طراحی استند

استند ها ابزار های تبلیغاتی پر کاربردی هستند که به دلیل وسعتی که دارند می توانند بیش ترین توجهات را به خود جلب کنند. آن ها یکی از مهم ترین ابزار های تبلیغاتی هستند که به شما اجازه می دهند خدمات و محصولات خود را به روشی کاملا حرفه ای به رخ دیگران بکشید. استند ها موارد استفاده گوناگونی داشته و بسیار متنوع اند. آن ها در شکل ها و اندازه های گوناگونی تولید شده و در اختیار مخاطبین قرار می گیرد. استند ها می توانند یا صرفا به جهت تبلیغات استفاده شده و یا محلی برای ارائه محصولات باشند. با داشتن استند های تبلیغاتی اختصاصی می توانید هم شرکت خود را تبلیغ کنید و هم در آن واحد محصولات خود را ارائه دهید. یکی از ویژگی هایی که به عنوان مزیتشان شناخته می شود قابلیت جا به جایی آن هاست. آن ها سبک هستند و به راحتی می توانند از مکانی به مکانی دیگر جا به جا شوند. این برای شرکت هایی که در نمایشگاه های استانی و بین المللی شرکت می کنند یک مزیت بسیار بزرگ شناخته می شود چرا که بسیاری از هزینه های جا به جایی و حمل و نقل آن ها کاهش می یابد. آن ها تصویری کلی از شرکت شما را ارئه داده و برای بسیاری از افراد به نمایش در می آیند. با داشتن آن ها می توان رقبای بسیاری را کنار زد و بیش تر به چشم آمد چرا که آن ها همانند سکویی هستند که دیگران را به سمت محصولات و خدمات با کیفیت شما دعوت می کنند.
استند ها یکی از بهترین راه حل ها برای کسانی هستند که می خواهند در نمایشگاه ها بدرخشند و در میان رقبای خود بهتر دیده شوند. استند ها با ارائه تصاویر با کیفیت از خدمات شما می توانند فروش شما را بهبود بخشیده و به افراد بیش تری معرفیتان کنند.

انواع استند

همان طور که قبلا گفته شد استند ها در شکل ها و اندازه های گوناگونی تولید شده و به کمک بازاریابی شما می شتابند.
استند رولی
آن ها یکی از محبوب ترین انواع استند ها هستند. به این دلیل که ارزانند و از جذابیت بالایی برخوردار هستند. همچنین استفاده از آن ها بسیار راحت بوده و به صورت پشت و رو می توان از آن ها استفاده کرد.
استند کارتریج
استند های کارتریج برای شرکت هایی مناسب است که نمی خواهند وقت زیادی را صرف تولید استند هایی با محتواهای متفاوتی کنند. آن ها صرفا هزینه تولید یک استند کارتریج را داده و سپس محتواهای داخل آن را با توجه به موقعیت تغییر خواهند داد. استند های کارتریج بسیار مقرون به صرفه بوده و برای شرکت های چند خدماته و شرکت هایی که در نمایشگاه های بسیاری حضور فعال دارند مناسب است.
استند های معمولی
استند های تبلیغاتی معمولی برخلاف استند های کارتریج صرفا می توانند یک محتوا را ارائه دهند. آن ها پایه های نگهدارنده دارند که به کمک آن ها مستقل شده و به راحتی می ایستند. هزینه تولید آن ها نسبت به دیگر استند ها پایین تر بوده و می توانند نقش تبلیغاتی خود را به خوبی ایفا کنند.
حال می خواهیم به این موضوع بپردازیم که چرا باید از استند ها استفاده کنیم و چرا اینفدر برای کسب و کار شما مفید هستند.
استفاده آسان
از مهم ترین دلایل داشتنشان راحتی کار با آن ها است. نیازی نیست که قبل از استفاده از استند های تبلیغاتی تکنیک های پیچیده ای را بدانید. استفاده از آن ها دستور العمل های گام به گام و ساده ای دارند که به راحتی می توانید آن ها را یاد بگیرید.
آن ها به راحتی گذاشته و برداشته می شوند
حتی پیچیده ترین نوع استند ها هم حداکثر ده دقیقه برای آماده کردنشان زمان لازم است. پس از تمرین هم می توان زمان برپایی آن را به چند دقیقه کاهش داد.
آن ها بسیار با دوام و ماندگارند
با خرید یکی از آن ها می توانید برای سالیان بسیاری از فواید آن ‌ها بهره مند شوید مگر اینکه خودتان بخواهید مفاد تبلیغاتی آن را تغییر دهید. البته این ویژگی به نوع نگهداری شما از استند نیز بستگی دارد. اما به طور متوسط آن ها تا زمانی که شما بخواهید محتوای استند خود را تغییر دهید قابل استفاده هستند. از آن جایی که بسیار محکم هستند حتی اگر هم بیفتند آسیب چندانی ندیده و نمی شکنند.
استند های تبلیغاتی به سریع ترین شکل ممکن با مشتریان احتمالی شما ارتبا ط برقرار می کنند
از آن جایی که حتی از راه دور نیز قابل تشخیص اند می توانند به راحتی به چشم مردم بیایند و آن ها را به خود جذب کنند. اگر استند های شما به خوبی طراحی شوند می توانند نگاه افراد بیش تری را به سمت خود کشانده و نا خود آگاه مسیرشان را برای رسیدن به غرفه شما تغییر دهند. مشتریان دوست دارند محصولاتی که به سمتشان روانه می شود را بخرند نه محصولاتی که در کنار دیگر اقلام به صورت کاملا معمولی چیده شده تا کسی آن ها را بردارد.
هزینه زیادی برای تولید آنها نیاز ندارید
آن ها نسبت به بازدهی خوبی که دارند ارزانند و از بخش های محدودی تشکیل می شوند. یکی از دغدغه هایی که برای شرکت ها وجود دارد یافتن راهی برای کاهش هزینه های هنگفت آنان است. با صرف هزینه کم برای استند های تبلیغاتی می توانید به راحتی به این رویا دست پیدا کنید.
استند های تبلیغاتی پکیج کاملی برای برندسازی سازمان شما هستند
آن ها نه تنها محصولات شما را معرفی می کنند بلکه با ارائه لوگو و رنگ سازمانی شما باعث می شوند که در ذهن بیننده بیش تر بمانید و به یاد ماندنی تر شوید. همچنین از آن جایی که با داشتن آن ها حرفه ای جلوه خواهید کرد می توانید اعتماد مشتریان را جلب کرده و باعث شوید محصولات شما فروش بیش تری داشته باشند.
استند های تبلیغاتی مستقل عمل می کنند
استند های تبلیغاتی طوری تولید می شوند که نیازی به پایه نگهدارنده نداشته باشند چرا که پایه ای درون ساختار آن ها از قبل تعبیه شده است. نیازی نیست آن ها را به دیواری تکیه دهید و یا از جایی آویزان کنید. استند های تبلیغاتی خود به راحتی سر جای خود محکم و استوار می ایستند.
آن ها بسیار سبک اند و به راحتی جا به جا می شوند
در کنار اینکه بسیار ماندگار و با دوام اند می توانند بسیار سبک نیز باشند. این می تواند هزینه های شما را به شدت کاهش دهد. چرا که بخش اعظمی از هزینه ها به حمل و نقل کالاها اختصاص می یابد. می توان گفت سبک بودن استند های تبلیغاتی یکی از بهترین ویژگی های آنان است و این قابلیت را در آن ها به وجود آورده که بتوانند یکی از همراهان خوب و همیشگی شما در نمایشگاه های داخلی و بین المللی باشند. همچنین هیچ محدودیتی در جا به جایی آن ها وجود نداشته و می توان با وسیله های نقلیه بسیاری همانند هواپیما، قطار و … جا به جا شوند. اما تنها مشکلی که دارند این است که در مقابل باد زیاد مقاوم نبوده و به دلیل سبک بودن ممکن است به وسیله آن به حرکت در آمده و مجبور شوید آن ها را به جایی ببندید.
فروشندگان آن ها را برای کسب و کار خودشان مفید دانسته اند
بنا بر تحقیق اخیری که POPAI انجام داده است نزدیک به 75% از فروشندگان آن ها را مفید دانسته و اظهار داشته اند که استندهای تبلیغاتی به برند سازی آن ها کمک شایانی کرده است. به گفته آن ها خریداران از محصولاتی که شاید هرگز استفاده نکرده بودند صرفا به خاطر اینکه درون استند تبلیغاتی چیده شده بودند خرید کرده اند.
استند های تبلیغاتی یک تجربه خرید معمولی را به تجربه ای هیجان انگیز تبدیل می کنند
زمانی که پا به فروشگاه می گذاریم با محصولاتی مواجه می شویم که کنار یکدیگر چیده شده و همواره از ترتیب یکسانی پیروی می کنند. اما استند های تبلیغاتی که محلی برای ارائه محصولات شما است می توانند این چیدمان را به هم ریخته و شما را از رقبایتان متفاوت تر نشان دهند. این تفاوتی که به وسیله استند های تبلیغاتی میان شما و رقبایتان به وجود آمده ا می تواند برگ برنده ای برای شما باشد و مشتریان بیش تری به سمت شما جذب شوند.

استند

استند (stand) همان طور که از نام آن مشخص است به معنای ایستادن می باشد برای هر نوع محصولی استفاده می شود به عنوان مثال تعدادی گلدان دارید می خواهید فضای زیادی از منزل تان را اشغال نکند می توانید از استند استفاده کنید اگر بخواهیم یک تعریفی از استند ارائه دهیم استند یکی از اقلام نمایشگاهی می باشد که از آن برای نگهداری تابلو ها استفاده می شود در واقع استند امکان ایستادن محصول یا تابلو بدون داشتن تیکه گاهی فراهم می کند. استند ها علاوه بر در نمایشگاه ها در دکوراسیون داخلی هم می توان از آن استفاده کرد.

انواع استند

استند ها از لحاظ جنس به 5 دسته استند فلزی، پارچه ای، تزریقی، چوبی و پلکسی تقسیم می شود.
استند فلزی
استند فلزی همان طور که از نامش مشخص است ساختار آن از فلز می باشد استند های فلزی شامل انواع مختلف استند های آلومینیوم، مفتول، آهنی، مسی و… می باشد. این نوع استند طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است و در مراکز خرید، فروشگاه ها کاربرد فراوانی دارد. مقاومت بالا، شکل دهی آسان و تنوع در سایز از مزیت های استند فلزی می باشد.
استند پارچه ای
یکی دیگر از استند هایی که در بازار عرضه می شود استند های سینوسی یا پارچه ای می باشد همان طور که از نامشان مشخص است جنس پارچه ای دارند که قابل شستشو است. مقاومت بالای این نوع استند از مزیت های آن می باشد به دلیل جلوه زیبایی که در محیط ایجاد می کند می توان از آن برای غرفه آرایی استفاده کرد.
استند تزریقی
استند های تزریقی نوعی دیگر از استند های می باشد که یک ویژگی منحصر به فردی نسبت به استند های دیگر دارد این است دست طراح را برا ی شکل دهی آن باز می گذارد و می تواند در آن هر تغییری را اعمال کند این نوع استند ها در بانک ها، فروشگاه ها و… استفاده می شود مقاومت بالا، حمل و نقل آسان، هزینه پایین و تنوع در سایز از مزیت های استند های تزریقی می باشد.
استند چوبی
نوع دیگر از استند ها، استند های چوبی می باشد که از آن برای دکوراسیون داخلی استفاده می شود در این نوع استند ها می توان گلدان هایتان را بر روی آن قرار دهید یا برای اعیاد مانند نوروز یا کریسمس یا برای گذاشتن کتاب و… می توانید از استند های چوبی استفاده کنید استند های چوبی در سایز و طرح و رنگ های مختلف در بازار عرضه می شود.
استند پلکسی
استند پلکسی طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است و در فروشگاه ها برای قرار دادن محصولات استفاده می شود این نوع استند ها در جنس های مختلفی مانند آکریلیک، فلز، شیشه و چوب و با اشکال مختلفی مانند قفسه، پایه دار و دیواری در بازار عرضه می شود. مقاومت بالا، حمل و نقل آسان و هزینه پایین از مزیت های استند های پلاستیکی می باشد.
استند ها از لحاظ نوع استفاده به 4 دسته استند ایستاده، استند تبلیغاتی، استند رومیزی و خیابانی تقسیم می شود.
استند تبلیغاتی
استند تبلیغاتی برای تبلیغات محصولات یا خدماتی که سازمان ارائه می دهد مورد استفاده قرار می گیرد مکانی که استند های تبلیغاتی قرار داده می شود در مکان های پر رفت و آمد بر روی یک پایه مخصوص قرار داده می شود این نوع استند در همه سازمان های خصوصی و دولتی استفاده می شود هدف از استند های تبلیغاتی اطلاع رسانی به مردم می باشد نمونه استند های تبلیغاتی می توانید در مراکز خرید و نمایشگاه ها مشاهده کنید. استند های تبلیغاتی می توان در محیط های داخلی یا خارجی مورد استفاده قرار می گیرد این نوع استند ها بر اساس جنس شان به مدل های مختلفی مانند کراس، خر چنگی، ایکس، ، پرچمی و … تقسیم می شود.
استند ایستاده
استند های ایستاده طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است مورد استفاده عموم مردم قرار گرفته است استند ایستاده برای قرار گرفتن وسایل سنگین و حجیم استفاده می شود
استند رومیزی
استند رومیزی برای تبلیغات محصولات ولی در ابعاد کوچک استفاده می شود موقعیت استند های رومیزی همان طور که از نامشان مشخص است بر روی میز قرار گرفته می شود انواع استند هایی که قبلا اشاره شد در به صورت رومیزی هم در بازار عرضه می شود و می توان از آن استفاده کرد. وزن پایین، قابلیت حمل آسان، هزینه پایین از مزیت های استفاده از استند های رومیزی می باشد.
استند خیابانی
به طور کلی موارد استفاده از استند ها در فضا های باز و فضا های بسته می باشد استند های خیابانی جزء استند هایی هستند که در فضای باز استفاده می شود و در آن می توانید آن محتوای تبلیغاتی سازمان تان در آن قرار دهید تا دیگران تبلیغات تان را مشاهده کنند و مخاطبان بیشتری را جذب کنید.

مزایای استند

ماندگاری
منظور از ماندگاری این است که اگر ماندگاری به صورت دائم برای فروش باشد که مشتریان بیشتری را جذب کند این یک حسن می باشد و لی اگر این ماندگاری صرفا برای تبلیغات در یک زمان محدود بخواهد استفاده شود این دیگر جزء مزایا محسوب نمی شود.
عمر طولانی
ساختار استند به شکلی است که دارای رنگ ثابت می باشد به دلیل ساختار مقاوم استند ها عمر طولانی دارند.
هزینه پایین
یکی دیگر از مزیت های استند هزینه پایین تری نسبت به روش های تبلیغاتی دیگر دارد.
تنوع در طرح و رنگ
استند های زیادی با طرح ها و رنگ های مختلفی در بازار عرضه می شود.
قابلیت تنظیم اندازه
استند ها را می توان در سایز ها و اندازه های مختلفی برای محتوا های تبلیغاتی استفاده کرد.
قابلیت استفاده در فضاهای باز و بسته
استند ها را می توان در فضاهای باز و بسته برای تبلیغات محصولات یا خدمات سازمان مورد استفاده قرار می گیرد.
استفاده در انواع کسب و کار ها
استند ها را می توان در انواع کسب و کار های کوچک و بزرگ استفاده کرد و برای تبلیغات آن سازمان استفاده شد.
نصب راحت
نصب راحت استند در فضاهای باز و بسته یکی دیگر از مزایای استفاده از استند می باشد.
حمل و نقل آسان
حمل و نقل آسان به عنوان یکی از مزیت های استند می باشد به راحتی می توانید آن را در فضای مورد نظرتان منتقل کنید.

اصول طراحی استند

همان طور که در بخش های پیشین اشاره شد استند یکی از اقلام نمایشگاهی می باشد که از آن به عنوان تبلیغات و بازاریابی استفاده می شود برای اینکه در جذب مخاطب و خرید آن محصول موفق عمل باشیم تا مشتریان زیادی را جذب کنیم و فروش بیشتری را داشته باشیم باید بر اساس یک سری قوانین اقدام به طراحی کنیم.
رنگ
یکی از عواملی که باعث می شود تعداد مشتریان افزایش یابد و جلوه بصری ایجاد کند نوع رنگی است که انتخاب می کنیم رنگ با توجه به نوع شغل انتخاب می شود مثلا اگر دارید برای یک نمایشگاه مواد غذایی استند طراحی می کنید باید از رنگ هایی مانند قرمز و نارنجی استفاده کنید.
ایده و خلاقیت
برای اینکه بتوانیم مشتریان زیادی را جذب کنیم و فروش بیشتری داشته باشیم این طراحی باید توسط شخص ایده پرداز و خلاق انجام شود.
تصاویر
یکی از نکاتی که باید در زمان طراحی به آن توجه کرد استفاده از تصاویر می باشد باید بتوان از تصاویر جذاب و کیفیت بالا استفاده کرد.
درج اطلاعات
برای درج اطلاعات باید از اطلاعاتی مانند محتوای تبلیغاتی، شعار و لوگو استفاده شود برای درج شعار تبلیغاتی بر روی استند باید از فونت های مناسب برای طراحی استفاده شود برای قرار دادن لوگو بر روی استند باید در جایی قرار داده باشد که به راحتی قابل رویت باشد.

ورود

گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟