طراحی مجله

مجلات تبلیغاتی یکی از روش های خوب و پر بازده تبلیغاتی هستند که می توانند شما را به مشتریان محلی به روشی کاملا حرفه ای معرفی کنند. مجله های تبلیغاتی به چندین شکل مختلف ارائه می شوند. برخی مجلات راه و روش خود را دارند و در کنار مطالب خود تبلیغات شما را نیز به چاپ می رسانند. برخی دیگر فقط به عنوان مجله تبلیغاتی شناخته شده و تبلیغ سازمان ها را درون خود جمع آوری کرده و به صورت ماهیانه در منازل و ادارات توزیع می شوند. در این نوع مجلات باید به این موضوع رقابت توجه کرد. از آن جایی که مشتری تبلیغات زیادی را در باب یک موضوع می بیند پس رقابت بسیار زیادی در آن وجود خواهد داشت و شما باید حرف متفاوتی برای گفتن داشته باشید. برخی دیگر از مجلات تبلیغاتی نیز به صورت اختصاصی برای سازمان ها طراحی شده و همانند کاتالوگ، محصولات و خدماتشان را به مشتری به صورت مجله ارائه می دهند.
مزایای تبلیغات مجله ای نسبت به روزنامه ای چیست؟
تبلیغات مجله ای نسبت به تبلیغات روزنامه ای بازدهی بیش تری دارند چرا که مجله ها نسبت به روزنامه ها دوام بیشتری داشته و مثل آن ها به راحتی دور انداخته نمی شوند.
همچنین کیفیت عکس مجله ها نسبت به روزنامه ها خیلی بهتر است. معمولا برای مجلات از کاغذ هایی با کیفیت بیش تریاستفاده می کنند. امکان چاپ مجله با کاغذ گلاسه که یکی از بهترین نوع کاغذ های چاپی است وجود دارد. این در حالیست که روزنامه ها از کاغذ هایی با کیفیت پایین تری تولید شده و به دست مشتری می رسند.
مزایا و معایت تبلیغات مجله ای در چیست؟
از آن جایی که هر مجله موضوع خاصی دارد پس شما می توانید با انتخاب درست مجله به مخاطبین هدف خود دسترسی پیدا کنید و بازدهی خود را چندین برابر کنید.
آن ها روش های گوناگونی را برای تبلیغ پیش روی شما می گذارند. شما می توانید کل یک صفحه را اشغال کنید و یا اینکه پشت جلد مجله پدیدار شوید. می توانید پوستری از خود را به صورت تا شده درون مجله قرار داده وبسیار متفاوت و چشمگیر ظاهر شوید.
همچنین از آن جایی که مجلات پر محتوا می توانند برای خواننده خسته کننده باشند به تصاویر تبلیغاتی بیش تر توجه نشان داده و با دقت به محتوای تبلیغ شما نگاه می کنند.
یکی دیگر از مزیت های آن کم هزینه بودن این روش نسبت به پروژه های تبلیغاتی بسیار بزرک است. این ویژگی برای کسب و کار های کوچک یک مزیت بسیار بزرگ تلقی شده و تبلیغات مجله ای می تواند شروع خوبی برای کمپین تبلیغاتی آنان باشد.
یکی از عیوبی که مجلات دارند این است که نسبت به تبلیغات تلویزیونی و بیلبورد های تبلیغاتی بازدهی ندارند. آن ها نسبت به دیگر روش های تبلیغاتی شاید نتوانند وظیفه برند سازی شرکت شما را انجام دهند. مسلما تبلیغات تلویزیونی می تواند بیش تر از سایر روش ها برند سازی شرکت شما را گسترش دهد.
روند ساخت و تولید مجله تبلیغاتی به چه صورت است؟
پس از آن که محتوای مجله تبلیغاتی ساخته و پرداخته شد باید برای ساخت چارچوب مجله مان اقدام کنیم. ساخت مجله از مراحل متفاوتی تشکیل شده است. برای تولید مجله باید روی طراحی جلد، صفحه آرایی و مهارت های دیگر مسلط باشیم. همچنین بهتر است برای کاهش صرف زمان برای تولید مجلات بعدی تمپلیت آن ها را به صورت آماده داشته باشیم.
در طراحی و صفحه آرایی مجلات باید به این دقت کنیم که مخاطب باید اول به کدام بخش از نوشته ما توجه نشان دهد. برای مثال اگر متن ما دارای عنوان است بهتر است عنوان به صورت بزرک و بولد نوشته شود تا اولین چیزی که چشم مخاطب را به خود جلب می کند عنوان باشد.
در ادامه باید به ستون های مجله مان توجه کنیم. بهتر است در مجلات متن ها به صورت ستونی نوشته شوند چرا که فونتی که در ساخت نوشته های مجله استفاده می شود زمانی بهتر خوانده می شود که در هر خط حدود هشت واژه وجود داشته باشد. با ستونی کردن نوشته ها می توانیم فونت ها را ریز تر کرده و مطالب بیش تری را در یک صفحه جا دهیم. همچنین ستون بندی نوشته ها و تقسیم کردن آن ها به قطعات کوچک تر می تواند خواننده را به بیش تر خواندن ترغیب کند.
تصاویری که در مجله تبلیغاتی خود استفاده می کنید باید بسیار با کیفیت باشد. چرا که بینندگان قضاوت نهایی خود را با دیدن تصاویر انجام می دهند. با داشتن تصاویر با کیفیت می توانید خدمات با کیفیتی که ارائه می دهید را ثابت کنید. بسیاری از افراد صرفا با دیدن عکس ها می توانند تصمیم بگیرند و این تصاویر هستند که کار هزاران پاراگراف و متن را انجام می دهند.
سعی کنید در استفاده از رنگ ها خود را محدود کنید. بهتر است تعدا رنگ هایی که برای مجله خود استفاده می کنید به دو یا سه عدد محدود شوند تا بینندگان دچار آشفتگی دیداری نشوند. همچنین اگر مجله به صورت کاملا اختصاصی برای شما در حال طراحی شدن است بهتر است از رنگ سازمانی خود استفاده کنید. با این کار هم به مجله نظم درونی می دهید و هم به برندسازی خود کمک کرده اید.
جلد مجله همانند جلد کتاب یکی از پرقدرتمند ترین روش ها برای جذب مخاطب است. جلد مجله اولین چیزیست که مخاطب را به فکر کردن وا می دارد و اگر برای او جذاب باشد می تواند او را به سمت مجله جذب کرده و مجله شما را ورق بزند. جلد مجله گویای کیفیتی است که درون مجله موجود است و به وسیله آن می توان هدف و نوع مجله را برای مشتری شرح داد.
نکته بعدی که باید در طراحی مجله به آن توجه کنید ایجاد تضاد در طراحی داخلی مجله است. مشتری باید به نوشته ها توجه کند در نتیجه این نوشته ها باید در فضایی با رنگ متضاد قرار بگیرند تا خوانایی آن ها چند برابر شود. همچنین می توان عنوان های مهم و سرتیتر ها را با رنگ سازمانی هایلایت کرد تا بیننده توجه بیش تری به آن نشان دهد.
در ادامه باید برای مجله خود لوگوتایپ یا لوگوی نوشتاری تهیه کنید. چرا که نام مجله که همان لوگوی آن است باید به صورت نوشتاری باشد تا نام سازمان برای همگان خوانا باشد.
چگونه می توانیم مجله خود را با کیفیت بیش تری چاپ کنیم؟
– سعی کنید تا جای ممکن طراحی خلاقانه و متفاوتی داشته باشید. یک طراحی متفاوت می تواند شما را نسبت به دیگر رقبا متمایز ساخته و پرقدرت تر دیده شوید.
– اگر برای تولید مجله خود از کاغذ بی کیفیتی استفاده می کنید سریعا روش کاری خود را تغییر دهید چرا که یک کاغذ بی کیفیت می تواند چهره سازمان شما را نابود سازد. تا جای ممکن از کاغذ های با کیفیت مثل کاغذ گلاسه برای تولید مجله تبلیغاتی خود بهره ببرید.
– تصاویر با کیفیت را دست کم نگیرید. همان طور که پیش تر گفته شد تصاویر می توانند قضاوت بینندگان را نسبت به شما مثبت و یا منفی کنند. در نتیجه از آن جایی که تصاویر با کیفیت ارتباط مستقیمی با قضاوت افراد نسبت به شرکت شما دارند تصاویر بی کیفیت را به طور کل دور بیندازید.
چاپ مجله باید به چه صورت باشد؟
شما می توانید مجله خود را به صورت افست و یا به صورت دیجیتال چاپ کنید. اگر می خواهید مجله خود را به تعداد بسیار زیادی چاپ کنید و کیفیت چاپ بالایی داشته باشید بهتر است از چاپ افست استفاده کنید. چاپ افست کیفیت چاپ را بسیار بالا برده و محدودیتی از نظر نوع رنگ ندارند. اما در چاپ دیجیتال کیفیت بسیار پایین تر می آید ولی شما می توانید به تعداد کم هم با استفاده از چاپ دیجیتال سفارش چاپ دهید. یکی از مزیت هایی که چاپ دیجیتال دارد این است که در زمان بسیار کمی محصول شما را چاپ می کند. این در حالیست که در چاپ افست زمان بسیاری طول می کشد تا مجلات شما آماده شوند.

مجله چیست

مجله یک نشریه دوره ای می باشد که محتوای آن شامل یک سری موضوعات خاص می باشد که در یک فاصله زمانی معینی منتشر می شود برای نشر مجله می توان از انتشارات رسمی و غیر رسمی استفاده کرد محتوایی که داخل مجله قرار داده می شود شامل موضوعات گوناگون علمی و کاربردی می باشد که اطلاعات مفیدی را در اختیار کاربران قرار می دهد مخاطبان روزنامه نسبت به مجله بیشتر است.
هر مجله ای مرتبط به یک موضوع می باشد به عنوان مثال مجله سلامت شامل اطلاعات پزشکی می باشد که هر مجله با توجه به عنوانی که براش در زمان طراحی در نظر گرفته شده است مخاطبان خودش را دارد با وجود شبکه های مجازی تاثیری بر روی تعداد مخاطبانش نگذاشته است مجله های مختلفی در بازار عرضه می شود و اطلاعات زیادی را در اختیار تان قرار می دهد و همین عامل باعث می شود که اطلاعات عمومی تان بالا برود و دانش و آگاهی تان بیشتر شود.

تفاوت مجله با روزنامه

• مجلات بر خلاف روز نامه ها از عناصر بصری مختلفی مانند رنگ، فونت و تصاویر استفاده می شود در صورتی که در روز نامه به عناصر بصری توجه کمتری می شود.
• محتوا هایی که داخل مجله قرار داده می شود زمان زیادی را می برد در صورتی که محتواهای داخل روزنامه زمان کمتری را می گیرد محتوا های داخل مجله از شامل موضوعات گوناگون می باشد در صورتی که محتوا هایی که داخل روزنامه قرار می گیرد بیشتر جنبه خبری دارند.
• نکته بعدی که در مقایسه بین مجله و روزنامه وجود دارد کیفیت می باشد از لحاظ بصری، محتوا یا متونی که داخل مجله قرار گرفته می شود کیفیت بالاتری نسبت به روزنامه ها دارد.

طراحی مجله

مجله ها می توان به روش سنتی در بازار عرضه شد یا توسط یک اپلیکیشن آن مجله فروخته شود و نوع دیگری که می توانیم خرید داری کنیم به وسیله سایت تمامی مجلات را به فروش برسانیم.
برای اینکه بخواهیم مجله ای طراحی کنیم نیاز به خلاقیت و ایده پردازی دارید تا بتوان مخاطبان بیشتری را جذب کرد مجلات بر اساس یک قانونی باید طراحی شود با رعایت این نکات و قوانین می توان در طراحی عملکرد موفقی داشته باشیم.
اولین نکته که برای طراحی وجود دارد مطالب می باشد جلد مجله باید حاوی یک سری اطلاعات می باشد یکی از اطلاعاتی که داخل مجله قرار داده می شود عنوان می باشد همان طور که در بخش های پیشین اشاره کردیم به انواع مجلات در زمان طراحی نیز بر اساس سه نوع مجله مصرف کننده، تخصصی و داخلی اقدام به طراحی می کنیم. نوع دیگر از اطلاعاتی که باید در زمان طراحی به آن توجه کنیم تصاویر می باشد برای اینکه طراح تان از جلوه بصری مناسبی برخوردار باشد تا تعداد مشتریان تان افزایش یابد می توانید از تصاویر اشخاص معروف مانند ورزشکاران استفاده کنید و در نهایت باید به این توجه شود که این مجله برای چه گروه سنی طراحی شده است با توجه گروه سنی طراحی باید انجام شود به عنوان مثال برای کودکان در زمان طراحی می توان بیشتر از تصاویر استفاده کرد.
در هر چاپ از مجله باید مطالبی در آن قرار داد که ادامه مطالب پیشین باشد یعنی مطالب باید به هم پیوسته باشد یکی از مطالبی که در مجله می توان قرار گرفت می توان یک داستان باشد که در هر شماره از مجله یک بخش دیگر داستان نوشته شود یا می توان به نقد و بررسی یک موضوع بپردازد مانند معرفی یک محصول
نکته مهمی که باید در زمان طراحی جلد مجله به آن توجه کرد این است که باید از محتوا هایی بر روی جلد استفاده کنیم که مخاطب را نسبت خرید و خواندن مجله تشویق کنیم. همان طور که قبلا اشاره شد یکی از عواملی که باعث می شود که مخاطب یک مجله ای را خرید داری کند استفاده از تصاویر اشخاص معروف مانند ورزشکاران می باشد علاوه بر این یک راه کار دیگری که وجود دارد این است که به حوادث سیاسی، اجتماعی، اقتصادی توجه داشته باشیم می توانید از تصاویر مربوط به این نوع حوادث در طراحی جلد مجله استفاده کنیم در این شرایط می توانید فروش بیشتری داشته باشید و مخاطبان بیشتری را جذب کنید. زمانی که دارید بر روی طراحی جلد مجله کار می کنید باید به این مورد توجه کنید از تصاویر و متونی که در روی جلد به کار رفته می شود باید در داخل مجله هم همان تصویر استفاده شود و مطالبی در مورد آن موضوع نوشته شده باشد در واقع باید تصاویری که بر روی جلد مجله استفاده می شود باید با محتوای داخل مجله هماهنگی داشته باشد و در یک قسمت از مجله به آن اشاره کرده باشد.
علاوه بر این نکاتی که در زمان طراحی مجله باید رعایت شود در زمان طراحی جلد مجله باید حتما به شماره مجله توجه داشته باشیم هر نوع مجله ای که مخاطب خرید داری می کند باید شماره مجله داشته باشد شماره های مختلفی از مجله که چاپ می شود باید هر کدوم از چاپ های آن های خاص و ویژه باشد که مخاطب را تشویق به خواندن مجله کند و مخاطب با مطالعه آن لذت ببرد.
استفاده از طرح های تخیلی و هیجان انگیز می تواند در فروش مجله تاثیر گذار باشد ولی این طراحی که بر روی جلد انجام می شود نباید به گونه ای باشد که مخاطب به خاطر جلدی که طراحی شده آن را بخرد همان طور که قبلا هم اشاره شد باید با مطالبی که داخل مجله نوشته شده است هماهنگی هم داشته باشد.

انواع مجلات

به طور کلی می توان مجلات را سه دسته مختلف مصرف کننده، تخصصی و داخلی تقسیم کرد مجله های مصرف کننده با توجه به محتوا هایی که داخل آن قرار داده می شود مورد استفاده عموم مخاطبان قرار داده می شود اطلاعاتی که داخل مجلات قرار داده می شود شامل سرگرمی و آموزش می باشد. نوع دیگر مجله هایی که مورد استفاده قرار می گیرد مجلات تخصصی می باشد اینگونه مجلات با توجه به رشته تحصیلی یا شغلی که دارید مجله را خرید داری می کنید مجلات تخصصی همان طور که نامش مشخص است برای محتوا هایی که داخل آن قرار داده می شود مرتبط به یک زمینه فعالیت خاص مانند کشاورزی، پزشکی، کامپیوتر و… باشد. مجلات داخلی دسته دیگری از مجله ها می باشد این نوع از مجلات در داخل سازمان های دولتی یا خصوصی تولید می شوند محتوا هایی که داخل آن قرار داده می شود شامل فعالیت هایی که سازمان انجام داده می باشد همچنین به عنوان اطلاع رسانی به مخاطبان خود استفاده می شود. به عنوان مثال اگر سازمان تان خرید و فروش محصول انجام می دهد می توانید برای یک محصول خاص به تازگی وارد کردید داخل مجله تان قرار دهید تا به مخاطبان تان اطلاع رسانی شود.

اصول نامگذاری مجلات

یکی دیگر از بخش هایی که در مجلات باید به آن توجه داشته باشیم عنوان مجله می باشد برای انتخاب عنوان مجله باید توجه داشته باشیم که قرار است مخاطبان تان با این عنوان شما شناسایی کنند نوع عنوانی که برای مجله خود قرار می دهیم نشان دهنده نام تجاری شما می باشد چون با عنوانی که برای مجله تان انتخاب می کنید مجله تان را به فروش می رسد می توانید نامی که انتخاب می کنید برای اینکه دارای جلوه بصری باشد می توان یک لوگو برای آن طراحی کنید موقعیت عنوان مجله در سمت راست روی جلد مجله می باشد.

نکات مهم در طراحی مجله

• زمانی که قصد دارید عنوان مجله را مشخص کنید باید نامی برای مجله تان انتخاب کنید که دیگر آن را عوض نکنید زمانی که اولین سری از مجله تان چاپ شود دیگر نمی توان عنوان مجله را تغییر دهید بنابراین باید در انتخاب عنوان قبل از اینکه اولین چاپ آن انجام شود توجه داشته باشیم.
• عنوانی که برای مجله انتخاب می شود باید دقت کافی داشته باشید زیرا عنوان انتخابی شما نام تجاری شما را می گیرد و باید به گونه ای باشد که در سایز های مختلف قابل استفاده باشد.
• رنگ هایی که در زمان طراحی جلد مجله می خواهید استفاده کنید باید با رنگ فونت عنوان مجله متضاد باشد تا بتواند با مخاطب ارتباط برقرار کند و روی فروش مجله و تعداد مخاطبان تاثیر گذار باشد.
• نکته مهمی که باید در صفحات مجله رعایت شود قرار گرفتن اطلاعاتی مانند شناسنامه، شماره صفحات، و تاریخ می باشد. موقعیت شناسنامه در بالای صفحات قرار داده می شود و اطلاعاتی مانند تاریخ و شماره صفحات در پایین صفحه نمایش داده می شود.

ورود

گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟