریان بیشتر و فروش بیشتری جذب کنیم کاتالوگ ها باید به گونه ای طرحی شود که بتواند پیام را در سریع ترین زمان ممکن به مخاطب منتقل کند.
بروشور
بروشور یک کتابچه راهنما برای معرفی محصولات استفاده می شود در بروشور ها اطلاعاتی در مورد چشم اندازهای سازمان و خصوصیات و ویژگی های محصولات ارائه می دهد.
پاکت نامه
پاکت نامه همان طور که نامشان مشخص می باشد برای ارسال مکاتبات اداری استفاده می شود اطلاعاتی مانند آدرس فرستنده، گیرنده، لوگو، نام سازمان شماره، آدرس و شماره تماس قرار داده می شود.
یادداشت تبلیغاتی
دفترچه یادداشت یکی از اقلام مورد استفاده در هر سازمانی می باشد همان طور که از نام آن مشخص است برای ثبت کار هایی که در طول روز انجام می شود استفاده می شود با ثبت کارهای که در طول روز انجام می شود می توان مدیریت بهتری را در به انجام رساندن کارها داشته باشیم. سازمان ها با طراحی و چاپ این گونه دفترچه ها می توانند سازمان خود را به همراه محصولات و خدمات آن به مشتریان خود هدیه دهند در واقع یادداشت تبلیغاتی یک راه برای افزایش فروش به همراه مشتریان بیشتر می باشد.

چاپ ست اداری

چاپ ست اداری بر اساس جنس کاغذی که طراحی های ست اداری انجام می شود جنس ست اداری که امروزه مورد استفاده می گیرد شامل تحریر، کتان و گلاسه می باشد برای چاپ بر روی کاغذ های تحریر هزینه پایینی را به همراه دارد یکی از نکاتی که قبل از اینکه فرآیند چاپ انجام شود به آن توجه کرد سایز می باشد معمولا برای طراحی و چاپ از سایز های A4 , A5 استفاده می شود گرماژ مورد استفاده در کاغذ های تحریر 80 و 100 می باشد چاپ کاغذ از جنس تحریر با گرماژ 100 کیفیت بالاتر و جلوه بصری بیشتری دارد. ست اداری که دارای جنس کتان می باشد از گرماژ 120 استفاده می کند این جنس ست اداری دارای زیبای بصری می باشد مقاومت بالا از مزیت های این نوع ست اداری می باشد. اقلام های اداری مانند پوستر، کارت ویزیت، کاتالوگ و… بر روی کاغذ هایی با جنس گلاسه چاپ می شوند چاپ بر روی این نوع کاغذ ها کیفیت و شفافیت بیشتری دارد کاغذهای گلاسه در گرماژ های گوناگونی چاپ می شود که با توجه نوع ست اداری گرماژ آن مشخص می شود به عنوان مثال برای چاپ سربرگ بر روی گلاسه از گرماژ پایین استفاده می شود در صورتی که برای چاپ کارت ویزیت باید از گرماژ بالا استفاده کرد.
شرط موفق شدن در کسب و کار ها توجه به چاپ و طراحی ست اداری می باشد با طراحی خوب و ویژه ست اداری می توانید فروش بیشتری داشته باشید در واقع طراحی نقش کلیدی در بازخورد مشتریان ایفا می کند به همین دلیل در این بخش از مقاله قصد داریم نکات مهم در طراحی و چاپ ست اداری را شرح دهیم.
لوگو
وجود لوگو برای هر سازمانی امر ضروری برای شناخته شدن سازمان می باشد همان طور که قبلا گفته شد از لوگو برای نشان دادن هدف سازمان استفاده می شود لوگو در واقع یک نماد یا آرم یا نشانه ای است که می تواند به صورت تصویر، متن و ترکیبی باشد برای طراحی لوگو تصویری از اشکال استفاده می شود یک نوع دیگر از لوگوها، لوگو متنی می باشد لوگو متنی به صورت نوشتار لوگو طراحی می شود در طراحی لوگو متنی از حرف اول نام برند یا سازمان استفاده می شود. لوگو ترکیبی همان طور که نامشان مشخص می شود ترکیبی از تصویر و متن می باشد.
رنگ
یکی از عوامل مهم در ایجاد جلوه ست اداری انتخاب رنگ سازمانی می باشد رنگ ها باید با توجه به علم روانشناسی رنگ انتخاب شود که این رنگ به عنوان رنگ سازمانی انتخاب می شود و از آن رنگ ها در طراحی ست اداری استفاده می شود.
شخصی سازی
زمانی که قصد دارید یک دفترچه یادداشت طراحی کنید می توانید از روش های مختلفی مانند طلا کوب، نقره کوب و… برای حک کردن لوگو یا نام سازمان تان بر روی جلد دفترچه استفاده کنید.
فونت
انتخاب نوع و سایز فونت یکی از عوامل موثر در ایجاد جلوه بصری می باشد برای طراحی ست اداری باید از فونت هایی استفاده کنید که رسمی هستند معمولا از سایز 10 برای ست اداری استفاده می شود.
سادگی
نکته مهمی که در طراحی ست اداری باید به آن توجه داشته باشیم سادگی است منظور از سادگی در طرح این است که از المان های طراحی کمتری استفاده شود تا فضای کمتری را اشغال کند.

ورود

گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟