طراحی لایت باکس

لایت باکس، محتوایی تبلیغاتی به صورت جعبه زیبای شیشه ای است که می تواند از خود نور داشته باشد. نور پردازی لایت باکس ها از پشت آن ها صورت می گیرد چرا که هنگام ساخت آن ها لامپ هایی در پشتشان تعبیه می شود تا در شب هم جلوه خوبی داشته باشند. لایت باکس ها یکی از انواع تبلیغات لوکس بوده که هر کسی به فکر داشتن آن ها نمی افتد. داشتن لایت باکس می تواند برای تبلیغ خدماتِ با کیفیت شما مناسب باشد. لایت باکس ها هم مصارف داخلی و هم مصارف خارجی دارند. معمولا لایت باکس های خارجی ضخامت بیش تری نسبت به باکس های داخلی دارند تا جلوه بیش تری داشته و نگاه بیننده را بیش تر به خود جلب کند. لایت باکس نوعی تبلیغات محیطی است که به صورت دیواری، آویز و ایستاده عرضه می شود.
لایت باکس ها انواع گوناگونی دارند. در ادامه درباره انواع لایت باکس ها صحبت خواهیم کرد.
لایت باکس کریستالی

این لایت باکس ها از ورقه های پلکسی گلاس تشکیل شده اند. اما آیا می دانید پلکسی گلاس ها چه هستند؟ جنس آن ها از پلاستیک بوده و انعطاف پذیرند اما نه به آن صورت که نشکنند. آن ها نرم نیستند اما اگر بشکنند همانند شیشه به قطعات ریز و برنده تقسیم نشده و خطرناک نیستند. انواع مختلفی از پلکسی گلاس ها وجود دارد. آن ها را می توانید به صورت شفاف، آینه ای و مات پیدا کنید. یکی از مزیت های اساسی آن سبک بودنشان است. به همین دلیل است که بسیاری از افراد به جای استفاده از شیشه یا دیگر اجناس موجود از پلکسی گلاس استفاده می کنند. سبک بودن آن برای ساخت لوازم تزئینی و دکوراسیون خانگی شما بسیار مناسب است. همچنین آن را می توانید به جای شیشه استفاده کنید. به دو دلیل. یک به این خاطر که سبک تر از شیشه هستند و دلیل دوم اینکه آن ها اگر آسیب ببینند کسی را زخمی نخواهند کرد.
از آن جایی که پلکسی گلاس ها در ابعاد بزرگی تولید می شوند به جهت محافظت فیزیکی، باید محافظی روی آن ها قرار داد. این محافظ از جنس کاغذ بوده و پس از نصب لایت باکس کریستالی از روی آن کنده می شود تا زیبایی لایت باکس به نمایش در آید.
لایت باکس های کریستالی نسبت به لایت باکس های دیگر درخشندگی بیش تری داشته و مفاد تبلیغاتی آن قابل اصلاح و تغییر است. این مورد هم به عنوان مزیت و هم به عنوان یکی از عیوب لایت باکس های کریستالی شناخته می شود. چرا که مفاد داخل آن به راحتی توسط افرادی غیر از شما می تواند تغییر کند.
لایت باکس آلومینیومی
لایت باکس های آلومینیومی همان طور که از اسمشان پیداست از آلومینیوم ساخته شده و مقاومت بسیار بالایی دارند. مزیت هایی که آلومینیوم ها نسبت به دیگر مواد موجود دارند غیر قابل انکار است. آن ها زنگ نمی زنند و چکش خوار و انعطاف پذیر هستند. آلومینیوم که ششمین فلز شکل پذیر جهان بوده و رسانای جریان برق است، یکی از پر مصرف ترین فلز های غیر آهنی است. از دیگر مزیت های آلومینیوم می توان به سبک بودن آن اشاره کرد که باعث می شود محبوبیت بیشتری نسبت به دیگر فلزات کسب کند.
لایت باکس های آلومینیومی ، استحکام زیادی داشته و محکم هستند. آن ها به این خاطر که مواد سازندۀ‌شان آلومینیوم بوده، قابلیت بازیافت را داشته و سازگار با محیط زیستند. از آن جایی که آلومینیوم را می توان به هر شکلی در آورد، در ساخت آن ها تنوع بسیاری وجود دارد. برای تولید آن ها به هزینه قابل توجهی نیاز ندارید. در کنار این مزایا می توان کیفیت چاپ بالا را نیز اضافه کرد.
لایت باکس های آلومینیومی امروزه جای خود را به دیگر لایت باکس های جدید داده اند. چرا که به خاطر ضخامت زیاد و از مد افتادن دیگر مثل لایت باکس های نسل جدید نمی توانند جذابیت زیادی داشته باشند.
لایت باکس اسنپ فریم
حتما لایت باکس های اسنپ فریمی را در مترو و اماکن عمومی دیگر دیده اید. لایت باکس های اسنپ فریم در مقایسه با دیگر لایت باکس ها از ضخامت کم تری برخور دار بوده و به صورت یک طرفه ساخته می شوند. هزینه تولید آن ها نسبت به دیگر لایت باکس ها به دلیل یک طرفه بودن و ضخامت کمی که دارند کم تر بوده و به همین دلیل آن ها بسیار مقرون به صرفه هستند. در ساخت آن ها نیز همانند لایت باکس های آلومینیومی، از آلومینیوم استفاده می شود. همچنین مفاد تبلیغاتی در آن ها به راحتی قابل تعویض است. آن ها به صورت آویزی و دیواری تولید و نصب می شوند.
تابلو لایت باکس اسنپ اسلیم
این لایت باکس ها همانند لایت باکس های اسنپ فریم بسیار نازک بوده و امکان تغییر محتوا در آن به راحتی انجام می شود. با این تفاوت که لایت باکس های اسنپ اسلیم را برخلاف لایت باکس های اسنپ فریم می توان در هر ابعادی تولید کرد. این لایت باکس ها همانند لایت باکس های اسنپ فریم به صورت یک طرفه چاپ می شوند. اما بسیار سبک بوده و به این دلیل که فریم آن ها به راحتی جدا می شود می توان محتوای تبلیغاتی را به راحتی تغییر داد.
تابلو لایت باکس مگنتی
لایت باکس های مگنتی یا مغناطیسی لایت باکس هایی همانند دیگر لایت باکس ها هستند اما با این تفاوت که در تولید آن ها از آهنربا استفاده شده است. صفحه پلکسی که روی لایت باکس مگنتی قرار می گیرد با استفاده از آهنربا به خود لایت باکس وصل شده و به راحتی از آن جدا می شود. یکی از مزیت های آن این است که می توان به راحتی محتوای تبلیغاتی را تغییر داد و این برای مکان هایی در مدت زمان های کوتاهی مجبور به تغییر محتوای تبلیغاتی هستند مناسب است.
لایت باکس اسکرول

لایت باکس های اسکرول یکی از سرگرم کننده ترین انواع لایت باکسند. این لایت باکس ها درون ساختار خود دو رول چرخشی دارند که محتواهای مختلفی را با چرخش آن ها به نوبت به نمایش می گذارد. این لایت باکس ها که جزو لایت باکس های نسل جدید محسوب می شوند برای چرخاندن رول ها موتوری داشته که نیازمند نیروی الکتریسیته است. لایت باکس های اسکرول جنس سختی داشته و بسیار کارآمد عمل می کنند.
لایت باکس چوبی

لایت باکس های چوبی از MDF ساخته شده اند و یکی از انواع اصلی لایت باکس ها هستند. MDF ها ساختار هایی مقاوم هستند که از دوام زیادی برخوردار بوده و بسیار ماندگارند.
یکی از معایب لایت باکس چوبی قابلیت اشتعال آن است . در کنار آن در لایت باکس چوبی امکان پوسیدگی وجود دارد. لایت باکس های چوبی محدودیت های زیادی نسبت به لایت باکس های آلومینیومی داشته و هزینه تولید آن ها بالاست.
لایت باکس های داخلی و خارجی
لایت باکس ها در محیط داخلی یا خارجی مورد استفاده قرار می گیرند. اگر بخواهید لایت باکس های خود را در محیط خارجی نصب کنید باید از عایق بندی آن ها اطمینان حاصل کنید. همچنین این لایت باکس ها باید از ضخامت بیش تری نسبت به لایت باکس های داخلی برخوردار باشند چرا که مقاومت آن ها حرف اول را می زند.
در مقابل لایت باکس های خارجی، لایت باکس های داخلی نیاز چندانی به عایق بندی ندارند. آن ها می توانند از مواد کم هزینه تر نیز تشکیل شوند و روی ماندگاری آن ها حساسیت کم تری وجود دارد در نتیجه هزینه تولید آن ها بسیار کم تر از لایت باکس های خارجی خواهد شد.

لایت باکس چیست

لایت باکس یا خیمه نور یک جعبه نیمه شفاف می باشد که از آن بر ای عکاسی استفاده می شود نحوه استفاده از آن به این شکل می باشد که محصولات داخل آن جعبه قرار داده می شود سپس از آن محصولی که داخل جعبه قرار گرفته شده است عکس گرفته می شود در واقع لایت باکس ها یکی از ابزار های مهم در صنعت عکاسی می باشد به عنوان مثال فروشگاه های اینترنتی برای عکاسی محصولات خود از لایت باکس استفاده می کنند از محصولات در یک پس زمینه روشن عکاسی می شود برا ی عکاسی از محصولات باید نورپردازی خوبی داشته باشیم نور پردازی ها می تواند به صورت فلش های استودیو یا به صورت فلش های اکسترنال یا خارجی باشد با تابش نور بر روی محصولات باعث می شود سایه هایی بر روی محصولات ایجاد شود.

طراحی لایت باکس

لایت باکس یک ابزار تبلیغاتی می باشد که محتوای تبلیغاتی شما داخل آن قرار می گیرد لایت باکس هایی که در بازار رایج هستند از جنس آلومینیوم و MDF و پلکس ساخته شده است از لایت باکس ها در فضاهای داخلی و خارجی با ضخامت های گوناگون استفاده می شود معمولا لایت باکس هایی که در فضای خارجی استفاده می شوند دارای ضخامت بالایی هستند به صورت آویز، سقفی، یک طرفه و دو طرفه نصب می شوند و می توان از آن ها برای نمایش محتوای تبلیغاتی استفاده کرد. به طور کلی می توان گفت لایت باکس یک ابزار تبلیغاتی برای تبلیغات محیطی استفاده می شود لایت باکس ها یک نوع تابلو هستند که می تواند دارای قاب باشد یا می تواند قابی از آن استفاده نشود این گزینه بستگی به شخص سازنده و سفارش دهنده دارد.

کاربرد لایت باکس

به طور کلی لایت باکس ها در تبلیغات محیطی، نصب در محیط خارجی، تبلیغات سالن و دکوراسیون داخلی استفاده می شود. برا ی اینکه بخواهید یک لایت باکس را در فضای خارجی نصب کنید لایت باکس هایی که در فضای خارجی قرا ر می گیرند دارای ضخامت 7 تا 13 سانتی متر می باشد در صورتی که لایت باکس های داخلی با ضخامت 18 میلی متر تا 7 سانتی متر طراحی می شوند و همچنین لایت باکس های خارجی به دلیل اینکه در فضای خارجی قرار می گیرند باید مقاومت بالایی داشته باشند هزینه چاپ لایت باکس های محیطی نسبت به لایت باکس های سالنی پایین تر می باشد.
نمونه ای از لایت باکس ها در خیابانها، رستوران ها، مجتمع های تجاری، مراکز خرید، مترو، داروخانه ها و… مشاهده کردید هدف آن ها از طراحی لایت باکس معرفی محصولات و خدمات به مخاطبان می باشد هدف نهایی استفاده از لایت باکس در کسب و کارهای کوچک و بزرگ فروش محصولات و جذب مشتریان بیشتر می باشد.

انواع لایت باکس ها

به طور کلی همه لایت باکس در زمان ساخت شان از جنس آلومینیوم استفاده می شود محتوا تبلیغاتی در داخل بک لایت چاپ می شود در زمان چاپ باید از یک لایه محافظتی جهت نور پردازی مناسب و مراقبت از محتوای چاپ شده استفاده می شود از جنس های مختلف فلکسی فیس،PVC، بک لایت و پارچه ساخته شده است.

لایت باکس تبلیغاتی

در این بخش از مقاله می خواهیم توضیحاتی را در مورد لایت باکس تبلیغاتی شرح دهیم نوع دیگری از لایت باکس ها، لایت باکس های تبلیغاتی است همان طور که از نام آن مشخص است از لایت باکس های تبلیغاتی برای تبلیغات جهت معرفی محصولات و خدمات سازمان ها استفاده می شود لایت باکس های تبلیغاتی به روش های مختلف استیکر ، پارچه، طلقی و بک لایت چاپ می شوند.

روش های پیاده سازی لایت باکس ها

زمانی که محتوای تبلیغاتی تان به اتمام رسید و می خواهید لایت باکس تان را نصب کنید نصب لایت باکس می تواند به صورت ایستاده، آویز، گردان، ال ای دی، دیواری، باکس آویز یک طرفه و دو طرفه باشد. نصب لایت باکس به صورت دیواری با استفاده از یک میخ می توان لایت باکس را به دیوار آویزان کرد نصب لایت باکس به صورت آویز از یک زنجیر یا سیم بکسل برای نصب استفاده می شود.

لایت باکس محیطی

نوع دیگری از لایت باکس ها، لایت باکس محیطی می باشد همان طور که قبلا اشاره شد لایت باکس های محیطی می تواند به صورت داخلی یا خارجی باشند طراحی لایت باکس های داخلی همان طور که از نامشان مشخص است در فضاهای بسته قرار می گیرد به همین دلیل نیازی به محافظت در برابر آب، باد و باران ندارند همچنین ضخامت لایت باکس های داخلی پایین می باشد علاوه بر این ها برای چاپ آن ها می توانید از کاغذ استفاده کنید به دلیل اینکه در فضای داخلی استفاده می شوند هزینه پایینی دارند نوع دیگری از لایت باکس ها که در محیط استفاده می شوند لایت باکس های خارجی یا out door هستند لایت باکس های خارجی به دلیل اینکه تحت تاثیر عوامل محیطی مانند آب، باد و باران قرار می گیرند باید دارای ضخامت بالا باشند به دلیل اینکه در محیط های بیرونی استفاده می شود باید از جنس هایی مانند گالوانیزه، کامپوزیت و آلومینیوم استفاده می شود و برای چاپ آن از پارچه، فلکسی و PVC استفاده می شود.

مزایای استفاده از لایت باکس

همان طور که قبلا اشاره شده لایت باکس ها یکی از انواع روش های تبلیغاتی است به همین دلیل برای خوب نشان دادن محتوای تبلیغاتی باید نور پردازی خوبی انجام شود یکی از مزایای لایت باکس نور پردازی آن می باشد با نور پردازی که دارد قابلیت نمایش محصولات برای مخاطبان دارد. انتخاب نوع سازه یکی از عوامل مهم در لایت باکس است یکی دیگر از مزایای لایت باکس عمر طولانی می باشد استفاده از لایت باکس های به دلیل مقاومت بالایی که دارند می توانند جایگزین بنر های تبلیغاتی شوند. یکی دیگر از مزیت های مهم استفاده لایت باکس به سرعت در ذهن مخاطب تاثیر می گذارد و مخاطبان خود را جذب می کند در نتیجه تاثیر به سزایی در فروش محصولات و جذب مشتریان دارد. کیفیت بالا، مصرف کم برق، مقاومت بالا، نورپردازی خوب و مناسب، قابلیت تعویض محتوا، حمل و نقل آسان، قابلیت نصب بر روی دیوار، ایستاده و آویزان از مزیت های مهم لایت باکس می باشد.

چاپ لایت باکس

جهت چاپ لایت باکس از سه روش چاپ مستقیم بر روی طلق، چاپ بر روی استیکر و چاپ بر روی بک لایت استفاده می شود.

انواع لایت باکس ها

به طور کلی لایت باکس ها به انواع مختلف پارچه ای، فریم لس آلومینیومی، اسنپ فریم، کریستالی و محیطی تقسیم می شوند در ادامه می خواهیم با این دسته از لایت باکس ها آشنا شویم.
لایت باکس پارچه ای
لایت باکس های پارچه ای به دو دسته دیگر لایت باکس یک طرفه و لایت باکس دو طرفه تقسیم می شوند.
لایت باکس کریستالی
لایت باکس های کریستالی جزء مدرن ترین نوع لایت باکس ها می باشد که داری ضخامت 1 سانتی متر می باشد دسته ی دیگری از لایت باکس های کریستالی، لایت باکس های شیشه ای هستند از منبع نوری LED و SMD تغذیه می شود لایت باکس های کریستالی در دکوراسیون داخلی و رستوران ها، نمایشگاه ها، داروخانه ها و… کاربرد فراوانی دارند.
لایت باکس محیطی
لایت باکس های محیطی همان طور که نامشان مشخص هست از این نوع لایت باکس ها برای فضای بیرونی و داخلی استفاده می شود از نظر ضخامت و سایز نسبت به لایت باکس های کریستالی بیشتر می باشد.
لایت باکس فریم لس آلومینیوم
لایت باکس آلومینیوم یکی از اجزای تشکیل دهنده لایت باکس های فریم لس پین می باشد که با استفاده از آن می توانیم محتوای تبلیغاتی را تعویض یا آن را آویزان کنیم. این دسته از لایت باکس ها فاقد قاب می باشد و ضخامت آن ها 18 میلی متر می باشد.
لایت باکس مگنتی
اجزا ی تشکیل دهنده لایت باکس های مگنتی شامل منبع نور، یک تخته MDF و آهن ربا می باشد منبع نوری لایت باکس های مگنتی لامپ LED و SMD می باشد. با استفاده از آهن ربا لایت باکس قابلیت نصب دارد.
لایت باکس اسنپ فریم
لایت باکس های اسنپ فریم از یک قاب آلومینیومی ساخته شده است با استفاده از آن می توانید محتوای تبلیغاتی که بر روی آن قرار داده شده را تعویض نمایید. از این دسته از لایت باکس ها به عنوان تابلوهای راهنما اماکن، مراکز فروش و داروخانه ها استفاده می شود.

ورود

گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟