طراحی سررسید یا سالنامه

زمان پرداخت یک بدهی را سررسید می گویند. بعد ها دفترچه هایی با اهداف تجاری تولید شد تا کارفرمایان زمان اتمام موعد بدهی های خود و دیگران را فراموش نکنند. در نتیجه سررسید ها به تقویم هایی تبدیل شدند که بعد ها استفاده های متفاوتی از آن ها صورت گرفت.
سررسید یکی از راه های تبلیغاتی جذاب و محبوب است. بدین خاطر که استفاده از آن ها در ایران بسیار رواج دارد. آن ها دفترچه هایی هستند که می توان به کمک آن ها وقایع روزانه را یادداشت کرد. سالنامه یا سررسید وسیله تبلیغاتی مهمی است که به شما تضمین می دهد دارنده تقویم چندین بار در روز به مدت یک سال لوگو و محصولات شما را می بیند و هر وقت که بخواهد می تواند به شما دسترسی پیدا کند. آن ها تاثیر گذاری بیش تری نسبت به تراکت ها دارند. چرا که تراکت ها برای چند ثانیه دیده می شوند و یک بار مصرفند اما آیا می توان سالنامه ها را دور انداخت؟ آن ها چندین کاربرد دارند و وسیله تبلیغاتی با ارزشی هستند. آن ها حرفه ای بودن شما و شرکت شما را نشان می دهند. همچنین آن ها نماینده این هستند که شما برای مشتری و کسب و کار خود ارزش قائل هستید. برای تولیدشان باید به موارد بسیاری توجه کنید. در قدم اول زمان چاپ یک سررسید بسیار مهم است.

سعی کنید تا جای ممکن برای تولید سررسید های تبلیغاتی خود برنامه ریزی مناسبی انجام دهید تا سر رسید ها قبل از شروع سال جدید آماده شده باشند. نکته بعدی این است که برای طراحی سررسید خود ارزش قائل شوید. طراحی های اصولی می توانند نگاه بیننده را به خود جلب کنند. در دنیای تبلیغات برای سررسید دو نوع طراحی صورت می پذیرد. یک طراحی عمومی. دو طراحی اختصاصی. در طراحی عمومی از طراحی های آماده استفاده می شود اما در طراحی های اختصاصی از لوگو و رنگ سازمانی مخصوص شما استفاده شده و طرحی اختصاصی برای شما در نظر گرفته می شود. دقت داشته باشید که با داشتن یک طراحی اختصاصی برای سررسید خود مخاطبان را تشویق به نگهداری و استفاده از آن کرده و به یاد ماندنی تر خواهید شد.
طراحی سررسید جذاب و خلاقانه
طراحی سررسید با پایین ترین قیمت
طراحی سررسید صنعتی
طراجی و چاپ انواع سررسید
طراحی سررسید و سالنامه
توجه داشته باشید که بهتر است چاپ و طراحی سررسید خود را به روز های پایانی سال موکول نکنید. چرا که به خاطر افزایش تقاضا برای مصرف کاغذ قیمت ها بالا می روند. همچنین هرچه قدر شما برای طراحی زمان بیش تری در نظر بگیرید طرح نهایی شکیل تر خواهد شد. نکته دیگر این است که با پخش سریع تر سررسید ها آن ها زودتر به دست مشتریان می رسد.
سررسید ها در اندازه های بسیار متنوعی عرضه می شوند. مثل خشتی، رقعی، اروپایی، پالتویی، رحلی، وزیری و …
سالنامه های وزیری به خاطر فضای زیادی که برای نوشتن مهیا می کند محبوبیت بسیار زیادی دارند و هرگز از چرخه خرید و فروش حذف نخواهند شد.
سررسید های اروپایی از آن جایی که خوش دست تر بوده و هزینه بسیار کمتری باید برای آن پرداخته شود، امروزه محبوبیت زیادی کسب کرده اند.
برای صحافی سررسید و سالنامه ها از روش های گوناگونی استفاده می شود. برخی از روش معمول دوخت یا چسب و برخی هم از فنر فلزی یا پلاستیکی برای صحافی استفاده می کنند. استفاده از فنر هزینه نهایی را به طور چشمگیری افزایش می دهد و برای سالنامه های ویژه و قطور مناسبند. برای صحافی با فنر کاغذ ها باید از قبل پانچ شده باشند.
اطلاعات بین مصرف کنندگان و سالنامه ها همواره در حال چرخش است. بدین صورت که یک سالنامه اطلاعاتی درباره تاریخ و روز را به مخاطب می گوید و مخاطب نیز وقایع روزانه را در آن یادداشت می کند.
برای طراحی بهتر سررسید و جذاب تر کردن آن می توان عکس ها و تصاویر با کیفیتی را به آن اضافه کرد. هم چنین جملات انگیزشی و سخن بزرگان می تواند به درگیری بیش تر مخاطب با سررسید شما را افزایش دهد.
جلد سررسید ها انواع مختلفی دارد. به طور مثال شما می توانید برای جلد سررسید و سالنامه تان از جلد ارگانایزر، ترمو (چرم مصنوعی) ، چرم طبیعی، گالینگور و … استفاده کنید.
از آن جایی که سالنامه یا سررسید برای نوشتن اتفاقات روزانه است در نتیجه یک وسیله شخصی محسوب می شود. بنابراین می توان برای جذاب تر کردن آن قفلی هم به آن اضافه کرد. البته باید در این مورد سلیقه مخاطب را نیز در نظر گرفت و جامعه هدف را به خوبی شناخت. چرا که ممکن است هزینه هایی که برای قفل صرف می شوند در نهایت بیهوده انکاشته شوند.
سالنامه می تواند به صورت تقویم باشد و یا اینکه تقویم بخشی از آن را پوشش دهد.
بیش تر کارفرمایان سعی دارند برای هدیه سال، سال نامه های اختصاصی سفارش دهند. چرا که هزینه آن ها در تیراژ بالا بسیار به صرفه تر از هزینه خرید سالنامه عمومی است.
در ادامه درباره انواع سررسید ها صحبت خواهیم کرد و تفاوت آن ها را ذکر می کنیم. چرا که بیش تر افراد تفاوت های ریزی که بین آن ها وجود دارند را نمی دانند. خوب است با انواع سررسید ها آشنا باشیم.
سررسید روز شمار
اگر شما کارمند هستید و برای آخر هفته برنامه ای برای کار کردن ندارید پس سررسید روز شمار برای شما بسیار مناسب است. چرا که در این نوع سررسید ها روز های پنجشنبه و جمعه در یک صفحه قرار گرفته شده اند و فضای کم تری برای نوشتن در اختیار شما می گذارند. این سررسید ها احتمالا نسبت به سررسید های روزانه قیمت کم تری دارند.
سررسید روزانه
یک سررسید روزانه به سررسیدی می گویند که یک صفحه برای هر روز سال در نظر گرفته است. این سررسید ها برای کسانی مناسب است که می خواهند خاطرات خود را هر روز بنویسند. همچنین کسانی که در روز کارهای زیادی برای به انجام رساندن دارند مثل کارفرمایان، باید فضای زیادی برای نوشتن برنامه های روزانه خود داشته باشند. سررسید روزانه این فضا را در اختیار آنان میگذارد و برای چنین افرادی بسیار کاربردیست.
سررسید دوروز شمار
برخی از سررسید ها در هر صفحه دوروز را قرار می دهند. درست است که نسبت به سررسید های روزشمار فضای کم تری را در هر روز در اختیار شما قرار می دهند اما به دلیل مصرف کم تر کاغذ حجم و وزن کم تری داشته و جا به جایی آن ها بهتر صورت می گیرد. همچنین از قیمت کم تری برخوردارند. این سررسید ها برای افرادی مناسب است که خواهان نوشتن خاطرات روزانه نیستند و صرفا اولویت بندی کارهای روزانه خود را روی آن پیاده سازی می کنند.
سررسید هفتگی
سررسید های هفتگی تمام روز های هفته را در یک صفحه قرار می دهند و شما به وسیله آن ها نگاه کلی تری به روز های هفته خود پیدا خواهید کرد. آن ها حتی در کیف های کوچک هم جا می شوند و جا به جایی آن ها نسبت به دیگر سررسید ها راحت تر است. همچنین در بین آن ها مناسب ترین قیمت را دارد.
سررسید ها به چند بخش تقسیم می شوند. اولین بخش یک سالنامه صرف مقدمه آن می شود. در مقدمه سالنامه می توانید تاریخچه ای از شرکت خود را به طور مختصر بنویسید. همچنین از بیان دست آورد های شرکت خود غافل نشوید. در قسمت مقدمه سالنامه می توانید تصاویری گلچین شده و با کیفیت از سازمان خود را در سالنامه قرار دهید. اینگونه بیننده با نحوه کار شما بیش تر آشنا خواهند شد. ایمیل و آدرس شبکه های اجتماعی خود برای برقراری ارتباط را فراموش نکنید.
بخش دوم یک سالنامه به تاریخ ها و مناسبت های تاریخی اختصاص دارد. برای طراحی این قسمت می توانید از لوگوی خود و طراحی مخصوص به شرکت استفاده کنید.
بخش سوم می تواند به دفتر تلفن اختصاص یابد تا افراد شماره تلفن های ضروری را یادداشت کنند. البته این بخش می تواند به طور کامل حذف شود. چرا که امروزه به دلیل پیشرفت تکنولوژی این قسمت قابلیت خود را از دست داده است.
بخش چهارم که معمولا جایگزین بخش سوم می شود قسمتی برای یادداشت های بسیار مهم است. فضایی جدا از تقویم که برای مطالب و ایده ها در نظر گرفته شده است.

سررسید چیست

سررسید یا سالنامه یک نوع دفترچه است که در آن اتفاقات مهم اقتصادی, سیاسی و اجتماعی که در سال رخ می دهد را به همراه تاریخ آن ها ثبت می شود و از آن برای یادداشت کارها استفاده می شود. سررسید ها در دو نوع عمومی و اختصاصی طراحی می شوند در طراحی اختصاصی با توجه به نوع کسب و کاری که دارید طراحی انجام می شود.
سازمان ها و شرکت ها برای بازار یابی و تبلیغات کسب و کار خود سفارش طراحی و چاپ سر رسید می دهند تا بتوانند تعداد مشتریان خود را افزایش دهند و محصولات و خدمات شان را به مشتریان ارائه دهند و به عنوان هدیه مانند هدیه سال نو و… به مشتریان خود می دهند سررسید در تعداد تیراژ بالا چاپ می شود.

انواع سررسید

سررسیدها به انواع مختلف سالنامه های وزیری، اروپایی، سلطانی، رحلی بزرگ، رحلی کوچک، رقعی، پالتویی، خشتی و جیبی تقسیم می شوند.
سررسید اروپایی در ابعاد 12*21هستند مانند سررسید های رقعی می باشد ولی به دلیل سایز از جلوهای زیبایی بیشتری برخوردار است.
سررسید وزیری متداول ترین نوع سررسید برای طراحی می باشد این نوع سررسید در ابعاد 17*24 طراحی می شود و از آن برای یادداشت کارهای روزانه استفاده می شود.
سررسید رحلی در کاغذ A4 برای شرکت های هنری در ابعاد 24*33 استفاده می شود.
سررسیدهای پالتویی در ابعاد کوچک و با تعداد کمی چاپ می شود و می توانید مانند سررسیدهای رقعی به همراه خود داشته باشید در این نوع سررسید ها شما فضای کافی برای یادداشت های شما وجود ندارد.
سررسید رقعی در ابعاد کوچک هستند به راحتی می توانید آن را حمل کنید و همراه خود داشته باشید در ابعاد 15*21 طراحی می شود.
سررسید خشتی به شکل مربع در سایزهای گوناگون به صورت اختصاصی طراحی می شود.
سررسید 12*17
این نوع سررسید با سایز کوچک قابلیت جابجایی را دارد شما می توانید آن را همراه خود داشته باشید و همچنین امکان یادداشت برداری در این نوع سررسید ها وجود دارد و همچنین از قابلیت های سررسید های پالتویی برخوردار می باشد.

طراحی سررسید

برای اینکه بتوانیم یک سررسید طراحی کنیم باید دارای جلوه بصری باشد تا بتواند نقش بازاریابی و تبلیغات را به خوبی ایفا کند به طوری که در سریعترین زمان ممکن پیام خود را به مخاطب ارسال کند و هویت کسب و کار را به مخاطب معرفی کند برای اینکه بتوانیم در طراحی سررسید عملکرد موفقی داشته باشیم باید به جزئیات کار توجه بیشتری نشان دهیم به عنوان مثال استفاده از نوع فونت، اندازه فونت، ترکیب رنگی متفاوت استفاده کنیم.
محتوای یک سررسید از جلد ، مقدمه، صفحات داخلی و صفحه پایانی تشکیل شده است شما برای اینکه بتوانیم به صورت اختصاصی برای یک شرکت سررسید طراحی کنیم نیاز است که لوگو و شماره های شرکت در مرحله طراحی بر روی جلد درج شود و برای چاپ آن می توانید از روش های طلاکوب، نقره کوب، داغکوب و لیزر استفاده کنید. شما می توانید بر روی تمامی صفحات از لوگوی شرکت قرار بگیرد و در صفحات اول سالنامه یا سررسید تبلیغاتی در مورد شرکت مربوطه قرار داد.

انوع جلدهای سررسید

جلد سررسید باید معرف کسب و کار باشد جلد آن می تواند از جنس مصنوعی چرم ،جیر، ترمو،گالینگور، سلفون ،چرم طبیعی، دور دوخت جلد باشد.
مصنوعی چرم
برای چاپ جلد سررسید می توان از جنس مصنوعی چرم استفاده کرد که جنس آن مشابه چرم طبیعی می باشد که از رنگ ها و طرح های متنوعی استفاده می شود با تعداد بالا چاپ می شود با استفاده از طلا کوب، داغکوب و لیزر می توانید لوگوی خود را در روی جلد قرار دهید. مواد تشکیل دهنده چرم مصنوعی شامل PU، PVC می باشد میزان کیفیت چرم ارتباط مستقیمی با PU دارد یعنی هر چه میزان PU بیشتر باشد کیفیت بیشتر می شود.
جیر
جلد جیر در میان جلدهایی که برای چاپ سررسید وجود دارد به دلیل فانتزی بودن متقاضیان زیادی دارند میزان تراکم پرزها تاثیر مستقیمی بر روی کیفیت جلد های جیر دارد شرکت های تولید کننده برای تهیه سالنامه یا سررسید از جنس جیر به صورت عمودی تهیه می شود و برای مشتریانی که تعداد درخواست شان برای جلد سالنامه از نوع جیر بالا باشد باید درخواست کالیته کنند برای قرار دادن لوگو در این نوع جلد می توانید از لیزر، پلاک مولتی استایل و سیلک استفاده کنید به دلیل تغییر رنگی که پس از لیزر کردن لوگو رخ می دهد و زیبایی که به سالنامه می بخشد گزینه مناسبی برای درج لوگو می باشد.
ترمو
منظور از جلد ترمو همان چرم مصنوعی می باشد با این تفاوت که جلد ترمو نسبت به جلد چرم مصنوعی نازک تر است و قیمت بالاتری دارد. مهمترین تفاوتی که بین جلد ترمو و جلد چرم مصنوعی وجود دارد در این است که ترمو در برابر حرارت واکنش نشان می دهد شما برای اینکه لوگو را در ترمو درج کنید می توانید مانند چرم مصنوعی از طلاکوب، داغکوب و لیزر استفاده کنید در جلد ترمو برای درج لوگو از داغکوب استفاده می شود البته می توانید از طلاکوب و لیزر هم استفاده کنید ولی به دلیل هزینه بالا پیشنهاد نمی کنیم در این موقعیت استفاده از چرم مصنوعی گزینه مناسبی است. جلد ترمو زمانی از کیفیت بالایی برخوردار است که در هنگام داغکوب تغییر رنگ دهد اگر این تغییر رنگ زیاد باشد یعنی ترمو کیفیت بالایی دارد ولی در صورتی که تغییر رنگ کمتری داشته باشد کیفیت پایینی دارد.
گالینگور
جلد گالینگور از رنگ و شکل های متنوعی برخوردار است ضخامت کمتری نسبت به دو مورد بالا دارد تقریبا می توان گفت از نظر قیمت با نوع چرم مصنوعی برابر هستند. برای درج لوگو را در این نوع جلد می توانیم از روش های طلاکوب،پلاک، نقره کوب، داغکوب و چاپ سیلیک استفاده کنیم.
سلفونی
این نوع جلد برای سالنامه های که توسط مشتریان با تعداد بالا سفارش داده می شود به صورت اختصاصی طراحی می شوند که از یک لایه سلفون مات یا براق بر روی کاغذ گلاسه برای استحکام و مقاومت بیشتر استفاده می شود برای درج لوگو در سالنامه باید از طلاکوب، نقره کوب، برجسته سازی و UVموضعی استفاده کنید.
چرم طبیعی
استفاده از چرم طبیعی به دلیل اینکه فرآیند پیچیده ای در تولید سالنامه دارد از هزینه بالایی برخوردار است و از این نوع جلد برای سفارش های با تعداد بالا استفاده نمی شود برای درج لوگو ها را در این نوع جلد از روش های داغکوب، طلا کوب، نقره کوب و پلاک فلزی استفاده کنیم.
دور دوخت
جلد دور دوخت صرفا برای ایجاد جلوه زیبایی در جلدهایی از نوع چرم مصنوعی، طبیعی و جیر استفاده می شود.

چاپ سررسید

قبل از انجام فرآیند چاپ سالنامه انتخاب نوع کاغذ بسیار اهمیت دارد برای چاپ سالنامه می توانید از کاغذ های گلاسه، تحریر سفید و تحریر کرمی استفاده کنید. برای چاپ سررسید از دو روش افست و طلاکوب استفاده می شود اگر بخواهیم به صورت اختصاصی سررسید را چاپ کنیم از چاپ افست استفاده می کنیم در چاپ طلا کوب از کاغذ های نازک با تنوع رنگی زیاد استفاده می شود سایز فونت تاثیر مستقیمی برروی کیفیت دارد. بعد از مرحله چاپ به مرحله صحافی می روید برای صحافی می توانید از روش های فنری، چسبی و کلاسوری استفاده کنید.
فنری
در روش فنری کاغذها را پانچ شده و این کاغذها در بین فنرهای دوبل و تکی قرار می گیرند.
چسبی
ابتدا کاغذها را به دسته های مختلف تقسیم بندی می کنیم و این ها را با چسب آن ها را به هم متصل کنیم .
کلاسوری
این روش مانند روش فنری است با این تفاوت که در کلاسور فنر آن دارای ضامن است.

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

نکات مهم در طراحی سررسید

سررسید باید به گونه ای طراحی شود که جذاب باشد تا بتواند مخاطب را جذب کند و در آن زمان هم بتواند کسب و کار شما را به مخاطب معرفی کند. نکاتی که باید در هنگام طراحی سررسید رعایت شود شامل:
• سر رسیدی که طراحی می شود باید مرتبط با کسب و کار شما باشد.
• برای اینکه بتوانیم مخاطب را جذب کنیم می توانید از رنگ های روشن استفاده کنید.
• با طراحی سررسید باید یک پیامی را به مخاطب منتقل کنید.
• از فونت های مناسب برای طراحی استفاده شود.
• از فونت های مناسب برای طراحی استفاده شود.
• استفاده از لوگو شرکت مربوطه
• استفاده از تصاویر با کیفیت و مناسب

ورود

گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟